Uncategorized

رواية غزل الآدم الفصل السادس 6 بقلم بنت الأصول

 رواية غزل الآدم الفصل السادس 6 بقلم بنت الأصول
رواية غزل الآدم الفصل السادس 6 بقلم بنت الأصول

رواية غزل الآدم الفصل السادس 6 بقلم بنت الأصول

و يوم جديد واحداث جديدة
احمد: غزل انتي يبت قومي
غزل:خمس دقيق بس يا بابا
احمد:قومي يله عشان تروقي البيت
غزل: خلاص قومت اهو
احمد:ريم قوم
ريم:انا صحيه هو في حد بينام في البيت ده اصلا
احمد:امال بيعمل ايه يختي
ريم: بيجيلو صداع بس
احمد: صداع ماشي يله قومي انتي وختك
غزل:انا قومت اهو
احمد وهو خارج برا الاوضه: خمس دقيق وتكونو برا مفهوم
غزل وريم: حاضر يفندم
—————————–*****************
رن رن رن رن رن رن
ادم بنوم: الو
مازن: ايه ده انتا لسه نايم
ادم:اه عندك مانع
مازن:لا واللهي مش عندي بس النهارده انت عريس
ادم:هو انا الي عريس والا انتا
مازن:تصدق معاك حك انا رايح علي الشركة جاي والله ايه
ادم:اه هاجي وهمشي بدري يله سلام
مازن:سلام
(نسيبه يلبس بقا)
—————*****************
زهرا:شمس قومي
شمس:نعم يماما في ايه
زهرا بسعاده: قوني عشان مش في كليه النهارده
شمس:ليه بقا انشاء الله
زهرا: عشان ادم هيخطب النهارده
شمس وهي بتنط من علي السرير: يخطب يخطب مين
زهرا:غزل
شمس:غزل غزل مين
زهرا: بت فوقي معايه كده هتكون غزل مين يعني
شمس: بجد يعني غزل صحبتي هتكون مرات اخويه
زهرا:اه وريم كمان
شمس: ريم مين وليه
زهرا: بفكر اخطب ريم لمازن
شمس: اللله فكرا تجنن
زهرا: انا قلت كدا بردو يله بقا قومي اجهزي
شمس: فريره يا ماما
————————–********&*
عند مازن في الكتب
دق دق 
مازن: ادخل
السكرتيرة: مازن باشا في محمد برا
مازن: دخليه
السكرتيرة: حاضر يفندم وخرجت
محمد وهو بيحط الورق قدامه علي المكتب: اتفضل يباشا دي كل المعلومات الي حضرتك عيزها
مازن: روح انتا للمحاسب خد حسابك
محمد:تسلم يا باشا وخرج
مازن: اما نشوف ست ريم
———————***********
عند غزل في البيت وهما بيفطرو
غزل: ريم انتي روحي الكليه وانا هروق البيت ماشي
ريم: ماشي يله انا ماشيه باي
احمد: مع السلامه يحببتي
غزل: مع السلامه
احمد: هو هيجي امتا
غزل:الساعه سته
احمد: ماشي انا رايح الشغل
غزل:ماشي يا بابا وانا هروق البيت
احمد:  ماشي سلام
غزل:مع السلامه
——————————-***********
الشخص 1: يباشا ادم السيوفي كسب الصفقه
الباشا بغضب: انا عايز خبره انهارده انتا فاهم
الشخص 2: اذاي يباشا ده معاه حراصه
الباشا: ادم غلط معايه والي يغلط معايه لذم يكون اخرته اموت انفذ ونت ساكت
الشخص 1: حاضر يا باشا
الباشا: انتا الي لعبت بنار وستحمل بقا
———————**************
في مكتب ادم
مازن وهو داخل المكتب: بذمتك في حد يجي الشغل وهو رايح يخطب
ادم :مش انا عملت كده يبقا في
مازن:مغرور اوي صحيح هتروح امتا
ادم:الساعه سته
مازن:ماشي عشان اجي معاك
ادم:  تيجي معايه ليه
مازن: كده مزاجي كده
ادم: ماشي يله نشوف ورانا شغل ايه عشان ننشي بدري
مازن: ياله
—————–******—********
عند غزل في البيت
غزل: اه ياني يامه انا كان مالي بوجع القلب ده بس كله بسسبب ادم الكلب 
فلاش**
ادم: انتي مين وعايزه ايه من شمس
غزل: انا مين فانا غزل عيزه ايه من شمس مش عيزه منها حاجه
ادم: واللهي اه ونا هصدقك قده يعني
غزل: واللهي انتا مش مطر انك  تصدق بس ده الي عندي
ادم: وايه يضمنلي انك مش مصاحبه اختي عشان معاها فلوس
غزل بغضب وهيا بتدربه بلفلم: اخرس انا واختي مش بتوع فلوس فلوس ايه دي المحبه والصداقه مش بلفلوس انتا فاهم ومن النهارده مش هنكلم شمس تاني عشان واحد زيك يقول علينه كده
ادم بغضب وهو بيلوي دراعها: انا بقا هعرفك اذاي تمدي ايدك علي اسيدك
غزل:اه يدي بتوجعني سيب ايدي
ادم :انا هربيكي من اول وجديد
غزل: ليه شيفني نقصه تربيه ده انتا مشفتش بنص اجنيه تربيه
ادم:انا ماشي المشكله اني مش بمد ايدي علي ست بس في طريقه احله من كده انا هجوزك
غزل: ده علي جستي
ادم:لا ده علي جست بابا
غزل:بابا انتا هتعملو ايه
ادم: ولا حاجه خالص هخربله شغله بس وطبعا بابا هيزعل ويتعب ويموت صح واله ايه
غزل:لا بابا لا وانبي ملكش دعوا بابا
ادم:خلاص توافقي
غزل:موافقه موافقه بس مش ليك دعوا بابا
ادم: خلاص انا هاجي بكرا عشان اتقدملك الساعه سته
غزل: ماشي 
                      باك****
غزل: ماشي يادم ان موريتك
يتبع…
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *