روايات

رواية ضحيت لأجل سعادتك الفصل الخامس 5 بقلم آلاء عوض

رواية ضحيت لأجل سعادتك الفصل الخامس 5 بقلم آلاء عوض

رواية ضحيت لأجل سعادتك البارت الخامس

رواية ضحيت لأجل سعادتك الجزء الخامس

ضحيت لأجل سعادتك
ضحيت لأجل سعادتك

رواية ضحيت لأجل سعادتك الحلقة الخامسة

قاطع كلامها دخول دكتور مجدي عليهم وملامحه مش مبشره ابدا
ندى / خير يا دكتور النتيجه اي
مجدي بهدوء / زي ما توقعت نسبه الشفا ضعيفه عندكو لأن ببساطه نفسيتكو في النازل وأهم حاجه في العلاج هو نفسيتكو تكون حلوه انتو لازم تسعدونا عشان ترجعو لحياتكو الطبيعيه
مازن بهدوء / انا جاهز لأي حاجه يا دكتور
ندى بهدوء / وانا كمان جاهزه لأي حاجه
مجدي بابتسامه / حلو اوي كده
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سلمي
كانت سلمي هتتجنن بقالها يومين بترن على مازن وفونه مقفول هتجنن عليه خايفه يكون حصله حاجه
فضلت تدعي انه يكون بخير ويحفظه ليها
وبتقضي طول اليوم مع سعاد ومحمد ونور بنتها
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
بعد اسبوع
دكتور مجدي بدأ في مرحله العلاج لندي ومازن
ندى عشان شخصيتها مرحه وبتحب الهزار قضرت تتخطى مرحله الحزن وبتهزر مع كل الممرضين والمرضا
ندي بتحاول تتكلم مع مازن لكن هو مش بيتكلم مع حد خالص حته دقنه بقت كبيره بياخد علاجه باستمرار لكن مش بيتكلم مع حد حته دكتور مجدي
كان قاعد في اوضته سرحان فاق من شروده على خبط في الباب
مازن بهدوء / ادخل
دخلت ندي وعلى وشها ابتسامه وفي ايدها معدات الحلاقه
ندى بابتسامه / قوم يلا يا حج انت بلاش كئابه تعالا ورايه عشان احلقلك دقنك متخفش مني دا انا لهلوبه 😂
ملقتش منه أي رده فعلا قربت منه وشدته جامد على الحمام ومازن قام معاها بهدوء
ندى بهزار / يلا يلا عشان اقوم بالمهمه نيهاهاهاهاها
جابت كرسي وقعدته جنب الحوض في وش المرايه وبدأت في المهمه الخطييييره 😂
وكان مازن مستسلم ليها خالص
فعلا ندى حلقت ليه دقنه وخففت شعره شويه ورجع شباب تاني
ندى بهزار / شوفت بقيت قمر ازاي بدل ما كنت عامل شبه بتوع أهل الكهف
ملقتش منه أي رده فعل
ندى / طب قول شكرا حته اي حاجه كده يعني
مازن بهدوء / شكرا
ندى بضحك / يااااااه اخيرا سمعنا صوتك وحشتنا يا راجل
بص ليها كده كأنه بيقول ليها اي الجنان اللي انت فيه ده
وندي فهمت نظرته ليها
ندى بحزن وتنهيده / متفكرش عشان انا بضحك وبهزر مع كله كده معاناه اني مش زعلانه انت متعرفش أي اللي جوايا
مازن بهدوء / اي إللي جواكي انا شايف واحده قويه وشجاعه وبس
فرحت ندى انو بدأ يتكلم معاها
ندى بهزار / طب يعني هنتكلم في الحمام كده خذ شاور وانا هستناك برا
مازن بهدوء / ماشي
طلعت ندى ومازن اخد شاور
بعد حوالي ربع ساعه كانت قاعده ندى سرحانه مستنيه مازن يخلص بس سمعته بينده عليها
مازن / ندى ممكن تجيبلي هدوم عشان مأخدش معايا
ندى بتوتر / حاضر

 

 

 

جابت ليه بنطلون اسود وتيشرت ابيض وعطته ليه وكانت محرجه جدا
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سلمي
كانت سلمي هتتجنن على مازن مش عارفه توصله فونه مقفول من ساعت ما سافر هتتجنن عليه
الكل بدأ يقلق عليه لان رامز اتصل بالعمال اللي في مصنع القاهره وكله أكد أن مازن مرحش ليهم من زمان الكل الخوف اتمكن منه
وسلمي قررت تقول لهم الحقيقه
سلمي بتوتر / ب بس مازن م مش في القاهره
الكل بصدمه / امال فيين
سلمي بتوتر اكتر قالتهم الحقيقه وفضلت تعيط لأن قلبها مقبوض عليه
محمد بخوف / وليه يا بنتي مقولتيش الحقيقه من الاول
سلمي بدموع / هو اللي قالي يا بابا والله كان خايف عشان انت بتقلق عليه
محمد / يعني انا كده مش قلقان عليه ليه كده يا مازن تعمل فينا كده ليه
رامز والخوف متمكن منه / يا جماعه بقالو اسبوع مسافر وفونه مقفول واصلا احنا ملناش شركاء في باريس
سلمي بصدمه / ايييييييييييي

يتبع…

تعليق واحد

اترك رد

error: Content is protected !!