روايات

رواية صعيدي دمر لي حياتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم أيات عبدالرحمن

رواية صعيدي دمر لي حياتي الفصل التاسع عشر 19 بقلم أيات عبدالرحمن

رواية صعيدي دمر لي حياتي البارت التاسع عشر

رواية صعيدي دمر لي حياتي الجزء التاسع عشر

صعيدي دمر لي حياتي
صعيدي دمر لي حياتي

رواية صعيدي دمر لي حياتي الحلقة التاسعة عشر

دلوقتي حابين نعرف مين البنت اللي صقر هيقابلها الساعه ٢ تابعوا معايا
الساعه دقت ٢ ووفاء نايمه وماسكه في صقر كإنه هيهرب منها
صقر بالراحة خالص فضل يسحب في ايديها لحد ما بعدها عنه
ولسه هينزل من على السرير
وفاء: رايح فين يا صقر
صقر: سلاما قولا من رب رحيم
وفاء: بتبرطم وتجول ايه
صقر: هما بيطلعوا منين دول
وفاء: هما مين
صقر: انتى ايه اللي صحاكى دلوقتي
وفاء : ماعرفش

 

 

صقر: ما تتكلمى عدل
وفاء: وهو انى بتكلم عوج
صقر: الصبر
وفاء: على مين
صقر: على نفسي
وفضلوا قاعدين على السرير حوالى من ساعة
صقر: ايه ياوفاء دماغك مصفحة ليه انتى شاربه قهوه
وفاء: لا
صقر: طب بتفكرى في ايه
وفاء: نفس اللى انت بتفكر فيه
صقر: نهارك اسود عايزه تتجوزى عليا
وفاء: واقعه سوده انت عايز تتجوز عليا يا صقر
دا انت ليلتك سودا
محمد: خير يا رب مين اللى بيصوت في وقت زى ده
نهال: يمكن حد حصله حاجه
الجد: يا ستار يارب استرها
#بقلمي_أيات_عبدالرحمن
كنزى: فهد فيه صراخ عالي
فهد بنعاس: نامى يا كنزى دا صقر
كنزي: هو اللى بيصرخ كده
فهد: هتلاقيه بيضرب وفاء
كنزي: انت معايا ولا الشبكه وقعت
فهد: هاتيها من تحت السرير
كنزي: هى مين
فهد: الكوبايه
كنزي: فههههههد
فهد بخضه: ايه مين فين انتى مين يا ست انتى
كنزي: 😒
هنرجع لفقدان الذاكرة تانى
انا كنزي مراتك ها افتكرتنى
فهد: وعايزه ايه يا مراتى
كنزي: فيه حد بيصوت
فهد: مين
كنزي: هو لو انا اعرف كنت صحيتك قوم تعالى نشوف مين اللي بيصوت
فهد: انتى هتطلعى كده
كنزي: ايه يعني

 

 

فهد مسكها من افاها ايه يعني ازاي
كنزي: خلاص والنبى هلبس الاسدال
الكل راحوا على اوضة صقر
وفاء كانت زى المتكهربه شعرها واقف وبوقها بينزل دم واثار الضرب على وشها
لكن صقر واقف بينهج كأنه كان ماشي في الصحراء
محمد: ايه اللي هببته ده
صقر: مفيش يا بوى قلت بعقلها بس قولت ارجعهولها
محمد: وهو كده رجع
صقر: الحمد لله يابوي فضل ونعمه
نهال وكنزى خدوا وفاء عشان يعقموا ليها الجروح والجد وفهد ومحمد قعدوا مع صقر
في مكان تانى
البنت: الله يخرب بيتك يا وفاء ضيعتى عليا الليله اشوف فيكي يوم
عند نادر
انا مش هفضل محبوس كتير كده انا بقالى ٧ سنين هنا وعايز ابقى حر بقى
مر اليوم ده باحداثه ومر معاه يومين كمان
نهال ماسكه الموبايل وبتتكلم فيه
نهال: خلاص يا قلبي هستناكى وهبعت حد يجيبك من المطار
فهد: مين دى اللى هتيجى من المطار
نهال: ندى
فهد: ندى مين
نهال: ندى بنت خالتك
فهد: ندى محسن
نهال: ايوه
فهد: ياه دى زمانها كبرت اوى
نهال: دى بقيت زى القمر
كنزي بغيره: وهى جايه هنا ليه
نهال: هو انتى مش عايزها تيجى هنا ولا ايه
كنزى: لا مش قصدي بس
نهال: بتعمل بحث عن الأجواء الصعيدية وحبه تشوف معاملاتهم كلامهم تعرف كل حاجه عنهم
كنزي: تيجى بالسلامه
فهد بيحاول يضايق كنزى
فهد: انا هبعت ليها سواق مخصوص عشان يجيبها من المطار
نهال: ماشي يا حبيبي
في الليل ندا جت من مصر للصعيد

 

 

ووصلت بيت الدمنهوري اللي يشبه القصر
سلمت على الكل واول ما شافت فهد جريت عليه وحضنته اوي وفهد لما شافت علامات الغيره على وش كنزى حضن ندى هو كمان
كنزي في نفسها ماصدقنا عرفنا أن شهد ماتت تطلع لينا ندى دا ايه حظ الفئران ده
تانى يوم على الفطار المفروض كل واحد ومراته جنب بعض لكن ندى قعدت جنب فهد
كنزى: احم ندى لو سمحتى دا مكانى
ندى: هو اسمك مكتوب عليه
كنزي: لا مش مكتوب ولا حاجه بس مش هينفع تلزقى في فهد كده
ندى : الزق فيه سامع يا فهدى
كنزي: فهدك دا انا اللي مراته عمرى ماقولتها
نهال: ماتسيبيهم يا كنزي وتقعدى في مكان تانى
كنزي: لا يا طنط انا مش بحب اقعد غير جنب جوزى
نهال: من امتى بقى
كنزي: من النهارده
نهال: اللى يشوفك كده يقول بتموتى عليه
كنزي: ايوه مش جوزي
محمد: خلاص يا كنزى اقعدى في مكان تانى وخلاص
كنزي: لا انا مش قاعده غير جنب فهد
نهال: خلاص خليكي واقفه طول النهار
ندي بخبث: انا خلاص هقوم واسيب ليكى المكان كله ياكنزى انا مش عارفه انتى مش حابانى ليه
فهد: ايه الكلام ده يا نودى بس هى مش قاصده
كنزي: فهدى ونودى
فهد: روحى اقعدى في مكان تانى
كنزى لفت وشها:😭
متشكره وطلعت فوق
نامت على السرير وفضلت تعيط وفجأة لقت ايد بتطبطب عليها بالراحة خالص
بترفع وجهها عشان تشوف مين
فهد: ماكنتيش اعرف ان انتى بتغيرى عليا اوى كده
كنزي: هو انت دخلت هنا ازاي انت نادر صح
فهد: تؤ تؤ نادر هو اللي تحت
كنزى: ازاي يعني
فهد: لقيته زهقان وهيتجنن من القعده لوحده فقولت ليه ينزل يفطر معاهم

 

 

كنزي:😀 حرام عليك دا انا كنت ناويه اقتلك
فهد: هههههههه قلبك قيوى
كنزي: دا اكيد يعني
فهد: انتى فاهمه انى ممكن اكون مع واحده وافكر في واحده تانيه
لا اخلاقى ولا دينى بيقولوا كده
كنزي: اممممم لاخلاقك ولا دينك امممم طب واللي انت عملته فيا عشان تتجوزنى كان ايه
فهد: المسامح كريم بقى غلطه ومش ندمان عليها
كنزي: يعني انت بتحبنى
فهد: وعمرى ما حبيت غيرك
كنزي: وشهد
فهد: شهد شهد دى كانت اكتر من صديقه لما ماما كانت تضربنى أو تحبسنى
كانت شهد هى الوحيدة اللي تمسح دموعي
عشان كده لما عرفت انها ماتت اتأثرت شويه
كنزي: الله يرحمها
فهد: وانتى بتحبينى ولا
كنزي: لا
فهد بص ليه بزعل
كنزي: انا بموت فيك وبعشقك وكل حاجه تخص الحب اتحول خوفى منك لخوف عليك حبيتك بقساوتك وطيبتك
حبيت ثقتك في نفسك وضحكتك اللى تخطف القلب دى
فهد: دا احنا واقعين بقى
كنزي: بحبك اوي. اه افتكرت حاجه مهمه انت اللي حضنت ندى امبارح ولا نادر
فهد: هههههههه مجنونه وهتموتينى
كنزى: جاوب
فهد: هههههه لا يا سيتى انا مش بخضن حد انا مش بخضن غير كنزى وبس
على فكره في أوقات كتير نادر بيكون مكانى في البيت

 

 

كنزي: مش فاهمه واعرفكم ازاي من بعض
فهد: افهمك انا لما بضحك بيظهر عندي غمازات لكن نادر لا مش بتكلم مع بنات سنها فوق١٧ سنه غير السلام وبس
ولو سمعت صوت الاذان لو قاعد معايا مين أو في ايدى ايه لازم اصلى الأول لكن نادر مش بيصلى غير بمعجزة
حتى نظراتنا دائما تلاقى نظراته لأمه نظرات كره
لكن أنا نظراتى ليها عتاب مش كره ربنا خلقنى بسامح وباجى على نفسي علشان غيري يرتاح
كنزى: انا كل يوم يكتشف فيك حاجه جديده
فهد: ربنا يخليكي يا قلبي ليا
كنزى: سؤال اخير
فهد: اتفضلى
كنزي: هو نادر بيخرج ويتكلم مع الناس من امتى
فهد: من وقت ماما ما دخلت البيت
تعرفي مره جدوا طلب منه يروح معاه عند شهد واول ماوقف جنبها خبطته برجليها وقع على الأرض
كنزى: حتى شهد عرفته
فهد: اكيد بصى انا هاخدك معايا عندها واعرفكم على بعض هتكونوا اصدقاء حقيقيين
بس مش هتخرجى من غير الحجاب
كنزي: صدقني ما بقيتش قادره اخرج من غيره
فهد: ربنا ينور طريقك يا حبيبتي
استنى لما نادر يطلع عشان ننزل
كنزي: هو انت ليه مانزلتش تفطر معاهم

 

 

فهد: يلاااااااهوى
كنزى: خلاص اسفه بس بردوا ليه مانزلتش تفطر معاهم
فهد: عايزه تعرفي ليه تعالى وانا اقولك وفضل يجرى وراها لحد باب الاوضة ما خبط ودخل نادر وفهد دخله من الحيط اللى تشبه الباب وغير هدومه ونزل هو وكنزي تحت عشان يروحوا لشهد
لسه ما عرفناش مين البنت اللي صقر هيقابلها الساعه ٢ وسبب حبسة نادر في مكان مفيش حد يعرف عنه حاجه غير فهد وكنزي وصقر

يُتبع ..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية صعيدي دمر لي حياتي)

‫2 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *