روايات

رواية عندما يبكي الشيطان الفصل الخامس 5 بقلم سارة أحمد

رواية عندما يبكي الشيطان الفصل الخامس 5 بقلم سارة أحمد

رواية عندما يبكي الشيطان البارت الخامس

رواية عندما يبكي الشيطان الجزء الخامس

عندما يبكي الشيطان

رواية عندما يبكي الشيطان الحلقة الخامسة

عمر ينظر لي شاهر بكل غضب وحقد وبنبره قاسيه يقول
عمر:انت ازي تهرب من مستشفي الامراض النفسيه مش كفايه المصايب الا شوفناه من تصرفاتك البشعه وجنونك انت ايه مش انسان….؟
بس جيه وقت الحساب
يضحك شاهر بكل شر
شاهر:هي دي وحشتني يا اخوي يا حبيبي لا لا دي مش اخلاق كاتب روايات مشهور بس صح هتعرفها مينن..؟ وانت الرحمه اختفت من قاموس حياتك من زمن لدرجه انك ملقب بشيطان…. انت اخر شخص يتكلم عن الرحمه او
الانسانيه…
يسكت عمر متجاهل كلامه وينظر لي ساره وياره ويقول
عمر:ساره ياره تعالوا هنا….
واشار لي شاهر بتهدد
وانت خليك مكانك انت وي السحليه الا معاك دي….
ساره وياره مسكين في بعض والرعب والخوف مسيطر عليهم لدرجه انك تسمع صوت اسنانهم وهي تتخبط في بعضها من الرعب
ساره بصوت مهزوز ومش مفهوم تتحدث
ساره: ه___ …ووو(هو) اح….نا(احنا)هنموتتتتت ولا ايه
بسبب اتنين متخلفين

 

 

 

ياره تبصلها هو ده وقت تريقتك..؟
وقبل ان تنطق ساره تنادي عليها عمر من جديد
ساره تعالي هنا بسرعهههه اخلصي مش وقته لمضتك
تتعصب ساره وتبصله هو البعيد غبي هجي ازي والزفت التعبان الاسود ده بتاع الاهبل الا هناك ده واقف حاجز…..؟
فعلا الوضع كان صعب ساره وياره وقفين في الوسط وعند الكهف يقف عمر ومعه بارق
وفي الجانب الاخر يقف شاهر اما عازف يقف علي بعد خطوات من ساره وعمر اذا كيف العبوررر؟
قبل ان يهجم بارق علي عازف يامره شاهر بخطف ساره وجلبها ليه
شاهر:ساره دي بتعاتي انا هتيها يا عازف
وفعلا هجم عازف علي ساره بسرعه الضوء والتف حوليها
يغضب عمر وتصرخ ياره اما شاهر فيضحك وتلمع عيناه منتصر اخيرا هتبقي معايه علي طول…..
بس يحصل الا قلب الموقف
شاهر:عازف تعالي هنا وانت يا عمر اي حركه هامره بقتلها
ساره تصرخ سبيني يا غبي يا سحليه وانت يا اهبل يا متخلف مستحيل اخلي ايدك القذره دي تلمس شعره مني … وفضلت تهتز وتحاول الفرار من عازف بس يحصل العجب عازف وقف عن الحركه والتف اكتر حولين ساره وفضل يعتصرها ويعتصرها ببط وكأنه يتلذذ في عذابها..
ذاك الموقف شل فكر الجميع وساره اوشكت علي الموت واتشهدت لدرجه ان لونها ازرق
والعاب بدء يخرج من فمها وعيناها تخرج منها…..
ياره تبكي وتصرخ شاهر بينادي علي عازف وبيحاول يسيطر عليه بلخاتم الذي يلبسه لكن بلا فايده
وعمر عاجز مش عارف يعمل ايه ولا يساعدها ازي لو امر بارق بلهجوم ماتت ساره
وفي نفس اللحظه الا الكل فقد الامل وساره علي وشك ان تفارق الحياه شعرت ناديه بروحها تنسحب منها وقلبها كاد ان يقف من الخفقان بقوه وعجزت عن التنفس فعلمت ان ساره في خطر
فانهارت في البكاء وركعت ساجده لي الله وبكت بين يد الله تتوسله ان ينقذ بنتها التي فقدتها من صغيرها وقالت والدموع انهار والقلب خاشع متعشم في رحمه الله
ناديه:😢 يارب انا عارفه اني عملت كتير يا رب انا عشمي فيك كبير يا رب انقذ بنتي من الكرب الا هي فيه يارب يا رحيم يا عطوف انا اعترضت كتير علي مرضي بس انا عرفت انه رحمه منك عشان رجعلي بنت بحق لا اله الا الله رجعلها يا رب يا جامع الشتيتان بعد فراق يارب يارب يارب… انا مليش غيرك يا رحمان يا رب…

 

 

 

وفعلا وكأنه الله استجاب لي دعوها وتوسلها
والهم ياره بفكره
افتكرت ياره ان عازف عنده حساسيه من الضوء والشمس حاميه جيدا ولفت انتباهها ضي الخاتم التي تلبسه فهو مصنوع من الالماس النقي قد البسها اياه شاهر
حين البسها عروس وكانت الماسه كبيره فوقفت امام عازف ووجهت الخاتم لي الاشعه وانعكس الضوء وجاء في عين عازف فترك ساره وابتعد فسقطت ساره ارضا فجرت عليها ياره والتقطتها بعيدا ساره فضلت تكح كحكحكح ومسكت عنقها وفضلت تتنفس لحد لثواني
اول ما ابتعدت ساره امر عمر بارق بلهجوم علي عازف وعمر هجم علي شاهر
بارق يلتف حولين عازف ويعتصره وعازف يقاوم ويقاوم
عمر يضرب شاهر وشاهر يرد عليه
فضل الحال كده لحد ما عمر كان هيخنق شاهر تجري عليه ساره وتشده وهي تصرخ لا يا عمر ده مهما كان اخوك لا يا عمر لا…
ياره بغضب لا سيبه يقتله دي مجنون سيبه
ساره لا يا عمر متسمعش كلام الشيطان…
شاهر بيطلع في الروح بس عمر يسيبه في اخر لحظه اما افتكر وعده لي ناديه وقبل ان يقوم من فوقه يخرج شاهر سكين صغيره ويطعن عمر في كتفه
تصرخ ساره عمرررر وتمسنده
يصرخ عمر وجعا تبص ساره لي شاهر بقرف حقير ندل
يضحك شاهر لسه الحساب مخلص افتكري كده يا ساره وانت يا عمر هقتلك اعرفك كده ههههه
واختفي هو وي عازف بعد ما رمي قنبله مسيله لي الدموع …..
ياره بغضب من ساره عجبك يا هانم الا حصل كام زمانه خلصنين منه ومن جنانه….
تبصلها ساره بغضب لا طبعا انتي عايزه جنازه وتشبعي فيها ازي اخ يقتل اخوه او ازي انسان يقتل انسان مهما كانت الاسباب لا طبعا … ربنا موجود
يلا اخلصي اسندي معا عمر
وبعد فتره يصلوا لي مكتب عمر ويدخلوا وهما سندينه وبارق معاهم
ليجدو ناديه في الانتظار
تجري ناديه علي عمر بخضه وفرحه عمر انت كويس وتبص لي ساره بحب ولهفه وخوف
ساره محتره من نظراتها دي وايه سببها…؟
ياره بتنده علي ساره الا سرحانه في نظرات ناديه وايه سبب لهفتها عليها دي مش طبعيه ولا كأنهت امها….
تفيق ساره علي صراخ ياره يا ساررررره انتي يا هانم
ساره بشرود: ها ايه في ايه؟
ياره بغضب ده انا بقلي ساعه بنده عليكي
ساره بعصبيه :ايه يا ياره الدنيا
انهدت…..
ياره:لا بس عمر لازم يروح مستشفي عشان الجرح يتخيط
ساره ترد بضيق اف لا مش لازم عشان هنا في مستشفي كامله
تتعجب ياره مستشفي از!!!!.؟
ساره يا استاذه ذكاء عمر هو الا مجهزها…..

 

 

تضحك ناديه وتتدخل في الحوار يا بنات براحه شويه هو عمر حالته خطر كده
ساره لا يا ماما ناديه ده جرح سطحي متخفيش دول يدوب غرزتان مش حكايه يعني….؟
ده استاذ التعابين
يبصلها عمر بغضب ليه هو انا مش انسان وسابها وماشي وهو ساند علي ياره
تتغاظ ساره كده انحرق انت وهي
تتضمها ناديه بحب الحمد لله انك بخير وربنا رجعك ليه سليمه الحمدلله
ساره مش عارفه هي ليه حسه بلامان في حضنها…
تشعر ناديه بتعب بس تتجاهلو
وفجاه تتذكر ساره حاجه تهز كيان ناديه وتوجع قلبها
ساره يا نهار دي زمان ماما هتموت من القلق عليه انا لازم اتصل بيها يا حبيبتي يا ماما….
تسمع ناديه كده وتصرخ لا اه راسي
وتسقط ارضا
يجري عليها عمر ويحضنها تتفقد نبضها ياره وبحزن البقاء لله
تصرخ ساره لا لا مستحيل لا

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( راوية عندما يبكي الشيطان )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *