رواية حتى وان لم تكن لي الفصل الثالث 3 بقلم تقى أحمد
رواية حتى وان لم تكن لي الفصل الثالث 3 بقلم تقى أحمد
رواية حتى وان لم تكن لي البارت الثالث
رواية حتى وان لم تكن لي الجزء الثالث
رواية حتى وان لم تكن لي الحلقة الثالثة
قد ابيع العالمُ كله مقابل شخصً واحد شعَرت معه انني كافياً♥️
…
روحت البيت ونا مخنوقه ومش طيقه حد دخلت اوضتي وغيرت هدومي وقعدت عالسرير ومسكت الفون كالعاده مبعملش حاجه فحياتي غير كده
بصيت عالمكتب لقيت كتب انا اصلا معرفش بيتكلمو عن اي او فيهم اي نفضت راسي وركزت فالفون وفضلت اتفرج علي فيديوهات للكوره وانا مستمتعه…
ماما دخلت عرفت من ملامحها انها عرفت اللي حصل…..
اتهدت بحزن وقالتلي : بتحبيه،…؟
-هوا مين ده؟
كريم بتحبيه..؟
معرفتش ارد شبكت ايدي وفضلت باصه عليهم
وقولت..:هوا شايفني اخوه يارتني حتي اختو
ابتسمت بوجع وقالتلي:مش انتي اللي مديالو الفرصه يقول عليكي كده
:ونا اعمل اي انا كده ده طبيعتي مش هغير منها عشان حد
:وتين كلنا عارفين ان ده مش طبيعتك انتي بقيتي كده من ساعة محلمك انك تخشي كلية هندسه راح صح ولا لا
:اااا
:متقاطعنين حبيبتي ربنا كبير ومبيعملش حاجه وحشه ابدا لو كان مكتوبلك تخشي هندسه كنتي دخلتيها غصب عن الكل لا دا كان هيبقا نصيبك ساعتها
:بس انا عاجبني حالي كده
:حبيبتي ارجعي وتين ام دم خفيف فين وتين اللي مكانتش تروح مكان الا لما تملاه ضحك بروحك الحلوه افردي شعرك اللي كان الكل بيحسدك علي جمالو وطولو البسي زي البنات مش لبس الولاد دا اتغيري لنفسك مش لحد ومش بقولك كده مثلا انك لو فضلتي كده م هتتجوزي لا هتتجوزي وهيجيلك نصيبك حتي لو كريم بس لا انا بقولك اتغيري عشانك عشان تحبي نفسك وحبي الكليه اللي نتي مش حباها ده يمكن هيا اللي تخليكي مبسوطه بجد
:لساني اتجمد مش قادره اتكلم
بصيتلي بحزن وقامت من سكات…….
قومت قفلت الباب بالمفتاح وفتحت شنطه كنت عيناها شنطة حلمي فيها هدومي زمان اللي كنت بلبسها والرسومات اللي كنت رسماها عشان لما ابقا مهندسه احققها وميكياجاتي زمان بردو
نقيت فستان بيبي بلو بكم بس بس مكشوف من الكتاف كده ضيق لحد الخصر ومنفوش من تحت لحد بعد الركبه بشويه وفردت شعري شعري اللي فعلا كان الكل بيحسدني عليه نسيتو اصلا كان واصل لاخر ضهري وتقيل وحطيت روج بس
بصيت لنفسي فالمرابه وراجعت كلام ماما بس طبعا شيطاني اتعلب عليا ونفضت الافكار ده من دماغي وغيرت هدومي ورجت للبس الولاد تاني وروحت نمت
اقصد اتخمدت…*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~♡
صحيت تاتي يوم وكالعاده المفروض اروح الجامعه بس مش عارفه عاوزه اروح مش زي كل يوم
*صحيح كريم معايا فنفس الكليه بس هوا قسم غير بتاعي واكبر مني بسنتين*
لبست وروحت…….
:ايداا وتييين انتي جيتي
ياااربي ميش غير الملزقه ده اللي اصطبح بيها
:لا لسه مجتش
:دمك لسه خفيف يا تيتي
بسماجه:احسن م اللي معندهوش خالص ياروح تيتي
يلا تيكير بقا عشان متاخره
مشيت ولو كنت استنيت لحظه كنت هموتها المستفزه الملزقه ده
روحت قعد فالفكافيه لسه شويه عالمحاضره
لا هما قالولي انك هنا بس مصدقتش انتي هنا بجد …
:ابتسمتلو حتي لو سمج يجماعه دا جتعه من روحي الاه…:احم اه يكريم قولت اسمع كلامكو انتا وماما
قعد قدامي وبصلي بتركييز
:وتيين نتي كنتي حاطه روج قبل متيجي
:سافل يربي بحب سافل بيركز ف اي ده …:روج اكيد لا طبعا دا كان امبارح وكان مرطب
بصلي بشك :وابتسم وقال هوا قمر وكل حاجه بس بعد كده ونتي نازله يبقي يتمسح كويس ومشوفش اي حاجه علي وشك ماشي يوتيني ….
:لا كريم مبحبش كده باله عليك ياخ دنتا اخووووويا واتكيت علي اخويا هنا اوي *
المفروض تسيبني كده يمكن يجيلي عريس
بعصبيه :عا ايه يرووووحمككك
ببرود وابتسامه لغيرتو: عريس يكوكي اصل ماما امبارح فضلت تديني محاضرات اني لازم ابقا بنت عشان اتجوز
شايفين النار اللي بتطلع من ودانو ده ايدا انتا هتتحول ولا اي…..
بحده خفيفه:اه عريس واتكلم ببرودو المعتاد بقا …طيب لما يبقي يجي العريس ابقي حطي يختي ويلا عالمحاضره قووومي …
:طب براحه اي متزوقش
-احم كرملتي متيجي توصلني عشان نا معرفش الطريق…
ابتسملي:طيب يختي قدامي وقرب مني …مسمعكيش بتقولي كرملتي ده تااااني ابدا برستيجي يبنت محمد هتضيعيهولي ….
كنت لسه هتكلم….
:كريييييم اي المفاجأه الحلوه ده اخيرا جيت بقالك اسبوع مبتجيش كنت فين يولا قالت الاخيره بغمزه…
بصلي بتوتر وبعدين بصلها :مفيش يساندي كنت مشغول شويه عاوزه حاجه..؟
حسيتها اتغاظت بالذات مني عشان واقف معايا …
قربت منو ولسه هتمسك ايدو هوووب خبطت رجلي فالترابيزه جااامد *يالهوي ده بتوجعني بجد انا كنت بهزر
ااااااااه كررريم جري عليا بلهفه ومسك ايدي :اي اي اللي حصل في اي بتوجعك طيب…..بصلي بعصبيه انتي غبيه مش تاخدي بالك اهي بتوجعك..
انا كنت بصالو ومش موجوده اصلا نسيت رجلي ونسيت المكان ونسيت كل حاجه وفضلت بصالو هوا الاهتمام حلو اوي كده زي مبيقولو…
ومن غير مقدمااات حضنتو جامد منا مش هقدر يجماعه…
بص بتوتر للناس بس هوا اصلا بجح مبيتكسفش قال بصوت عالي سيكا هكلم خالتي اطمنها عليكي طلعني من حضنو بهدوء ومسك وشي وقالي انتي كويسه …
اومأتلو بخجل بصيت للزفته لقيتها بتطلع نااار غمزتلها وضحكت عليها..
لقيتها جايه تكلمو ….
:اااه اااه كريم رجلي بصلي بلهفه تاني *والله حرام اللي بعملو فيك ده…
:اي يوتيني حاسه ب اي …
:رجلي يكرريم
بص حوليه كان الناس رجعو لاماكنهم بقا بس الملزقه ده لسه واقفه …
ساندي:كريم انا عاوزه اتكلم معاك
بحده:تتكلمي معايا مش شايفه رجلها…؟
ساندي :انتا دخل عليك الحوار ده ده كدابه
كنت لسه هتكلم لقيتو مسك معصمها …وقال من تحت سنانو اياااكي شوفي ايااااكي لسانك ده يتكلم عليها كلمه متعجبنيش…..وكمل بسخريه:وبعدين الكدابين بقو يشوفو الناس زيهم اليومين دول ولا اي…
انا كنت واقفه سرحانه فيه ده انا هاجي الكليه علطول هوا مين ده …كريم عمرو مكان كده في اي….
طلعت من سرحاني عليه وهوا مبتسملي …هوا بيتحول امتا …:اي يوتين سرحانه ف اي يلا عشان نروح …كده مش هتقدري تخشي المحاضره………..
ابتسمتلو وهزيت راسي بمعني اه..
سندني ووصلنا للعربيه فتحلي الباب *لا جنتل ابن الايه …
قعد جمبي وبدأ يسوق ونا سرحانه فيه وفموقفو فالكافيه ولهفتو عليا وغيرتو واتعصب لما اتكلمت عليا الملزقه….
فوقت عليه والهوا بيلاعب شعرو ونزل علي عينو وكان مدايقو بس مكنش مهتم ….قربت منو ونا مش واعيه اصلا مديت ايدي علي شعرو ورجعتو لورا …محستش ان العربيه وقفت اصلا ..بصلي بصه مش فاهماها …ولقيتو قرب مني اكتر وشال الكاب من علي راسي وفكلي شعري ونا حتي مش قادره اتكلم بالله…
انا مني لله…
قرب مني ورجع خصله من شعري ورا وداني وهمسلي شعرك حلو اوي سبيه مفرود …
فوقت لنفسي واتوترت جامد بعدت عنو وبصيت حواليا لقيتنا قدام البيت خدت الكاب منو ونزلت جري ….
هيجنني بالله الواد ده…
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حتى وان لم تكن لي)