روايات

رواية أصعب حب الفصل الثاني 2 بقلم فرح القصاص

رواية أصعب حب الفصل الثاني 2 بقلم فرح القصاص

رواية أصعب حب البارت الثاني

رواية أصعب حب الجزء الثاني

أصعب حب

رواية أصعب حب الحلقة الثانية

ديدا بصدمه: مليكةةةةةة
مليكه عربيه خبتطها
مليكه بالم شديد: ااااااه
ديدا:مالك حصلك حاجة
ديدا بعصبيه جامده: بتخبط باديها علي العربيه..، انت يا اعمي اي م شايف
نزل من العريبه اسامه ويوسف
ديدا: هو انت
يوسف بغمزه لأسامة : انت تعرفها ولا اي
ديدا :انت لسه هترغي انت كمان وبعدين اي اعمي م عارف تفرق بين الرصيف والشارع
يوسف :علفك…….

مليكة:يبت الج*زمه انتي لسه هتتخنقي
ديدا: مش بخدلك حقك اللله
مليكه بالم شديد: ااااااه اتخانقو بعدين رجلي م قادرةة
يوسف:طب تعالي اوصلك
مليكه: لا متشكرين لحد كده
يوسف بخبث: انا مكلمتكيش انتي انا بكلم ديدا اسمك ديدا صح
مليكه بإحراج:بصتله و سكتت
ديدا: اه خلاص يلا يا مليكه علشان مفيش عربيات خالص
ديدا سندت مليكه وركبو العربيه
—————————————-

في المستشفي
ديدا:لو سمحتي عايزين دكتور عظام
ممرضه: ثانية واحده
ديدا: تمم بسرعة
ديدا :بصت لأسامة بشر
اسامة:اللله ونا مالي يلمبي
ديدا:نعم انت مال.. قاطعتها الممرضه :اتفضلي الاوضه الي ع اليمين دي بس واحد بس يدخل مع الحالة
ديدا: نا الي هدخل
دخلو الغرفه
_________________________

في الغرفه المستشفى
ديدا: مال رجليها يا دكتور
دكتور: كويسه الحمدلله خبطة بسيطة
ديدا: يعني تعرف تمشي عليها ولا لا
دكتور: هو ينفع بس يستحسن متمشيش عليها كتير
ديدا: تمام يا دكتور شكرا
مليكه بهمس لديدا : هندفع منين حق الكشف
ديدا :امك
مليكة :اييييي متحترمي نفسك
ديدا : نكلم امك نكللممم امككك
مليكة :اوعي ي ديدا تكوني قولتي لحد
ديدا : اخص نتي تعرفييي عنييي كدههه
مليكة :د نتي ابو كده
ديدا :عيبببب
مليكة:ديدااااا

ديدا:قولتت لامك
مليكة :يخربيتك
ديدا:خلاص بق الي حصل حصل تعالي نشوف الحساب ويبق نشوف هنتصرف ازاي
ديدا:لوسمحتي الحساب كام
الممرضه: الحساب اتدفع خلاص
مليكه باستغراب: مينن
ممرضه: الاستاذ الي كان معاكو
مليكه : وهو يدفع بتاع اي
ديدا: اهدي بس هي ملها طيب
مليكه: انا اسفه مكنش قصدي
ممرضه: ولا يهمك
مليكه: امشي انتي كمان من وشي علشان انتي السبب
ديدا: وانا و مالي الاه
مليكه: ليه مش انتي ال ركبتينا معاهم
ديدا: يعني من كتر العربيات منتي شفتي مكنش في عربيات اعمل اي
مليكه: خلاص خلاص يلا علشان نمشي
________________________

عند يوسف واسامه برا المستشفى
يوسف.: بابا رن كتير عليه بس معرفتش ارد
اسامه: اتصل بي….. ابوك بيرن
يوسف: رد
اسامه ماشي عد الجمايل
اسامه: الو ي عمي
محمد: انتو فين كل ده
اسامه: مفيش اهو جاين حصل حوار وكده و كنا بنحلو
محمد بقلق: حصل اي
اسامه: متقلقش يا عم محمد لما نيجي هنحكيلك
محمد: ماشي متتاخروش
اسامه: حاضر
يوسف: قالك اي
اسامه؛ قالي متتاخروش
_______________________

مليكة:اه يزف*ته اسنديني م اسندك انا
ديدا بضحك:اههه احنا عايزين حد يسندنا احنا الاتنين
يوسف : احم ممكن نوصلكو
مليكة :لا كفاية كده احنا هنتصرف
يوسف:مش هتعرفي تمشي برجلك كده
ديدا :ما خلاص يمليكة ب..
مليكه خبطتها جامد وكلمتها بشويش :استني لما نروح يبت الجز*مة
ديدا :اهههه
يوسف: ف اي انتي كمان
ديدا بألم ممزوج بضحك: مفيش هتوصلونا ولا
يوسف: طب يلا علشان متتاخروش
ديدا بضحك ع منظر صحبتها: يلا يا مليكه
مليكه : كرامتنا ما بتصعبش عليكي!!!
_________________________

ركبو العربيه وصلهم البيت
مليكه وهي نزله: اااه رجليي
يوسف نزل من العربيه كان رايح يسندها
مليكه: شكرا نا هعرف لوحدي
يوسف : برحتك
مليكه كانت بتمشي علي رجل واحده ورجليها اتعوجت وكانت هتقع اعععااا
راح يوسف سندها
يوسف بضحك :مش قولتلك اساعدك
مليكه ف تفكيرها :ايدا هو ف حلاوه كده
مليكه استوعبت : احم شكرا
ديدا: ينهار الفستان علق في الاكره
اسامه: نزل من العربيه
ديدا: شكرا ع التوصيلة
اسامه: بغمزه عفوا
ديدا :مليكةة يلا تعالي اسندك يختي
مليكه :تعالي اضربنيي قلمين احسن اهو د ال ناقص
ديدا سنتدها وطلعو العماره
(ديدا ومليكه في نفس العماره)
مليكه طلعت ديدا الشقه ولسه هتخبط
في واحد جرهم اسمو زياده معجب ب مليكه بس مليكه بتكره وديدا برضو
زياد: اي كنتو فين كل ده

ديدا: وانت مالك
زياد: هو انا كلمتك انتي
مليكه: وانت مالك صح
زياد: اي ده مال رجلك
مليكه: ملكش في
زياد: هو اي الي ملكش فيه
مليكه: وربنا لو زود حرف يازياد هقول لخويا وانت عارف بقا هيعمل اي ولا احب افكرك
زياد بتوعد وشر: مسيرك تقعي تحت ايدي
ديدا خبطت علي الباب
والده مليكه: اي يا مليكه كل ده تاخير وبصت علي حاله مليكه كانت تعبانه خالص
مليكه: معلشي ي ماما
والده مليكه بقلق وخوف شديد: مالك يا مليكه ديدا قالتلي انك اتخبطي
مليكه: اهه ياماما مش قادره اقف والبت الغلبانه دي هيغمي عليه من ستندي عليها
بعدين دخلو قعدوه علي الكنبه

والده مليكه: جابت مايه يشربو
احكولي بقا اي ال حصل
ديدا حكت كل حاجه لها بتفاصيل
والده مليكه: انتي كويسه يا مليكه
مليكه: اه يا ست الكل اي عمللنا اكل اي بقا
ديدا: انا شمه ريحت مكرونه بشاميل
والده مليكه: اه وكمان مزوده البشاميل
مليكه: يا حلاوه كمان انا هدخل اغير عقبال متخضري والاكل وبابا واخويا يجي
ديدا: تعالي ادخلك الاوضه علشان انزل اغير هدومي واجيلك
مليكه: اشطا متنسيش تسلملي علي امك
ديدا بتضحك: ماشي
و ديدا سندت مليكه ودخلتها الاوضه ومشيت
مليكه تخلت خدت شاور ولبست بجامه مريحه وربطت شعرها لفوق وقعدت علي السرير ومسكت الفون
_________________________

في بيت ديدا
والده ديدا: اتاخرتي ليه كل ده
ديدا: هاتيلي بس كبايه ماية
وبالفعل والده ديدا جابت مايه
والده ديدا: ها اي الحصل
ديدا: مفيش اتخبطت خبطة بسيطة
والده ديدا: الف سلامة عليها مش هتتغدي؟
ديدا: لا مليكه عزماني عندها
والده ديدا: ماشي يا حبيبتي
ديدا غيرت وطلعت لمليكه
وهي طالعه علي السلم لقت حد بتحبو اويييييييي راحتت رزعاهه قفا
إياد :اههه ولسة بيلف وشو
مليكة: اعععع اي يحب كنت فين
اياد:يبت الكل*ب وربنا ما هسيبك

(إياد اخو مليكه عنده 23 سنه طويل وبشرته بيضه وعيونه عسلي وشعره اسود ودمه خفيف)
ديدا: اسفه خلاص بق الحقونيييي
اياد: خديي يبت
ديدا: اه خبونيييي
اياد: هبلة وربنا زي صحبتها
والده مليكه بضحك عليهم : ادخلي يا ديدا مليكه في الاوضه
ديدا: ماشي يا طنط
والده مليكه: ادخل يا اياد يلا
اياد: بابا جه
والده مليكه: اه جيه جو في الاوضه
اياد: تمام ماشي انا هدخل اخد شارو عقبال ماتحطي الاكل
والده مليكه: ماشي ياقلب امك
_________________________

غرفه مليكه
ديدا: اي يا بنتي مبوزه كده ليه
مليكه: مفيش هروح الدروس انا بقا كده ازاي
ديدا: متقلقيش انا معاكي اهو
ديدا :طب يلا نلحق الاكل قبل ما ايوي يخلصو
مليكة:يلهويي لو إياد سمعك ونتي بتقوليلو ي ايوي
ديدا:هيعمل اي يعني م هيقدر يعمل حاجة د كمان بدلعو الله
مليكة :طب يلا علشان ناكل
ديدا: يلا بسرعةةةةة
_________________________

في شركه الهارون
يوسف: خير يا بابا في اي
محمد:…………….
يوسف بغضب: مستحيللللل

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية أصعب حب )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *