روايات

 رواية تزوجتها بهدف الانتقام الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورهان ياسر

 رواية تزوجتها بهدف الانتقام الفصل الخامس عشر 15 بقلم نورهان ياسر
رواية تزوجتها بهدف الانتقام البارت الخامس عشر
رواية تزوجتها بهدف الانتقام الجزء الخامس عشر
تزوجتها بهدف الانتقام
تزوجتها بهدف الانتقام

رواية تزوجتها بهدف الانتقام الحلقة الخامسة عشر

 

#تزوجتها_بهدف_الانتقام
Part15
وفجاءه حد جه من ورا نغم وحط حاجه على بوقها وكان فيها ماده مخد” ره نغم شمتها من هنا وغابت عن الو*عي من هنا الشخص دا شالها ع كتفه وطلع بيها حطها ف عربيته وراح بيها ع مكان مهجور كدا تقريبا شبه المخزن
_________________________________
عند أسر ف البيت
كان قاعد قلقان على نغم وعمال يفكر ياترى اي اللي ممكن يكون حصل قاطع تفكيره دخول ميرنا
ميرنا وهيا بتتوجه ناحيته تحضنه:أسر حبيبي وحشتني عامل اي دلوقتي بقيت احسن

 

 

أسر :احسن بكتير ي ميرنا تعالى اقعدي
ميرنا :لاء انا هروح اعمل لينا كوبايتين نسكافيه الأول كدا وبعدين نيجي تقعد ع رواقه،،،اسر بقولك انت فطرت
أسر :لا والله ي نغم لسه ما فطرتش
ميرنا بضحك :للدرجادي دي نغم واخده عقلك انا ميرنا ي عم صحصح كدا،، هروح اعمل فطار ونفطر سوا
______________________________
بعد شويه ميرنا وأسر كانوا قاعدين ف الجنينه بيفطروا ف صمت قطع الصمت دا ميرنا
ميرنا بتساؤل :بس انت ونغم اتجوزتَوا ازاي عن حب بقى ولا صالونات
أسر بضحك :ولا دا ولا دا ي ستي
ميرنا بعدم فهم :هما اخترعوا نوع تالت وانا ما اعرفش

 

 

أسر :لا ي اختي وانتي الصادقه كان جواز انتقا*م
ميرنا بصدمه وعدم استيعاب : انت بتتكلم جد،، طب ازاي
أسر :هقولك….. وبدأ يحكي ليها كل حاجه م الاول
وبس ي ستي دي الحكايه ومافيها
ميرنا بعدم تصديق :بقى انت تعمل كدا ي أسر انا بجد انا مصدومه،،، لي يعني ي أسر غلطات الكبار يتحاسبوا عليها الصغار انا مش فاهمه،،، انا اختك اهو انت ترضى حد يعمل فيا كدا
اسر بدون تردد :كنت اد*فنه وهوا حي
ميرنا :طب كنت اعتبرها اختك ي اخي
أسر بزعل :خلاص ي ميرنا بقى انتي هتقطميني
ميرنا :مقصدش والله ي حبيبي بس اللي حصل دا كله غلط
أسر :عارف ان كل دا غلط وأنها ما كنش المفروض تتدخل ل اللعبه دي م الاول هيا ملهاش ذنب ف كل دا واللي زاد وغطي بقى أني دخلتها ف لعبة تانيه هيا مش قدها وانا خايف عليها
ميرنا :لي عملت اي تاني

 

أسر :هيا عرفت ان انا ظابط وعرفت كمان أني ماسك قضية ابوها وزي ما حكيت لك دلوقتي انه تا*جر مخد*رأت حكيت ليها بس هيا ماصدقتش حاولت اقعنها وطلبت منها تجيب لي من خزنة ابوها ملف الصفقه دي وهيا دلوقتي بتجيبه بس حاسس قلبي مش مطمن مش عارف لي
ميرنا بعصبيه :غلط غلط ي أسر هيا دخلها اي انت مش ظابط وانت المفروض تجيب ادلتك بنفسك لي تدخلها ف الحوار دا بس لي وبعدين انت عايزها بالسهولة كدا تساعدك ف انك تتدخل ابوها السجن اي بني ءادم طبيعي مستحيل يوافق على حاجه زي
أسر :عارف ي ميرنا عارف اني ءاذيت نغم بما فيه الكفايه بس انا مستعد اعوضها عن المعاناه اللي مريت بيها دي بس اخلص الأول من محمود الصاوي واشوف حبل المش*نقه حاولين رقابته وساعتها مش هبقي عايز حاجه تاني غير اني اربي ابني ف أمان واسعد نغم بكل الطرق الممكنه
ميرنا :انت حبيتها ي أسر

 

أسر بضعف : حبيتها،، انا مقدرش اتخيل حياتي من غيرها اصلا هيا الأكسجين اللي بتنفسه نظره من عينها كفيله تخليني سعيد للأبد ضحكاتها بتحلي الدنيا ف عينيا حياتي بقى ليها طعم تاني اول لما دخلت عليها انا منكرش أن الطريقه اللي دخلت بيها على حياتي كانت غلط بس ف النهاية هيا قدري وانا قدرها وعمري ابدا ما اتخلى عنها
ميرنا :طب وهيا
أسر :لاء ما اظنش انها بتحس بأي حاجه ناحيتي بس انا هحاول معاها واخليها تشوف بعينها مدى حبي ليها وان انا مستعد اعمل اي حاجه عشانها هيا وبس

 

 

ميرنا: اتمنى ي أسر تظبط امورك ويبقى كله تمام وتعيش حياه سعيده
أسر؛ يارب ي ميرنا انا بجد تعبان وتايهه مش عارف اعمل حياتي مشيت غلط خالص عكس مانا كنت راسمها ف دماغي مش عارف لي حصل كدا
ميرنا :استهدي بالله بس ي آسر ي حبيبي كله هيبقي تمام وافتكر قول الله تعالى: ((قل لن يصيبنا إلا ما كتب الله لنا))
أسر بتنهيده :ونعم بالله،،، لعله خير
‏اللهم لا نهايـه مـع شخص رأيـتَ الحيـاه في قربـه ✨.

 

بعد فتره من حديث أسر وميرنا قاطعهم رنة هاتف أسر
أسر مسك تليفونه عشان يرد ع المتصل بس لاقي رقم غريب استغرب بس رد
أسر :الو مين معايا
حسام :انا ي حضرتك الرائد
أسر :انت مين
حسام بضحك خبث :بقا مش معقول مش عارف صوتي ههه،، انا بقى هسمعك صوت انت عارفه كويس
نغم بصويت وعياط :اااسر الحقني ي أسر حسام اتج*من وأنا خايفه يمو*تي أسر،، قاطعها حسام وهوا بيشد التليفون منها
حساَم:أظن بقى الصوت دا انت عارفه وكويس قوي
أسر بعصبيه :انت عايز منها اي ي ابن ال***

 

ما تكلمني راجل لراجل
حسام : عايز منها اي دا شئ ما يخصكيش انما اللي يخصك دلوقتي هوا ابنك اللي ف بطنها ي حلو ف عايز تنقذه بقى ماشي مش عايز دي حاجه ترجعلك
أسر بنفاذ صبر :عايز اي ي حسام
حسام :ايوا كدا هنتلكم ف الجد احنا دلوقتي بنلعب ع المكشوف الملف اللي كنت باعت نغم تجيبه دلوقتي معايا وانسى انك تأخذه وتقفل القضيه دي كل اللي انا عايزه منك هوا خدمه صغيره اوي انك تعدي لي الشحنه من المينا من غير اي مشاكل ومن غير م الحكومه تاخد بالها وبس مش عايز منك حاجه تاني
أسر :بتتكلم بثقه اوي فاكرني هواقف على حاجه زي دي مستحيل طبعا
حسام باستفزاز :هتوافق ي حضرتك الرائد أن ماكنش عشان نغم ف هيبقى عشان ابنك ما يمو*تش قبل ما يجي ع الدنيا ها قولت اي
أسر بقلة حيله :طب اديني وقت افكر

 

حسام بعصبيه مافيش وقت الشحنه معادها أتقدم وبقت بكرا مش آخر الأسبوع ما فيش وقت لازم تدخل المينا ف أسرع وقت ممكن ،، انا قولت اللي عندي وانت بقى عارف العواقب هتبقى اي سلام ي حضرة الرائد،،، وراح قفل ف وشه ما ادهوش فرصه يتكلم
أسر بعصبيه :غ”بي انا غ” بي ماكنش لازم ادخلها ف الموضوع دا م الاول حياتها هيا وابني دلوقتي ف خ*طر
ميرنا بقلق :ف اي ي أسر انا مش فاهمه
أسر :حسام خط”ف نغم لما كانت بتحاول تجيب الملف وبيساومني على اني اعدي له شحنه المخد*رات ل
أو انه يق*تل ابني اللي لسه مجاش ع الدنيا ويحرمني منه انا تعبت تعبت خلاص ما عتنش قادر
-ميرنا وهيا بتحضنه وبتحاول تواسيه :اهدي بس ي حبيبي وكله هيبقي تمام بإذن الله فكر بس بهدوء واكيد هتوصل لحل بس اهدي وفكر بهداوه
أسر : انا ازاي مجاش ف بالي
ميرنا : اي ف اي

 

أسر :الساعه ازاي كنت ناسيها،، تليفوني فين وجاب تليفونه وفتحه لقى نغم ع الارض ومربو*طه من ايدها ورجليها ومنهاره م العياط
ميرنا :انا مش فاهمه انت ازاي شايفها
أسر :الساعه اللي معاها فيها كاميرا بتصور فيديو وفهيا GPS
ازاي كان تايهه عن بالي انا لازم احدد ماكانها وبالفعل بدأ يحدد ماكانها
أسر/ انا لازم اروح ليها دلوقتي خطر عليها لوفضلت اكتر من كدا معاه دا مجنو*ن وممكن يعمل فيها حاجه
نغم :طب خد قوه معاك ما تروحش لوحدك
اسر :اطمني ي ميرنا مش هيحصل حاجه انا هروح اجبها واعرف الكل*ب دا ازاي يتجرأ ويعمل كدا ف حاجه ملكي
وسابها ومشى والشر يتطاير من عيناه

 

_________________________________________
عند يوسف
يوسف كان بيرن على أحمد
يوسف :الو ازيك ي أحمد
احمد :تمام ي يوسف الحمدلله اي ف اي حصل حاجه ولا اي؟
يوسف :لاء كله تمام بس كنت حابب اقولك اني عايز اجي أتقدم لسلمي النهارده مش آخر الأسبوع ونعمل كتب الكتاب بعدها بيومين هيكون عندك مانع
احمد :بصراحة انت اصلا فاجئتني دا غير اني لسه ما فتحتش معاها الموضوع وغير كل دا ف موضوع اصلا شاغل بالي كدا لازم اخلصه الأول وبعدين نتكلم ف موضوع ارتباطكم دا ولا اي
يوسف :ي عم خير البر عاجله وبصراحه بقى انا مش قادر اصبر ي أحمد وعايز اتلم بقى حس بيا يحس بيك ربنا
احمد بتنهيده :ومين سمعك ي يوسف انا كمان عايز اتلم بقى واتجوز
يوسف : طب ومستني اي يلا ي عم خد الخطوه دي ونتجوز ف يوم واحد

 

احمد :لا ياصديقي وضعي يختلف عن وضعك انا كل دقيقه بتعدي محسوبه عليا لازم اتجوز حبيبتي النهارده قبل بكرا انا لو اتاخرت عليها اكتر من كدا هخسرها انما انت وضعك مختلف كدا كدا ي عم انا موافق عليك هوا انا يعني هلاقي احسن منك لا اختي
يوسف :بتحرحني ي ابني بكلامك دا والله خلاص ماشي معادنا النهارده الساعه 7 ودا آخر كلام عندي لحسن والله اعيد تفكير ف الجوازه دي انا بقولك اهو
احمد بضحك :يعم انت هتتلكك،، خلاص ماشي انا هستناكو تشرفونا النهارده سلام
____________________________________
عند سلمي ف الاوضه
احمد جه جنب ودانها وقال :سلمممي
سلمي بنوم :بترخم لي ي أحمد ع الصبح اطلع واطفي النور وراك عايزه انام
احمد :قومي ي كسلانه عندك جامعه
سلمي : مش هروح النهارده معنديش محاضرات سيبني انام بقى
احمد وهوا بيشد الغطاء من عليها :تنامي اي ا دا فاضل شويه والظهر يأذن،، وبعدين ف عروسه تنام للظهر
سلمي فاقت ع الكلمه

 

سلمي :بتهزر َولا بتتكلم جد
احمد وهوا بيخبط ع دماغها بخفه :ههزر معاكي لي بقى قدي انتي عشان اهزر معاكي
سلمي :اي دا بجد يعني ف عريس،، لا ثواني كدا مش انا قولتلك اني بحب ءادم صاحبي
احمد :واحنا قَولنا اي مش قولنا انه مش بيحبك ي سلمي َاللي بيحبك بجد هيدخل البيت من بابه بالظبط زي العريس اللي هوا جايلك النهارده
سلمي :بص انا مش مقتنعه لاني بصراحه ما حبتش غير ءادم واكيد ف يوم هيجي يتقدم ليا بس هقابل عريس الغ”فله اللي جاي دا عشان خاطرك انت وبس سلام وراحت بايساه من خده وخرجت وهيا بتستعد (اي نعم هيا مش حابه أن ف عريس جاي غير ءادم بس فكرة ف حد جاي يتقدم بقى وبتاع مفرحاها)
احمد وهوا مازال واقف ف الاوضه :انا متأكد اني هديكي للشخص الصح ي نغم هوا هيعرف يعمل اللي انا فشلت فيه وانا لومش متأكد انه بيحبك بجد عمري ما كنت وافقت عليه
وبعدين افتكر حاجه راح يعملها
________________________________________
عند يوسف ف البيت
ف أوضة حامد بالتحديد
يوسف :حمدالله على سلامتك ي عمي

 

حامد بتعب واضح :الله يسلمك يا يوسف ي ابني مش
هتوديني عند أسر بقى عشان اطمن عليه
يوسف : يعمي اطمن أسر بقى كويس خالص دا انا حتى ما قولتلوش ع اللي حصلك عشان ما يتخضش بس حاضر هطمنك عليه تعالى نرن عليه ونكلمه
بعد فتره
يوسف :الو ي عم أسر عمي عايز يطمن عليك وعلى صحتك
أسر :برده ي يوسف الكل”ب قولتله
يوسف :ي عم هوا ابوك بيستخبي عليه حاجه ما انت عارف المهم خد كلمه وطمنه
حامد :ايوا ي أسر ي ابني طمني عليك انت كويس

 

 

أسر :انا تمام خالص ي بابا اطمن
حامد بلوم :بقى مكنتش عايزني اعرف ي أسر
أسر :مش حكاية كدا انا بس مكنتش عايز حضرتك تقلق ع الفاضي وانا تمام وما فييش حاجه ،،، ع العموم استريح انت بس وانا اللي هعدي عليك
حامد :ماشي ي ابني ربنا معاك
يوسف اخد منه التليفون
يوسف :الو ي كبير بقولك انا كنت عايزك معايا النهارده عشان تخطب لي
أسر : كبرت ي چو وعايزني اخطبلك كمان دا الايام بتجري بسرعه قوي ماشي ي عم ومين سعيده الحظ اوعي تكون إلى ف بالي
يوسف :أيوا ي اخويا هيا،، هروح بقى انا بابا وعمي وانت حصلنا على هناك
أسر :تمام يلا سلام
(أسر كان بيحاول يتكلم بطبيعيه عشان مش عايز حد يحس بحاجه)
بقلمي نورهان ياسر
__________________________________________
عند بسمله ف الجامعه كانت خارجه كانت عند البوابه بتشوف السواق عشان تركب معاه لقت اللي بيشدها من دراعها مره واحده
بسمله بخوف َبخضه : خضتني ي أحمد
احمد بتوهان :اول مره اعرف ان اسمي حلو اوي كدا

 

بسمله بكسوف وخدودها بقوا شبه الفراوله :ا. ن. ت اي اللي جابك هنا
احمد :جاي اشوف مراتي المستقبليه فيها حاجه دي
بسمله :انت بتقول اي انا مش فاهمه حاجه
احمد بجرأه ولأول مره :بحبك
بسمله ايوا يعني برده جاي لي مش فاهمه.. أي دا ثواني كدا هوا انتي قولت اي
احمد :قولت اني بحبك وعايز اتجوزك ها قولتي اي
بسمله :…
احمد :لا مش وقت سكوت خالص انا ما صدقت الحاجز اللي بينا اتكسر واني اعترفت لك بحبي ما تسكتيش ردي قولي اي حاجه
بسمله :يعني عايزني اقولك اي ي أحمد اقولك اني بحبك من زمان مش من دلوقتي بحبك من وانا لسه طفله ما اعرفش يعني اي حب كل اللي كنت اعرفه اني عايز ابقي جنبك وخلاص وكبرت وكبر الحب دا معايا بس عمري ما حسيت انك عندك اي مشاعر تجاهي وكنت دايما مفكره انه حب من طرف واحد وأنه هيُكلل بالفشل
احمد :كنت خايف اتعرف لك بحبي زمان كنت دايما بقول ا اي اللي يخلي واحده زيك توافق بواحد زي انتي مشاء الله قمر وجميله وملتزمه لاء وكمان دكتوره اي اللي يخليكي تبصي لواحد خريج كليه تجاره زي

 

بسمله :الراجل ي أحمد مش بفلوسه الفلوس عمرها ما بتعمل رجاله الراجل بعقله بطريقه تفكيره ب حبه للحياه بطموحه بثقافته بفكره الراقي بأدبه بدينه ب خلقه
ساعتها يبقى راجل ويقدر يعمل اي حاجه حاجه ويبقى مَلك الدنيا وكل فيها انما اللي بيدورا ع الفلوس دول ناس عندهم نقص وشايفين أن لما يبقى عندهم فلوس كدا يقدورل يعملوا اي حاجه لكن الفلوس عمرها ما بتشتري سعاده ولا صحه ولا راحة بال ولا حتي حب
انا لما حبيتك حبيت فيك شهمتك و رجولتك وحنيتك مواظبتك على أداء الفروض ف أوقاتها سعيك ف انك تقرب من ربنا تواضعك وزهدك ف الحياه رغم الشركات اللي عندك دي انا بحبك من زمان اوي ي أحمد بس عمري ما بينت لك زي ما أنت عملت بالظبط ودي احسن حاجه احنها عملناها عشان محدش فينا يغلط غلطه ف حق التاني ونندم عليها بقيت عمرنا
احمد :يااه ي بسلمه انتي ازاي كدا انا بشكر قلبي بجد انه ما دقش لغيرك وأنه حبك انتي وبس
وراح نازل علي ركبيته وطلع خاتم الماظ من ايده وقالها بكل حب :تتجوزيني ي ملكه قلبي
بسمله :هزت رأسها بفرحه بمعنى موافقه
احمد :لاء عايزه اسمعها منك
بسمله بفرحه :موافقه طبعا

 

احمد قام بكل فرحه وراح ملبسها الخاتم وقال كان نفسي احضنك بس حاليا مش مسموح لينا بس خلاص فات الكتير وما اتبقاش غير القليل
اواخدها وطلعوا ع المأذون وكتبوا الكتاب أحمد جاب شهود طبعا وبسمله وكلت خالها اللي هوا ف نفس الوقت خال أحمد لأنهم زي ما احنا عارفين ولاد خاله
احمد قام بكل فرحه وراح حاضنها وقال :اخيرا بقيتي ليا بقيتي بتاعتي لوحدي بقالي كتير قوي بحلم باليوم دا
انا حاسس اني بحلم اقر”صيني ي بسمله ل اكون بحلم بجد
بسمله راحت قر” صاه جامد
احمد :ايه انتي ما بتصدقي ولا اي يلا بينا ع بيتنا وهناك بقى نشوف اذا كنت بحلم بجد ولا بهزاز وراح غمز” ليها
بسمله زي ما تكون افتكرت حاجه اتكلمت بعياط :أحمد بابا ي أحمد بابا هيزعل مني انا كدا خ”نت ثقته ي أحمد بابا ممكن يمو*تني فيها أحمد وهوا بيحط ايده ع بوقها بمعنى اوعي تقولي كدا ،،،، أحمد :طول ما انا جنبك ما حدش يقدر يعملك اي حاجه انتي مراتي انتي فاهمه وبعدين انتي ما عملتيش حاجه غلط،، الغلط بعينه اللي كان هيعمله ابوكي انه يدخلك ف لعبه زبا*له كدا لمجرد صفقه لاء واي عايز يجوزك راجل انتي تُعتبري عيله بالنسبه ليه،،، بسمله احنا عملنا الصح دي حياتنا واحنا اللي هنعيشها مش ابوكي يبقى احنا اللي نحددها مش حد تاني

 

بسمله :بس انا خايفه
احمد وهَوا بيضمها عشان يطمنها :طول مانا جنبك اوعي تخافي ابدا انا سندك وضهرك دايما،،، المهم دلوقتي هنروح على الفيله اللي فيها ماما وسلمى ولا نطلع ع ڨيلتي انا
بسمله :لا ء لاء بلاش توديني عند خالتَو انا عايزه اقعد لوحدي ع الاقل ع ما اهدي بس واهدي اعصابي
احمد :حاضر ي اميرتي اللي تؤمري بيه وطلع ع الفيله بتاعته هوا
___________________________________

 

عند أسر وصل المكان اللي موجوده فيه نغم بعد ما حدد موقعها من خلال ال GPS اللي ف الساعه دخل واستغرب أن ما فيش حراس بره دخل وزق الباب الكبير بتاع المخزن لقى نغم ع الارض بنفس حاالتها مر*بوطه وبتعيط نغم اول لما شافته قالت بلهفه :أسر
أسر جرى ناحيتها بسرعه وكان خايف عليها:اهدي اهدي انا هنا كله هيبقي تمام هنخرج سوا وبدأ يفك لها الحبل اللي ع ايدها وفجاءه جه حد من وراه ضر*به بحاجه جا”مده على دما”غه
أسر حط ايده علي دماغه اللي بدأت تنز*ف د*م هيا ف الأساس كانت مفتو” حه
بسبب الحا*دثه َ َوقع ع الارض جنب نغم
نغم :بصو”يت :أسر ااااسر قوم فتح عينك قوم ي أسر
حسام بضحكة خبث :غب”ي ي حضرة الرائد مفكره انك هتقدر على حسام الصاوي و..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *