روايات

رواية نظره مختلفة الفصل العاشر 10 بقلم أمنية حاتم

رواية نظره مختلفة الفصل العاشر 10 بقلم أمنية حاتم

رواية نظره مختلفة البارت العاشر

رواية نظره مختلفة الجزء العاشر

نظره مختلفة
نظره مختلفة

رواية نظره مختلفة الحلقة العاشرة

يوسف: طيب ممكن استغل الفرصه دي ونقدم كتب الكتاب الاسبوع الجاي؟؟؟
مريم بصدمه: لأ طبعاً
كلهم استغربو رد فعلها لكن متكلموش
يوسف: لو انتي معترضه محدش هيجبرك علي حاجه…. فكري براحتك
سوميه: هروح اعملكم حاجه تشربوها
حمزه: وانا هعمل مكالمه مهمه
يوسف: انتي لسه خايفه مني؟؟ مش واثقه من قرارك يعني!!!
مريم: مين قال اني خايفه منك!!!
انا بكون مطمنه وفرحانه وانا معاك
انا خايفه من نفسي يا يوسف
يوسف: خوف من المسوؤليه والحياه الجديده صح؟
مريم بتنهيده: صح
انا ممكن ازعل وافرح في نفس الدقيقة
مش بعرف اصحي بدري والتزم بحاجات معينه
يوسف: ومين قالك انك هتلتزمي بحاجات او مواعيد
انتي هتكوني مَلكه… مفيش داعي للخوف والقلق ده كله، انا هكون عاوز اشوفك مبسوطه ومرتاحه وبس، عاوز اطمن قلبك من اي خوف وقلق ده حقك عليا
مريم بإبتسامة: موافقه
يوسف بفرحه: موافقه بجد!!

 

 

 

مريم بسعاده: اه والله
يوسف بضحك: ياااااحمزه هات المؤذون بسرعه
فرحت انه مضايقش لما قولت مش موافقه وبدء يطمني براحه… احنا بنختار اللي نعرف نختلف ونتفاهم معاه بكل إمان لأن بطبعنا مختلفين و هو بيعرف يقنع عقلي ويفرح قلبي… حددنا كتب الكتاب بعد اسبوع وكان اسرع واحلي اسبوع نزلت اختارت فستان اوڤ ويت هادي حتي الميكاب كان بسيط
“بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير”
بنسمع الجمله دي كتير وبنفرح للناس…لكن الشعور مختلف جدا لما بتكون الجمله دي لينا مع شريك بت
نحبه وبنتمني وجوده في حياتنا
كنت فرحانه وقلقانه شعور حلو ومختلف
سوميه بدموع: الف مبروك يا فرحه قلبي وعمري كله
اميره بسعاده: لا مفيش دموع انهارده دي فرحه صحبة عمري وحبيه قلبي
حضنتها بفرحه منغير ما اتكلم مش عارفه اعبر عن سعادتي…انا مليش صحاب كتير بس وجودها معايا في كل خطوه وفرحه عيونها دي عندي ب الدنيا كلها
حمزه: بقيتي عروسه زي القمر ويوسف هياخدك مني
مريم: هتفضل حبيبي الاول اللي مكانته عمرها ما تتغير ابدا
احمد بضحك: مالك واقف بتبص عليها كده ليه يا يوسف
يوسف: بصراحه كده انا عاوزه احضنها زي الناس اللي هناك دي
احمد: حد يسبب حضن كتب الكتاب
يوسف: لأ…بس انا مش عاوز اكسفها وبرضو هتصرف اصبر بس
احمد: اه صح نسيت اقولك إن رانيا كانت هتولع لما عرفت ان انهارده كتب كتابك
يوسف: يارب تولع ونخلص
اوعي تقولي انها هتيجي
احمد: لا معتقدش انت خلاص هتبقا راجل متجوز مش مجرد واحد خاطب
يوسف:هي كلمه متجوز دي بقت حلوه كده ليه
احمد: علشان انت بتحبها بس
شاف حمزه واقف شده من ايده بعيد شويه
يوسف: انا عاوزك المره دي انت اللي تساعدني
حمزه بضحك: قولي وانا هبهرك
يوسف بهزار: يبقا ربنا يستر

 

 

 

 

المهم انا عاوز اقول ل مريم مرااااتي مبروك وكده
حمزه بهزار: ومالك بتأكد علي كلمه مراتي كده ليه
يوسف: مبسوط بيها اوي والله
حمزه: طب اديني دقايق وهظبط الدنيا
راح ل مريم وكلمها بصوت واطي
حمزه: اميره مستنياكي في الاوضه علشان عاوزه تعدلك الميكاب وكده
مريم: تمام هدخلها
دخلت الاوضه وقفلت الباب
مريم: ماله الميكاب يا اميره
حمزه: حلو وزي القمر والله
مريم بخضه: بسم الله الرحمن الرحيم، خضتني
حمزة بغمز: سلامتك من الخضه
مريم: انت بتقرب كده ليه
حمزه: عاوز اقولك مبروك عليا وجودك للأبد في حياتي
مريم بإبتسامة: ربنا يديمك نعمه في حياتي
حمزه: هو انا قولتلك قبل كده اني بحبك وبحب اشوف فرحه عيونك وضحكتك اللي بتنور حياتي!!!
مريم بهزار: لأ محصلش
حمزه: أنا كنت الثّبات ذاته لكن بقا يغلبني نظره من عيونك…. بحبك يا مريم
“يجعل قلبي يلتفت له كل مره، كأول مره”
مريم: لا لا متقربش والله اصوت والم عليك الناس
حمزه: يا شيخه حرام عليكي ده حضن كتب الكتاب
مريم بعناد: لأ برضو
حمزه: اصبري عليا بس…. وربنا علي الظالم والمفتري
الايام كانت خفيفه وحلوه رغم الضغط اللي كنت فيه لكن وجوده كان بيحلي كل حاجه
مريم: يوسف انا خايفه اووي والنتيجه هتظهر بكرا
يوسف: انا واثق فيكي وعارف إنك عملتي اللي عليكي

 

 

 

 

مريم: ربنا يستر والله
يوسف بهزار: ده انتي نجحتي إنك تاخدي عقلي وقلبي مش هتنجحي في حته امتحان يعني
مريم بضحك: تصدق اقنعتني
حمزه بفرحه: مريم يا مررررريم
مريم: ايه في ايه؟؟؟
حمزه بسعاده: حور…حور وافقت
مريم بعد فهم: وافقت علي إيه
حمزه: لا مش عاوز غباوه ركزي معايا
مريم: مركزه اهو
حمزه: روحتلها المكتب قولتلها عاوز رقم والدك علشان اتقدملك
مريم: هاا ورد فعلها كان إيه
حمزه: ابتسمت بطريقه خطفت قلبي والله
مريم: طب يا ابو قلب مخطوف انا عاوزه اعرف ردها قالت ايه يعني
حمزه: فصلتيني يا شيخه
اديتني الرقم….بس انا حبيت ارخم شويه
مريم: اه طبعاً هي عادتك ولا هتشتريها
حمزه: المهم قولتلها انتي موافقه عليا ولا انسحب بكل هدوء منغير ما يحصلك مضايقه من اهلك
مريم بنظره شك: شوف الحنيه
حمزه بضحك: هي قالتلي مواقفه وهتفق مع والدها علي معاد
السعاده والاخبار الحلوه بتيجي مع بعض وانا كنت طايره من الفرحه خصوصاً لما حمزه قرء الفاتحه وبقا مع شريكه حياه بيحبها ومش شايف غيرها في حياته
يوسف: قوليلي بقا انتي ناويه نشتري نيش ولا لأ
مريم: لأ النيش ده كان زمان بقا
يوسف: مشاء الله عليكي يا حبيبتي شاطره
مريم: انا ناويه اشتري مكتبه وركنه قهوه كده و….
يوسف: لأ احنا نشتري النيش بقا
مريم بضحك: اييه كتير عليا
يوسف بإبتسامة: والله مفيش حاجه في الدنيا دي كلها تغلي ولا تكتر عليكي
بعد الجمله دي انا مش عاوزه اي حاجه اصلا…كفايه انه أشتري خاطري
_____________________________
اميره: ها هتختاري التاج ده ولا ده
مريم: الاثنين حلوين اوي ومحتاره
وانا قاعده معاها جالي مسدچ من يوسف:
“خلاص هانت وهتكوني معايا من شبابي حتي مشيبي❤”
ابتسمت وقلبي طار من الفرحه
اميره: طب بعد الابتسامه دي قوليلي ازاى شخص سيب نفسه للحب
او يعني اي حب؟

 

 

 

 

مريم بإبتسامة:الحب إن وجود شخصٍ واحد.. ‏بإتصالٍ واحد… و‏برسالةٍ واحدة
‏يستطيع إخراجك من العدمِ إلى الوجود
‏ومن التّعب إلى العافية
‏ يُعيد لك بهجه ملامحك وضحكتك
‏وشعوركَ بالرغبة في الحياة أكثر
‏الحُب أقرب شيء لسعاده ⁦ الروح ⁩ ❤
اميره بهزار: اوعدنا ياااارب
مريم بضحك: طب ركزي معايا بقا علشان ادعيلك بضمير
عدت ايام ترتيب الفرح والمشاوير الكتير والضحك الكتير وبنختار كل التفاصيل مع بعض

________________________________
مريم: هاا قولولي المكيب حلو
اميره: بسم الله ماشاء الله قمر يا حبيبتي
سوميه: جميله اووي وكمان لايق عليكي يا فرحتي
كنت فرحانه ومتوتره وكل حاجه وعكسها
اميره: اثبتي كده يوسف داخل
يوسف بفرحه: مشاء لله عليكي يا حبيبتي
جمالك زاد جمال يا جميله القلب والروح
مريم بسعاده: وانت زي القمر في البدله
كان حلو اووي وفرحه عينه وضحكته مزوده جماله بغمزاته القمر دي
كل حاجه في الفرح كانت جميله وكلنا كُنا فرحانين وحور كانت موجوده وحمزه طاير من الفرحه بوجودها
كل كابل طلع يرقص معانا حتي الاخوات
شغلو اغنيه انت فرحه اخيرها فرحه وانا بحب الاغنيه دي لحد ما جه المقطع المفضل عندي بقا وكنت بغنيه وانا عيني علي يوسف
اه بحبك حب اقوي من خيال مليون روايه
حابه حب من ميت قصيده في الف بيت

 

 

 

 

حابه اعشيلك عمر تاني
حابه اقول ان انا حبيت
اه بحبك حب اقوي من خيال مليون روايه
بعترفلك قلبي دايب من بدايه الحكايه❤
_______________________________
يوسف: نورتي بيتي وحياتي
مريم: تسلم ربنا يخليك
يوسف: ربنا يخليك!!!
لا بصي بقا انا استحملتك كتييير
مريم: مالك يايوسف انت هتتحول ولا إيه
يوسف: فاكره لما زقيتي ايدي في المستشفى ومعرفتش امسك ايدك!!!
مريم بضحك: اه فاكره
يوسف: فاكره بقا يوم كتب الكتاب لما منعتيني من حضن كتب الكتاب وقولتي هتصوتي وتلمي الناس وكده!!!
مريم: كنت بهزر معاك ياباشا
يوسف: وانا بقا جه دوري اهزار معاكي
مريم: لا لا بلاش هزارك وانبي
يوسف: تعرفي اني اتمنيت اليوم ده واتخيلتله مليون سيناريو لكن لما شوفتك قدامي كده نسيت كل حاجه ومكتفي بوجودك قدام عيني كده
مريم: يوسف
يوسف: ياقلب يوسف
مريم بضحك: والله انت اللي خاطف قلبي وموقعني في حبك بكل إرداتي
” كنت لي عوضاً وفرحه ك فرحه يعقوب بلقاء يوسف ❤”
وأخيراً خلصت وعاوزه اعرف رأيكم فيها وشكراً علي تفاعلكم القمر علي الاجزاء اللي فاتت 💙
دُمتم بخير 💕

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *