روايات

رواية جواز مبكر الفصل الخامس 5 بقلم إيثار خليل

رواية جواز مبكر الفصل الخامس 5 بقلم إيثار خليل

رواية جواز مبكر البارت الخامس

رواية جواز مبكر الجزء الخامس

رواية جواز مبكر
رواية جواز مبكر

رواية جواز مبكر الحلقة الخامسة

 

«وفجاه» #جواز_مبكر 5
صوت فرقعه وصويت من لينا بصوت عالي: احمددددد محمدددد الحقووو
محمد بيجري من دور الارضي لفوق في مطبخ احمد بيجري وراه وشافو
لينا بيعاط: ليان قومي قومي لااا
محمد: في ايه ايه ال حصللل ليان قومي مالك
احمد: في ايه ايه الحصلل احكيي
لينا وهيا في حضنها بتبعدها وبكون ايدها و حتت من وشها مليانه دم والمكان مملي ازاز
محمد: ايه ال حصللل
احمد بيطلع يجري يطلب الاسعاف
~~~~~~

 

ورد في اوضتها تستمع الي الاغاني واذا بي احد يطرق باب الغرفه واذا بي بنت خلتها الاخري وتدعي مريم
مريم وهيا تفتح باب الاوضه: هلوووو
ورد وهيا بتجري بحضنها: مريممممم جايتي امتهه
مريم: انهارده جيت عليكي علطول
ورد: وحشتيني بقالي اكتر من تلات سنين
مريم: يب احلوتي يا قمر
ورد: انتي ال قمر
مريم: هو صح ال سمعتو من خالتي نعمات
ورد: سمعتي ايه
مريم: هتجوزي
ورد بحزن: اه
مريم: مين؟؟ فريد؟!
ورد: لا هتجوز محمد متوالي
مريم: ايه بتهزري ده اكبر منك بكتير
ورد: قدري بقي

 

~~~~~~
في مستشفى
~~~~~~
لينا بعياط: لياننننننن لاااا وخدنها علي فينن
الدكتوره: معلش لازم تدخل العمليات
لينا: لااااااااا ليان
احمد وهو بيطبطب عليها
محمد بزعيق: لياننننننن لا مقدرش اعيش من غيرك
شويه و محمد لاقي تلفونه بيرن
محمد: الو
ورد: الو يا محمد
محمد: ايوا يا ورد
ورد: انت فين وفين ليان موبيلها مقفول

 

محمد وهو كاتم العياط: ليان ليان في المستشفى
ورد: ايه مالهاااا
محمد: معرفش وسلام عشان اشوفها
ورد: طيب انا هاجي العنوان
محمد: عنوان كذا….
ورد: طيب ربع ساعه وهكون عندك
باي
مريم: هتروحي فين
ورد: بعدين يلا باي
مريم بستغراب باي
بعد ربع ساعه كانت ورد هناك
ورد وهيا نفسها مقطوع من كتر جري: محمد ليان فينن خرجت لسه ولا ايه
محمد وهو خلاص تركه وهيعيط: لسه في عمليات
ورد: يارب قومها بسلامه
محمدمستحملش عياط لينا وعيط
ورد: خلامتزعلش ربنا هينجيها
محمد اترني في حضنها وعيط بصوت عالي بس كان بيحبس صوت عياطو في كتفها ورد طبطت علي ضهرو وحولت تهديه
~~~~~

 

بعد ساعه ~~~~~~
الدكتوره: خرجت من غرفه العمليات
محمد: ليان لسان فين حصلها ايه كويسه عايشه صحح
الدكتوره: حلتها احسن ادعولها وهتتنقل عنايه مركزه
احمد: احم بقطع كلامك بس لينا نامت اعمل ايه اسبها في الارض؟!
ورد: وقعتو ده صحيها فوقها يلاا
احمد: حاضر
لينا بعد ما صحيت: ليان فينن
احمد: متخفيش هيا في العنايه وحلتها احسن
محمد: ممكن تحكلنا
لينا: حاضر
Flash back
ليان: نطبخ ايه
لينا اي حاجه
ليان بصي هعمل عصير واعملي انتي برجر تمام
لينا: طيب هخرج اجيب برجر
ليان جت تعمل العصير الخلاط انفجر
Back
لينا: هو ده ال حصل
ورد: خلاط انفجر!
احمد: ربنا يقومها بسلامه
~~~~~~
عند بيت ورد

 

~~~~~~
الحج محمود: فين للبت ورد
نعمات: خرجت من ساعتين ومجتش
الحج بنرفزه: خرجت من غير اذني
نعمات: اهدي يا حج هيا كانت مع مريم وبعدين جلها تلفون وطلعت تجري
الحج: طب استرها يا رب هكلمها
الحج الوو
ورد: الو يا بابا
الحج: فينك يا بنتي
ورد: في8 المستشفي
الحج: مستشفى ايه بعد شر في ايه نيجي
ورد: لا تسلم يا بابا ده ليان صحبتو ال خلاط انفجر في وشها
الحج: يا ساتر يا رب ربنا يشفيها
فجاه ولاقو الدكتره طلعه تجري علي الاوضه بتاعت ليان
لينا في ايه

 

ممرضه: نبضات القلب بتقل
محمد: لا لياااان قومس لا لا
لينا بهتريا لياننننن اختي لا متسبنيش اوعي بعياط لااااا
ورد: قومي يا ليان متموتيشش
احمد: قومي يا ليان اومال مين ال هيضربنا بالطاسه
وفجاه غطو وشها
الدكتوره خرج: البقاء لله
محمد: لااااااا
لينا: لاا ليان كلو الا اختيي واغمن علي لينا

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جواز مبكر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *