روايات

رواية عندما يبكي الشيطان الفصل السادس 6 بقلم سارة أحمد

رواية عندما يبكي الشيطان الفصل السادس 6 بقلم سارة أحمد

رواية عندما يبكي الشيطان البارت السادس

رواية عندما يبكي الشيطان الجزء السادس

عندما يبكي الشيطان

رواية عندما يبكي الشيطان الحلقة السادسة

تصرخ ساره وببكي هستري
ساره: لا متقوليش كده انتي مش بتفهامي
اوعي كده وزقتها وقعدت جنبها ومسكت ايدها والدموع تتساقط سيول وغرقت وش وايد ناديه
وبدأت تجس نبضها وتحاول تنعش قلبها باستماته…
وصرخت علي عمرررر بسرعه هات الكرسي المتحرك عشان ننقلها بسرعه ….
عمر مش مصدق وبكل ثقه وصلبه
يقترب من ناديه ويمسك ايدها
وهو بينزف بشده والدم مغرق هدومه وناده عليها
عمر:ماما بلاش العب ده يلا قوي بقه بلاش دلع….
ساره بغضب: انت يا غبي هات الكرسي
وفعلا ضغط علي جهاز التحكم عن بعد وفي ثانيه الكرسي جه ونقلوها علي الجناح المجهز
يارا مصدومه مش فاهمه حاجه
وبتهمس
يارا:هو انا وقعت في شله مجنانين ربنا يخرجني من الهبل ده علي خير…
ساره بتحاول وتحاول تنعش القلب
بجهاز الانعاش وعطيتها حقنه ادريناين وتبص لي جهاز قياس القلب وتدعي يارب وتحاول وتحاول عمر يأس ويارا الا ساره
كان عشمها في الله كبير…
واخير يصفر جهاز القياس ويشير لي عوده الحياه لي القلب تفرح ساره ويبتسم عمر ويارا متعجبه من المعجزه…
ساره:يارا انتي خليكي جنبها وجهزيها عشان المحلول لحد انا ما اجيب العلاج بتعها
يارا:حاضر يا ساره
ساره:تسلمي…
وبصت لي عمر بقلق وغيظ وغضب

 

 

 

ساره:انت ايه جبل مش بتحس
دمك هيتصفي خليني اربطه او خلي يارا تخيطه ليك…
يبصلها عمر بتحدي وبرود لا اياك تلمسيني بس خليكي في ماما وشوفي شغل وبس…
ساره:انت حر فين الصدليه الا هنا…؟
يبصلها عمر نظرات لا تفهم منها شئ
يشاور هناك بس دي صيدليه الكترونيه الحاسب عندك اطلبي وهو يحضرلك الا يلازمك..؟
تبصله بغيظ وترد وهي جزه علي اسنانها افدكم الله..
واتجهت نحيت الحاسب وهي بتمتم غبي مغرور قاسي فعلا شيطان بلا احساس
وبعد شويه تستقر حاله ناديه وتنام
من اثر العلاج
عمر :ازيها هي كويسه…؟
ويملس علي شعرها ويقبل جبهتها
برقه وحنان
تجعل ساره ويارا يتعجبوا وبدون ادراك يهمسوا
فعلا انسان ليه العجب…!!!
يلتفت لهم عمر ويبصلهم ببرود مين ده الا انسان تقصدوا ايه؟؟؟
ساره ويارا يتوتروا من نظرات عمر
ساره:ممما مفيش…
وتقترب منه انت لازم تخيط ده من غير عناد او نقاش وشدت من ايده
لحد السرير وشورت ليه انه يطلع علي السرير
يبصلها عمر ايه الجرائه الا انتي فيها دي….؟
تقف ساره امامه وتبصله بتحدي وقوه ايواه انا جريئه هتعمل ايه؟؟
يبتسم عمر وتلمع عيناها ويقرب منها و يهمس ولا حاجه هبوسك بس ههههههه
وسابها مصدومه ونام علي السرير
يارا هتوت من الغيره يارتري ايه الا بينهم شكل في الحكايه حكايه
انا مستحيل اسيب عمر دي شكله حكايه ومش هسيبه لي الزفته ساره دي فرصه ومش هتتعوض
ده كان حديثها لي نفسها….
وتنتهز فرصه صدمه ساره وتحاول تقرب من عمر انا الا هطهر الجرح واخيطه… ولسه هتمد ايدها علي قميصه تجد عمر يمسك ايدها بقوه ويبصلها بغضب ويجز علي سنانه
وبصوت اجش اياك تتحوزي حدودك والازمي حدودك واعرفي قيمه نفسك كويس وزق ايدها
تتوجع يارا من الا قاله عمر ليها لدرجه انها تبكي وتجري من امامه
وهي تلعن ساره وتتوعد لي سارة
عمر يبص لي ساره الا مش هنا خلص ويبتسم

 

 

 

عمر:ها يا ست ساره هتفضلي كده كتير ولا هتتحولي لي تمثال الحريه من جديد…
تصرخ ساره فيه انت سافل وحقير واياك تتجاوز حدودم معايه تانيه
وريني بقي مين الا هيخيطلك جرحك
عمر ببسمه اهون عليك …
تبتسم ساره ما انت بتحس اهو ما انت انسان
عمر اومال حيوان يلا شوفي شغلك
وفعلا خيطت الجرح وعقميته بس
فضولها دفعها انها تشيل القناع وتشوف وشه وتلمسه
بس عمر يمسك ايدها وبغضب قوي اياك حتي تفكري وقام وسبها متغاظه
ورجع عندها
عمر: تاني اه علي فكره انتي مش هتنامي في اوضتك تاني …
ساره:بغضب اومال هنام فين في الشارع….؟
يبتسم عمر:لا يا لمضه في اوضتي
تضع ساره ايدها في وسطها
ساره:نعم انت بتحلم انا انام في اوضتك.. ولا انت عبيط وحتي لو عبيط علي نفسك مش انا يا بابا فوق ده انا ساره الامير…
يقرب منها عمر ايه هو انتي عاصفه واتفتحت انهدي بقي
ساره حست بشعور غريب اول ما ايده لمست شفايفها
عمر:انا قصدي هتخدي اوضتي وانا هنام في الاوضه دي الا جنبكم انا هتنازل عنها عشان تكوني قريبه من ماما وتهتمي فيها وتشوفي شغلك فهامتي ولا وسبها وماشي
تتنطط ساره في الارض زي الاطفال كده طيب يا مغرور يا شيطان يسمعها عمر ويرجع عندها تاني
عمر:هو انتي بلعه قاموس الالفاظ السئيه انهدي بقي وجعتي دماغي يا ساتر عليكي
ولسه ساره هترد تسمع انين ناديه
فتجري عليها بخضه ولهفه انتي كويسه يا ماما
تبتسم ناديه اول ما تسمع ماما وكأن روحها ردت فيها
ايواه انا الحمد لله بخير طول ما انتي جانبي…
يقرب منها عمر بهدوء الف سلامه عليكي يا قلبي…
تبصله ساره بغيز هو انت عندك قلب
عمر:علي فكره انا سمعتك…ت…
ويقطعه خبط الباب
فيقول اتفضل
تدخل فاطمه الخادمه وهي بصه في الارض
فاطمه:الغداء علي وشك الانتهاء هل تحبوا ان تتناولوا الغداء الان ام بعض قليل….

 

 

 

عمر بجديه:ليس الان انصرفي وانا سوف اعلمك عندما نريد
تنفجر ساره في الضحك ههههههه😆 هو انتوا خرجين من مسلسل تاريخي حمضان ايه ده استني انا هموت من الجوع سيبك من جبل التلج ده ووضع يدها حولين عنق فاطمه يلا يا قمر علي المطبخ ونشوف هناكل ايه….؟
تنظر فاطمه لي عمر فيشير لها بتحرك ويضحك
تبتسم ناديه ساره دي طفله…
عمر يبصلها بكثير من الاسئله التي تجول في باله
تفهم ناديه ما يريد ان يقول وتشير لهو بأن يجلس بجانبها
جلس عمر وتنهد
تبتسم ناديه انا عارفه انت تقول ايه عارفت ازي ساره بنتي وايه الا حصل زمان …. وازي ساره جات هنا
اولا عارفت انها بنتي فاكر لما غيرت هنا بعد ما اختفت كنت بدوى علي حاجه علي التسريحه فليقيت الخاتم ده يمسكه عمر
ويبص علي الصوره الا ورها ويصعق مش ده خاتم جدتي ساره
تبتسم ناديه ايواه ده خاتم العيله بيتنقل من جيل لي جيل ماما عطتهوني يوم تخريجي ووصتني اني اديه لي بنتي يوم تخرجها
يبتسم عمر عشان كده حبيتي ساره عشان اسمها
ناديه ايواه كان نفسي اجيب بنت واسميها ساره علي اسم امي
بص جوه الخاتم هتلقي اسم العيله بص عمر ده صح اسم عيله نجم الدين منقوش عليه دي زمرده غاليه
تمسكه ناديه انا وصيت عبد الرحمن انه يشيله ويده لي ساره اول ما تتخرج
بس ده مش الدليل الوحيد
انا جريت علي اوضه ساره وفتشت في اغراضها وليقيت دي يمسكها عمر ده دبدوب نفس الا عندي انا وشاهر
ناديه صح جدتك صنعت ٣ لكم
وفيه اغنيه ضغط عمر علي ايد الدبدوب فغني سو نامي يا نوه انتي حبي وجمالي
عمر ده صوتك ودي نفس الاغنيه الا عندي وعندي شاهر
ناديه صح انا الا سجلتها وفاكر ام سألتني مين ساره وانا كنت بسكت
عمر ايواه فاكر طيب ايه الا حصل وخليكي تسيبها
تتنهد ناديه وبحزن ابوك الا هو اخويه يحيي وساميه صاحبتي ههددني بي….
وتدخل ساره فجأه وتقاطعهم
ساره انا هموت من الجوع يلا بقي
وتشد ناديه يلا بقي انا جعانه ناديه بس انا مستحيل اخرج
ساره بعناد ومين قال انك هتخرجي؟؟؟؟

 

 

 

عمر اومال ايه…؟
ساره تشد ناديه يبقي فيه بلكونه حلوه كده ومحدش يدخلها الغداء جاهز….
وفعلا جلسوا واتغدوا ويارا كانت معاهم كان جو هادي ودافئ عمر من زمان يحس بهذا الشعور
ومر النهار وجه الليل وساره ويارا انتقلت لي غرفه عمر
ساره انا ريحه عند عمر عشان امضي العقد عايزه حاجه يا ماما
ناديه:حضرك الخير يا قلبي
وساره ريحه عند عمر تشوف فاطمه بتتسحب وشكلها مريب فقررت ساره تمشي وراها وفعلا
مشيت ورها وشافت حصد بيشدها لي جواه الغرفه وبيقول

يتبع ….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( راوية عندما يبكي الشيطان )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *