روايات كاملة

رواية دربي الوحيد الفصل الأول 1 بقلم فدوى خالد

رواية دربي الوحيد الفصل الأول 1 بقلم فدوى خالد

رواية دربي الوحيد البارت الأول

رواية دربي الوحيد الجزء الأول

رواية دربي الوحيد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فدوى خالد
رواية دربي الوحيد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فدوى خالد

رواية دربي الوحيد الحلقة الأولى

– ازاى الفيديو دة انتشر بالسرعة دى
=والله ما اعرف يا أميرة ازاى ؟! بس….بس..فى مشكلة
_ مشكلة كمان قول يا ست حبيبة كملى على الموضوع
= أصل ..ااصل ..يعنى
_ حبيبة قولى إلى عندك و خلصينى
= باندفاع: خدوا الجزء بتاع الفيديو قصوه، و دة هيعمل لك مشكله مع مراد محمود
_ نعممم؟!
آه صحيح نسيت اعرفكم بنفسى ..أنا أميرة محمد عندى ٢١ سنة، و فى ٣ كلية تجارة بشتغل فى التصمايم و designer و كدة و عندى بيدج على الفيس بوك بعرض عليها كل تصميمى غير كدة كمان عندى نص مليون متابع، و إلى كنت بتكلم علية انا و صحبيتى حبيبة كان عن أنى بتكلم فى لايف على البيدج و سألونى أكتر يوتيوبر بتتفرجى عليه فقولت أنى مبتبعش يوتيوبر كتير، بس لو هتفرج هتفرج على مراد محمود و هنا الناس طلعت إشاعات غريبة و حاجات أغرب و معرفتش أية دة من أصلوا
نرجع للموضوع لانى طولت اوى
* مرااااد

~اية يا زفت ، عاوز أية على الصبح
* شوفت الخبر إلى نازل
~ لا و سيبنى أمام
* يا بنى اسمع بس
~ قومت اهوه نعم عاوز اية ؟!
* شوف الخبر دة
” مسكت الفون من ايده و قرأت العنوان و كان فيه ” اليوتيوبر مراد محمود سيتقدم لخطبه الانفلونسر أميرة محمد ”
بصيت لصاحبى أحمد بصدمة شديدة، و انا مش فاهم حاجة أصلا ”
~ اية دة
* زي زيك أنا مش عارف حاجة بس فى فيديو بيقولوا قالت فيه إنها معجبه بيك و عايزة تتجوزك
~ ورينى الفيديو دة
حسيت أنى غضبان أوى ازاى بنت تستجرى تقول الكلام دة أصلا، و الله العظيم لو شوفتها لعلمها مين هو مراد محمود .
~ أحمد جهز المعدات عشان هطلع لايف كمان شوية.
_ بولولة : يا حظك يا أميرة على إلى بيحصل ..أية الحظ دة ، دا لو كان حظ عفريييت كان هيبقى أحسن من كدة ، بس الحظ عارف صحابه ، اة يا أنا هودى وشى فين للناس.
= يا بومة اتهدى بقا شوية ، انتى دلوقتى هتتطلعى لايف عادى جدًا، و هتقولى فيه أن حد قص الفيديو، و أنتِ معاكى الفيديو الأصلى هتتطلعى بالجزء إلى معاكى.
_ تصدقى فكرة ، يلا.

تليفون حبيبة رن
= استنى ثانية .
يا نهار أسوح ..مراد محمود طالع لايف يا بنتى شكلها ليلة سواااد .
_ اة يا حظى المهبب يعنى اليوم إلى اطلع فيه لايف كحيان على عينه ، يحصل كل دة ، كان مستخبى فين دة !! افتحى الايف بسرعة شوفيه هيقول أية .
” طيب يا جماعة عشان ننهى الجدل فى الموضوع دة إلى طلعتوا إشاعات فيه ، انا أصلا مش خاطب البنت إلى مش عارف اسمها اية ..أصلا مش مهم اسمها عشان هى متسواش، و هى مش عارف طلعت قالت لية كدة اصلا ! المهم دلوقتى أدام أنا مأعلنتش حاجة بيبقى أكيد مفيش حاجة، و دا نهاية الجدل و أتمنى أنكم تعرفوا الخبر من حد عقل مش من حد أهبل ”
لفيت الصالة كلها و أنا ماشية شوية أدام، و شوية ورا، و أقول كلمة علية .
_ متكبر و مغرور و حمار و ميسواش ..بقا أنا أميرة يتقالى كدة …دا أصلا محدش راضى يتجوزه، بقا أنا يقولى أنى مسواش، دا أصلا مفيش حد معبره دا المفروض يحمد ربنا أنهم طلعوا اشاعة أصلا أنه متجوز .
= يا بنتى اهدى شوية بس نفكر هنعمل أية ؟
_ انا هادية اهو شيفانى بشد فى شعرى ولا اية ؟!
= بسخرية : ما هو باين.
_ حبيبة أنا مش نقصاكى خالص، هنعمل أية دلوقتى بس.
= هتطلعى لايف تانى، و تورى للناس الفيديو إلى معاكى، و بتحذير: إكى ثم إياكى ثم إياكى تشتميه أو تقولى حاجة تانية .
_ ببراءة : أنا ! مش أنا خالص إلى تعمل كدة.
= حطيت ايدى على وشى بيأس : ما أنا عشان اكتر واحدة عارفاكى خايفة.
بدأ اللايف و أميرة بدأت تتكلم و تقول
” طيب بالنسبة للناس إلى قاعدين ينشروا إشاعات كتير، و حاجات غريبة لسة شايفاها إمبارح أحب أقولكم أن الفيديو الاصلى اهو، و مفيش فية أى كلام فاضى من إلى انتوا بتقولوه دة خالص، أنا مش مخطوبة خالص لحد او اليوتيوبر إلى معرفش اسمه أية، أصلا دة ميسواش أصلا ، المهم دة الفيديو الأصلى اسمعوه اهو، أعتقد أنكم كدة سمعتوه ، و إلى مش مصدق اللايف موجود على البيدج بتاعتى، و فى الدقيقة رقم ٤:٥٥بالضبط و تقدروا تشوفوه و كدة اقدر اقول أن خلصنا من الموضوع دة و اتقفل ”
~ بغضب: ازاى بتقول عليا أنى مسواش دى عيلة مهزئة أصلا ملهاش أى لازمة خالص.
* متنساش يا مراد برده أنتَ قولتلها نفس الكلام، و هى ردت الكلام ليك برده.
~ هى أصلا متسواش عشان تتكلم عنى، دا شرف ليها أنها اتكلمت، و بعدين احتمال هى إلى مسربة الفيديو دة، و عاملة كدة عشان عندى ٥ مليون متابع، و هى نص مليون بتكسب مشاهدات يعنى .
* لا يا مراد مش كدة دة من الناس المحترمة إلى على البيدج و بتنشر حاجات كتير محترمة مش سكتها دى خالص .
~ انت بتدافع عنها لية ؟! ه أنا صاحبك ولا هى .
* هى مش صحبيتى يا مراد ولا أعرفها بس بقولك إلى أعرفه، أنا متابعها من زمان، و هى عمرها ما طلعت شتمت حد أو قالت حاجة وحشة يا مراد اتقى الله كدة.
~ روح يا أحمد دلوقتى و شوية و هبقى اوف هعمل أية.
= اتهديتى يا أختى و حسيتى بالنصر.

_ ببسمة : ايوة طبعا يا بنتى ، أنا شمتانه فيه أصلا.
= ربنا يسعدك أكتر يا أختى.
_ بالمناسبة دة بقا نيجى اعزمك على مولتن كيك و عايزة اشترى حاجات كمان ، هااا..اية رأيك .
= اخيرًا طلع من وراكى حاجة مفيدة .
* ها…يا مراد هديت شوية .
~ بقيت كويس يا أحمد، تعالى نخرج شوية حاسس أنى مخنوق، و عايز اشترى شوية حاجات للتصوير و كدة .
* تمام هستناك ، فى المول .
~ يلا سلام .
فى المول
= يا بنتى اتهدى بقا كل دى طلبات .
_ أية يا بنتى أمتع نفسى .
= بسخرية : تمتعى نفسك ولا تشترى المحل كلو .
_ لا أمتع نفسى .
فجأة لبست فى حيطة
_ اة…أنتَ يا بنى آدم مش تحاسب داخل زى التريلة
رفعت وشها .
_ يا نهارد اسود و منيل بستين نيلة، هو أنتتت..

يُتبع ..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *