روايات

رواية الحب والخيانة الفصل الثالث 3 بقلم آلاء منيب

رواية الحب والخيانة الفصل الثالث 3 بقلم آلاء منيب

رواية الحب والخيانة البارت الثالث

رواية الحب والخيانة الجزء الثالث

الحب والخيانة
الحب والخيانة

رواية الحب والخيانة الحلقة الثالثة

حور وقد التفتت للصوت باستغراب : اسماء انتي عاوزة ايه
اسماء : حور انا عارفه اللي انتي مريتي بي ودا صعب علي اي حد لكن ي حور المواقف بتثبت ودلوقتي الكل فرحان فيكي وهو شايفك بتبوظي وبتخربي حياتك بايدك
حور بتعب ووجع وقد بأن ع ملامحها : تعبت ي اسماء محدش حاسس بيا بعمل كدا من الوجع اللي جويا الكل بعيد عني اهلي اللي كنت محتجاهم ف الفترة دي الكل اتخلي عني صحبتي اللي كانت اقرب حد ليا انتي شوفتي عملت فيا ايه
اسماء : حور حبيبتي انا جمبك وربنا معاكي اللي واقف جمبك بس انتي بتغضبي ي حور
حور بدموع: انا كنت لوحدي ي اسماء وكنت عاوزة اطلع غضبي في اي حاجه انا تعبت اووي ي اسماء بجد
اسماء : طيب خلاص انسي بقي حياتك دي وانا معاكي وانشا الله هتتغير وتثبتي للكل انك قويه
حور بدموع ووجع : انشاء الله ي اسماء
بس هتخليكي معايا ومش هتتخالي عني ومش هتعملي زي م ياسمين عملت فيا
اسماء بدموع ع حالت حور : اوعدك ي حور مش هتخالي عنك وانا مش زي ياسمين
______________________________

 

 

في مكان آخر وبالتحديد عند ياسمين واسر
ياسمين بتكلم اسر ف الفون
ياسمين بحقد : شوفت ي اسر حور بقت عملا ازاي انا فرحانه فيها اووي
اسر بخبث: احسن كانت رافعه مناخيرها لفوق وكانت بتتنك ع ايه معرفش
ياسمين : احسن اللي احنا عملنا فيها دا كان احسن درس لها واهي المثل الاعلي ف الاحترام بقت شبه بنات اليل هههههههه
اسر : بس انتي ليه قولتيلي اعمل فيها كدا واكسرها بالشكل دا واشمعنا انا
ياسمين : ي حبيبي هي كانت عينها منك اصلا وانا كنت عاوزة اكسرها خالص ف قولتلك تمثل عليها كدا وانا عارفه انك بتتسلي بالبنات شويه وترميهم بس دي بقي كان لازم حكايتها تبقي فيها كسرة تغيرها ودمرها
اسر : وانتي بقي ي جاامدة كسرتيها خالص دا البت بقت واحده تانيه خالص
ياسمين : احسن تستاهل
وكانت ولدتها تراقب الحديث ف صدمه وصمت تام من خلف ابنتها التي فشلت في تربيتها وحزنها ع ما فعلته بصديقه عمرها
أنهت ياسمين المكالمه وبصت وراها لقت امها واقفه ومتعصبه جداا
ولدت ياسمين ومسكتها من شعرها : انتي ايه شيطان انا مربيه شيطان معايا انا لدرجه فشلت ف تربيتك انا ازاي مخدتش بالي من كسرت حور يوم قرايت فتحتك انتي ايه ي شيخه حراام عليكي
ياسمين بزعيق لولدتها : حبك ليها وتميزك ليها ف كل حاجه خالوني اعمل كدا انتي كنتي ع طول شيفاها احسن مني ليه معرفش ع طول تقارنيني بيها وانا احسن منها اصلا علي فكرة انتي السبب ف كل دا انتي اللي خلتيني اكرها كدا عارفه انا بكرها اوووي اوووي ولسه هي مشفتش حاجه مني
والدت ياسمين : وانا مش هسمحلك تعملي فيها كدا واسر دا اكبر عقاب ليكي خاليكي معاا بكرة يسيبك ويحب واحده تانيه ويرميكي وانا بقي هعرف اربيكي من اول وجديد
____________________________

 

 

نرجع لحور تاني وقد انتهي اليوم الدراسي وخارجه من المدرسه
اسماء : وراكي ايه ي حور بعد المدرسه
حور : هروح البيت اعمل الاكل لبابا وهروح عند ماما شويه
اسماء : طب والمذاكرة احنا ف تالته ثانوي ي حور
حور : هتصدقيني لو قولتلك اني مش عارفه أذاكر
اسماء : هصدقك بس من النهاردة احنا هنذاكر سوا هاجي عندك ونقعد نذاكر ونبقي نروح لمامتك تسمع لينا ونقعد معاها شويه ايه رايك
حور : بجد ي اسماء هتيجي تذاكري معايا
اسماء : أيوة ي بنتي واهو اخلص من عمي ومرات عمي شويه
حور : انتي لسه عايشه معاهم من بعد م اهلك اتوفو
اسماء : اعمل ايه بقي ي حور النصيب انشاء الله ربنا هيعوضني انا متاكده بقولك ايه امنيه وهايدي واروي جايين
امنيه : ايه ي حور مجتيش قعدتي معانا انهاردة يعني
حور :معليش ي بنات كنت بتكلم انا واسماء ف موضوع مهم
اروي : طيب ي حبيبتي هتيجي تخرجي معانا انهاردة
حور : لا أنا تعبانه وهروح اقعد مع ماما شويه
هايدي :طيب ي حبيبتي اشوفك بكرة
ومشيو البنات وسابو حور واسماء
اسماء : انتي مخرجتيش معاهم ليه ي حور
حور : هاخد بنصيحتك وهبعد عنهم واتقرب من ربنا
اسماء بفرح : ربنا يبارك فيكي ي حبيبتي انا همشي بقي اروح اغير واجي نذاكر سوا
حور : تمام ي حبيبتي سلام وخدي بالك من نفسك
اسماء : حاضر وانتي روحي صلي وارتاحي لحد م اجي سلام
حور : سلام
______________________

 

 

روحت حور بيتها ولسه بتفتح الباب لقت اللي قاعد مستنيها ع السلم
حور :.انت…………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب والخيانة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *