روايات

رواية حب من أول نظرة الفصل العاشر 10 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة الفصل العاشر 10 بقلم دينا محمود

رواية حب من أول نظرة البارت العاشر

رواية حب من أول نظرة الجزء العاشر

حب من أول نظرة
حب من أول نظرة

رواية حب من أول نظرة الحلقة العاشرة

بعد وقت بسيط جاء تلبيس الدبل
عادل لبس الدبله ل حور وقابل اديها بس حور سحبت اديها بسرعه
وقتها ادم كان بيبص ل حور ب غضب وشر طاير من عنيه
وقتها ادم مكنش قادر يتحمل
ادم ..
في نفس الوقت ندا كانت ماشيه في الجنينه وفي اديها عصير
من غير قصدها خبطت في عمرو والعصير وقع منها وجه حاجه بسيطه علي فستانها وبدله عمرو
ندا رفعت عنيها تشوف مين لقت شخص وسيم وطويل جداا لدرجه كانت راسها وصله لحد صدره
عمرو بيبص علي الخبط فيها
عمرو اتصدم من جمالها ومن رقتها
ندا:انا اسفه مكنتش اقصد
عمرو:انتي مين
ندا بخجل:انا صحبت العروسه
عمرو: حور!
ندا:ايوه في حاجه
عمرو بهمس:لاء بس حور مقلتليش انها عندها صحاب ب الجمال ده
ندا بخجل: احم شكرا …..عن إذنك
عمرو اتكلم بسرعه:استني هو انا هشوفك مره تانيه
ندا بخجل: مش عارفه عن إذنك
في الحفله
ادم مقدرش يتحمل راح اخد الميكرفون وقال
ادم:انا دلوقتي بعلن خطوبتي من بنت خالي يارا
يارا بصدمه وسعاده:اااااي!
وقتها ادم بص ل حور لقي الدموع مليه عنيها وقتها لعن نفسه ميت مره لن كان السبب في دموعها
الحفله خلصت
وحور طلعت ؤضتها بسرعه وقعدت علي السرير تبكي وتصرخ ب هستيريا
حور بعياط وصريخ: بيحبها هي لي ميحبنيش انا ده انا حبيتو
ده هو الوحيد القلبي دق لي لييييييييه انا بكرهك ياادم بمرهككككك لزم انسك
حور نامت من كتر التفكير
_____________

 

 

بقلمي دينا محمود
في صباح يوم جديد
حور صحيت بس كان بين عليها التعب اوي حور قامت بصعوبه ودخلت الحمام اول م بصت في المرايه لقت عنيها حمرا ومنفوخه وانفها احمر ووشها باهت اوي
حور راحت ملت البانيو مياه دفيا وقعدت فيه حور قعدت وغمضت عنيها وافتكرت كل الحصل امبارح
حور من غير متحس دموعها نزلت في صمت لحد م تحولت لشهقات وبعدين ضريخ
حور بعياط وصريخ: بكرهك بكرهك لي عملت فيا كده لييييي بس انا خلاص هطلعك من قلبي وهكرهك
حور وفضلت تبكي
شويه حور خرجت سلوبتها لونها اسود في ابيض وعملت شعرها ديل حصان وبعض الخصلات كانت نزله علي وشها وكانت زي القمر
وبعدين نزلت
حور وهي نزله خبطت في ادم من غير قصدها وفضلو بصين في عيون بعض
لكن قطعت نظرتهم يارا
يارا جات مسكت ايد ادم وقالت
يارا باستفزاز:اوووو عروستنا نست تبركلنا يا ادم
حور بابتسامه مزيفه:اسفه نسيت عشان امبارح كنت مشغوله لان اعتقد انك فاكره ان امبارح كانت خطوبتي عشان كده مقدرتش ابركلكم عن اذنكم
حور سبتهم ونزلت لقت عمها ومرات عمها وعمرو
عبدالله بابتسامه: عروستنا جات
حور بابتسامه المزيفه:صباح الخير ياعمي
عبدالله بابتسامه:صباح النور يا بنتي يلا تعالي افطري
حور راحت تقعد في الكرسي البتقعد علية علي طول جنب ادم لكن وقفها صوت يارا
يارا بحقد:انتي بتعملي اي الكرسي ده هيكون الكرسي بتاعي من دلوقتي
حور:اااي
يارا:ايوه ادم خطيبي انا وانا الازم اقعد جنبو مش انت
حور ببرود:اوه سوري السفره كلها ليكي عن إذنك
حور سبتهم وطلعت ؤضتها بسرعه وقفلت الباب وفضلت تعيط وافتكرت يارا اما مسكت ايد ادم وافتكرت يارا اما وقفتها عشان متقعدش جنب ادم
__________

 

 

بقلمي دينا محمود
تحت علي السفره
عبدالله بغضب: اي الانت عملتيا ده يا يارا
نسمه:هي عملت اي يعني دي بدافع عن خطيبها
عبدالله بعصبيه:بدافع عن خطيبها من حور حور يعني هتاكله
نسمه:عبدالله يارا هي المفروض تقعد جنب ابنك عشان هي خطيبتو مش يارا
عبدالله:انتو بتفكرو ازاي
عبدالله سابهم وخرج
____________
في صباح يوم جديد
حور صحيت علي رنت الفون
حور بصت في الفون لقت رقم غريب فصلتو ونامت تاني بس رن مره تانيه تاني حور ردت
حور بنعس:الو ايوه مين
عادل:اي ده حوريتي لسه نايمه لحد دلوقتي
حزر:مين معايا
عادل:انتي بجد مش عارفه صوتي
حور بنفاذ صبر:لو مقولتش مين معايه هقفل الخط
عادل:خلاص خلاص انا عادل يلااجهزي وجهزي شنطتك عشان منتاخرش
حور بأستغراب: لي واحضر شنطتي لي
عادل بابتسامه: عمي مقلقيش اننا رايحن للغردقه
حور:اي لاء مقليش
عادل:ماشي المهم يلا اجهزي عشان عشان انا جي دلوقتي
حور:ماشي
حور قفلت مع عادل ودخلت الحمام اخدت شور وخرجت جهزت الشنطه وبعدين نزلت تحت لقت الكل جاهز
عبدالله بابتسامه: اكيد عادل ال قالك صح
حور:اه هو القالي
عبدالله: ماشي جهزتي شنطتك
حور:اه جهزتها
عبدالله :ماشي الخدم هبجبوها وانتي اطلع دلوقتي عشان عادل مستنيكي بره ……. لها وغي مفاجأه هتعجبك بس مش هنا

 

 

حور بسعاده:امال فين
عبدالله:في الغردقه
حور بطفوله:ماشي يلا نمشي بسرعه
حور طلعت ل بره وهي طالعه عدت من قدام ادم بصت ف عيونو لقت عيونو حمرا من الغضب بس اتجهلتو وطلعت بره لقت عادل مستنيها
حور بابتسامه: صباح الخير
عادل بحب وابتسامه: صباح النور يا كسوله
حور بطفوله:لاء انا مش كسوله
عادل:لاء كسوله وطفله كمان
حور:لاء انا مش طفله انا عندي 19سنه
عادل:طفله
حور:لاء مش طفله
عادل:طفله
حور:مش طفله
عادل:ط…..
قطعهم عبدالله
عبدالله بضحك: اي انتو هتفضلو كده طول اليوم
حور بغضب طفولي:شوف ياعمو بيقول عليا طفله ….هو انا طفله
عبدالله بضحك:اه طبعا انتي طفله
حور بطفلوله:حتي انت ياعمو
عبدالله:هههههههههه طيب يلا عشان اتاخرنا
حور كانت ماشيه ل عربيه عمها لكن اوقفها صوت عادل
عادل:عمي ممكن حور تاجي معايه في عربيتي
حور بصدمه:ااي
عادل:م…..
ادم :لاء حور هتركب معايه في العربيه
ادم راح مسك ايد حور وركبها في الكرسي الور عشان يارا قاعده في الكرسي الجنب ادم
طول الطريق الصمت عم المكان بس يارا طول الطريق بتمشي اديها علي شعرو وتقبلوا علي خدو
حور كانت دموعه بتنزل في صمت وآدم طول الطريق مش بيرفع عينو من الطريق
اول م وصلو حور نزلت من العربيه ولقت عمها قدامها
عبدالله:المفاجاه اهي يلا غمضي عينك
حور بطفلوله :ماشي
حور غمضت عنيها وعبدالله مسكها من اديها ودخلها الشاليه

 

 

عبدالله بابتسامه: فتحي عيونها
حور بصدمه:اي ده
كان الاوضه متزينه ب الزينه وال بلاين
عبدالله راح ل حور وحضنها:كل سنه وانتي طيبه يابنتي
حور بسعاده:وانت طيب ياعمو ربنا يخليك ليا
عبدالله بابتسامه: في مفاجأة كمان
حور باستغرل :اي هيا
عبدالله: بص وراكي كده
حور بصت ورها لقت ندا جريت عليها وحضنتها
ندا بفرحه:كل سنه وانتي طيبه يا قلبي
حور:وانتي طيبه
احتفلو بعيد ميلاده وكل واحد جبلها هديه
عادل جبلها اسوره تحفه اوي اوي
وعبدالله جبلها طوق وحلق لماس
ندا جبتلها سلسه تحفه مكتوب عليها (حور)
حور كانت مبسوطه جدااا ب الهدايه بس في نفس الوقت كانت زعلانه عشان ادم مقدملهاش هدايه
شوايه والحفله خلصت
حور طلعت ؤضتها ولقت …………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب من أول نظرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *