روايات

رواية عندما يبكي الشيطان الفصل الثالث 3 بقلم سارة أحمد

رواية عندما يبكي الشيطان الفصل الثالث 3 بقلم سارة أحمد

رواية عندما يبكي الشيطان البارت الثالث

رواية عندما يبكي الشيطان الجزء الثالث

عندما يبكي الشيطان

رواية عندما يبكي الشيطان الحلقة الثالثة

ساره اول مافتحت الباب وليقت فتاه غرقانه في دمها وفستانها الابيض بقي كله دم وفيه شخص مقنع بلسواد ضخم البنيه بيقرب منهم بكل بطئ وماسك سكين وبيتساقط منها الدم صرخت ساره لا مستحيل ده يبقي واقع لا لا والفتاه بترتجف من الخوف ومش قدره تقوم ساره انفاسها بتتسارع وبتعله ووشها ارتسم عليه الرعب
ساره بصريخ يلا قومي مستنيه ايه؟ اما يعملنا كفته يلا قوي
بس الفتاه مش قادره كل قواه انهارت ومقاومتها انتهت….
تغضب ساره وتقول
ساره:الله يخربيتك هنموت من تحت راسك ايه الشبكه السوده دي يا رب …..
تبص ساره نحيت الشخص الا خلص علي بعض خطوات وبيضحك بشر ويبدو انه يستمتع بعذاب ضحاياه
تبصله ساره وتضيق عيناه وترفع حجبها وتشد البنت وتحاول تدخلها اوضتها ده الحل الا قدمها….
ساره تشدها وبتحاول بكل قوتها وعرقت ونهجت (يالاهوااي انتي تقيله اوي) دخلت نصفها وفضل النصف الاخر رفعت عيناها لقيته مسك بقدم الفتاه …. وبيضحك بشر ههههه
الشخص:شكلها النهارده هنلعب احلي لعب….
تبرق ساره وكانت حاله التصلب هتجيلها بس تمسك نفسها وتهمس مش وقته وحياه امك يلا ساعدني
وبقوه شدت الفتاه بس هو ماسك فيها بكل قواته
ساره مش عارفه تعمل ايه…؟؟؟

 

 

 

ثواني واتصرفت تصرف غريب جرت علي الشخص وضربته في منطقه حساسه صرخ الشخص وساب قدم الفتاه فشدتها ساره وسكت الباب بس وقعوا علي الارض من شدت القوه اتنفست ساره وهي مش مصدقه انها عملت كده جابت الجرئه دي منين؟
تقترب ساره من الباب وتضع اذنها عليه حتي تسمع ما يحدوث في الخارج بس الغريب ان الصمت يعم المكان. .. تنفست ساره براحه وسعاده
ساره: اه كان نفسي الضربه دي تكون من نصيبك يا عمر….
(وضيقت عيناها )بس الايام جايه واستغربت هو الشخص ده راح فين؟؟؟
ساره: يمكن بارق اكله هههههه….
ودير وشها فتلقي الفتاه مرعوبه
ومش قادره من الوجع…
تجري عليها ساره وتسندها لحد ما تقعد علي السرير وتبصلها وعينها ملينه حزن واسي علي حال الفتاه المسكينه
ساره بكل حب تحاول ان تهدا الفتاه فتحضنها
ساره: انتي اسمك ايه؟ ومين الشخص دي ؟وليه بيعمل معاكي كده؟
تبصلها الفتاه والوجع والحزن يملئ عينها وبشهقات متالحقه تنزع الارواح وصوت يكاد ان يسمع
الفتاه:انا…انا…اه ايدي بتوجعني اه اه…
ساره تتقدت ذراعها فتجد جرح كبير فتاتي ساره بلمقص وتقص الكم وتقوم بتخيط الجرحه بعد ما خدرت الفتاه بمخدر موضعي
وعشان تخفف عن الفتاه ضحكت معها
ساره: ادينه بشطبها سوبر لوكس…..بس المصنعيه عليكي ههههه
تضحك الفتاه وبتعب تقول
الفتاه:هو انتي دكتوره
ساره:ايواه انا جراحه مبتدأه في مجال المخ والاعصاب
وفجأه تتجمد الفتاه مكانها ولونها شحب تلاحظ ساره ده هو….

 

 

 

وقبل ان تنطق تجد من يشدها من شعرها ويرش بنج علي وشها وتفقد الوعي………
تفيق ساره لتجد نفسها نايمه علي السرير وتشعر بصداع شديد وبتعب تقوم من مكانها لتجد نفسها في مكان تاني يبدو بيت بسيط لونه زهري في بيطل علي محميه طبيعيه وتنظر حولها لتصعق اول ما تشوف نفسها مرسومه علي الجدران وصورها تملئ المكان وهي في مصر….
ساره بزهول :ازي انا فين اه يا راسي ايواه افتكرت انا كنت بكلم الفتاه وفجأه في حد خدرني انا فين؟طيب وايه الا حصل لي الفتاه
تخرج ساره من الغرفه وتنظر حولها يمكن تلقي مخرج بس مفيش كله مقفول وتنحت امام صوره لها وهي في حضن شاب وسيم جيدا وتقريبا هنده٢٩سنه
فضلت وقفه ومزهوله وعقلها عاجز عن التفكير…..
وفجاه تجد من يضمها من خصرها ويجذبها ليه ويضع راسه علي كتفها ويهمس لها انا بحبك اوي يا ساره ومن زمان
تلفت اليه في دهشه انت مين؟
الشخص انا جوزك يا حبي
ساره بصدمه: نعم يا خوي وده في مسلسل ايه ان شاء الله…؟
يضحك الشخص كل شويه تنسي وانا افكرك…
ساره: بغضب انت اهبل ولا بتشرب حاجه…..؟
يبصلها بشغف ويحاول يقرب منها فتصرخ ساره وتجري ابعد عني ….
عمر بيدور علي ساره الا مختفيه من امبارح…؟
ناديه بقلق:هي ساره لسه مظهرتش؟
عمربقلق:لا يا ماما وانا قلقان عليها
وافتكر الكاميرات

 

 

 

وفتح الاب توب وكانت الصاعقه
ناديه تصرخ وتبكي لا لا مستحيل يكون مصيرها زي الا قبلها وتمسك في عمر انا عايزه ساره يا عمر
يضمها عمر ويوعدها انها هترجع
وانطلق في رحله البحث عنها….
عند ساره
ساره حبسه نفسها في اوضه غريبه
ومش عارفه ايه الا هيحصلها وتسمع صوت وفجأه….؟
يتبع يا تري ايه الا حصل؟

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( راوية عندما يبكي الشيطان )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *