روايات

رواية تزوجته من دون علمي الفصل السابع 7 بقلم جاسمين محمد

رواية تزوجته من دون علمي الفصل السابع 7 بقلم جاسمين محمد

رواية تزوجته من دون علمي البارت السابع

رواية تزوجته من دون علمي الجزء السابع

تزوجته من دون علمي

رواية تزوجته من دون علمي الحلقة السابعة

ادم بعد ما دخل يار الاوضه طلع ونزل تحت
احمد: خدت يار فين يادم انت عشان محدش عارف يكلمك انا هسكت ولا ايه
ادم: وريني هتعمل ايه ويلا خد اختك واطلعو من هنا
احمد: مش هنطلع غير لم نشوف يار
ادم: بص يالا انت لا تقعد ساكت ل والله مش عارف انا ممكن اعمل ايه دلوقتي انت متعرفش لم اتعصب بعمل ايه
زينب:بس ياحمد ادم انا واثقه فيك انك مستحيل تعمله حاجه ل يار بس وديته فين
ادم: محدش ليه دعوه مراتي واوديه اي مكان يعجبني
الجد: تمام يادم بس اوع عصبيتك تعميك وتعمل حاجه
ادم؛: بقا انت بتقولي كدا وانت اكتر حد عارف ان عصببتي لو وصلتني ليه مستحيل اجي جمب يار
مازن: تمام يادم يلا كله يطلع ينام
مروان: انت بتهزر نطلع ننام كيف بالسهوله دي
مازن: انا عارف ادم مستحيل يعمل حاجه ل يار
♕بعد ما كله نام ادم راح عند يار ♕

ادم: يار انا اسف اني عملت فيكي كدا بس انتي مش شايف ان اللي بتعمليه غلط
يار؛: انا بكرهك يادم ومستحيل احبك حت لو عملت ايه ولا هسامحك عشان انت علطول بتغلط وتيجي عايزني اسامحك وانا زي الهبله بصدق واسامحك بس لا مش هسامحك وهفضل اكرهك طول عمري وهتجوز احمد عشان هو الشخص اللي وقف جمبي الفترها دي كله امال انت سيبتني ومسالتش عليه
ادم: علي فكر أنا اعرف عنك كل حاجه كنت بطمن عليكي كل يوم وكنت بعرف كلتي ولا لا وزعلانه ولا لا اعرف كل حاجه
يار: تعرف كيف ده كله وانت اصلا مكنتش بتكلمني
ادم: مش هينفع اقولك دلوقتي ويلا بقا عشان عايز انام
يار: متروح تنام في اوضتك وافتحلي خليني اروح اوضي
ادم: هههههه لا احنا الاتنين هنام هنا
يار: ادم عيب تنام معايه في اوضه
ادم؛: ليه مانتي مراتي

يار: انا مش مراتك قولتلك ومش هتجوزك وروح اتجوز السلعوه اللي بتحبه
ادم: هههههه السلعوه ولو بحبه هيفرق اي عندك وحت لو اتجوزته مدام انتي بتقولي انك مش مراتي
يار: اههها هيفرق لا مش هيفرق بس تصدق ليكين على بعض خالص
ادم: هههههه ايو
يار: ادم اطلع من هنا عشان مش عارف ممكن اعمل فيك ايه
ادم: هههههه طالع يسطااا عيب انا لس متجوزتش متشوهنيش هههههه
يار: اددددددمممم بررررررر
ادم: خلاص طالع بس خليكي فاكرها انك هتشتاقي لحدني
يار: هههههه ده في احلام ويلا بقا
ادم: هنشوف تصبحي على خير
♕ادم دخل اوضه وفضل يضحك علي تصرفات يار لحد ما نام ام يار فا فضلت تفكر في ادم وتفكر هي كيف بتكرها وكيف بتغير عليه لحد مانامت ♕

في الصبح
♕يلا صحت حست انه نايمه على حاجه تقيله بتبص لقت نفسه نايمه علي صدر ادم وهو حاضنه ♕
يار: اددددددم
ادم: يخربيت صوتك عايز انام عندي شغل شوي كدا
يار: انت جيت هنا كيف وايمتا وانا نمت كيف كدا
ادم: انتي جيتي شدتيني من ايدي وقولتيلي والنبي يادم تعال عايزها انام في حضنك وانا طبعا صعبتي عليه فجيت معاكي وخدتك في حضني ونمت
يار: كداب انا مستحيل اعمل كدا بطل شغل الكدب عليه عشان انت مبتعرفش تكدب عليه غير لم تقعد تبص في كل مكان وانت بتتكلم معاده عيني فلو حقيقي بص في عيني وقول الكلام ده تاني
ادم: لا الكلام ده حقيقي
يار: بص في عيني واتكلم
ادم: يوه بقا اه كدب
يار: ليه طيب عملت كدا وكدبت
ادم: بصرحه مبعرفش انام غير لم اخدك في حضني
يار: لا والله والفترها دي كله كنت مش بتنام
ادم: بنام بس انتي متعرفيش كنت بنام فين وبعمل ايه
يار: كنت بتعمل ايه

ادم: بعدين
يار: يوه بقا كل حاجه بعدين بعدين قوم طيب هاتلي اكل ولا دي كمان بعدين
ادم: هههههه لا بس هو الراجل اللي بيجيب للمره ولا المره اللي بتجيب للراجل
يار: يوه والله لقوم اكل بر وسابته وطلعت
♕ادم بعد ماطلعت كل حاجه هقولك عليه واعرفك كل حاجه بس استني لم ارجعك ليه ارجع يار عشقي مع اني عارف انك انتي بس انتي اتغيرتي ولم ارجعك الاول وقام لبس وطلع بر عشان يفطر ويروح الشركه ♕
ادم: صباح الخير
الجد: يعني صحيت بدري النهارده الاجتماع لس بدري عليه
ادم: منه لله اللي صحان دانا كنت نايم في جنه وصحيت لقيت جهنم قدامي
الكل هههههه
الجد: ليه كدا بس اي اللي حصل
ادم: مش لازم تعرفي التفصيل والنبي ياحجه احسن ماموت وراح غمز ل يار وطبعا يار كنت هتفرع بس منه لحظت ادم وهو بيغمز ل يار فغارت خالص
منه في نفسه: بقا كدا يعني هي اتاخد مكاني بس خلاص لازم اخلص منك قريب
♕الكل كل وكل واحد راح المكان اللي رايحه ♕

منه في غرفته: ايو يازفت عايزك تتخلصلي منه بسرعه
علي الخط (المجهول) حاضر يامدام
منه قفلت في وشه السكه وطبعا ملك واحمد سمعوها
احمد؛: اي ده انتي ناويه تعملي فيه اي
منه: مش هعمل حاجه انت كيف تدخلو اوضي كدا
احمد: احنا هنساعدك
منه: هتساعدوني في ايه
ايه: في انك تخطفي يار بس هيبقا في تعدلات
منه: وانا اي يضمني انكم معايه
احمد: ببساطه اني انا عايز يار فاهنخطفه بس انا هساعدها وهربه ونفهمه ان اللي عمل كدا ادم فهي هتكرها
منه: اي الدماغ دي موافقه مع اني كنت عايزه اموته بس مدام هتبعدها عن ادم خلاص
ايه: اشطااا كدا اتفقنا
منه واحمد: اتفقنا

♕في الجنينه ♕
ملك: هو ادم اخوي كان قصده ايه بانه كان نايم في جنه وصحي علي جهنم
يار: اهه معرفش مسالتهوش انتي ليه وقعدي ساكته بقا عشان مش عارفه هعمل فيكي ايه
مروان: بتتكلمو في ايه
ملك: مالكش دعوه
مروان: بقا كدا اه صح يايار هو ادم كان قصدو ايه الصبح
يار: يوه بقا وقامت وسابتهم
ملك: استني خوديني معاكي
مروان: مسك ايدها خدي هنا بقا انا مليش دعوه
ملك: اهه مروان سيبني عيب حد يشوفنه
مروان: ميشوفونا ملك
ملك: نعم

مروان: بحبك
ملك: كداب لو بتحبني مكنتش كلمت بنات
مروان: ههه بنات وانتي اي اللي عرفك اني بكلم بنات
ملك: وانت مالك
مروان: هه تاني عارف ان يار اللي قالتلك وعلي فكر انا بحبك من قبل ماجي هنا
ملك: لا والله كيف بقا
مروان: كنت بسمع يار وهي بتكلمك بليل وكنت بسمعك وانتي بتسالي عليه ومن ساعت ماعرفت انك بتحبيني وعرفت انك مهتمه بيه بطلت اكلم بنات والله وحبيتك والله العظيم بحبك
ملك: وانا كمان بحبك
مروان: حضنه ولف بيه
ملك: مروان نزلني عيب كدا
مروان: عيب مين انتي هتبقا مراتي

ملك: ههه لم نتجوز ابقا احضني ومتعملهاش تاني انت سامع
مروان: رفع حاجبه وقاله حاضر
ملك: يلا ندخل نشوف يار
مروان: يلا
ملك: يار احنا اسفين
يار: طيب يلا نطلع نتمشا شوي بر
ملك: اشطااا يلا
♕وهم بيتمشو وعملين يتكلمو ويهزرو عربيه جت وقفت جمب يار وخدته وضربو ملك علي راسه وسبوها ومشو ♕
في البيت
ادم ومازن والجد روحو عشان كانو خالصو شغل بدري
ادم: مروان فين ملك ويار
مروان: كنا قعدين قبل الضهر نهزر وبعدين قالو هنطلع نتمشا شوي ولس مجوش
ادم: كيف لس مجوش لحد دلوقتي بيهملو ايه ولس مكملش كلامه لقي ملك داخله تعيط
الكل جرو عليه
ادم: ملك فيكي اي واي اللي حصل
ملك: خطفو يار الحقه بسرعه

يتبع …..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا 

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية تزوجته من دون علمي )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *