روايات

رواية عشق الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم مي محمد

رواية عشق الزين البارت الثاني عشر

رواية عشق الزين الجزء الثاني عشر

رواية عشق الزين كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مي محمد
رواية عشق الزين كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم مي محمد

رواية عشق الزين الحلقة الثانية عشر

part 12
عشق الزين
..زياااااد
لقي زياد قاعد علي الارض وبيعيط وجنبيه الراجل بينزف وفاقد الوعي
زين توجه لعنده وحضنه والغريب ان زياد بقي متبت فيه زي الطفل الصغير
زين بيبص للسماء…الحمدلله يارب الحمدلله
زين بيبص ف كل انش فيه ..انت كويس هه كويس انطق يااض
زياد بتهتها وخوف وعياط…ك كنت ه هموت ا العربيه كانت هتخبطني انا وفضل يعيط ف حضن زين
مشه بيه لحد العربيه دخله
وساااق

 

ــــــــــــــــ ف بيت مي
قاعدة ف المطبخ
مي بسرحان…يارب بقي انت ال عالم بحالي من فين هجيب حق العملية الي بعد بكره ادكتور قال 50الف ع الاقل يااارب
ثم تذكرت شي دخلت الاوضة ف شنطة قديمه كانت شيلاها
فتحتهاا لقيت سلسله كان جيبهالها زين ابتسمت ولبست ونزلت عشان تبيعهاا
ــــــــــــــــ عند محل الذهب
مي بابتسامه…السلام عليكم
الراجل…ووعليكم السلام ورحمت الله وبركاتو اؤمري
مي …الامر لله كنت عايزه ابيع اسلسله دي من فضلك
الراجل بص فيها …ثواني
وبعد وقت قاال…10 تلاف يافندم
مي..طيب شكرا هاتها
جبهالها وراحت محل تاني وقالت نفس الكلام
الراجل..11 الف يافندم ودا اخر حاجه والله
مي سلمت امرها لله …طيب موافقة

 

الراجل اداها الفلوس ومشيت
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ف ڤيلا مهدي
دخل زين البيت وشايل زياد الي نايم ومش حاسس بحاجه من اتعب والخضة طلعه الاوضة وغطاه ونزل
مهدي…ف ايه ليه جايب زياد هو كويس يابني
زين بتعب حط ايدو ع وشه …اووووف تعبان اووي مش قادر خلااص
مهدي ربت ع كتفه…نصيبه كده يابني كان نفسي ف حفيد و
قاطعه زين بغضب…مشش عايز اسمممع اي حاجه تعبت بقي وسابه وطلع اوضته
طلع مهدي عند زياد الي نايم قرب منه ومحسش بنفسه غير وهو بيملس ع شعرو بحنيه
مهدي…كان نفسي ف حفيد زيك يابني هههه قبل مموت بس شكلي عمري ماهشوف ابدا قبل جبينه ومشي
زين كان داخل الاوضة وسمع كل حاجه سكت بإلم يغزوه وتمدد جنب زياد
ـــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــ mai
ــــــــــــــــ بعد ساعة فاق زياد ولقي زين جنبه ابتسم وجيه يقوم زين حس عليه وقاام هو الاخر…بقيت كويس دلوقتي
زياد بيبص حوليه…ه هو انا فين ا
زين بحب…اهدا انت معاي هنا ف البيت خفت اوديك بحالتك دي البيت طمني انت كويس
زياد بتحسن ..الحمدلله كويس
وهنا دخل مهدي بصينية الاكل
مهدي بابتسامه…الحمدلله ع السلامه يابني
زياد ..الله يسلمك يافندم
مهدي…جبتلك اكل حلو يلا كل انت وزين بقي وبتسم وطلع

 

زياد بتسأل وتعب..هونتاا ليه بتعمل كده معاي مبقتش فاهمك ب
زين بحب وعيون مدمعه…كمل
زياد وعيونه فعيون زين بدموع..بحس معاك بلأمان حتي لما تزعقلي ولما حضنتني مكنتش عايز اسيب حضنك بس ا انت بتعمل معااي كده ليه
زين ودمعه نزلت منه غصب عنه…ههههه مش عارف بس كل ال عارفه اني بحبك اووي اوووي
زياد ببكاء وصوت عالي…ايوااا لييييه بقي عايز افهم بتعمل كده ليه معاي انا بس بتخاف عليا اووي وفنفس الوقت بتسيبني اعمل اي حاجه ف المكتب رغم دا غلط انت عارف اني انا كنت قاصد اكب القهوة عليك ومعا كده سبتني وتخضيت عليا لما كنت واقع ف الشارع ليييييه
زين بنفس الصوت العالي وغيظ منه انه يعلو صوته عليه..قلتلك مش عاارف مش عارف مش بتفهم ليييه
جيه ع صوتهم مهدي…ف اي
زين…ازفت دااا اوووووف قال كده ومديلو ضهرو
مهدي بخوف…ف ايه يازياد
زياد اتلافه اجاكت بتاعو وخرج
ونزل زين وراه بغضب وغيظ ومهدي وراهم …خد ياااض
زياد نزل بسرعة وخرج من الفيلا وزين راح يطلع مهدي مسكه…رايح فين وتخانقت معاه ليييه
زين ونفس يعلو ويهبط…مردش عليه وسابه وطلع فوق
مهدي قعد وبيخبط ايدو الاتنين …ربنا يهديك يابني
ـــــــــــــــــــــــــــ ف بيت مي
دخل زياد البيت بتعب وغضب
مي بابتسامه…الحمدلله علي سلامتك يابني
زياد قام ودموع فعينو وحابسه عشان متنزلش…ماما مش ادكتور قال العملية اخر الشهر داا واهو اخر اشهر بعد بكره
مي بقلق عليه …ايوا يابني
زياد بتعب …ادكتور قال لو حسية بتعب زياده اروح من دلوقتي صح
مي قعدت جنبو بخوف…ايوا
انت حاسس بتعب اووي كده
زياد بحزن …عايز ارتاااح عشان اتعبت
مي ببكاء…ايه الي بتقوله دا
زياد طلع من اجاكت بتاعه 60الف اهو حق العملية بتعتي ياماما
مي بصدمة…م من فين جبتهم دول يازياد
زياد بحزن…من فين يعني استلفتهم من عمر صاحبي

 

مي بحزن…طيب انت عاوزني
اعمل اي دلوقتي يعني
زياد بتعب…نروح المستشفي عشان العمليه وكده كده ادكتور قال لازم قبل العملية بيوم. اكون هناك عشان يشوفولي د،م
مي بتمسح دموعها…ماشي هكلم ادكتور ونروح عشان معاد العملية
ودخلت تكلم ادكتور
زياد بحزن….ياااررب اموت ف العملية دي ورتااح من كل دااا
ـــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــ mai
زياد راح المستشفي وزين رحلو عند البيت قلوله( اجيران) ان تعبان ومعاه عمليه انخلع قلبه بحزن عليه وتوجه للمستشفي
ــــــــــــــــ ف المستشفي
دخل زين وعز ومهدي بعد اصرار من زين انه ياتي معاه للاطمأنان عليه
زين للممرضه…لو سمحتي ف واحد جاي يعمل عمليه ف قلب هنا اسمه زيادد
الممرضة …مممم هو حالا ف العمليات
زين والكل …ايه
الممرضه…ايوا يفندم دخل من ربع ساعه كده تقدرو تقعدو معا والدته
عز…وهي فين

 

شاورت الممرضه عليهاا وتوجه زين والكل وهي واقفه ومدياهم ضهرها
مهدي بحزن عليه…ربنا يقومهولك بسلامه يابنتي يارب
مي مألوف ليها اصووت دا بصت عليهم بصدمة
الكل..😳😳 مييي
يتبع…. انا زعلانه جدا للناس الي بتقول يحظروني كل داا عشان غبت يومين او تلاته عليكم وغصب عني عشان بكون تعبانه اقسم بالله بكتب طول الوقت عشان خاطركم

 

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *