روايات

رواية ضحيت لأجل سعادتك الفصل الرابع 4 بقلم آلاء عوض

رواية ضحيت لأجل سعادتك الفصل الرابع 4 بقلم آلاء عوض

رواية ضحيت لأجل سعادتك البارت الرابع

رواية ضحيت لأجل سعادتك الجزء الرابع

ضحيت لأجل سعادتك
ضحيت لأجل سعادتك

رواية ضحيت لأجل سعادتك الحلقة الرابعة

نزل مازن في طريقه للمستشفى الخاصه بمرض الكانسر
مجدي بابتسامه / حمدلله على السلامه يا عم
مازن بجديه / نسبه الشفا كام في الميه يا دكتور
مجدي بيحاول يهزر مع مازن عشان يخرجه من همه ووجعه
مجدي بهزار / اي يا عم اهدي على نفسك تعالى نشرب قهوه وبعدين نتكلم
مازن بجديه اكتر/ نسبه الشفا كام في الميه يا دكتوور
مجدي بهدوء / ايا كان نسبه الشفا كام انت لازم تبدأ في مرحله العلاج يا مازن ولازم اهلك يك ..
قاطعه مازن وكأنه بيمحي الفكره من دماغه
مازن / اهلي محدش هيعرفهم حاجه وشكرا انك فتحت الموضوع ده اتفضل الصندوق ده لما اموت ابقا اديه ليهم
مجدي بحزن / بس اللي انت بتعمله ده غلط يا مازن اهلك لازم يعرفو بمرضك عشان يقفو جنبك
مازن بجمود / زي ما حضرتك قولت نسبه الشفا ضعيفه جدا وانا مش حاببهم يشوفوني بالحاله دي اتفضل الصندوق لما اموت ابقا اديه ليهم وده العنوان الموضوع خلص ومن غير اي مناقشات وارجوك متقولش ليهم حاجه الوقتي
مجدي بحزن وقله حيره / حاضر يابني انت جاهز نبدأ في العلاج
مازن بحزن / ايوه جاهز
مجدي بهدوء / هتقضر تعدي المرحله دي لوحدك العلاج هيكون شديد اوي عليك
مازن بجمود / هقضر اعدي المهم لو حصلي حاجه اعطيهم الصندوق
مجدي بحزن على حاله / حاضر تعالى معايا
مجدي اخد مازن ووداه على الاوضه اللي هيقيم فيها في المستشفى طول فتره العلاج
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في اوضه ندى
مجدي / اهلا ببطلتنا القمر مش يلا نبدأ العلاج بقا
ندى بانهيار / لما نسبه الشفا ضعيفه عايزين تعلجوني ليييييي سيبوني اموت من غير علاج سيبوني
مجدي بهدوء / اهدي ومين قالك ان نسبه الشفا ضعيفه العلم اتطور واتحدث وفيه علاج كتير للمرض ده لو بداتي في العلاج ممكن تخفي وتبقى كويسه وتحققي حلمك وتفرحي مامتك
ندى بدموع / حاضر يا دكتور اللي تشوفه
مجدي بابتسامه / ايوه كده هي دي ندى اللي اعرفها يلا قومي عشان اوريكي الاوضه اللي هتقعدي فيها ومعلش فتره العلاج المرحله الجايه لازم تكون في المستشفى
ندى بهدوء / حاضر يا دكتور
دخلت اوضتها المخصص لها ونامت من التعب
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في بيت سعاد ومحمد
الكل متجمع وكله مستغرب من سفر مازن المفاجئ ده
وسلمى قلقانه على مازن لأن بترن عليه كتير وفونه مقفول
طبعا لأن مازن قفل الفون ومش ناوي يفتحه تاني
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في المستشفى الخاصه بالكانسر
مجدي بابتسامه / عايزك تتجولي في المستشفى وخدي راحتك بلاش جو الكئابه ده ايوه صح ممكن اطلب منك طلب
ندى بهدوء / اتفضل يا دكتور
مجدي / في مريض عندي نفس حالتك بظبط ونفسيته وحشه هو معانا هنا في المستشفى يعني لو ينفع تتصاحبو تخففو على بعض شويه
ندى بابتسامه ساخره / هو حضرتك شايفني فيا حيل اصاحب حد
مجدي / مهو مش معقول تفضلي فتره علاجك بين أربع حيطان كده اتكلمي معاه وفكي على نفسك كده
ندى / حاضر يا دكتور هروح اتكلم معاه
مجدي بابتسامه / ايوه كده شاطره وانا هروح اشوف التحاليل بتاعتكو وهاجي ليكو
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
في المعمل

 

 

 

مجدي /ممكن تجيبي نتيجه تحليل ندى ومازن
الممرضه / حاضر يا دكتور
مسك مجدي ورق التحليل وقرأه وراح ليهم
مجدي بقله حيره / زي ما توقعت
وراح ليهم مكان ماهما موجودين عشان يعرفهم النتيجة
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند مازن
كان قاعد ماسك صوره بتجمعه بعيلته فاق من شروده على صوت خبط على الباب
مازن بهدوء / ادخل
فتحت ندى الباب ودخلت وعلى وشها ابتسامه ترحيب
ندى بابتسامه / ممكن اقعد معاك شويه
مازن بجمود / اتفضلي
قعدت ندى على الكرسي المقابل ليه وفضلو ساكتين
ندى بابتسامه / انا اسمي ندى معاك هنا في المستشفى
اكتفي مازن بنظره ليها وبس
عرفت ندى أن الكلام معاه هيكون صعب اوي بس هي حسه بيه يلا ممكن فعلا يخففو علي بعض
مدى بنفس الابتسامه / هو ممكن نكون أصحاب
قاطع كلامها دخول دكتور مجدي عليهم وملامحه غير مبشره ابدا

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!