روايات

رواية صعيدي دمر لي حياتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أيات عبدالرحمن

رواية صعيدي دمر لي حياتي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أيات عبدالرحمن

رواية صعيدي دمر لي حياتي البارت الحادي والعشرون

رواية صعيدي دمر لي حياتي الجزء الحادي والعشرون

صعيدي دمر لي حياتي
صعيدي دمر لي حياتي

رواية صعيدي دمر لي حياتي الحلقة الحادية والعشرون

مر شهر على غياب فهد عن البيت
وفي خلال الشهر دا كانت كنزى دائما حزينه لحد ماجه يوم التلاقي
……
كنزى ماتعرفش أن فهد راجع في اليوم ده
بدريه: ايه يا ست البنات فرحانه كده ليه
كنزي: مش عارفه يابدريه بس حاسه اني عايزه افرح
بدريه: ربنا يفرحك
وطلعت كنزي تتمشي في الجنينه
ومفيش نص ساعه لقيت عربية فهد داخله من البوابة
طلعت جرت عليه
كنزى: فهد حبيبي وجرت حضنته رجع لورا خطوتين من شدة جرى كنزي عليه
فهد: حبيبتي وحشتيني اوي اوي اوي
وشالها ولف بيها وكل ده والجد ومحمد واقفين يتفرجوا عليهم
فهد سلم على الجد وعلى والده وطلع على فوق هو وكنزي
كنزى: حبيبي وحشتنى اوى اوى
فهد: وانتى كمان وحشتيني اوي يا عمري
كنزى: ارجوك يا فهد ماتسبنيش والنبي تانى
فهد: حاضر يا قلبي بس عشان خاطري بلاش تعيطى
كنزي: حاضر. ومسحت دموعها

 

 

فهد: شكلك اتغير اوي
كنزي: ازاي
فهد: خسيتى وتحت عيونك هالات سوداء هما الناس دى ماكانوش بيأكلوكى ولا ايه
كنزى: ومين ليه نفس ياكل وحبيب الفؤاد غايب عن العين والله العظيم لو تعرف معزتك في قلبي ماكنت بعدت ثانيتين اليوم في غيابك بيمر كإنه سنين وفي كل لحظه بيزيد ليك الحنين بحبك بحبك اوي يا فهدى
فهد: الله الله دا احنا بقينا بنقول شعر اهو
كنزي: صدقني كل كلام الشعر عمره ماهيعبر عن نقطه في بحر حبى ليك
فهد: ربنا يخليكي ليا يا احلى حاجه في دنيتي
تانى يوم
كنزى نزلت هى وفهد الجنينه
فضلوا يضحكوا ويهزروا ويجروا ورا بعض
لحد كنزي ماشافت ثعبان
كان فهد بيتكلم في الموبايل
كنزي: عااااااااا تعبان يا فهد
فهد: هو فين
كنزي: اهوه
الثعبان: هيييييح
كنزى مستخبيه في فهد: انا خايفه اوي يا فهد
فهد: ماتخافيش ياحبيبتي انا جنبك

 

 

كنزي: دا بيقول هيييح
فهد: بيقول ايه
كنزي: هيييح
فهد: هههههه
كنزي: انت بتضحك على ايه
فهد: مفيش
كنزى: أسألك سؤال قبل جعفر مايدخل علينا
فهد: جعفر مين
كنزي: التعبان
فهد: اه اسألى
كنزى: هو لو التعبان ده بيتكلم وقالك اختار بينك وبين كنزي تختار مين
فهد: هى دى محتاجه كلام هختار نفسي طبعا
كنزي خبطته في كتفه
التعبان: هييييييح وبيقرب عليهم
كنزى: تعالى نجرى
فهد: عشان يصطادنا
كنزي: ليه هو احنا سمك
فهد خلع التيشيرت اللى لابسه
كنزي: هو انت هتعمل ايه
خلى بالك انا بغير عليك تطلع انثي تعجب بيك وبعضلاتك الجامده دي انت حر
فهد: ههههههه مجنونه ورمى التيشيرت على الثعبان وفضل يضرب فيه لحد مامات
عند صقر فضل يبص حواليه وبعد كده دخل اوضة من اللي فى البيت
البنت: ايه يا صقر اتأخرت ليه
صقر: مفيش على ماعرفت اهرب من عقرب الموتى
البنت: كويس انك جيت هنا
صقر: معقول انسي حاجه زي كده
البنت: وحشتنى اوى ياصقرى
صقر: وانتى كمان ياعمرى
البنت: انا زعلانه منك
صقر: ليه بس ياحبى
البنت: عشان بتتأخر عليا
صقر: اوعدك مفيش تأخير تاني بس قوليلي انتى احلويتى كده ليه
البنت: دا بس جمال عيونك
صقر: حبيبة قلبي

 

 

البنت بدلع: بقولك ايه يا صقر
صقر: قلبه
البنت : في حد شافك
صقر: تؤتؤ
البنت: ولا وفاء
صقر: ولا زفت بقولك ايه احنا هنقضيها كلام كده يلا و… ……. …….

يُتبع ..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صعيدي دمر لي حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *