روايات

رواية ريم الفصل التاسع عشر 19 بقلم فريدة سيد

رواية ريم الفصل التاسع عشر 19 بقلم فريدة سيد

رواية ريم البارت التاسع عشر

رواية ريم الجزء التاسع عشر

ريم

رواية ريم الحلقة التاسعة عشر

ابعدت ريم يداه عنها سريعا
ريم: ايدك يابا لتوحشك
يوسف: وطي صوتك هتفض*حينا
ريم: سبني يا اخ انت انا مش ناقصة
يوسف: انا متراقب ف اسكتي
ريم: مش لوحدك يسطا ولله… اخلص عايز ايه
يوسف: بلغوني انك مختفية و لازم ادور عليكي متنسيش ان احنا المفروض مع بعض
ريم: مش وقته هقولك بعدين عشان انا متزف*ته متراقبه.. هقابلك في •••• بكرة الساعه ••
اختفى يوسف من نظرها سريعا و اكملت هي طريقها الى الفندق و بالفعل حجزت غرفة …
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في صباح يوم جديد..
استيقظت ريم و ادت صلاتها و ارتدت ملابس العمل فهي ستذهب رغم تعبها فهي تريد ان تنهي هذه المهمه سريعا فهي تعمل عليها منذ شهور و لم تستفاد بأي شئ..
دخلت ريم للشركة و صدمت بالجميع يحدق بنظرات غير مفهومه… تجاهلتهم و ذهبت لمكتب عبدالرحمن
عبدالرحمن: ادخل
ريم: احم ازي حضرتك يا مستر
عبدالرحمن: يا نهار اسوح دي ميلا كحرتتك
ريم: المهم اني اتعلمت الدرس و عايزة اقول لحضرتك حاجة
عبدالرحمن بسخريه: اتعلمت الدرس! معتقدش
ريم: انا في ظابط جالي و قالي اني اراقبك
فلاش باك..

ريم: موافقة
ايثان: موافقة على ايه؟
ريم: اني اسعادك بس متجيش جمبي ونبي
ايثان: عين العقل يا سما.. عين العقل
باك…
عبدالرحمن: لا طلعت اتعلمتي الدرس فعلا
ريم: مش فاهمه
عبدالرحمن: ملكيش فيه و على شغلك و ميلا هتيجي لك بليل عشان تعلمك اصول الشغلانه و اول مهمه ليكي
ريم: تمام عن اذنك..
خرجت ريم من الغرفة و سريعا اخرج عبدالرحمن هاتفه و قام بالاتصال على شخص ما..
عبدالرحمن: يا قفشتك يا اتعلمت
=اكيد اتعلمت بقولك شهرين في غيبوبة .. البت ميلا دي بهدلتها
عبدالرحمن: ميلا مش اي حد
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
انتهى اليوم بسلام .. و ذهبت ريم للفندق و صدمت من ما رأته..
ريم: انت.. اتفضلي اتفضلي
ميلا: ايه دة! انت عملتي حادثة هناك ولا ايه مالك قاعدة على كرسي ليه
ريم بغيظ لا تستطيع كتمانه: لا معملتش حادثة بس في واحدة (قالتها بالمصري) زبا*له عملت معايا مشكلة
ميلا بعدم فهم: مش فاهمه
ريم: متاخديش في بالك
ميلا: المهم اول حاجة لازم تعرفيها ان مستر عبدالرحمن بيقدر البيشتغل بإجتهاد اشتغلتي عدل تلاقي فلوس بتنزل عليكي زي الرز… اول حاجة مستر عبدالرحمن مش بيشتغل مع ظابط واحد … لا بيشتغل مع ناس كتير و كلهم من جوا البلد .. ياخد هو المعلومات دي و يسربها لأجهزة كتير برة و كله ب تمنه
ريم: طب و دورنا احنا ايه
ميلا: دورنا يا حلوة اننا نوصل المعلومات دي و ناخد المعلومات دي
ريم: ازاي

ميلا: مستر عبدالرحمن مش بيظهر في الصورة اصلا و محدش يعرفه غير الشغالين معاه.. حتى الحكومة شاكه في بس مفيش اي دليل ضده.. المهم بقى يعني مستر عبدالرحمن بيجيب الظباط الفاسدين و يعرف منهم المعلومات و يجيب الناس الهيسرب لهم المعلومات .. دورك انت بقى انك تاخدي المعلومات دي من الظابط او توصلي المعلومات للاجهزة
ريم: طب و انا ايه الهعمله
ميلا: الشغالين مع مستر عبدالرحمن بياخدوا معلومات بس لكن المع مستر عامر هما البيدوا المعلومات
ريم: فهمتك… بس ازاي مستر عبدالرحمن يظهر نفسه قدامكم كدة مش ممكن يكون حد فيكم شغال مع الحكومه
ميلا: مش كل الناس عارفة مين البوص بتاعنا غير المستر واثق فيهم بس و انت عرفتي عشان حظك حلو مش اكتر بس اعتقد انك خدتي درس يعلمك ايه الممكن يحصل فيكي
ريم: من ناحية خدت درس ف انا خدت درس فعلا
ميلا: تمام اوي مهمتك هتيجي ليكي في ملف بكرة و انت كل الهتعملي انك هتسلمي الملف للشخص المطلوب
ريم: تمام
ميلا: سلام يا قطة
ريم: سلام
خرجت ميلا بالفعل من الغرفة
ريم لنفسها..
شخصية بارده .. ان شاء الله المهمه تخلص و اعمل منها شاورما… اوف انا نسيت يوسف…
بالفعل جهزت ريم لتذهب ليوسف و قامت بالتخفي حتى لا يراها الحراس .. و بالفعل تمكنت بالهرب منهم دون ان يراها احد …. وصلت ريم للمكان و وجدت يوسف في انتظارها..
ريم: عرفت معلومات الله اعلم اذا كانت صح ولا غلط انا هقولك عشان ابقى ريحت ضميري
يوسف: ••••
ريم: ايههه

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على ( رواية ريم )

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *