روايات

رواية ظابط حياتي الفصل السابع 7 بقلم ملك يسري

رواية ظابط حياتي الفصل السابع 7 بقلم ملك يسري

رواية ظابط حياتي البارت السابع

رواية ظابط حياتي الجزء السابع

رواية ظابط حياتي الحلقة السابعة

مازن بعصبية بيخبط على باب احمد…
احمد بخضة: اى ف اى يامازن.
مازن: ملك اتخطفت يا احمد.
احمد بصدمة: انت بتقول اى.
عمر: طب اهدوا ياشباب اناا هعرف مين اللى هيحلناا الموضوع داا وصدقنى ملك اقل من ساعتين هتبقاا هناا تعالوا بس ننزل عندى تحت.
مازن بعصبية: اهدى اى انت التانى ومين هيجبلى اختى ف ساعتين انت عبيط ياعمر.
احمد: اهدى يامازن وتعالى ننزل بس عند عمر وانااا هتصرف يالااا.
༺༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻

 

 

 

 

 

ترن ترن ترن ترن.
ليل بنوم: قومى يانور افتحى.
نور: لاء مش قادرة بطنى وجعانى قومى انتى.
ليل بزهق: حاضر.
ليل مشيت بنوم وخبطت ف الحيطة وشهاا احمر وفتحت.
عمر ومازن بتصفير: اى الحلاوة دى.
ليل بصتلهم بصدمة احمد شالهااا ودخل اول اوضة قابلته.
احمد بعصبية: انتى ازاى تفتحى كداا هاا.
ليل: انت متزعقليش كداا وبعدين مين سمحلك انك تشيلنى هااا.
احمد بصدمة: انتى طبيعية بجد انتى مش شايفة انتى لابسة اى.
ليل بعصبية: لابسة اى يعنى ووو……… نهار اسود اطلع براا.
احمد بضحك: عرفتى لى اتعصبت عليكى اناا خارج وهبعتلك نور ب هدوم.
ليل بكسوف اومأت براسهاا.
احمد قرب منهااا ومسك ايديهاا: شكلك حلو وانتى مكسوفة…. وراح مميل على خدهاا وباسهاا وخرج.
ليل بصدمة حسست على وشهاا: قليل الادب… وبعدين ابتسمت.
( اين الكرامة اناا لا ارهاااا البت دى طلعت مهزقة)

 

 

 

 

 

مازن: هاا ياعمر هتعمل اى.
عمر واتنهد: الساعة دلوقتى الساعة 10 من دلوقتى لحد الساعة 12 اختك هتكون ف حضنك ومش هقولك ازاى واهدى بقااا وافطر.
مازن: يارب صبرنى.
احمد جه وقعد معاهم.
عمر بضحك: حلوة الشيلة دى.
مازن: بس اى القمر داا دا انااا على طول بشوفهاا مع ملك اول مرة اشوفهاا بالحلاوة دى دا اناا بفكر اروح اتقدملهاا….. ااااااه اى الغباوة دى يااحمد.
احمد بعصبية: علشان تتلم بعد كداا.
مازن بضحك: ماشى ياعم.
نور بتعب: عمر.
عمر جرى عليهاا بخوف: مالك ياحبيبى شكلك همدان لى كدا.
ليل: علشان الاستاذة طول الليل تاكل ف حاجات حادقة.
عمر بعتاب: لى كدا يانور ولماا يحصلك حاجة.
نور وابتسمت: اهدى ياحبيبى انا هاخد العلاج وهكون تمام.
عمر: طب تعالى معايااا.
عمر دخل هو ونور علشان تستريح.

 

 

 

 

 

 

ليل: مازن اومال ماجيبتش ملك معاك لى.
احمد وبسرعة: اصل ملك جت معاه بس نزلت مع سليم يجيبوا حاجات.
ملك بإستغراب: سليم مين.
مازن: سليم داا ياستى يبقاا صاحبناا وهو وملك عارفين بعض.
ملك: امممم ماشى.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
أسر: بنت انتى ابعدى عن خلقتى اناا خارج.
شمس: وحيات امك تاخدنى معاك ياأسر.
أسر: طب انا رايح عند صاحبى معزوم.
شمس: طلاماا معزوم يبقاا اكيد عنده ست هى اللى هتعمل الاكل حتى لو الخدامه هقعد معاهاا بس خرجنى.
أسر: قولت لاء.
شمس: تمام بس انا هخرج لوحدى اتمشى باى.
اسر وجابهاا من التيشيرت: بتقولى اى ياشمس.
شمس: ياخالتوووو تعالى حوشى الواد دا عنى.
كريمة: ف اى يا أسر.
شمس بدموع: مش عايز يخرجنى ياخالتو لا معاه ولا لوحدى هو هيحبسنى ماشى يا أسر اناا مش عايزة منك حاجة وسابتهم وخرجت وابتسمت ب خبث وضحكت.

 

 

 

 

 

اسر بصدمة: يابنت المجنونة.
كريمة بعتاب: اسر يابنى دى امانة من بعد موت ابوهاا وامهاا ادخل صالحهاا وخدها معاك.
اسر وباس جبين امه: حاضر ياست الكل المهم انتى خدتى العلاج بتاعك.
كريمة: ايواا ياحبيبى روح بقاا ليهاا.
اسر واتنهد: حاضر ياست الكل.
اسر راح وخبطت علي شمس.
شمس بدموع: نعم.
اسر ومسك ايديهاا : متزعليش منى انا بس بخاف عليكى ياشمس وياستى هستناكى تلبسى علشان تيجى معايااا.
شمس حضنته بفرحة واسر بعد عنهاا بإرتباك.
اسر: هستناكى برا.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
ملك بتعب: كح كح ابعدى عنى بقااا.
الست بشر: انتى لسة شوفتى حاجة دا الباشاا موصى عليكى جامد اى رايك اعملك قصة شعر جديدة.
ملك بدموع وخوف: لاء ونبى ابعدى عنى بقااا يامازن ااااااه شعرى.

 

 

 

 

 

 

لسة الست هتقص شعرهاا….
: كفاية كدا بيقولك الباشااا وخدى دا حسابك.
الست: ماشى ياباشاا انا كدا كدا ظبطهاا.
: تمام اخرجى انتى وانا هتصرف.
الست خرجت والراجل بيقرب من ملك.
ملك بدموع ورجاء: سيبونى ف حالى اناا مش عملت حاجة يامازن انت فين
سليم: هششش دا اناا اهدى.
ملك اول لماا شافته حضنته.
ملك بدموع: خرجنى من هناا ونبى انا خايفة.
سليم بحنيه وطبطب على ضهرهاا: هششش اهدى هخرجك من هناا بس عايزك تعملى كل اللى هقولك عليه ماشى.
ملك بدموع: حاضر حاضر.
سليم مسح دموعهاا ولبس القناع تانى وخرج.
ملك بإرتياح: يارب.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

 

 

 

 

 

 

 

ليل: احمد.
احمد: نعم.
ليل بعصبية: انت مش هتبطل تكدب عليااا.
احمد بصدمة: انتى بتقولي اى.
ليل: ملك فين اناا مش غبية.
احمد واتنهد: ملك مخطوفة وسليم هو اللى بيجيبهاا.
ليل بشهقة: اتخطفت.
احمد: ايواا واهدى بقاا.
ليل قعدت والدموع ف عيونهااا..
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻

 

 

 

شمس: اناا خلصت.
اسر: طيب يالااا.
شمس: اوكى.
༺༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻༻༻
سليم: ملك.
ملك بدموع: نعم.
سليم: هتمشى وراياا واوعى تبعدنى عنى فاهمة.
ملك هزت راسهاا ب حاضر.
سليم بدأ يمشى وملك وراه واللى يجى ف وشة يضربه بالمسدس اللى حاطت فيه كاتم الصوت فجأة.
ملك بدموع: س.. سليم…..
سليم بصلهاا بصدمة…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ظابط حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *