روايات

رواية أصعب حب الفصل الأول 1 بقلم فرح القصاص

رواية أصعب حب الفصل الأول 1 بقلم فرح القصاص

رواية أصعب حب البارت الأول

رواية أصعب حب الجزء الأول

أصعب حب

رواية أصعب حب الحلقة الأولى

(اهلا انا اسمي مليكة عندي 17سنه في 3ثانوي حلمي ابقا دكتوره عيوني لونهم بني غامق وشعري اسود وبشره قمحاويه قصيره بس مش اوي طولي 160)
مليكة: ديدااااااا يلا يابنتي كل ده بتلبسي.. يرب تكوني نزله علي السلم؟
ديدا: اهو نازله خلاص
(ديدا دي صحبت عمري من واحنا اطفال الانتيم من الاخر زي نفسها تبقا دكتوره و عيونها بني غامق شعرها بني غامق بس مش اوي وبشرتها بيضه و قصيره طولها 150)
مليكة: اي يابنتي هنتاخر علي الدرس وانتي عارفه المستر ما بيصدق
ديدا: طب يلا بطلي انتي رغي
_______________________

في فيلا
يوسف: الو اي يسطا انت فين كده
اسامه: اهو يابني داخل عليك
استوب يابني
(يوسف شاب عنده 18سنه وطويل 175وشعره كيرلي و لونه بني فاتح و عيونه لونها اخضر يعني موز من الاخر )
(اسامه ميقلش عن يوسف بس عيونه لونها بني فاتح وشعره اسود وطوله 170يعني موز برضو )
يوسف: اخيرا جيت يلا علشان هنتاخر في اول يوم
اسامه: ماشي يسطا بدل ما تخدني ب الحضن اخص عليك يا صحبي و يل فتكرتك صحبي
يوسف: خلصت خلاص يلا بقا
«عنيف اوي يوسف ده»
_______________________

في الدرس
مليكه: اسفين يا مستر بس مكنش في موصلات
المستر: طب يلا ومتتاخروش تاني
مليكة وديدا في نفس اللحظه : حاضر
ديدا: ده مستر بارده ده احنا متاخرناش كتير حتي
مليكة: خلاص بقا علشان لو سمعنا مش هيرحمنا اسكتي
ديدا: خلاص ياختي سكت
مليكة: ايوه جدعه
يوسف: معلش يا مستر بس ال بيه اسامه هو الاخرنا
اسامه: يعني بتلزقها فيه ماشي
اسامه راح للمستر وبيوشوشه: متصدقهوش يامستر ده كداب
يوسف :سمعتك سمعتك
اسامه: خلاص ياعم اسفين

المستر: بقولكو اي انا زهقت منكو ادخلو و متتاخروش تاني
اسامه ويوسف في نفس اللحظه: حاضر
ديدا : بصي يا بت الموزز دي يلهوي علي جمال هو في جمال كده
مليكة: لا حول ولا قوه الا بالله يابنتي اهدي انتي كل ما تشوف ولاد حلوه تكراشي عليهم
ديدا: بس دول غير يابت
مليكة: ربنا يهديكي يابنتي ركزي ركزي احسن مستر هيطرودنا
ديدا: ماشي ياختي محسساني انك هتطلعي الاوله مثلا
المستر: الهوانم ال وراه ركزو احسن هطردكو
مليكة: عاجبك كده اسكتي بقا
ديدا: اهو ياختي سكت
خدو الدرس وخلصو
يوسف:استنا يسطا نسيت الملزمه هطلع اخدها
اسامه:ماشي انا مستنيك
يوسف كان طالع على السلم
______________________

ومليكه وديدا نزلين
مليكة: ديدا يابنتي اهدي نفسي اتقطع انتي بتجري ليه
ديدا: جعااااانه
مليكة: يخربيتك مفجوعه طول عمرك
ديدا: ايوه يا ستي انا مفجوعه يلا بقا هموت واكل
مليكة: طيب استنيني هنا لحد ما اودي الحاجة دي لاسيستنت المستر
ديدا :الحربايةةة؟
مليكة :يرب يابنتي بق انت م سايبه حد ف حالو
_______________________

يوسف جاب الملزمة ونازل ومليكة كانت طالعة راح يوسف خبط فيها
يوسف: احم انا اسف
مليكة: انت اعمي ولا ايي
يوسف: مشي وهو متغاظ ازاي تكلمو كده
______________________

ديدا كانت مستنيا صحبتها تنزل
اسامة:بص ع ديدا بإعجاب
ديدا:لحظت ان ف حد بيراقبها
ديدا:انت يكابتن انت بتراقبني ولا اي
اسامة :انا جيت جمبك
ديدا:اومال باصص عليه ليه
اسامة بخبث: انا مستني صاحبي هبص عليكي لي من جمالك مثلا
ديدا بتوهان من ضحكتو
أسامة بتكبر :عارف اني حلو ولله
ديدا بإحراج: احم حصلخير
مليكة :كانت نازلة وشافت صاحبتها واقفة مع واد راحتلها
مليكة :بتعملي اي ي ديدا
ديدا :هاه مفيش يلا بينا
ديدا:مالك يابنتي ف اي
مليكة: واد خبطي جامد وقال اي بيتاسف اعمل انا باسفه ده
ديدا: جدعة يبنت المهم يلا عشان ناكل
مليكة: همك علي بطنك
ديدا: اه انجزي
مليكة: طيب هتكلي اي
ديدا: هو في غيرو عمو عبدو بتاع الكبدة الي ع اول الشارع ده
مليكة: اشطا يلا
___________________________

عند يوسف و اسامه
اسامه:مالك يسطا شكلك متضايق
يوسف:اه
اسامه:ليه في اي
يوسف:واحده بارده خبطها غصب عني واتاسفت راحت قالتلي انت اعمي ولا اي
اسامه:خلاص يسطا فكك منها بقولك يلا علشان جعان
يوسف:يلا علشان انا كمان هموت من الجوع
اسامه:تاكل اي
يوسف:تعالى ناكل من ماك
اسامه:اشطا يلا اعمل حسابك انت ال هتدفع
يوسف:يعني من امتي وانت بتدفع
اسامه:بتعيرني ماشي يا سطا عيب عليك
(مع ال علم الاتنين نفس المستوي )
____________________–

عند مليكة وديدا
مليكة: اااه انا شبعت
ديدا: اه وانا كمان
مليكة: تعالي نشرب بيبسي
ديدا: ياريتت
بعد ماخلصو
مليكة؛: يلا علشان نروح
ديدا: يلا
وهما ماشين
ديدا: احيه
مليكة: اي في اي
ديدا:م ده الواد حسن والبت مريم ال ماشية معاه دي
مليكة بزهق:اه مالهم
ديدا:الخاين الواطي الحقير
مليكة بفهم ان ده كراش م كراشات ديدا
مليكة بسخريه :ديدا هو كانن واعدك بحاجة ياحبيبتي ؟
ديدا بتفكير :لا
مليكة:طب اي خاين و واطي دي واحنا مالنا بيهم يلا عشان هتشل
ديدا: يست استني طب
مليكة: يلا طب
ديدا :ماشي
__________________________

اسامه:ايي هتلعب كمانن ولا فلست هههه
يوسف:لا يخوياا نلعب كمانن
اسامه: ههه طب يلا وريني شطارتك يشبح
يوسف بغيظ :علفكره انت بتخم ها
اسامه:يجدع قول كلام غير دهه
يوسف:ههه يلا رز… تم بمقاطعته هاتفه
يوسف:اي ي شبح الأشباح
محمد:متكلم عدل يلا انا ابوك م صاحبك
يوسف: ههههه طب عايز اي ي بابا
محمد:عايز اي حد يقول لابوه عايز اي ما علينا تعالالي بسرعة
يوسف:لي ف اي
محمد:تعالي بسرعه يبني واخلص
يوسف بعدم فهم :طيب حاضر
اسامة:ف حاجه ولا اي
يوسف:بابا عايزني دلوقتي يلا بينا
اسامة : خير
_____________________

ف الشارع ماشين للبيت
مليكة بزهق:هتفضلي مبوزه كده
ديدا:بفكر ف حوار بابا وماما لما ينفصلو هعيش مع مين
مليكة بحزن :ربنا يهديه…
ديدا بصدمه :مليكةةةةةةةة

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية أصعب حب )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *