روايات

رواية ضحيت لأجل سعادتك الفصل السادس 6 بقلم آلاء عوض

رواية ضحيت لأجل سعادتك الفصل السادس 6 بقلم آلاء عوض

رواية ضحيت لأجل سعادتك البارت السادس

رواية ضحيت لأجل سعادتك الجزء السادس

ضحيت لأجل سعادتك
ضحيت لأجل سعادتك

رواية ضحيت لأجل سعادتك الحلقة السادسة

رامز والخوف متملك منه / طب يا جماعه فونه مقفول بقا اسبوع واصلا ملناش شركاء في باريس
سلمي بصدمه / ايييييييييي ازاااي هو قالي في باريس والله العظيم قالي في باريس وو..
واغم عليها علطول
رامز شال سلمي بسرعه ونزل هو ومحمد وميار المستشفى وهما قلقانين على سلمي وعلي مازن اكتر
قعدت سعاد وفاطمه مرات رامز ومعاهم العيال كلهم وقلقانين على سلمي ومش فاهمين حاجه خالص
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
طلع مازن من الحمام ورجع شباب تاني أو بعني أصح طلع قمر تاني وفضلت ندى متنحه ليه من جمالو
ومازن لاحظ نظراتها ليه وابتسم
مازن بابتسامه / وربنا عارف اني قمر
اتحرجت ندى ولفت وشها في ناحيه تانيه
مازن / يلا يا ستي احكيلي حكايتك

 

 

ندى بحزن اول ما افتكرت حكايته
ندى بتنهيده / بص يا سيدي من حوالي سنه كان عندي حفله غنا في الأوبرا وده كان حلمي من وأنا صغيره في وسط ما انا بغني اغم عليا فوقت في المستشفى وعرفت ساعتها أن عندي كانسر في الدم ساعتها كانت صدمه ليا المشكله ان اكتر انسان بحبه بعد عني لما عرف بمرضي
وقالي ” انا اي يجبرني اكمل مع واحده كلها ايام وتموت” سابني في اكتر وقت كنت محتجالو فيه كسرني حطمني لقيت كله بعد عني ومرضتش اتعالج لحد ما حالتي بتسوء وهي بتحكي بدأت تعيط لما افتكرت وجعها وحلمها اللي نفسها تحققه وهي صعبت على مازن جدا ومسح دموعها بايدها
مازن بهدوء / الضربه اللي متموتش تقوى صاحبها
ندى / وانت بقا حكيتك اي يا كبير
مازن / انا حكيتي حكايه
ندى / قول قول متتكسفش احنا قعدتنا شكلها هتطول
مازن بضحك / باين كده هصطبح على خلقتك دي علطول
ندى بغرور مصطنع/ لاء لاء انا قمر على فكره ودمي خفيف اوي
مازن بسخريه/ يااااه على تواضع حضرتك يااااه
ندى بضحك / احكي حكايتك يا عم المتواضع
اتنهد مازن لما افتكر اللي عمله وبدأ يحكي الحكايه لندي من اول ما عرف بمرضه لحد ما وصل المستشفى
اتفاجئت ندى أن مازن متجوز وعنده بنت بس هو صعب عليها جدا
مازن بحزن / انتي كمان شايفه ان انا غلطان
ندى بهدوء / عايز الصراحه
مازن / طبعا

 

 

ندى /لو على كلامك ان مراتك بتحبك ف اكيد مكنش هيحصل منها اي تصرف وحش والاحسن ليك انك تفضل جنبهم إنما الوقتي هما اكيد قالبين الدنيا عليك
مازن/ يعني انا اناني!!!؟
ندى بتسرع/ انا مقولش اناني بس على القليله كنت عرفهم انك مريض مش تسبهم بالطريقه دي هما لازم يعرفو يا مازن
مازن بعصبيه لأول مره يظهرها / انا قولت مش هقولهم حاجه انا كده مستريح وده الحل اللي كان لازم يتعمل من اول ما عرفت
خافت ندى منه لما اتعصب عليها بس حبت تلطف الجو ومش مهم تكمل معاه الكلام في الموضوع ده
ندى بابتسامه / تيجي نلعب دور طاوله
ابتسم مازن رغم عصبيته
مازن بابتسامه / ماشي موافق الرهان على اي
ندى / مش عارفه قول انت
مازن ياستمتاع / اللي هيخسر هيعمل ٥٠ ضغط
ندى بصدمه / ايييييي هو اي إللي اعمل ضغط انا صحتي على قدي يا عم
مازن باستفزاز / هتنسحبي ولا اي يا قطه
ندى بعصبيه / لاء انا مش بنسحب وهوريك اللعب اللي على أصوله
مازن / وريني.. بس ثانيه واحده احنا اتنقنا على الرهان واصلا معناش طاوله
ندى بضحك / ودي تفوتني يا معلم
طلعت ندى وراحت اوضتها جابت الطاوله ورجعت تاني
ندى / يلا دا انا هقطعك
مازن بابتسامه / وريني
فضلو يلعبو اكتر من ساعتين ودخل عليهم دكتور مجدي بس هما محسوش بيه وكان مبسوط انهم قربو من بعض شويه لأن كل واحد فيهم محتاج حد جنبه عشان يقدر يعدي المرحله دي على خير سابهم وطلع يشوف شغله أثناء ما هما بيلعبو دخل عليهم الممرضه تدعي وفاء
وفاء بضحك / هلا هلا صوت ضحككو جايب آخر المستشفى
مازن بضحك / تعالى شوفي يا وفاء وانا بغلب ندى اللي كانت داخله بقلب جامد وقلدها بسخريه ” دا انا هقطعك”
ندى بذمرده / بس يا رخم مكنش من دور هو يعني
وفاء / طب يلا يا حلوين معاد الدوا
كل واحد اخد دوا وكملو لعب تانى

 

 

✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
عند سلمي
فاقت سلمي وفضلت تعيط
محمد / اهدي يا حبيبتي أحنا مبقاش فاهمين حاجه
سلمي ببكاء / انا عايزه مااازن يا بابا عشان خاطري
محمد بحزن / عملت اي يا رامز معرفتش عنه حاجه
رامز بحزن / لاء يا بابا كلمت كل أصحابه اللي في مصر وكل حته قالو مشافهوش كأنه فص ملح وداب وكمان روحت المطار وقال إن مفيش حجز باسمه مش عارف اعمل اي
محمد بقلق / يالطيف استر يارب استر واحفظلي ابني ياارب
كلهم بدأو يدورو عليه في كل حته ويسالو المستشفيات والأقسام وكل حاجه في اسكندريه بس ملقوش ليه أصر
الكل الخوف أتمكن منه وبالاكتر سلمي
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨

 

 

بعد اسبوع
دكتور مجدي مبسوط بالتحسن اللي حصل لندي ومازن
فضلو طول الاسبوع يلعبو ويهزرو ويغنو وبياخدو العلاج بانتظام وشايف أن بقا في امل حته لو عشر في الميه المهم انهم في تحسن كل يوم يسهرو ويلعبو طاوله وكوتشينه واللي يخسر يتعاقب فضلو يهزرو ويضحكو وندي كانت مبسوطه انها لقت حد يهزر معاها كده ويحسسها انه في امل
ومازن نفسيته بقت احسن من الاول بقربه من ندى

يتبع…

اترك رد

error: Content is protected !!