روايات

رواية قلبي مرهق من الخذلان الفصل السادس 6 بقلم إيمان عبدالحميد

رواية قلبي مرهق من الخذلان الفصل السادس 6 بقلم إيمان عبدالحميد

رواية قلبي مرهق من الخذلان البارت السادس

رواية قلبي مرهق من الخذلان الجزء السادس

رواية قلبي مرهق من الخذلان الحلقة السادسة

فضلت نركزة فـ ملامح عماظ لنص ساعة لحد ما حسيت إنه بيتحرك غمضت عيني بسرعة، لقيت إيد بتمشي إيدها على وشي وشعري، فتحت عيني إبتسملي وقال:
_صباح الخير
=صباح النور، رقبتك كويسة
_آه متقلقيش، أنا لقيتك نمتي على كتفي مقدرتش أصحيكِ
=كنت مرتاحة فـ نومي، هقوم أشيل الأطباق دي وأجهز الفطار
_تمام
جهزت الفطار وصليت وجهزت أنا وعماد عشان نروح الشغل وفطرنا ونزلنا وبدأنا شغل بعد شوية لقيت البت الملزقة جاية وكانت داخلة لـ عماد
_ثواني يا آنسة
=أفندم
_هشوف مستر عماد فاضي ولا لا
=هيقول لا بقالي كتير باجي وبتمنع من الدخول ودلوقت الصفقة هنشتغل عليها هدخل عشان الشغل
_تمام وأنا مقولتش حاجه، هستأذن منه
جه عماد خرج وجه عندي وقال بتساؤل:
_في إيه يا ريناد؟

 

 

=مفيش يا عماد أ أأ قصدي يا مستر عماد، آنسة رغد عاوزة تدخل ليك وأنا قلتلها أستأذنك وهيا مش مستنية
_آنسة رغد دا شغلها وهيا مغلطتش إتفضلي للمكتب وإنتِ كمان إتفضلي معانا
مشت رغد وأنا وعماد وراها ودخلنا قعدنا فـ المكتب بدأنا نتناقش فـ الصفقة حوالي ياعة ورغد عينها على عماد وهو بيتلاشاها وبيبصلي أنا وكل ما أتكلم يركز معايا على عكسها تمامًا وهيا خدت بالها وكانت بتحاول تلفت إنتباهه بس معرفتش أخر ما زهقت قالت:
_أنا تعبت ممكن نتناقش وقت تاني
=تمام يا آنسة رغد فـ إنتظارك
بصت لعماد وقالت بمياعة:
_طيب ممكن أخد رقمك ونتناقش أما ترجع البيت
=خدي رقم ريناد هيا عارفة كل حاجة تخص الصفقة
_بس الصفقة بتتعمل مع شركتك مش ريناد
=أنا وريناد واحد وهيا سكيرتيرتي ولو في سؤال ريناد مقدرتش تجاوب عليه هيا هتسألني
_لا خلاص نكمل نقاش بكرا، عن إذنك

 

 

مشت رغد وهيا هتموت وبتبصلي بحقد، خرجت ورزعت الباب بصيت لعماد وأنا بقلدها وقولت:
_ممكن أخد رقمك عشان نتنافش أصل تعبت، ياروحي تعبتي
ضحك عماد بصوت عالي عليا وقال:
_صوتها حلو صح، عجبك؟
=شبه السحلية بالضبط
ضحك عماد بصوت أعلى وقال:
_بس يا حرام زعلت عشان مديتهوش ليها
=وإنتَ زعلان ليه ما تروح تديهولها
_المرة الجاية إبقي فكريني
=أووووف، أنا رايحة مكتبي
_إستني طيب
مسمعتش ليه وخرجت لمكتبي وأنا نفسي أقتله بعد شوية لقيته بيرن رديت عليه وطلب مني أروح مكتبه، قمت رحت ليه، حاول يقوم قعد تاني وهو بيتألم طلعت جريت عليه وقفت جنبه وقولت:
_إنتَ كويس؟
=رقبتي وجعتني حبة بس
_قلتلي الصبح لا، إثبت وخد نفس
كنت بحاول أظبط رقبة عماد، لقيته فجاة شدني ليه وقال:
_كنت بهزر معاكِ، طلعتِ بتغيري أهو

 

 

=لا مش بغير بس إنتَ زي جوزي ومينفعش، ولو سمحت إبعد عشان متوترة وإنتَ قريب كده
_ولو مبعدتش
=إفرد حد دخل طيب
_هبعد عشان تعرفي تتكلمي بس، إعملي حسابك هنخرج إنهاردة
=على فين
_مفجأة، إعتبريني بصالحك
=بس أنا مش زعلانة خلاص
_مفيش نقاش كل حاجة جاهزة
وافقت ورحت أكمل شغلي وخلصنا شغل ورجعنا البيت وجهزنا عشان نخرج
_بصي اليوم يومك شوفي عاوزة تروحي فين لحد ما معاد الحجز يجي
=طيب أنا عاوزة اروح سينما ونروح ملاهي ونروح للنيل و ننزل المول و

 

_حيلك حيلك، إيه مصورة وإتفتحت براحة
=يومي بقا
_تمام يا سمو الأميرة
ضحكت عليه ورحنا سينما وجبنا فشار وسناكس ودخلنا الفيلم ونزلنا ملاهي وقعدنا نلعب سوا خلصنا ورحنا للنيل وقعدنا شوية وبعدين قومنا للمكان اللي عماد قالي إنه مفجأة
_غمضي عينك
=حاضر
غمضت عيني وعماد مسك إيدي ودخلني الكافيه وطلب مني أفتح بعد ما يخلص عد
_تسعة، تمانية، سبعة، ستة، خمسة، أربعة، تلاتة، إتنين، واحد
فتحت عيني مكنش عماد قدامي لقيت شاشة بتتفتح كان…..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلبي مرهق من الخذلان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *