Uncategorized

رواية روح النمر الفصل الثامن 8 بقلم زينب شلبي

 رواية روح النمر الفصل الثامن 8 بقلم زينب شلبي
رواية روح النمر الفصل الثامن 8 بقلم زينب شلبي

رواية روح النمر الفصل الثامن 8 بقلم زينب شلبي

شمس :صبااحوو..
سليم وقف متنح من اللي شافو..
مازن قام ومسك صاحبو وقعدو..
مازن : اهدي اخربيتك هتفضحنى..
سليم : ياض البت و*تكككككه
مازن : ما روح ونغم برضو حلوين..
سليم : طلتها خطفت قلبي خربيت عيونك ي شيخه..
شمس بنت عندها عيون رماديه جميله وشعر بني لامع وملامح جميله وقصيره سيكا.. كانت لابسه تيشرت بكم مخطط ابيض واسود وبنطلون بوي فريند تلجي وحزام اسود وكوتشي ابيض رياضي ومطلقه لشعرها العنان..
روح : شمووستي..
ليث في نفسه : هو اي دا هما كلهم مز*ز كدا وملونين..
سلمت على فهد وروح عرفتها عليهم..
روح في الاخر ودا سليم…
مدت ايديها تسلم عليه مد ايده ليها بهيام وجايه تشد ايديها مرضيش يسبها وفضل يبصلها..
شمس: احم ي استاذ سليم.. يا باشا ايدي.. حضرررتك ايدي ي ابني.. اننا ي اخ..
فاق سليم على شمس اللي كانت هتضربو : احم اه تمام..
نغم وهيا بتقرس على شفايفها : اونكل احم دي كاميرات مبني خلف ولفت اللاب توب ليه..
مازن في نفسه : متاكليش شفا*يفك كدا دي بتاعتي..(انتو جايين شغل ولا جايين تتغزلو ي جدعاان ????)..
سليم طول ما هو قاعد بيبص على شمس وليث بيحاول ميبصش على روح بس مش قادر..
فهد : طب المفروض انو احنا نهجم الأسبوع الجاي بس في حاجات احنا لسه مش متأكدين منها..
روح : بابا الموضوع اكبر من كدا بكتير انا حرفيًا بدأت اخاف خاصًا ان مالك الشقه ملقوش جثته حتى ولا يعرفو ميت ولا عايش..
ليث : اكبر من كدا ازاي..
روح: المعلومات اللي عندنا بتأكد انو صاحب الشقه اختفى بس محدش يعرف مات ولا عايش وولاده هما اللي عوزين يبيعو الشقه..
سليم : طب مش ممكن يكون لسه عايش بس في مستشفى او في دار مسنين او عايش في بيت تاني وات ايڤر يعني مش شرط..
شمس : لما روحنا الشقه علشان نشوفها كان اللي بيعرض علينا الشقه هو ابن صاحب الشقه وكان بابا سأله على والده قاله انه تقريبًا في مستشفي امر”اض عقليه..
نغم بإستغراب : امراض عقليه ليه يعني..
ليث : ممكن يكون مثلا شاف اشباح مثلا زي ما صحاب العماره بيقولو..
مازن : طب مش ممكن يكون هو السبب هو اللي عامل كدا..
روح بتركيز : بالظبط ي مازن لأنه لما بحثت عن الأديب دا فا هو اديب وكاتب معروف كانو بيقولو انو بيعاني من الوحده وغير كدا كتاباته كلها حزينه غير كل دا انهم كانو بيشوفو رموز غريبه جدًا في كل كتبه وفي صور للرموز دي على مواقع مختلفه معناها عبده الشيطا*ن..
فهد بصدمه : شيطا*ن..
مازن : الظاهر انه الموضوع فعلا اكبر من صاحب شقه..
ليث : ورينا الرموز دي كدا..
شمس بهدوء: المشكله مش في الرموز المشكله في الكلام اللي مع الرموز دا..
روح : بابا احنا لازم نروح الشقه دي في اقرب وقت ممكن..
خلص الإجتماع بعدها بساعات وهما بيحاولو يلاقو دليل على كل الكلام دا وحددو معاد للهجوم بعد اسبوع..
بعد يومين..
روح بتكلم شمس: شمس انتي هتيجي
شمس : الصراحه خايفه اجي بس بعد ما تخلصو حوار الهجوم وازاي هتروحو البيت وكدا..
روح : الأجازه قربت تخلص مش هتقدمي معانا في شرطه..
شمس : اكييد هقدم بس لما اخلي اونكل فهد يقنع بابا علشان خايف عليا..
روح : ماشي ي ستي انا هقول لبابا بس متعرفيش حاجه عن البت ريتال..
شمس : لأه من ساعه ما قدمت في كليه الشرطه واحنا دخلنا الجامعه محدش كلمها..
روح : طب اقفلي هرن عليها كدا واشوف..
________________
في فيلا الدمنهوي..
ليث : ريتاااا تعالي نتغدا..
اسر بضحك : وانا لقيط يعني ولا اي..
ليث : اه لقيت يلا اقعد كل ونام متسهرش علشان الجامعه بتاعتك بكرا..
ريتال: هو انتا كنت خلفته ونسيته..
اسر : مش عارف ي بنتي
ليث : ريتال صحيح انتي ماسكه كتيبه رقم كام في التدريب..
ريتال بإستغراب على اخوها اللي اول مره يسألها عن شغلها : كتيبه 5 من حرف الدال الي حرف النون..
ليث إبتسم وهز راسه بمعنى تمام..
ريتال قاعده هاتفها رن..
ريتال : ألوو..
روح : الند’له اللي مش سائله فيا..
ريتال بمرح : روووح عامله اي..
روح بضحك : امم لسه فكراني..
ريتال : والمربع المرح يتنسى برضو..
روح : عامله اي يبت واخواتك وابوكي وامك وعمو احمد البواب والجيران..
ريتال : حيلك حيلك كويسين????..
ليث إستغرب هيا بتكلم مين كدا بس نو كومنت معلقش..
اسر : بتكلمي مين..
ريتال : روح بقولك عمو فهد عامل اي وحشني جدًا..
ليث إستغرب اكتر فهد وروح..
خلصت روح مع ريتال المكالمه واتفقو يتقابلو هما الأربعه في احدي الكافيهات على النيل..
ليث : انتي كنتي بتكلمي مين..
ريتال : التوينز بتاعتنا روح كماله الشله وضحكت..
ليث : بنت اللواء فهد..
ريتال هزت راسها بمعنى اه وهيا بتاكل..
ليث إبتسم وكمل اكل..
: ليث الدمنهووريي يجيليي حييًا او مييتًااا…
يتبع…
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *