روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل العشرون 20 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل العشرون 20 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت العشرون

رواية حب من أول نظرة الجزء العشرون

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة العشرون

قاطعه صوت تلفون ادم
ادم بهدوء:الو
المتصل ……….
ادم بصدمه: انت بتقول ايه انت واعي لل انت بتقوله
المتصل ………….
ادم الفون وقع من ايده وقعد علي الارض وقال
ادم بصريخ:ليييييه كده
حور بقلق وخوف:ادم في اي
ادم بضعف وعيونه مليانه دموع:بابا ياحور بابا…….
ادم اترم في حضن حور وفضل يعيط
حور بقلق:في اي يا ادم وماله عمي
ادم بص ل حور وكان بين عليا الضعف وقال
ادم:بابا عمل حدثه وأما نقلوه المستشفي لقه……….
ادم بدموع وضعف:لقه ما..مات بابا مات ياحور ابويه مات وسبني لوحد
حور اخدت ادم في حضنه وآدم ضمها جامد جداا وحور كانت مصدومه ومش تعمل اي ومش مصدقه ان فعلا عمها مات وسابها عمها ال تحده مراته وجابها تعيش معاهم وكانت في مكانت بنته وعمره م عملها وحش هو فعلا سبها وراح ذي ولدها وولدتها سبوها لي كل الناس البتحبهم بيروحها.
حور فضلت تبكي وكانت كتمه صوتها ودموعه كانت مغرقه وشها
وفضلت تفكري ممكن حقا اي شحص يقرب منها وتحبه يموووووت
حور بتفكير:يعني ادم ممكن ….ممكن يم..يموت
حور
قلبها:هو فعلا ممكن يموت ويبعد عني
عقلها:انت بتقول اي
قلبها:هو هيموت…؟انا كل اليحبني أو بحبه بيموت…..حبيت بابا وماما وسبوني لوحدي وماته وحبيت تيته وماتت وعمي هو كمان …وآدم..بس ..بس انا بحب ادم هو ممكن يموت ذيهم وسيبني
عقلها:اكيد لاء….. بس اهدي ارجوكي وابعدي الأفكار دي
قلبها:بس انا خلاص ه……..

 

 

قاطعها ادم
ادم بتعب:يلا ياحور جهزي الشنط لزم نرجع القاهره دلوقتي
حور:………..
ادم:يلا ياحور
حور:…………
ادم بص ل حور وقال
ادم:مالك ياحور
حور:………….
ادم مسك ايد حور بهدوء وقال
حور:يلا ياحور لازم نرجع دلوقتي مالك فيكي اي
حور:……………..
ادم بيهزر حور وبيزعق:حوووووور مااااالك فيكي اييييه ردي
حور الدموع نزلت علي وشها بغزاره وقالت
حور بهدوء: ادم طلقني
ادم بصدمه وزعيق:انتي بتقووولي ااايه انتي اتجننتي….
حور ببكاء:بقولك طلقني طلقني يا ادم
ادم بزعيق:ده في أحلامك….. احسن لي اكون ميت قبل م اعمل كده فهمتيي….ويلا لزم نرجع القاهره يلا
ادم اخد فونه وسابه تبكي وخرج
ادم اول م خرج رن علي عمرو
استني شوايه وعمرو رد
عمرو بضحك: حبيبي وحشتني اوي انا كمان وحشتك
ادم بضعف وكسره:عمرو
عمرو بخضه:ادم مالك
ادم ببكي:بابا ياعمرو بابا سبني لوحدي ….ابويه سبني لوووووحدي مات يا عمرو ماااااات
عمرو بصدمه: انت بتقول اي..؟انت عارف انت بتقول اي هاااااا
عمرو قال آخر كلمه بصريخ لدرجه ان ندا جات علي صوته
ندا بقلق: عمرو في ااااي؟؟
ادم ببكاء:عمرو انا محتاج لك ….انزل بسرعه انا مستنيك عند البحر
عمرو بسرعه:ماشي انا نزل لك دلوقتي………وقفل مع ادم
ندا بقلق وخوف:في اي يا ادم انت كده بتقلقني ارجوك طمني وقولي في اي؟

 

 

عمرو بحزن:ولد ادم اتوووفي …..ولازم اكون جنب ادم
ندا بصدمه: ااايييه ولد ادم اتوفي..؟…اكيد حور دلوقتي منهاره …عمرو لازم اروح ليها
عمرو بكسره:ماشي تعالي اوديكي ؤضه حور وانزل ل ادم
ندا بحزن وبكئ:ماشي…….
عمرو وندا وراحو ؤضه حور
ندا خبطت علي الباب واستنت لحد م حور فتحت الباب
حور اول م فتحت الباب ندا شهقت من شكل حور
كانت شعرها مبهدل وعنيها منفخه وحمرا من كتر العياط ووشها اصفر ولبسها مبهدل
ندا دخلت وقفلت الباب وحضنت حور جامد
ندا وهي بتحضن حور وبتعيط قالت
ندا ببكئ:اهدي يا حور ارجوكي اهدي
حوى ببكاء هستريا:ابعدي عني ياندا ابعدي اما اي شخص بحبه ويحبني بيموت ابعدي باندا ابعدي
ندا فضلت تهدي ف حور لحد اما هدت …..وبعدين قامت جهزت الشنط عشان حور قلتلها ان ادم قلها لازم يرجعو القاهره
عند ادم وعمرو
ادم كان قاعد يبكي وعمرو كان بيهديه
عمرو بحزن:ادم لازم تكون قوي اهدء ارجوك
ادم ببكئ:لي سبني لوحدي لييييييه هو عارف ان معرفش اعمل حاجه من غيره:انا بابا علاقتنا ما كانت مجرد ابن وابنه انا وبابا كنا صحاب كنا بنحكي لبعض اي حاجه لييييه……..
عمرو بضعف:ادعيله يا ادم هو دلوقتي محتاج دعواتك ……ويلا لازم نرجع القاهره
ادم بضعف:ماشي ………ادم قام وقف لكن وقفه ايد عمرو
عمرو بجديه:ادم لازم تكووون قووووي مش ضعيف …….وانا هطلع اقول ل ندا تجهز الشنط وهاجي وراك
ادن:شكرا ياعمرو مش عارف من غيرك كنت عملت اي
عمرو حضن ادم وقال
عمرو:مفيش شكر احنا صحاب واخوات ياراجل …..يلا اطلع ل مراتك

 

 

ادم:ماشي
في ؤضه حور
ندا:حور لازم تكوني جنب جوزك هو دلوقتي محتاج ليكي مش لحد تاني …انت دلوقتي هترجعو القاهره وانا وعمرو هناجي وراكه ماشي
حور:شكرا ياندا معلش تعبتك معايا
ندا:انتي بتقولي اي يابنتي انتي اتحننتي.؟؟احنا مش صحاب بس…بس احنا اخوات متنسيش
حور حضنت ندا وقالت
حور:ربنا ميحرمني م….
قاطعهم صوت ادم
ادم:خلصتي ياحور؟
حور بع
ت عن ندا وقالت
حور بخفوت:اه خلصت
ندا بصت ل ادم بحزن وقالت
ندا بخزن البقاء لله يا ادم
ادم:ونعمه بالله…..عمرو مستنياكي في الاوضة ياندا
ندا:ماشي
خرجت ندا
ادم:يلا ياحور احهزي عشان نمشي
حوى بخفوت: ماشي….هو انت هتروح ب البس ده ……..انا سبت لك لبس
حور اخدت لبسها ودخلت الحمام عشان تبدل لبسها وخرجت لقت ادم لسه قاعد ذي مهو ف راحت لي
حور هزت ادم بخفه:ادم يلا
ادم شد حور من اديها وبعدها علي رجله وحضنها جامد ودفن وشه في رقبتها وقال
ادم بضعف:حور ارجوكي خليكي كده شوايه
حور مكنتش عرفه تعمل اي كل العملته ضمته ليها قضلت تمشي اديها علي شعره …وآدم ضمها لي اكتر وضموعه نزلت علي علي وشه وحور حست ب دموعه علي رقبتها………… وفضله علي الوضع
ده شوايه
حور:يبا يا ادم احنا كده هنتاخر

 

 

ادم بتعب: ماشي
ادم قام واخد لبسه ودخل الحمام ولبس وخرج لقي حور لبسه ملابس سمرا وكانت لأمه شعرها علي شكل قحكه وفضل باصص علي ملابسها السواده وافتكر اول مره اما جات القصر كانت لابسه اسود برده
بس قاطعه صوت حور
حور بصوت منخفض جداااا:ادم مالك….واقف كده لي؟
ادم: مفيش حاجه يلا انا خلصت
حور بهمس:ماشي
ادم راح عشان ياخد الشنط بس لمسه ادين بعض وفضله بصين لبعض بس عيونهم الكانت بتتكلم بس قطعهم صوت تلفون ادم
ادم اخد تلفونه وطلع وحور طلعت ورا
اول م نزله تحت ادم سبها وراح عند السكرتير عشان يدفع الحساب
وحور فضلت واقفه بتبص علي ادم وعلي لبسه الأسود
بس قاطعها ادم
ادم: يلا ياحور
حور هزت راسها بمعني موافقه ومشيت ورا ووصله للعربيه وركبه العربيه والصمت كان سيد المكان طول الطريق
وكان كل واحد فيهم سرحان وآدم كان شارد في ولده ال كان اكتر من صديقه وكان بيحكي لي كل حاجه وهو اول شحض يعرف انه بيحب حور
فلاش باااااااك
اليوم ال ادم رجع في متأخر وولده قال لي ان اتحدد معاد فرح حور وعادل وعمرو وندا …وأما طلع ؤضه حور ولده شافه وهو نازل من عندها ولده نداي عليا ودخله ؤضه المكتب
عبدالله بهدؤ:كنت بتعمل اي في ؤضه حور
ادم ببرود:مكنتش بعمل حاجه كنت ببركلها مش اكتر
عبدالله:ادم بسألك كنت بتعمل اي في ؤضه حور ومش عايزك تكذب
ادم:………..

 

 

عبدالله: انت بتحبها؟
ادن بصدمه:بابا انت بتقول ايه
عبداللع:انت تفكرني مش شايف نظراتك ليها ومش بشوف غضبك اما بتشوفها مع عادل ومش بشوفك اما بتصرح اما بتشوف ضحكتها
ادم بارتباك: با…..بابا….اااننتا…..
عبدالله بابتسامه: انت اي يا ادم
ادم باستسلام:ايوه يا بابا بحبها
عبدالله:طيب لي مقولتليش
ادم:عشان اليوم الكنت هقول لحضرتك عادل جه وطلب ايدها وانت وفقت عليه
عبدالله:لو كنت قولتلي كنت رفضت عادل ووفقت عليك انت
ادم:مفيش داعي للكلام ده دلوقتي هي دلوقتي اتحدد فرحها وانا ابن عمها بس ومش هينفع احبها اكتر من كده ومتنساش ان انا دلوقتي خاطب يارا وانت عارف اي الهيحصل لو امي عرفت ب ده
عبدالله بحزن علي ابنه:ماشي يابني
بااااااااااك
ادم فاق من شروده علي صوت حور
حور بهدوء:ممكن اشتري مايه عايزه اشرب
ادم:استني شوايه احنا خلاص قربنا نوصل القصر
حور:ماشي…..
حور حطت راسها علي ازاز الشباك وفضلت تفكر
(هو فعلا كل شخص احبه يموت الأول بابا وماما وبعدين تيته وعمي ……ممكن كمان ندا وآدم يموته… ادم لو حصله حاجه انا مش هقدر اعيش من غيرها هو انا مليش غيره في الدنيا …..انا لازم ابعد عنه لازم اطلق منه )…..قطع شرودها وقوف العربيه
فتحت الباب ونزل بس ادم سبها ونزل عشان كان معا فون وشاور ليها انها تدخل ومتستنهوش
حور دخلت القصر لقت السيدات قعدين في هدوء ولبسين ملابس سوده ونسمه مرات عمها كانت بتبكي بحرقه علي زوجها ويارا كانت قاعده جنبها ومنزلش منها دمعه ولبسه ميدلش انها قاعده في عزاء ……بس قاطعها صوت زعيق نسمه
نسمه بزعيق: انتي بتعملي اي هنا اطلعي بره مش عايزه اشوف وشك تاني في البيت ده اخررررررررجي بره
حور بعياط:اااننااااا

 

 

قطعتها يارا بكره: انتي ايه؟؟؟.انتي مستنيه اي انتي نحس علي البيت ده فرقتي بين الام وابنها وعمي مااات هو كمان بسببك وآدم سبني واتجوزك وانا مش ذنبي ان عادل مكنش عايز يتجوزك الله واعلم عملتي معا اي او سمع عنك اي وسابك يوم فرحك ومرديش يتجوزك
حور بعياط:انتي بتقولي اي انتي اتجننتي
يارا بكره:انا اتجننت ….ماشي انا هوريكي دلوقتي الجنان الحقيقة…….يارا راحت ل حور ومسكها من شعرها وضربتها ب القلم ب قوه لدرجه ان جابت دم من بقها ..وحور كانت بتصرخ وبتحول تبعد عنها بس يارا كانت اقوي منها والجميع اتجمع علي صوت صريخ حور وهي يارا بتضربها
يارا وهي بتضرب حور حور خبطتها في دراعها ويارا اتعصبت جدااا وراحت خابطه حور في الحيطه وحور صرخت صرخه قويه لدرجه انها هزت القصر كله وبعدين فقدت الوعي
ادم كان بيتكلم في الفون وكان سامع الصريخ بس كان بيقول صوت السيدات شوايه وسمع صريخ بصوت عالي وهو عارف مين صحبت الصوت جداااا ف دخل القصر بسرعه واول م دخل اتصدم من الشكل الشافه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *