روايات

رواية عشقتك يا ميكانيكية الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم شمس العمراوي

رواية عشقتك يا ميكانيكية الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم شمس العمراوي

رواية عشقتك يا ميكانيكية البارت الرابع والثلاثون

رواية عشقتك يا ميكانيكية الجزء الرابع والثلاثون

رواية عشقتك يا ميكانيكية
رواية عشقتك يا ميكانيكية

رواية عشقتك يا ميكانيكية الحلقة الرابعة والثلاثون

كانت جوري تجلس في غرفتها وهي شارده
في أحدث ليلة امس
كان جاسر يم”سك يدها وذهب إلى الحديقه
جلس علي العشب تحت ثم نظر امامه علي القمر
وقفت جوري حائره نظرات اليه ثم جلست بجواره
ونظرات الي القمر بعد مرور بعض الوقت
قالت جوري وهي تفرك يدها: شكرا علي الهديه
نظر اليها جاسر وقال: عجبتك
اخرجت جوري السلسلة التي تختبئ تحت حجابها
وقالت: ايو جميله اوي السلسله و ل الكتاب
اجمل ما فيهم الورده جاسر انا بحب الورد اوي بالاخص الجوري
جاسر: والرساله اي ردك
احمرت جوري كثير.. قالت جوري: احم….. كلامك حلو ما نكرش اني قراتها كتير استغراب ت ازاي
هوا بيحبني كدا…. مع اني عدد المرات الي شفتك فيها اتنين او تالته….. سمعت عن الحب من اول نظره
بس عمري ما شفته……. بس انا هقولك رضي يوم كتب كتابنا
نظر جاسر اليها كثيرا ثم ابتسم وقال: منتظرك
انا اتفقت مع عمو ماجد ان كتب الكتاب اخر الشهر
جوري: ماشي
جاسر: جوري انا مسافر انهارده
جوري: مسافر فين وليه

 

 

جاسر: شغل في ايطاليا
جوري: تروح وترجع بالسلامة
جاسر: الله يسلمك ياله نخش جوه
وقف جاسر وجوري ودخلو الي المنزل
ورجعت جوري الي ارض الموقع علي يد تهزها
نظرات الي من يهزها كانت ملك
ملك: مالك ياجوري بكلمك مش بترد
جوري: معلشي شرد شويه
نظرات جوري الي الهاتف ثم قفلته
ملك: طيب مترني عليه
جوري: مين دا
ملك: الي مستنيه منه اتصال
جوري: يعني ارن
ملك: ايوا
جوري: طيب
ملك: انا هروح اذاكر شويه سلام
رنت جوري علي جاسر
عند جاسر
كان جاسر ينم في غرفته استيقظ علي رنين هاتفه
فتح الهاتف من غير ان ينظر الي اسم المتصل
جاسر بصوت ياملأه النوم قال : الو
صمتت جوري بعض الوقت ثم قالت: السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
عندما استمع جاسر الي صوت من تحدث اعتدل ونظر في الهاتف يتاكد ان المتصل عليه هي حقن جوري
عندما تاخر جاسر في الرد نادت عليه جوري وقالت
بصوت ناعم: جاسر انتا معيا
عندما سمع جاسر صوت جوري وهي تقول اسمه

 

 

وجد نفسه يتخيلها وهي تناديه وهي امامه ان تلك الش”فاء المتكرزه تنادي اسمه تمني ان يق”طمها
عندما غاب جاسر في ارض اعتقادات جوري ان جاسر انه اغلق لاتصال نظرات في الهاتف وجدته لا يزال معها علي لاتصال نادته مره اخري
جوري: جاسر انتا معيا
جاسر: جوري متنديش اسمي بطريقة دي
جوري باستغراب: طريقه اي
جاسر : صوتك ناعم لما بتقولي اسمي ببقاء عوز اكل كرز
جوري باستغراب: ازي يعني وبعدين متاكل كرز
جاسر : ياريت بس اي الصباح الجميل دا
جوري : جميل ازي
جاسر: الوحد يصحي كل يوم علي اجمل صوت دا كدا ربنا رضي عليا
جوري بخجل : عادي انا كنت بطمن عليك
جاسر بابتسامه: ياريت والله لو كل يوم تطمني عليا بس امانه متنديش اسمي بطريقة دي وانا وقف أدامك غير لما تكوني مراتي
جوري باستغراب : ليه يعني
جاسر: اصل ممكن اتهور واكل الكرز
جوري بغباء: وهوا انتا هيكون معك كرز وانا بندي عليك وبعدين متاكل كرز محدش حيشك
جاسر: عرفه يا جوري انا والله نفسي اكله كله بس الصبر حلو
جوري: انا مش فهمه حاجه
جاسر: ولا تزعلي نفسك افهمك عملي بس لما تكوني في بتي
لم تفهم جوري كثير بس شعرات ان الموضوع مخجل
جوري وهي تغير الموضوع قالت: انتا فطرات
جاسر: لسه في السرير
جوري: طيب قوم اتوضي وصلي الصبح وفطر قبل ما تروح الشغل
جاسر: ماشي
جوري: طيب سلام عليكم
جاسر: وعليكم السلام

 

 

وانتها الاتصال وكل واحد فيهم يبتسم
عند جنه كانت تجلس في غرفتها وهي تفكر في يوسف نظرات الي الهاتف وجدات اتصال من Baby
فتحت لاتصال وهي سعيده جدا
قالت بصوت رقيق: الو السلام عليكم
يوسف: وعليكم السلام عامله اي يا قلبي
جنه: الحمدلله بخير وانت عامل
يوسف: بخير طول ما حبيبتي بخير
جنه: ومين بقا حبيبتك دي
يوسف: وحده سكنه في قلبي نفسي تحن وتقولي كلمه تبل ريإي
جنه بابتسامه قالت: ان شاء الله هتبله بس في بيتك
يوسف: ماشي وانا مستني
جنه: انت فين كدا
يوسف: في الشركه رحيم و جاسر ومازن سفرو
ودبس انا وسيف في الشغل
جنه: ربنا معاك اسيبك بقا تروح تكمل شغلك
يوسف: هيوحشني صوتك
جنه بخجل: طيب
يوسف: طيب اي
جنه: ماشي
يوسف: هوا اي دا الي ماشي
جنه: ماشي علي كلامك
يوسف: الي هوا اي بقا كلامي
جنه: الي انت قولته من شويه
يوسف: ايوا عوز اسمعه انا قولت ايه
جنه: يوسف الله
يوسف وهوا يقلد صوت جنه قال: يوسف الله

 

 

ضحكت جنه بكسوف
يوسف: جنه يا حبيبتي ابقي غيري الاسم الي انتي كتبه علي التلفون دا
جنه: لا عجبني مش هغيره
يوسف: والله الوحد هبته هتنهز لو حد شاف لاسم بالاخص الود مازن
جنه وهي تقلد الاطفال قالت: علث يا بيبي
يوسف: قلب البيبي بقا
جنه: يله روح كمل شغلك سلام
يوسف: سلام يا قلبي
اغلقت جنه الاتصال وشردات فما حصل امس عندما وجد يوسف اسمه في الهاتف بسم بيبي
كانت جنه ويوسف يجلسون في التراس
يوسف: جنه هتي تلفونك كدا
جنه: ليه
يوسف: متخفيش هكتب بس رقمي
جنه: رقمك معيا
يوسف: ورني كدا مسجلني ايه
جنه: وانت عوز تشفه ليه
اخرج يوسف تلفون ورن علي جنه كان مسجلها جنتي نظر علي اسمه الذي ظهر علي الشاشه وجده بسم بيبي
يوسف: بيبي يخر”بتك بوظتي هبتي
جنه وهي ترمش ببرأه مزيفه قالت: مين انا خالص
يوسف: خلص انا يوسف الي بيخاف مني رجاله بشنبات يتقلي بيبي جنه غيري الاسم
جنه: اي ريك في كتكوتي
يوسف: كتكوتي يبقا الوحد امه تحمل فيه تسع شهور
ويفرحو انه جه راجل ويكبر ويقولو الرجال جه الرجل رح وتجي وحده زيك تقوله يا بيبي ويا كتكوتي وارنوبي……… لا واي ارنوبي عجبه الكلام
ضحكت حنه وقالت بصوت ناعم كثيرا: يوسف بيبي

 

 

نظر يوسف اليها وقال: جنه انتي كده بتلعبي بال”نار
وهي موله لوحدها
ضحكت جنه وقالت: الله وانا ملي يا لنبي
يوسف: ادلعي حلو كله هيطلع عليكي لما تكوني مرتي
جنه بد”لع وهي تنظر في عينه قالت بصوت منخفض: وهون عليك يا بيبي
نظر يوسف الي ثغر”ها وعينها وقال: الكل يهون ألا انت ياقلب البيبي
ثم ابتعد وطلق زفير وقال: جنه الله يهدكي قومي من جنبي
جنه بستغراب: ليه هوا انا عملت ايه
يوسف بوقاحه: اصل انا مسك نفسي بالعفيه وممكن اتهور واكل الفروله الي نفسي ادوقها ثم نظر الي ثغر”ها……… زقته جنه وخرجة من التراس وذهبت الي غرفتها ووضعت يدها علي خدها الذي يشع احمرار
استفاقت جنه علي رساله الي هتفها
نظرات اليها وجدات رساله من يوسف
“بحبك ياجنتي❤”
نظرات قمر الي هاتفها وجدات رساله من رقم غريب
فتحت الرساله لم تجد فيها شيء
قمر بستغراب قالت: يمكن الرقم غلط
لم تهتم قمر وذهبت الي غرفتها
وجلست علي السرير وفتحت الهاتف ورنت علي رحيم
كان رحيم نايم في الفندق
استيقظ علي صوت رن تلفون
فتح رحيم الاتصال وقال بصوت مليء بالنوم قال: الو
قمر: السلام عليكم
رحيم وهوا يعتدل قال: وعليكم السلام
قمر: عامل ايه
رحيم: بخير الحمدلله وانتي
قمر: تذيد حمد يارب انا بخير الحمدلله
رحيم: ديما يارب
قمر: كنت بطمن عليك انتا فطرات
رحيم: تسلملي….. انا لسه في السرير
قمر: ماشي ياقلبي
ثم صمتت بعض الوقت
قمر: رحيم
رحيم: نعم
قمر: خلي بالك من نفسك وغض بصرك
ضحك رحيم وقال: ماشي هبقا اغمض لو شفت وحده قدامي
قمر: ضحكت وقالت: طيب ابقاء خلي بالك لتخبط في حاجه وانتا مغمض
رحيم وهوا مستمتع بغيرات قمر وقال: صدقي الوحد يغمض عني القي وحده في حض”ني

 

 

قمر بغيره لكنها تثق ب رحيم قالت: رحيم حبيبي مش بيخد حد في حض”نه غير قمر عشان حض”نه ملكي بس
رحيم بابتسامه: يا سيدي علي ال وثق
قمر: طبعا لزم اثق انا مش معيا اي حد انا معيا رحيم الشاملي
رحيم: انتي بتجيبي الكلام دا منين
قمر: من قلبي الي انتا امتلكته
رحيم: يسلملي قلبك
قمر: تمام اسيبك تفطر وتجهز نفسك عشان الشغل
رحيم: قمر
قمر: نعم
رحيم: وحشتيني و وحشني اهتمامك وحشني كل حاجه بتعمليها لي
قمر: بجد والله
رحيم: والله
قمر: وانت كمان وحشتني
وانتها الاتصال
وذهب رحيم اخذ حمام وخرج ادي فرضه
ورتدي ملابسه عباره عن بدله سوده وساعه سوده و صفف شعره بحترفيه وغلق ازرار قميص وترك اول ثلاثة ازرار ولم يرتدي كرفت لأنه يختنق منها
ووضع عطره المميز الذي صنع خصيصا له
وخرج من الغرفه وقابل كلا من مازن و جاسر
وذهبوا الي الشركه
عند البترو
كان يجلس في قصره وجد هاته يرن برقم الرجل الذي يراقب رحيم
فتح الهاتف وقال: الو
الشخص: سيدي ان رحيم سافر امس
بترو: الي اين
الشخص: الي ايطاليا يجد عمل مستعجل في شركته هنك وسفر هوا واصدقائه
بترو: حسنا رن علي رجالنا هنك ورقبوه
الشخص: حسنا سيدي
اغلق بترو لاتصال

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *