رواية حب من أول نظرة الفصل التاسع عشر 19 بقلم دينا محمود
رواية حب من أول نظرة الفصل التاسع عشر 19 بقلم دينا محمود
رواية حب من أول نظرة البارت التاسع عشر
رواية حب من أول نظرة الجزء التاسع عشر
رواية حب من أول نظرة الحلقة التاسعة عشر
فس صباح يوم جديد
ادم صحي علي اشاعه الشمس الداخله من الشباك في عنيه
ادم صحي ملقاش حور جنبها قال في نفسه اكيد في الحمام
ادم قام راح عند الحمام وخبط علي الباب بس حور مردتش ادم فتح الباب ملقهاش ودور عليها في ؤضه الملابس برده مش موجوده
ادم اخد لبسه ودخل الحمام بسرعه ولبس ونزل تحت بسرعه عشان يدور عليها
_________
علي الشاطئ
حور كانت بتتمشي علي البحر وشعرها كان بيطير وراها وكانت لبسه فستان صيفي من الوان البيبي بلو كانت ذي القمر
حور فضلت تتمشي وسرحت في حياتها
حور
عقلها:مالك بقيتي حزينه من ساعت م اتجوزتي ادم
قلبها:عايزني اعمل اي يعني ..اتجوزت من واحد مش بيحبني ياريت م اتجوزته
عقلها:في ايدك تخليه يحبك
قلبها: ازاي
عقلها:لاز……..
حور فاقت من شوردها علي ايد ادم السحبها ودفنه في حضنه وضمها لي جامد ودفن وشه في رقبته
حور منطقتش ب اي كلمه بس كانت مبسوطه انها في حضن الشخص البتحبه حور كانت لسه هترفع اديها وضمها ذي م هو ضممها لقته بيبعد عنها
ادم بعصبيها وقلق:كنتي فس وإزاي تنزلي من غير ما تقوليلي
حور:ااي …انت عايزني أخد الاذن منك
ادم:ايوه هو ده ال لازم تعمليه
حور ببرود:ده لي
ادم:عشان جوزك
حور:علي ورق بس
ادم:ان…
قطعهم بنت اترمت في حضن ادم وكانت لبسه مايو وجسمها كله باين
حور برقت ب عنيها اول م شافت البنت دي بتحضن جوزها وهي واقفه مش عارفه اتكلم وكمان ادم مبعدهاش عنه ……بس قطع صدمتها
ادم بتوتر بعد البنت عنه وقال
ادم بأستغراب: سالي…!!
سالي بمياعه:ادم وحشتني اوي…….وبعدين بصت علي حور الوقفه جنب ادم وقالت
سالي بسخريه:مين دي يا ادم…..اكيد بنت من البنات الكنت بتسهر معاهم ..بس مكنتش اعرف ان ذوقك بقت وحش كده
ادم قطعها وهو
ادم خبطه ب القلم جامد وضم حور لحضنه وقال
ادم بجديه: الزمي حدودك يا سالي ال بتتكلمي عنها دي تبقا مرات
سالي بصدمه: ااي مراتك..!!
ادم ببرد:اه مراتي
سالي بصدمه وتوتر مسكت ايد ادم وقالك: بس …….ب….بس …انا بحبك يا ادم
ادم زاح ايد سالي بعيد وقال
ادم:سالي ابعدي احسن ليكي ……..وبعدين مسك ايد حور وطلعو الاؤضه وسابها واقفه ودخل الحمام
وحور سرحت وكانت فرحتها متتوصفش عشان ادم اتمسك بيها واعترف انها مراته وضربها سالي عشان خطرها بس قطع شرود خروخ ادم من الحمام
ادم ببرود:سالي تكون بنت صحبت ماما وكنا صحاب
حور ببرود واستفزاز: بس انا مسالتكش
ادم بنفس البرود راح قعد قدام التلفزيون وقال
ادم:انا حبيت اعرفك عشان متفكريش ف حاجه تانيه
حور راحت قعدت قدامها
حور:ذي اي
ادم:انا معرفش البنات بتفكر …ذي الموقف الحصل ده خفت احسن تفكري ف حاجه غلط عشان كده عرفتك ويلا قومي عشان اشوف المتش في هدووء
حور قامت بعصبيه وقالت
حور:مغرور
ادم:سمعتك علي فكره
دخلت حور ؤضته وقعدت علي السرير وفضلت تفكر ف الحصل
وكانت عايزه تقرب من ادم اكتر لأنها حست ان هو بيحبها اما اعترف انها مراته بس قطع شروده دخول ادم
ادم ببرود:انا هطلب اكل اطلبلك اي
حور:اي حاجه
ادم ماشي
خرج ادم وطلب الاكل وشوايه والاكل جه وقعده ياكله في صمت بس قطع الصمت حور
حور سابت الاكل وقالت
حور:ادم عايزه اطلب منك طلب
ادم بهدوء:اي
حور:اعتقد ان هنقعد مع بعض كده طويله صح..؟
ادم بسخريه: اي مده….انا قولتلك ان مستحيل اطلقك وابعد عنك
حور:المهم انا عايزه اقول ممكن نكون صحاب لو فضلنا منتكلمش مع بعض كده هنمل وهنزهق ف حتى علي الاقل نكون صحاب
ادم بتفكير: ماشي وانا موافق
حور ببتسامه طفوليه وسقفت ب اديها وقالت
حور:هييييييييييه حلو اوى
ادم بابتسامه علي حبيبته وطفلته قالي
ادم:طيب يلا كملي اكلك
حور بطفوله:بس انا شبعت
ادم: ماشي قوليلي عايزه اي دلوقتي
حور:عايزه اروح الملاهي
ادم بصدمه: ملاهي
حور:ايوه ملاهي مستغرب لي
ادم: مفيش مفيش يلا روحي اجهزي
___________
بقلمي دينا محمود
في ؤضه عمرو ندا
ندا بصريخ:عمرووووو حررريق عمروووو حرررريق
ادم بفزعه: في اي فين
ندا وهي بتضحك قعدت قدامه علي السرير بضحك
ندا بضحك: ههههههههههه راحت عليك يا راجل
عمرو بغضب قام من علي السرير وندا قامت تجري بسرعه وعمرو قام جري وراها وقال
عمرو وهو بيحز علي أسنانه:ندااااا مقلب تاني
ندا بتضحك وهي بتجري وقالت
ندا: خلاص ياعمرو مش هكررها ههههه خلاص خلاص مش هكررها
عمرو وهو بيجري وراها:مش هسيبك
ندا:تو…
قاطعها عمرو وهو حضنها من ضهرها وقال
عمرو بخبث: ههه مسكتك وقعتي تحت ايدي
ندا بكسوف لفت لي وقالت
ندا:ديما بتمسكني مش بفلت منك
عمرو بضحك وهو يقرب منها:ده كويس عشان في الوقت ده بحضنك
ندا اتكسفت من قرب عمرو منها قالت
ندا:عمرو سيبني
عمرو ضمها لي اكتر وقال:بس كده احسن من ان ابعد عنك
ندا بكسوف: عمرو
عمرو بحب وهمس:عيونه
ندا:ابعد
عمرو شال ندا وراح على السرير وقال
عمرو:لاء عشان عايز اقولك حاجه مهمه
ندا بكسوف: انت مش بتزق
عمرو وهو بينيمها علي السرير قال
عمرو بهمس وحب:انا لو عيشت عمري كله معاكي عمري م ازهق
ندا:عمرو ا…
قاطعه عمرو في قبلها طويله تعبر عن حبه عشقه وراحو علمهم الخاص
عند ادم وحور
حور وهي واقفه قدام لعبت بيت العرب
حور:ادم عايزه العب العبه دي ارجوك
ادم:لاء ياحور
حور بحزن:لي..
ادم:عشان العبه دي غلط عليكي وهتتعبي منها
حور ببراء:متقلقش يا ادم انت هتكون معايا ومش هيحصلي حاجه يلا ارجوك
ادم باستلام: ماشي يلا
حور صقفه بسعاده
حور:هيييييييييه
ادم ضحك علي طفوله حور وقالي بهمس
ادم:طفله بس بحبها
ادم وحور دخلا العبه
ادم وحور مشو شوايه صغيرين …وحور سابت ايد ادم ومشت قدامه وآدم فضل يبص حوليه وفجاه ادم سمع صوت صريخ
ادم بص علي حور لقي واقف قدامها رجلا لبس مسك ولبس أشباح وحور بتصرخ لحد م فقدت الوعي
ادم راح ل حور بسرعه
ادم بقلق:حور اصحي
حور:…….
ادم خرج وهو قلقان علي حور جدااا ونيمه في العربيه وساق العربيه بسرعه جنون وراح علي الفندق وكول الطريق كان بيبصلها بخوف وقلق
شوايه ووصله الفندق
ادم نزل من العربيه وشال حور وطلع بيها علي الاؤضه ونيمها علي السرير
ادم كان بيخبط علي وشها
ادم:حور اصحي
حور………..
ادم بقلق:حور فوقي ارجوكي
حور:……..
ادم بخوف وقلق:حوووووور
حور بهمس:و..ووحش
ادم بارتياح:اخير صحيتي
حور بتعب:انا فين
ادم بحنان:في الفندق
حور بأستغراب: بس انا جيت هنا ازاي
أدم:بعد م العبه ابتدت خرج شخص لبس لبس أشباح وصرخ في وشك وانتي اغمي عليكي شلتك وجيتك هنا
حور:ال…….
قاطعه صوت تلفون ادم
ادم بهدوء:الو
المتصل ……….
ادم بصدمه: انت بتقول ايه انت واعي لل انت بتقوله
المتصل ………….
ادم الفون وقع من ايده وقعد علي الارض وقال
ادم بصريخ:ليييييه كده
حور بقلق وخوف:ادم في اي
ادم بضعف وعيونه مليانه دموع:……………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)