روايات

رواية ذات العيون الخضراء الفصل السابع 7 بقلم آية علاء

رواية ذات العيون الخضراء الفصل السابع 7 بقلم آية علاء

رواية ذات العيون الخضراء البارت السابع

رواية ذات العيون الخضراء الجزء السابع

ذات العيون الخضراء
ذات العيون الخضراء

رواية ذات العيون الخضراء الحلقة السابعة

ذهبت اروه الي الكليه لتحضر محاضرتها وفي طريقها الي المدرج قابلت لميس
اروه: صباح الخير
لميس: صباح النور مالك ي اروه باين انك معيطه لي اياد قالك حاجه
اروه: لا مقلقيش حاجه ي ريته ي قول
لميس: مالك ي بنتي
اروه بحزن شديد: اياد عمل حدثه وفي غيبوبه 😢😢
لميس: بتهزاري صح قولي انك بتهزاري
اروه: لا مش بهزار ده مش وقت هزار 🙂
لميس: طيب هو بخير صح
اروه: اها حالته مستقره النهارده
في المدرج
الدكتور: انا هدرس لكم الفتره دي لما الدكتور اياد يرجع
طالب: خير ي دكتور ماله الدكتور اياد
الدكتور: خير ان شاء الله الدكتور اياد عمل حدثه امبارح وهو راجع من الكليه
الطلاب: ربنا يقومه بسلامه
عندي اياد في المستشفي

 

 

 

 

 

 

مصطفي بيتكلم مع اياد: ايه ي اياد مش هتفوق في ناس كتير ماحتاجينك
نور: مصطفي
مصطفي: نعم ي نور
نور: في مريض تعبان اوووي روح شوفه
مصطفي: طيب
نور: وحاجه تانيه متفضلش كتير في اوضه اياد علشان مينفعش انا عارفه انك زعلان عليه وانا كمان زعلانه عليه
مصطفي: حاضر يلا طيب
خرج مصطفي ونور من غرفت اياد
في منزل عائلة اياد
فريده وهي بتصلي: ي رب احفظلي اياد وقومه بسلامه ي رب ي رب انا مليش غيره ده ابن الوحيد الاطلعت بيه من الدنيا السند الوحيد لاخواته البنات ي رب احميه ومترنيش فيه سوء انهت صلاتها
محمد: تقبل الله
فريده: مني ومنك ي رب
محمد: هنروح عند اياد دلوقتي
فريده: ماشي انا هجهز وانزل
روح ببكاء: بابا
محمد: مالك

 

 

 

 

 

 

روح: عايزه اروح اشوف اياد وحشني اوووي 😭😭😭
محمد: مينفعش ي روح
روح: معلش ي بابا انا مش متعوده علي غيابه وهو مسافر كنت كل يوم اكلمك واشوفه
محمد وهو يحضن روح: ي روحي اهدي شويه مش كدا ادعي لاخوكي يقوم بسلامه 😓😓
روح: ماشي ي بابا
عند حياه وزياد
زياد: مالك ساكته كدا
حياه: هو حصل معاه ايه اياد مستحيل يكون متهور ويسوق بسرعه انا شكه ان في حاجه حصلت منعرفهاش
زياد: لا مظنش لاني سالت في الكليه قالوا انه مكملش المحاضره وخرج ولما جاله فون وغير كدا اياد معندهوش اعداء
حياه: متنساش ان اياد مشهور جدا ووارد يحصله اي حاجه
زياد: طالعي الافكار دي من دماغك ي قلبي
حياه: ماشي لما يفوق هنعرف كل حاجه
زياد: سيبي فرح مع ماما علشان هنروح نشوف اياد ونروح الشركه عندنا شغل كتير يقبل رأسها
حياه: ماشي ربنا حفظك ليا
زياد: ويحفظك ليا
(نسيب العشاق في حالهم ونروح عند اروه في الكليه)

 

 

 

 

 

 

عند اروه
لميس: اروه هتروحي عند اياد ا
اروه: لو سمحتي اسمه الدكتور اياد مش اياد
لميس: اهدي ي بنتي انا اسفه
هتروح والا لا
اروه: لا مش هروح كنت عنده قبل ماجي
طالب ١:السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازيك ي دكتوره اروه
اروه وعيونها علي الارض : وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته خير حضرتك في حاجه
طالب٢:لا بس عايزين نسالك علي الدكتور اياد
اروه: بخير الحمدلله بس هو في غيبوبه ادعولوا
طالب ٣:ربنا يشفيه شفاء لا يغادر سقما
انتهات اروه من كل محاضراتها وذهبت الي المنزل
عند زياد بداء يفكر في كلام حياه مراته ويقول يمكن يكون كلامها صح 🙂
زياد لنفسه: انا هروه اكشف علي عربية اياد واشوف وهقول لبابا وعمي
ذهب زياد الي عمه وابيه

 

 

 

 

 

زياد: هو بابا وعمي موجودين في المكتبه
السكرتيره: والد حضرتك موجود ام بالنسبه المهندس محمد مجاش لسه
زياد: ماشي انا هدخل لبابا ودخل
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
احمد: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ايه ي زياد في حاجه حصلت لاياد
زياد: لا ي بابا بس حياه قالت حاجه شغالني وجيت اكلمك واشوف اعمل اي
احمد: ايه هي قول
زياد: حياه شاكه ان الحادث ده مدبر لاياد وقالت ان اياد مش متهور في السوقه حتي لو حصل حاجه
احمد: بس اياد معندهوش اعداء
زياز: قالت انه مشهور وفي ناس كتير نفسها تكون زيه انه يكون ناحج وفي السنه ده
احمد: تعرف انا حاسس بكدا
زياد: يعني اعمل ايه
احمد: من راي ان احن نبلغ الشرطه انه حادث مدبر
شكرا على دعم واسفه علي التاخير لنفس السبب 😂😂😂😂😂

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية ذات العيون الخضراء)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *