روايات

رواية حورية الجاسر الفصل الثالث 3 بقلم رانيا عثمان

رواية حورية الجاسر الفصل الثالث 3 بقلم رانيا عثمان

رواية حورية الجاسر البارت الثالث

رواية حورية الجاسر الجزء الثالث

رواية حورية الجاسر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رانيا عصمت
رواية حورية الجاسر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رانيا عصمت

رواية حورية الجاسر الحلقة الثالثة

نظر فهد للصور بصدمه ليقول معقوله/جاسر يعمل فيا كده
ليه ليه قالها بصراخ
اخذ اغراضه وهاتفه ليقوم باجراء مكالمه قائلا/جهزلي الطيارة راجع مصر
اغلق الخط ليخرج من الشركة وش”ر الدنيا في عينيه
…….
في المستشفى كانت حوريه جالسه تنظر للفراغ
ورد بحب/حوريه حبيبتي كلي حاجه
لم ترد عليها لتقول ورد/على فكرة هزعل منك ي حوريه
نظرت لها بحزن لتقول/حوريه ردى عليا بقا
لم ترد عليها ولكن عيونها كانت معلقه علي الباب بصدمه نظرت لها ورد باستغراب لتنظر الي الوراء
لتتجمد مكانها نطقت بخوف /ف… هد
انت بتعمل اي هنا
نظر لها نظره اخرستها
كانت نظرات حوريه معلقه بفهد ليقترب منها وهو ينظر الي حالتها
اقترب منها ليجلس بجانبها
فهد/حوريه
لم ترد عليه ليقول/حوريه حبيبتي ردي عليا

 

 

 

نظرت له مره اخري ليضع يده علي وجهها بحنان قائلا/خايفه مني
لم تتحدث ليقول/ورد ناديلي الدكتور
نظرت له ورد بحب لتقول/حاضر
ذهبت لتنادي الطبيب دقائق معدوده ودلفت الطبيبه المشرفه علي حالاتها لتقول/انا عارفه ان حضرتك هتسال هي ليه مش بتتكلم
ده من اثر الصدمه وانشاء الله فتره وهترجع زي الاول واحسن
اؤما بلطف لتبتسم له الطبيبه وتخرج نظرت لها ورد بضجر وغيره
تحدث فهد دون النظر اليها /فين جاسر
ورد/معرفش
قالتها ببرود لينظر لها وهو يخرج من الغرفه بسرعه البرق ليذهب الي جاسر
……
في منزل ميرا كانت جالسه وبجانبها كوثر لتقول/غيري هدومك وانا هجبلك حاجه تاكليها
اؤمات كوثر بتعب لتخرج ميرا من الغرفه متجهه الي الاسفل
علي الجانب الاخر
كان يتجهه نحو الغرفه لياخذ قسط من الراحه
دلف للغرفه ليجد فتاه جالسه ولكنه لم يراها ولكنه راي ظهرها شعرها قصير يصل لكتفيها تحدث/مين حضرتك
لفت الي الوراء ليقول بصدمه/كوثر
لم تكن صدمتها اقل منه لتقول/عز انت بتعمل ايه هنا
نظر لها باشتياق وحب ظاهر عليه ليقول/وحشتيني
تحدثت دون النظر اليه لتقول/انا اسفه مكنتش اعرف ان دي اوضتك انا لو كنت اعرف ان ده بيتك مكنتش جيت
قالها وجائت لتخرج ليمسكها من يدها بقوه ليقول/انتي لسه زعلانه منى
ابتمست بسخريه ممزوجه بحزن/مش هتفرق كتير وكمان افتكر مره انك قلتلي ان زعل بنات الل”يل اللي زيي ملهوش لزمه…
نظر لها وكان سيتحدث لتدلف ميرا نظرتهم لهم باستغراب والي يد عز الممسكه بيد كوثر
نظر لهم ليترك يدها وهو يقول /عن اذنكم
قالها ليتركهم بالغرفه ويخرج

 

 

 

جلست ميرا ومسكت يد كوثر لتقول/انتي تعرفي عز منين
كوثر/عز هو نفسه الشخص اللي حكتلك عنه
نظرت لها ميرا بصدمه
لتقول كوثر/سيبيني ارتاح شويه
هزت ميرا راسها بتفهم وحزن لتخرج بسرعه
اما كوثر فكانت تبكي بقهر على حالها
جائت لتنام لتسمع صوت اشعار وصلها علي الهاتف
فتحت الرساله لتصطدم بشده وهي تقول/ماما
وضعت يدها علي علي وجهها بخوف
رن هاتفها لترد بسرعه/ماما فين انت اي ي اخي منك لله
ابتسم سعيد ليقول/تعالي خوديها
كوثر/قلي المكان
اعطاها العنوان لتخرج من الغرفه راها عز ليقول/راحه فين دلوقتي
نظرت له لتقول/حاجه متخصكش
سحبها من ذراعها بقوه ليقول/بقولك راحه فين
تكلمت بسرعه/سيبني ي عز
عز/هروح معاكي
تنهدت بضيق لتقص عليه كل شئ ليقول/انتي بقا كنتي موافقه تتجوزي الراجل ده
كوثر بضيق/اه من حبي فيه هربت ما تخلص يا سياده المقدم
سحبها من يدها ليخرجها معه خارج القصر وهو يقول/عايز تتربي من اول وجديد
ذهبوا الي المكان المنشود والذي كان عباره عن مخرن قديم
دلفت الي الداخل وهو اختبئ حتي لا يراه احد
دلفت للداخل لتجد عده رجال وابيها
تحدثت/فين ماما
اقترب منها لتصر”خ/بقولك فين ماما
متقربش مني انت فاهم
استغل عز اللحظه لياخذ سلا”حه ويتخلص من الحراس الموجودين بالخارج

 

 

 

دلف ليختبئ وبدء في ق”تل الحراس واحد تلو الاخر
حتي انتهي منهم جميعا ليرفع الس”لاح بوجهه ليقول/مش سالتك عن المكان رد وقولها
نظر له ليرفع الس”لاح على كوثر وعز موجهه السلاح بوجهه
عز/نزل سلا”حك
ضغط عز علي الز”ناد لتخرج طل”قه تخ”ترق جسده في نفس اللحظه خر”جت رصا”صه لتخترق جسد كوثر
صر”خ عز بق”وه/كوثررررر

يُتبع ..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *