روايات

رواية عندما يبكي الشيطان الفصل الرابع 4 بقلم سارة أحمد

رواية عندما يبكي الشيطان الفصل الرابع 4 بقلم سارة أحمد

رواية عندما يبكي الشيطان البارت الرابع

رواية عندما يبكي الشيطان الجزء الرابع

عندما يبكي الشيطان

رواية عندما يبكي الشيطان الحلقة الرابعة

دخلت ساره الاوضه واحكمت قفل الباب وهي تسند علي الباب وتحاول تهدأت نفسها عن طريق التنفس بهدوء لان اذ تمكن الخوف منها سوف تدخل في حاله تصلب عصبيي وجسدها يعجز عن الحركه لانها منذ ان كانت صغيره اصبيت بتلك الحال وليس لها اي علاج غير هدوء الاعصاب او تتسبب في شللها لي الابد….
تمالكت ساره نفسها والتفتت وشافت الا سرق انفاسها ورسم علامات الخوف والرعب علي وجهها…. وهمست بصوت مهزوز
ساره:يا نهار اسود هو انا اسيبك هناك القيك هنا يا لاهواااي هو انا وقعت في فلم رعب……
وشافت ثعبان اسود من نفس فصيله بارق محبوس في قفص كبير وضخم و علي الكرسي توجد الفتاه التي كانت معا ساره في القلعه قبل ان تخطف مقيده القدمان بحبل مربوط الطرف الاخر في القفص الذي به الثعبان…
الذي ينظر لهما برغبه في اكلهما…..
الفتاه تنظر لي ساره وكأنها تحذرها كن عدم التقدم وهي لا تستطيع الحركه لانها لو تحركت سوف يفتح الباب ويخرج الثعبان من قفصه ولا احد يستطيع ان يلمس القفص لانه مكهرب……
وفم الفتاه مكمم لان نظراتها افهمت ساره لان بجانب القفص هناك صندوق كهرباء واي حركه من الفتاه سوف تخرج الثعبان المتوحش كل هذا يراقبه الشخص من الكاميره التي في الغرفه وكأنه يتمتع بعذاب ضحاياه….
تنفست ساره واغمضت عيناها محاوله الهدوء حتي تعرف ماذا تفعل….؟
شاهد هذا وابتسم وكأنه يعرف اسلوبها وما تنوي ان تفعله….
وبعد دقايق فتحت ساره عيناها وهي مبتسمه واقتربت من الكاميره وجلبت كرسي وصعدت فوقه ووضعت قطعه من القماش فوقها قد وجدتها فوق الكرسي…
ونزلت وهي معتقده انها غير مرأيه لكن كان هناك كاميره اخري….
وبعدين راحت عند الفتاه وفكت فمها من الشريط الاصق وسألتها
ساره:انتي مين واسمك ايه وازي اتخطفتي ومين المتخلف الا عمل فينا كده( وضيقت عيناها)
ده انا لو شوفته هخيلي عشته سوده لون التعبان بتاعه ده….
تبص لي الفتاه تجدها رفعه حاجب عيناها بطق شرار والغضب مرسوم علي وشها
تبصلها ساره بعجب منها

 

 

 

وقالت في نفسها :سم فيكي هي بتبصلي كده ليه وكأني دورتها انا غلطنه اني اصلا انقذتك ودبست نفسي في الهم دي
الفتاه:بضيق هو انتي عندك دم احنا في رحله عشان نتعرف خلينا نفكر نطلع من الهم ده ونهرب من الغبي المجنون الا احنا وقعين بين ايده وبعدين نبقي نتعرف…
تبصلها ساره بقرف يعني هتعرف علي الملكه نازلي يعني …. دلقيكي وحده صيعه او شامل…. ده الا كانت بتمتم بيه….
الفتاه:علي فكره سمعتك وبصوت مخنوق بي البكاء الله يسمحك
تشعر ساره بذنب خصوص اول ما تلمح الدموع في عينها
فتقترب منها ولسه هتحضنها فتصرخ الفتاه اياك تقربي احسن هروح في ابو بلاش…
ساره:بخضه الله يخريبتك خضتنيني انا فكرت ان فيه تعبان ورايه…
وتضحكان….. رغم الوضع لازم منيأس مهما كان خلي عشمك في الله كبير
يضحك الشخص علي الفتاتان والحوار الا دار بينهما وتلمع عيناه
بحنين غريب
الشخص: ساره هي ساره مش هتتغير بس الا حصل زمان لازم ادفعها التمن غالي اوي اوي اوي يا ساره
وهبد ايده في الزجاج الشباك كسره وايده جابت دم…..
وبنبره غضب ونظره انتقام انا هخيلي حياتك جحيم بحق كل الحب الا حبتهولك…
نرجع لي ساره الا بتحاول تلقي طريقه تهرب بيها هي والفتاه
وبعد تفكير طويل تنظر ساره لي الفتاه
ساره: بصي بقولك يا…..الا صح هو اسمك ايه ….؟؟
تضحك الفتاه وتلمع عيناها بتعجب
الفتاه: اسمي ياره الدكتوره ياره الحسيني دكتوره مخ واعصاب
تتعجب ساره اظهار ان المتخلف دي غاوي دكاتره او عنده عقده منهم انا لو شوفته هعمله شربه لي بارق…. عشان كده الدكاتره مش راضيه تاجي هنا
ياره:فعلا القدوم هنا معناه الانتحار

 

 

 

تتنهد ساره بحزن😔 بس ماما ناديه صعبانه عليه اوي
وبشجاعه وتحدي بس انا مش هسبها مهما حصل؟؟
يبقي يورني هيعمل ايه ينحرف طظ فيه؟؟؟؟
تضحك ياره انتي مسخره انا مش قدره….
ساره بضيق طيب ياختي اسمعي الا هقوله
هو يراقب ده والغضب متاملك منه وبيضحك بقي كده طيب وانا قبلت التحدي يا سو…. اما نشوف مين الا هيكسب…؟
ساره لقت خطه عشان تخلص ياره من الحبل من غير اي ضرار
ساره
جابت كل الحاجات الا في الاوضه
وصنعت منها سور من اول القفص لحد الباب الا بيطل علي المحيميه
وكمان لقيت اله حاده شبه اله الاعدام القديمه
وسخره منه ايه دي ده شكله متخلف وغبي واهبل ههههه ده لو كان عندنا في هناك في الاسماعليه كنا عملنا عليه حفله ههههه
واخدت الحبل الا كان جنبها ايه ده كان شكله هيعدمك
تتغاظ ياره مش وقته ونبي خلصي
ساره طيب يا ست الكتكوته
وفعلا رفعت الاله دي فوق الحبل وبصت لي ياره وقالت
ساره:انتي جاهزه يا ياره انا هطلع بره الباب وهسيب الحبل وهتنزل الاله تقطع الحبل وانتي تجري بسرعه قبل التعبان ده ما يخرج
تهز ياره راسها بلموافقه وتنفست وهمست يارب….
وفعلا ساره سابت الحبل ووقعت الاله وانتقطع الحبل وجريت ياره بسرعه رهيبه هي يدوبك خرجت والتعبان خرج زي الوحش وساره قفلت الباب
اتنفسوا وضحكوا الحمد لله
ساره وبعدين يا ياره
ياره تبصلها وتقول وهي بتنهج انا اما خرجت من الباب ده جريت يجي ١٠ دقايق عبر الغابه دي ولقيت مغاره دخلت فيها ومشيت دقايق وبعدين لقيت ممر مشيت فيه لحد ما وصلت لي كهف في جبل طلعت منه لقيت اسانيسير
ركبت فيه ودخلت لي مكتب وبعدين خرجت منه وجريت لحد ما قبلتك….
ياره تبص لي ساره لقيتها نايمه😪
تتغاظ ياره وتصرخ عليها بغيظ ساره بطلي تريقه بقي
ساره اعمل ايه كل دي حكايه…

 

 

 

يلا نجري
هما اتحركوا من هنا والشخص خرج ومعاه التعبان وحصلهم و تلك الاثناء رجع عمر وكان معاه بارق
وطلع يجري علي اوضه ساره عشان يدور علي حاجه هتوصلوا ليها
وفتحها الباب ولقي ناديه قعده علي سرير ساره ومسكه صورتها
وتبكي انا حبيتك يا بنتي سمحني
ده كله بيحصلك بسببي اه يا بنتي…
دهش عمر من الا سمعه ازي يا ماما ساره بنتك
تبصله ناديه والدموع مغرق وشها
دي حكايه طويله مش وقته انا عايزه بنتي قبل ما شاهر يعمل فيها حاجه…؟
انت عارفه دي مجنون ارجوك يا عمر
عمر يضمها حاضر يا ماما انتي صحيح عمتي اخت ابوي بس زي امنا انتي الا ربيتينا رغم كل الا عمله ابوي فيكي…
ده وعد مني يا ماما مش راجع من غيرها
ناديه بس اوعدني انك عمرك ما هتأذيه اوعدني….
عمر تنهد حاضر يا ماما….
وهو بيدور علي الروايه الا اخدته من مكتبه من وراه
يرن نليفون ساره
يبص عمر لي ناديه بحيره
ناديه هاته انا ارد….
ناديه بوجع: الو
اول ما سمعت ام ساره الصوت ده
اتفزعت
الام:مستحيل ناديه ….؟
ناديه:ايواه يا صاحبه عمري انا ناديه ازيك يا ساميه مش قولتك مسير الزمن يجمعنا
ساميه: فين بنتي انت عايزها
ناديه:بسخريه بنتك سلام يا بنتك
مش هتشوفيها
وقفلت التلفيون في وشها

 

 

 

وانفجرت في البكاء انا عايزه بنتي
عمر مندهش ومش فاهم حاجه
عمر: متعجب انا مش فاهم حاجه ايه الحكايه يا ماما
تصرخ فيه ناديه مش وقته بعدين ابقي افهمك امشي بقي
وفضلت تبكي وتبكي وتدعي ربها انه يرجعلها ساره
👒👒👒👒👒👒👒👒👒
انا عارفه ان الاحداث متشبكه وغامضه بس هنعرفها مع الاحداث
👒👒👒👒👒👒👒👒👒
عمر متلغبط ومش فاهم حاجه وشارد بس سيطر علي نفسه
ورتب نفسه الروايه دي هي جهاز التحكم في القلعه عشان بها شريحه ذكاء اصتناعي
وكمان دي اول روايه كتبها في حياته بدور حكايتها عن اخو شاهر الا هو سبب كل مشاكل العيله
بسبب جنانه وتهوره وهرب من مستشفي الامراض النفسيه هنعرف
ايه حكايته مع الاحداث
شاهرقرب من ساره وياره والتعبان
جنبه وبيضحك بشر وعيناه بتلمع
برغبه شديده في الانتقام من ساره
وبحقد يبص لي ساره
شاهر: اخيرا اتقبلنا يا ساره وهنصفي كل الا فات؟
تبصله ساره بتعجب هو انا اعرفك منين يا اهبل
يجن انت لسه هتهزقيني
وقبل ان تنطق تجده يسيب عليها
التعبان احب اعرفك بي عازف الموت وخلص التعبان لف حولين ساره يظهر عمر وبارق
وبارق يهجم علي عازف ودور المعركه وو

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( راوية عندما يبكي الشيطان )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *