روايات

رواية عريس مراتي الفصل الخامس 5 بقلم دعاء زينة

رواية عريس مراتي الفصل الخامس 5 بقلم دعاء زينة

رواية عريس مراتي البارت الخامس

رواية عريس مراتي الجزء الخامس

رواية عريس مراتي
رواية عريس مراتي

رواية عريس مراتي الحلقة الخامسة

نوح بضحكة: بجد ياتولتميت ألف أهلا وسهلاً
وقبل مايكمل الجملة الباب خبط، ودخل أكرم بعصبيته المعروفة ونزل ضرب فى نوح اللي رغم قوتها وأنه يقدر يدافع عن نفسه رفض يعمل كده وسابه ينفس كل غضبه فيه
خرجت طيف من الاوضة مخضوضة علي صوت الخبط لللي برة وبخضة: أكرم أخويا
أكرم أول ماشاف أخته هدي قلبه وناره اطفيت شوية وفتح ليها دراعه وضمها ليه: أنتي زينة يا قلب أخوكي
طيف هزت رأسها بهدوء
أكرم: أزاكي زعلك داسلك علي طرف
طيف بنفي: لا ياخويا
أكرم بغل ووعيد: وحتي لو لا هو كده او كده جه لقضاه والنطع اللي كنت علي زمته قبله أنا هعرفه مقامه وده قبل ماينول جزائه لازم يطلقك مش هخليكي تشيلي لقب أرملته باقي عمرك
نوح بيمسح الدم من علي وشه وباستفزاز: نجوم السما أقرب ليك يا أكرم مراتي مش هطلقها وطول مافيا نفس هتفضل شايلة اسمي
أكرم بغل أكبر: شكل الضرب أثر علي نفوخك ومش خليك واعي أنت بتقول ايه
نوح بتعب: انا واعي لكل كلمة خارجة مني يابن الأغراب

 

 

 

كل ده داير تحت أنظار طيف المستغربة مدي تمسكه بيها فى الوقت اللي حرفياً ممكن روح تفارقه في اي لحظة ولأن الستات عمومًا تحب اللي متمسك بيها كانت مرعوبة لأكرم عصبيته تغلبه وصبره ينفد ويقتله فى لحظتها بس اقنعت نفسها إن خوفها ده لأنها عاوزة تعرف ايه سر رفضه لطلاقها، بس اللي كانت خايفة منه كان هيحصل وفعلاً أكرم صوب المسدس علي قلب نوح
طيف بخوف وفزعة: لاااااا لا ياخويااا
أكرم بصلها بعدم فهم نظرات مليانة غضب من لهفتها فترجعت وسكت وبصت فى الأرض ولسه هيدوس عالزناد
نوح غمض عينيه: قبل ماتضرب وحكم ربك يصدر ببحة رجولية مليانة بالمشاعر اللي متمشيش خالص مع موقف زي اللي نوح فيه: محبتش غيرك يابنت الأغراب ولا قلب مال فى ليلة ولا أتمني قرب غيرك أنتي وحدك أني مخنتش ثقتك وصاحبي أنا أفديه بروحي مش أنا اللي مصونش العيش والملح والعشرة وقبلهم قلبك قلبك غالي قوي يابنت الغوالي
طيف استقبلت كل كلمة قالها نوح بجوارحها غمضت عيونها واستحوذت عليها كلمات نوح الصادقة اللي خارجة من قلبه بجد وبعد ماخلاص استعد للي ناوي علي فعله أكرم وطيف زي اللي كانت روحها بتتسحب بالبطئ دخل أخر شخص ممكن يخطر علي بال أي حد فيهم وأولهم أنت عزيزي القارئ
_أكرررررررررررم
طيف فتحت عيونها وكأن روحها اللي بتتسحب منها رجعت ليها، أكرم إيده اتشلت علي الزنات ولف لمصدر الصوت بعدم تصديق وصدمة حقيقة شلت عقله عن فهم اللي بيحصل حواليه
نوح فتح عيونه بتعب وبص ليه: كل ده ياحلوف البلاعات رقبتي كات هتطير يامتخلف
_فدايا
نوح خبطته بزهرية صغيرة وقعت من النيش من أثر المعركة: هو انا هفيديك بدكر بط دي رقبتي يامتخلف
طيف بصوت مبحوح من العياط طالع بالعفية من كتر التفكير: أدهههههممممم
أدهم بص ليها بحنية كعادته: عيونه
وفي لحظة كانت مرمية فى حضنه مش مستوعبة ولا قادرة تفهم
نوح بغيرة: خف شوية ياقمور دي مراتي

 

 

 

أدهم بعناد طلع ليه لسانه وحضنها أكتر: بالعند فيك بقي اهووو
وبعدين نزلها من حضنه، ايه ياكبير هتفضل بعيد كده
أكرم: إزاي
أدهم: هفهمك كل حاجه بس أما اترمي من حضنك أشبع منه واشم فيك ريحة أبوك الله يرحمه وأحس بوجوده وسطينا منك ياخويااا وفي ثانية كان متشعبط فى حضنه كما لو كان عيل صغير تاهه ولقي أبوه أخيراً
أكرم بعد عن حضنه وشده من شعره: يابن ال….. أنت موجود فى حضن دلوقتي مش أكده يااااااا رب الصبر من عندك طب إزاي
أدهم: مش وقته عملت ايه فى ابن عباس
أكرم بعده عنه: مفيش حاجه أهم من أني أعرف كيفك بخير لحد دلوق
نوح قام بتوجع ماتقول ليهم ياعم المفتش كرميو خلينا نخلص
أكرم بغضب لنوح: أنت تخرس خالص حسابك وياااياا لسه مخلصش
أدهم: كل الحكاية………..

يتبع..

اترك رد

error: Content is protected !!