روايات

 رواية تزوجتها بهدف الانتقام الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورهان ياسر

 رواية تزوجتها بهدف الانتقام الفصل الرابع عشر 14 بقلم نورهان ياسر
رواية تزوجتها بهدف الانتقام البارت الرابع عشر
رواية تزوجتها بهدف الانتقام الجزء الرابع عشر
تزوجتها بهدف الانتقام
تزوجتها بهدف الانتقام

رواية تزوجتها بهدف الانتقام الحلقة الرابعة عشر

وصل يوسف إلى ذلك العنوان ونزل من سيارته بغضب والشر يتطاير من عينيه حتي دلف اللي الداخل ووجد ما لم يتوقعه على الإطلاق
سلمي كانت واقفه مع شاب غريب كدا نفسه بترقص معاه وكانت لابسه فستان كب واصل لحد الركبه تبيتي وفارده شعرها وكان باين عليها انها شاربه،، كانت واقفه تتما”يل وترقص والشاب دا كان قريب منها لدرجة خلت يوسف ف قمة غضبه و كان حاطط ايده ع وسطها وبيرقصوا سوا
يوسف كان مصدوم م اللي شافه دا هوا ما توقعش أن دي تكون طريقة حياتها
-يوسف راح ناحيتها وهوا ف قمة غضبه وراح شاددها من دراعها ولسه. جاي يشدها ويمشي واقفه ذلك الشاب َالذي كان يرقص معها كان يسمى آدم
آدم :انت بتشدها من دراعها َوواخدها ع فين اي مش مالي عينك انا ولا اي
سلمي وهيا بتشد ايدها من يوسف : مش اعارفه ي دومي هوا ماله بيا انا اصلا مش بطيقه
يوسف كان مزهول منها هيا ازاي تقول عليه كدا
يوسف للمرة التانيه مسكها من دراعها واحكم ف قبضته على دراعها قال بغضب :قدامي بالزوق بدل ما اعمل حاجه ما تتوقيعهاش
آدم :ما تورينا اخرك كدا ي برنس
يوسف بدون تردد رفع ايده ولك”مه بو*كس ف وشه آدم من شدة الضربه وقع ع الارض
يوسف بضحك عليه بإستهزاء :وتقولي هات اخرك اديك من اولها وقعت ع الارض ماحطتش منطق ي حيلتها وراح شد بعصبيه سلمي وطلع بيها بره من غير ما ياخد رأيها
يوسف طلع بيها بره وراح ساب ايدها واتكلم بعصبيه :ممكن افهم اي جايبك ف نصاص الليالي ف الأماكن اللي زي دي
سلمي بعجرفه :وانت مالك اصلا انت اش تكون ف حياتي عشان اوضحلك أو افسرك لك حاجه ها مش معنى اني سكت ع الطريقه الغبيه اللي طلعتني بيها من جوه دي أن تسمح لنفسك تتجاوز حدودك معايا انا بقولك اهو
يوسف ببرود /خلصتي.. برده ما قولتيش اي اللي جايبك مكان زي دا
سلمي ببرود هيا كمان :ولو انها حاجه ما تخصكش بس هقولك،،،، كل يوم باجي هنا ف النابت كلب اسهر وانبسط هنا مع الشله ها ف حاجه تاني
يوسف بنرفزه :عادي عندك دي تيجي ف انصاص الليالي لا وكمان بلبسك دا وترقصي كدا وتسمحي لااي راجل انه يقرب منك بالشكل دا وبتقوليها عادي كدا ي يجاحتك ي شيخه
سلمي : وانت مالك اصلا دي حياتي وانا حره فيها اعيشها على كيفي
يوسف : وانتي بقي ما بتتكيفيش غير بالشر”ب والر”قص مع الشبان
سلمي بعصبيه : انا مسامحلكش ولسه راحه ترفع ايدها ف وشه عشان تضر”يه ويوسف كان أسرع منها مسك ايدهاَ وضر” بها هوا بالقلم (اي چو احنا ماتعَودناش منك ع الجديه 😹)
يوسف : اللي كنتي هتعمليه دا حسابك عليه هيكون بعدين اركبي يلا ارَوحك
سلمي مازالت واقفه مصدومه وحاطه ايدها على وشها مكان الضر*به
يوسف بزعيق :هتلكم كتير اتنيلي اركبي
سلمي لنفسها :روحي اركبي ي سلمي دا مجنو”ن وممكن يعمل فيكي حاجه اركبي. دلوقتي وبعدين ابقى رديله القلم عشره وراحت تركب واقفها صوت يوسف
يوسف بجديه :اي السواق الخصوصي بتاعك ي هانم ولا اي اتنيلي اركبي قدامك
سلمي بعد ماكانت فتحت باب العربيه وتركب ورا راحت رزعاه وراحت ركبت جنبه قدام
~~~~~~~~~^^
-يوسف وصل سلمي لحد بيتهم كان كل منهم يلزم الصمت
عند بيت سلمي
يوسف بهدوء :وصلنا تقدري تنزلي وياريت اللي حصل دا ما يتكررش تاني عشان ساعتها هتتفاجئ من ردة فعلي
سلمي :حاجه ما تخصكش على فكره
يوسف بحده :لاء تخصني انتي كلك علي بعضك تخصيني
سلمي باستغراب :بصفتك اي ان شاء الله
يوسف :قريب قوي هتبقى حرمي المصون
سلمي بضحك عليه :نجوم السما اقربلك … احلم مع نفسك وابقى استغطي بالليل كويس لسه جايه تنزل وتفتح باب العربيه لفت وشها ناحيته وقالتله بتحدي ويكون ف علمك انا بحب ءادم جدا ومستحيل اكون لحد غيره قالت كلمتها الأخير ولسه جايه تنزل بسرعه وقفها يوسف وهوا بيمسك ايدها ويقبض عليها وراح با”سها بع” نف وكأنه بيقول ليها انتي بتاعتي انا وبس…
يربطني بك ِ شيء أعمق من المحبة، أعجز عن شرح الأمر لكِ لكنني بطريقةٍ ما أشعر أنك ِأنا ❤️
بعد فتره يوسف بعد عنها عشان تقدر تاخد نفسها،،، سلمي من غير تردد راحت ضر*باه حتت قلم ونزلت بسرعه جريت على بيتهم وسابته مكانه مصدوم من جرأتها ازاي واحده تتجرأ وتمد ايدها على يوسف السيوفي
يوسف لنفسه ازاي اتجرأت وعملت كدا بس ماشي ي سلمي الك”لب انتي انا هربيكي بس بأدب ،،،
أدبك يلزمني اصبري عليا بس (ملحوظه بس دي كلمة بابا دايما بيقولهالي 😂😂)
وساق عربيته ومشى
~~~~~~~~~~~
يوم جديد على أبطالنا
أسر صحي لقى نغم حاطه رأسها عليها وحضناه بمعنى اصح يعني ف حضنه
-أسر كان بيمسح على شعرها بحنان وكان عمال بيصلها ويتأمل فيها‏
اللهم لا نهايـه مـع شخص رأيـتَ الحيـاه قربـه ✨.
أسر :يااه ملاك نايم.. بتبقى هاديه قوي وانتي نايمه ي نغم.. انتهد وقال: انتي عملتي فيا اي بس ف وقت قصير جدا غيرتي حياتي كلها الأمور مشيت عكس مانا عايز تماما… ياترى انا كنت صح لما دخلتك م الاول ف اللعبه دي ولا كنت غلط بس انا متأكد انك مش هتخيبي ظني قاطع كلامه نغم اللي صحيت بسبب ايده اللي عاملاه تتحرك على شعرها
-نغم فتحت عينها لقت انها نايمه ف حضن أسر
نغم وهيا بتفرك عينها :انا اي اللي نايمني كدا صباح الخير الأول
أسر :صباح الجمال انا صحيت لقيتك كدا انا مليش دعوه
نغم وقد انتبهت لما هيا فيه وجت تقوم بسرعه بس أسر كان ماسكها
نغم :انا اسفه انا مكنش قصدي انام بالوضعيه دي انا عايزه اقوم
أسر :وهوا انا طلبت منك تقومي خليكي جنبي انا مرتاح كدا
-نغم وهيا بتبعد ايد أسر عنها وبتقوم قالت/ لو سمحت ي أسر ما تحاولش تكون قريب مني والزم حدودك لو سمحت
أسر بعصبيه :ألزم حدودي اي انتي مراتي قوفي ي عسل
نغم : ودا يفرق ف اي احنا اصلا هنطلق بعد ٨شهَور
وراحت سايباه وداخلت الحمام
-أسر وهوا لسه مكانه ع السرير/الظاهر انك بتحلمي كتير ي نغم
بعد فتره خرجت نغم وكانت لابسه تيشرت اسود وبنطلون جينز اسود وفارده شعرها ع ضهرها ولابسه كوتش ابيض وساعه بيضا
أسر :اي لابسه اسود ف اسود لي مستعجله على مو”ت ابوكي قوي بس متقلقيش هانت اهي
نغم :ماردتش عليه ودا عصب أسر اكتر… راحت وقفت قدام المرايا وبدأت تحط ف الميكاب وكانت حاطه روچ فاقع
أسر باستهزاء عليها :عروسة المولد دي راحه فين ع الصبح
نغم : ولو انه ما يخصكيش بس هقولك راحه الجامعه
أسر :والجامعه اللي انتي رايحاها دي تبقي جامعة الدول بقي ولا اي عشان تعملي ف نفسك كل دا
نغم ما ردتش عليه ومسكت ازازة البرفان تحط منه
-أسر اتعصب كدا من تجاهلها ليه بالشكل دا ومن طريقه كلامها
أسر قام بغضب وراح ناحيتها نغم كانت واقفه وباصه للمرايه أسر مسك ايدها ولفها ليه بعصبيه
أسر وهوا بيضغط على ايدها جامد لما اكلمك تحترميني ي هانم انا جوزك ياريت ما تنسيش
نغم ببرود :المطلوب دلوقتي اي
أسر :اتنيلي شيلي الهباب اللي على وشك دا وغيري لبسك
نغم ببرود وابتسامه مستفزه :لاء
أسر بعصبيه: بقى كدا وصلت ل لاء أسر باص حواليه وكان بيدور علي حاجه ولاقها اول لما عينه وقعت ع الحزام إللي كان محطوط ع الكنبه نغم شافت هوا بيبص على أي وفهمت هوا بينوي ل اي
نغم بسرعه :مين اللي قال لاء انا قولت لا انا بقول حاضر بس انتي اللي الحا”دثه اثرت على ودنك … حتى شوف كدا وراحت مصوته ف ودنه بصوت عالي
نغم :سمعت كدا
أسر وهوا بيحط ايده على ودنه ي بنت ال.. سمعت سمعت بس اطرشت
يلا شيلي الهبا” ب اللي على وشك دا وياريت بعد كدا تسمعي كلامي من غير ما تعصبيني
نغم باستفزاز :بحب شكلك وانت متعصب بصراحه بحب استفزك قوي اصلا متعه عندي استفز الناس وخصوصا انت
أسر :انت برج اي ي بت
نغم :الجدي
أسر :اه قولي كدا بقى طب مش تقولي م الاول
نغم :اقول اي
أسر :انك برج الجدي
نغم :هتفرق؟
أسر :طبعا اصل برج الجدي دا عايز معامله خاصه بيقولك بقى ان بنات برج الجدي لازم تك”سر دماغهم عشان يحترموا نفسهم بمعنى اصح يعني يتصبحوا بعل” قه ويتسموا بعل”قه
نغم : اه ي تقيل الد” م ي عديم الاحساس بقى عايز تصبحني بعل” قه وتمسيني بعل”قه أن ما وريتك النجوم ف عز الظهر ما ا بقاش انا نغم
أسر :بتقولي حاجه ي نغم
نغم : لا ي حبيبي بدعيلك
أسر : ماشي هكدب ودني بس ادعي بزمه بقى
نغم كانت واقفه تمسح المكياج من على وشها
أسر :بقولك اي نعم اي لازمه كليه التجارة بتاعك اللي بقالك فيها ٦ سنين دي هما مش المفروض ٤ بس؟
نغم :اه هما المفروض ٤ بس اعمل اي بقى الدكاتره حالفين اني افضل معاهم ف الجامعه ف مش عايزه اكسر بخاطرهم بقى
أسر بتوعد :اه قولتيلي مش عايزه تكسري بخاطرهم .. طب انتي عارفه ي نغم أن ما اتنيلتش على عينك واتخرجتي السنادي ما تعرفيش هعمل فيكي اي
نغم :ي عم ما تدقش حد يلاقي دلع وما يدلع انا بروح اروق على نفسي ف الجامعه دي تقولي اتخرج ي راجل ت”ف من بوقك اتخرج اي بس
أسر :انا قولت اللي عندي اياكي بقى ما تتخرجيش السنادي وبإمتياز كمان
نغم انفجرت من الضحك :امتياز مره واحده ي عم دا انا بعدي بالعافيه… بس عشان خاطرك هحاول أن دي تبقي آخر سنه اصل بيني وبينك كدا بقى شكلي وحش قدام العيال صحابي بقى عند ي٢٤ سنه ولسه ما تخرجتش
أسربضحك :ياك تحسي على دمك وتتخرجي السنادي بقى
نغم :الا صحيح انت عندك كام سنه
أسر :عندي ٣٠ ي ستي
نغم : يعني فرق السن بيني وبينك ٦ سنين حلو مش بطال
أسر :انا افتكرتك هتقولي كتير وكدا
نغم :لا انا كان نفسي اتجوز حد أكبر مني بكتير عشان يكون هوا عقله كبير ويفهمني وكدا يعني
أسر :اممم ماشي
نغم :بس انت ازاي بتقولي امبارح ما تغلطيش قدام حد من عيلتي وتقولي اني ظابط ازاي اصلا حد يدخل شرطه من غير موافقه أهله مش فاهمه دا بيقي ضمن شروط القبول حسب عملي
أسر انتهد وقال :دا موضوع يطول شرحه بس هقولك ي ستي بصي انا كان نفسي ادخل شرطه بس بابا مكنش موافق بس دا كان حلمي وكنت حاسس اني هقدر أحقق كل أحلامي لما ادخلها بس رفض بابا للكليه خلاني ايئس كان ف واحد صاحب بابا اللي هوا سيادة اللواء اللي كنت بكلمه امبارح هوا اللي جهزلي الأوراق وكل حاجه وساعدني بس كان ناقص امضة
ابويا بالموافقة ودي كانت أسهل حاجه… ف اليوم دا سكرتير مكتب بابا جابله ورق وقالي أخليه يمضي عليه وساعتها جت ف بالي فكرة اني احط الورقه اللي المفروض بابا يمضي عليها بأنه موافق على دخولي الشرطه مع الورق دا وبالفعل حاططتها وبابا مضى عليها من غير ما ياخد باله وبس وخلص الموضوع بالنسبه لعمي ومرات عمي هما مايعرفوش حاجه لأنهم دايما مسافرين أمريكا حتى بابا كان ف معظم الوقت معاهم اللي عارف بس معتز ويوسف وعلى وميرنا بس انا كنت بقولك ما تقوليش قدامهم احتياطي يعني لا تغلطي قدام بابا انا مش عايز اخسره
نغم : ي ابن اللعيبه دا انت مش مسهل
أسر بفخر :اوماال دماغ شغاله مش بتنام
نغم :طب ينفع اسال سؤال كمان
أسر :مش هنخلص النهارده اتفضلي صدعيني
نغم : ابو رخامتك ي اخي بس برده هسال ميرنا دي اختك من الاب ولا الأم
أسر :ولا دي ولا دي اختي ف الرضاعه
نغم: نعم ي اخويا َوقارفينا للدرجه دي انت و هيا
أسر :الأخوات مش شرط يكونوا اخوات بالدم ميرنا دي عندي اغلى من أي حد هيا تبقى بنت داده سميحه انا وهيا اتربينا سوا وداده سميحه ربتنا احسن تربيه وعلاقتي زادت بيها أكتر ف الفتره اللي ماما سابتني فيها كانت ميرنا وقتها صاحبتي وأختي كانت كل حاجه ف حياتي بس الله يسامحها داده سمحيه كان لازم تر”ضعنا سوا يعني ع الاقل كنت اتجوزتها دلوقتي
نغم بعصبيه : اممم… دبان وزن على خر” اب عشه.. اه قول كدا بقى انا عينك منها ي بصباص
أسر : عيني منها اي زفت”ه.. احنا دلوقتي اخوات وبعدين خدي هنا دي غيره بقى ولا
نغم :وهغير عليك ي اخويا
أسر :يعني لوما غيرتيش عليا هتغيري ع الجيران مثلا
نغم :أسر تعرف ماتعصبنيش دلوقتي .. سلام انا راحه الجامعه
أسر :خدي هنا جامعة اي انت مش شايفه اني تعبان و َمجبس اكيد هحتاج حد ياخد باله مني وبعدين خليكي جنبي عشان لو عوزت حاجه وراح غمز ليها
نغم :ي عم اتنيل انت فيك حيل اصلا.. وبعدين تعبان اي ما انت زي القرد اهو قدامي سبني امشي بقى
أسر :انا هسيبك تمشي بس مش ع الجامعه
نغم :اومال علي فين؟
أسر :تنقذي اللي اتفقنا عليه امبارح
نغم باستغراب :اللي هوا
أسر :تروحي تجبيلي الملف اللي انا عايزه من خزنة ابوكي
نغم :أسر انا قولتلك مستحيل اعمل كدا انا كدا هبقي بخو”ن بابا
أسر : نغم انتي هتبقى السبب ف مو” ت أبرياء كتير بتاذوا بسبب ابوكي نغم ابوكي وأمثاله لازم يتعا”قبوا ع اللي بيعملوه ف الناس،، طاسألي ضميريك ي نغم وهوا هيقولك هيقولك انك ف ايدك تنقذي ناس كتير المخد”رات بتضيع حياتهم وابوكي وأمثاله مش بيرحموهم وكل دا لي عشان طماعهم ف الفلوس… روحي ي نغم جيبي الملف وصدقيني عمرك ما هتندمي لأنك هتبقى عملتي الصبح (اعمل الصح ي حزلقوم 😂)
-نغم كان ف حاجه جواها بتدفعها انها تسمع كلام أسر ودا قلها و حاجه تانيه بتمنعها ودا كان عقلها وف النهايه استسلمت لقبلها
-أسر وصف ليها شكل الملف اللي هيا المفروض تجيبه وراحت بعد ما أسر اقنعها انها الوحيده اللي تقدر تجيبه
__________________________________
نغم اخدت عربيتها واتوجهت لبيت ابوها كانت خايفه ل تلاقي ابوها هناك ودا هيصعب عليها الموضوع
-نغم وصلت بس لحسن حظها انها ملقتش ابوها وبس قابلت بسمله اللي كانت نازله عادي وكأن مفيش حاجه وراحه جامعتها نغم واقفتها
نغم :بسمله عايزه اتكلم معاكي
بسمله :بعدين ي نغم مستعجله عندي محاضرات ولسه جايه تمشي نغم مسكتها من ايدها ووقفتها بعصبيه
بسمله بعصبيه ودا على عكس عادتها خالص : افندم ي نغم
نغم :انتي ازاي تواقفي ع حاجه زي دي
بسمله :قصدك اي مش فاهمه
نغم :ازاي توافقي تتجوزي واحد من عمر ابوكي لاء وتا*جر مخدرات كمان
بسمله بصدمه :انتي قولتي اي تا*جر مخد*رات بس مش دا اللي بابا قالهولي
نغم : وانتي عايزاه يقولك اي ي اختي اصلا كونك توافقي ع الفكره ذات نفسها اصلا غلط انتي فين من كل دا فين شخصيتك فين حياتك هوا انتي لعبه ف ايد ابوكي فوقي ي بسمله وارجعي لعقلك متخليش حبك لابوكي يد*مر حياتك
وبعدين خدي هنا هوا مش انتي بتحبي أحمد لي بقي توافقي تتجوزي من حد تاني
بسمله بعياط :يعني عايزاني اعمل اي يعني اه انا بحبه بس هوا حب من طرف واحد وف الآخر هيبقى نهايته الفشل
نغم :ومين قال بس انه من طرف واحد أحمد هوا كمان بيحبك ي بسمله
بسمله :بس دا عمره ما قالهالي
نغم :ما انتي عارفه أحمد ي بسمله متدين زياده عن اللزوم زيك كدا بالظبط انا مش بذم فيه بس اقصد ان دا اللي مانعه من أنه يجي يفاتحك لأنه خايف بكدا يغضب ربنا هوا اللي قالي كدا بنفسه دا كان هيت”نجن امبارح لما قولتله انك هتتجوزي
بسمله وهيا بتمسح دموعها بضهر ايدها زي الأطفال :بجد ي نغم يعني هوا بيحبني.. طب انا موافقه اتجوزه هوا مش هشام دا بس بابا ي نغم بابا هيزعل
نغم :بسمله فكري ف نفسك ف نفسك وبس دي حياتي عيشيها زي ما انتي عايزه مش زي مابابا عايز
بسمله :مش عارفه ي نغم محتاره بس ف نفس الوقت مش عايزه ازعل بابا مني
نغم :بسمله طاوعي دا… وشاورت علي قلبها زي ما دا يقولك امشي وراه هوا وبس
بسمله :طب انا دلوقتي اعمل اي
نغم :هتعملي اي ف اي روحي جامعتك عادي خالص وبعد الجامعه تعالى على الفيلا عندي وانا هكلم أحمد يجي واعترفوا ي ستي بحبكم لبعض وخلصونا بقى ونجوزكم ونخلص وصدقيني ي بسمله أحمد بيحبك دا بيعشقك مش بيحبك بس
بسمله :طب انت هتعملي اي دلوقتي هنا
نغم :ف شويه حاجات ليا. كدا هاخدهم وامشي على طول
بسمله :طب انا همشي انا عشان الحق محاضرتي وهخلص واجي على عندك سلام
_______________________________________
دخلت نغم اوضه المكتب بتاعة ابوها ودرورت لحد ما لقت الخزنه جت تفتحها لقاها بباسورد فضلت تجرب بس كلهم غلط جه بالها عيد ميلاد بسمله جربته طلع صح
نغم لنفسها :يااااه ي بابا للدرجه دي بتحب بسمله لدرجه حتى انك عامل باسورد خزنتك بتاريخ ميلادها عمرك حتى ما قولتلي كلمه حلوه ولا شوفت منك حنان الأب عمرك ما عاملتني ربع معاملتك لبسمله بجد مش مسمحاك
نغم فتحت الخزنه ولقت الملف اللي بالمواصفات اللي اسر قال عليها وخدته نغم بعد تفكير :لا لاء مستحيل مستحيل اخو”نه انا ما ينفعش اخد الملف دا لأسر هوا حر عايزه ياخذه بمعرفته انا مش هكون سبب ف اني ادخل أبويا الس” جن وليه جايه
تتدخل الملف الخزنه تاني
فجاءه حد جه من وراها حط حاجه على بوقها وكان فيها ماده مخد” ره نغم شمتها من هنا وغابت عم الو*عي من هنا الشخص دا شالها ع كتفه وطلع بيها حطها ف عربيته وراح بيها ع مكان مهجور كدا تقريبا شبه المخزن و…
يتبع ……
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية تزوجتها بهدف الانتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *