روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الحادي والعشرون

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الحادي والعشرون

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الحادية والعشرون

وصل غيث الي القصر وصعد الي غرفتها ولم يجدها ليبحث في القصر كله ولم يجدها ليدخل الي المكتب ليخدها مغشي عليها والدماء تسيل من رأسها…
ليذهب لها سريع ويحملها ويضعها علي الاركيه ليجد الحاسوب الخاص به مفتوح لينظر ليجد المقاطع الخاصه ب عمليات التسليم… ليضرب بكفه علي المكتب وهو يعلم ماذا سيحدث ليحملها مره اخري ويصعد به الي الغرفه وذهب الي المرخاص واخذ علبه الإسعافات الأولية وذهب ونظف لها جرحها وضمه جيدا وجلب قنينة مياه ورش بعض قطرات المياه علي وجهها لتفتح عينيها ببطأ ونظرت لها وقالت
ماسه: انت مين
بقلمي دينا محمود
نظر لها غيث باستغراب وتوقع منها رد فعلا غير هذا ولكن تذكر انها وقعت علي راسها ونزفت
غيث بشك: انت تعرفيني
ماسه بصدق: لاء انا اول مره اشوفك
غيث:مش فاكره انتي مين او قاعده فين اي حاجه
ماسه: ايوا انا اسمي ماسه..تقريب بس مش فاكره اي حاجه تاني
لينظر لها غيث باستغراب شديد ماذا يحدث الان
غيث:اي اخر حاجه فكرها
ماسه: انت مين ياجدع انت عشان تتكلم معايه كده….قصر ف الكلام وقولي انت مين وانا فين

 

 

غيث حاول أن لا يفقد اعصابه وقال
غيث:انا جوزك وانتي مراتي وكمان بنت خالتي
ماسه: اييييه اكيد لاء
غيث:لاء دي الحقيقة وانا مش عارف اي الحصلك فقدتي الذكره ولا اي
ماسه: يبقا نروح لدكتور..لازم افتكر عشان انا مش واثقه فيك
بقلمي دينا محمود
غيث:بصي انا جوزك وانتي مراتي ومفيش حد هنا غيري عشان كده لازم تثقي فيا
ماسه بتسؤل:هو انا كنت مبسوطه في العيشه معاك
غيث:ايوا
ماسه: احنا متجوزين من امتا
غيث بكذب: من سنتين تقريب
ماسه: بجد…ده احنا متجوزين بقلنا فتره..احم هو احنا عندنا أطفال
غيث:لاء
ماسه: لي مش:عندنا
غيث بكذب: عشان انت رافضه الموضوع ده
ناسه:ماشي..انا اصلا مش:عارفه انت بتقول الحقيقه ولا لاء بس نتكلم ف الموضوع ده بعدين
غيث:ماشي
ماسه: هو انا مش عندي أقرب و بابا وماما فين
غيث بكذب: هما عيشين في قصر تاني واحنا عيشين هنا لوحدنا
ماسه: عارف انا مش مصدقاق.. انت تشبه الوحوش
غيث باستغراب:وحوش
بقلمي دينا محمود
ماسه:ا……. انا جعانه اوي
غيث:روحي كلي
ماسه: هو في اكل
غيث:لاء
ماسه: انت مش بتفهم…… اذاي اكل ومفيش اكل
غيث:اعملي اكل وكلي
ماسه: يابني انت مش بتفهم..بقولك مش فاكره حاجه تقولي اعمل اكل ازاي
غيث:طيب المطلوب مني يعني
ماسه:اكيد انت بتعرفي تعمل اكل
غيث:اه وبعدين
ماسه:اعملي اكل لحد م ارجع لذكرتي..
غيث:انتي عبيطه عايزني انا اعملك اكل انتي عارفه انا مين
ماسه:مش عارفه انت مين… وميهمنيش اصلا … هتعملي الاكل ولا اتصرف انا

 

 

غيث:اي يعني هتعملي اي
ماسه:ملكش دعوه اعمل البقولك عليا..هتعملي الاكل
غيث بغضب: ماشي…عايزه تاكلي اي
بقلمي دينا محمود
ماسه بتفكري:عايزه مكرونه وبنيه
ليقول غيث بعقله:انا اعمل كده…انتي مكنتيش بتشوفي نفسك اما كنتي مش بتاملي من الخوف…منك لله يامعتز
لانها بالفعل عندما معتز خطف ماسه وهي أصبحت شخصيتها قويه انها يلعنه..انه كان يرد ان تصبح قويه لكن امامه ضعيفه ولكن حدث العكس….
كان يسير غيث الي المطبخ ولكن وجدت ماسه تتمايل ليقول
غيث بقلق:ماسه انتي كويسه
ماسه بألم في راسها:مش عارفه حاسه ان شفت القصر ده قبل كده
غيث بنفاذ صبر:انتي غبيه اكيد شفتيه قولت لكي انك عايشه في هنا
ماسه بألم وغضب: عارف مكنتش اعرف انك ب الغباء ده..مش انت بتقول ان انا مش فاكره حاجه واحتمال اكون فقت الذكره ف طبيعي احس الاحساس ده..بص انت اصلا مفيش فايده من الكلام معاك
لتخرج ماسه من الغرفه وترتجل الي الاسفل وتمسك بسياج السلم لينزلوا الي المطبخ ويدخل وظل يدور ب المطبخ لكي يجد ما تريد وبعدها وجده ليقول
بقلمي دينا محمود
غيث:عايزه ازاي
ماسه:اااي عايزه طبيعيه هعوزه ازاي يعني
غيث بنفاذ صبر:بصي انا معرفش انتي عايزها ازاي اعمليها انت..
ليقول هذا ويخرج من المطبخ ويتركها فخور رجل لديه كبرياء عجذ ان يجرح كبريائه فكيف الغيث الملقب بالوحش يفعل طعام.
ليصعد غيث الي غرفته ويصف الباب بغضب
عند ماسه………
نظرت لها بسخريه وذهب الموقد(الموقد يعني بوتاجاز ) وهي حتي لا تعرف كيف يشتغل الموقت.
نظرت ماسه الي الموقد ووجدته انه عباره قطعة زجاج به الكثير من الازرار وظلت تضغط علي تلك الازرار لكي يشتغل
(بوتاجاز البيشتغل باللمس )ولكن ليس اشتعل لتتركه بعد ان ياست وذهب الي المبرد لتفتحه ولم تجد به لحوم وخضروات لتغلقه وبعد أن اغلقته وقع نظرها علي كتاب تعليم الطهي هرولت عليا وكانها وجدت الكنز اهذته وفتحته ووجدت كيف عمل المعكرونه لتاتي لكي تشغل الموقد وفجاه
_______________________

 

 

عند معتز
كان يجلس معتز في مكتبه هو ونيوز ويتشاجرو فعم الان لن يفعلو شئ غير انهم يتشاجرو..
بقلمي دينا محمود
ولكن ما قطع شجارهم هو دخول الحارس ليقول
الحارس:معتز بيه لقينا المعلومات الحضرتك طلبتها
معتز:حطها علي المكتب واخرج انت
لينفز الحارس ما طلبه معتز ويخرج من المكتب ليقول
معتز لنيوز:ياريت تخرج خليني اعرف اشتغل
نيوز:هخرج اصلا يعني هو انا من حبي فيك اوي مش عايزه ابعد عنك ده انا مش طايقه اشوفك
معتز:الله ام اطولك ياروح
لتخرج نيوز من المكتب ومعتز يمسك الملف ويتصفحه.. انها معلومات عن فتاتان وفتي….فتاه اسمها ملك فتي ادم وفتاه آخره تمسي…..
معتز في نفسه:الزفت الحارس مش جايب معلومات عن البنت التانيه دي لي……
ولكن وجد صوره في آخر الملف ليرفعه وجد انها……
________________
عند سالم
سالم بغضب: اييييه..مين عمل كده
بقلمي دينا محمود
الحارس:مش عارفين يابيه بس الواضح أن في حد اخترق البينات من علي الجهاز
سالم بغضب: طيب روح انت
خرج الحارس من المكتب مثل ما طلب منه سالم ويتصل سالم بالشخص الذي قطع علاقته به منذ زمن بعيد ولا يدري اذا كانت تلك الخطوه جيده ام لا ولاكنها لم يهلك بمفرده
ليتصل ليرد ذالك الشخص
الشخص المجهول بسخريه:اي ده معقول سالم بيه بنفسه..لا لا مش مصدق ده طال زمن مفكرتش ترفع عليا تلفون واكيد واقع في مصيبه عشان كده اتصلت
سالن بغضب: مش وقت سخريتك دي….في حد اخترق الجهاز وعرف الحقيقه المفيش حد يعرفها غيرنا واخد المعلومات كلها
الشخص المجهول: دي مشكلتك لوحدك مش مشكلتي..اتصرف انت ومتتصلش تاني..
ليغلق الشخص بوجهها
________________

 

 

عند يوسف
كان يوسف يجلس ف غرفتها وكان يفكر هل يفعل ما يقول عليها غيث وحسم أمره وامسك الهاتف واتصل ب
بقلمي دينا محمود
يوسف: اذيك ياهدير..اخبارك اي
هدير:عايز اي
يوسف:هقبلك في الكافيه ال******* عايزك في موضوع مهم
هدير: عارفه..انا زهقت منك
يوسف:هدير علي فكره الموضوع مهم جدا انا مش بهزر
هدير:ماشي
لتغلق معه وهي قد طفح به الكيل تفكر انها تخبره انها لم تستمر في تلك الكذبه فهي تعبت جدا.
بعض حوالي ساعه ونصف….
وصلت هدير الي المقهي ووجدت يوسف ينتظرها لتضع حقيبتها بغضب علي الطوله وتقول
هدير:بص يا يوسف انا مش عايزه اكمل في الكذبه دي وقول ل غيث كل حاجه
يوسف: انا فعلا قولتله
هدير بفزعه:انت اتجننت ازاي تقوله ده هيقتلني..انا لسع صغيره علي الموت
بقلمي دينا محمود
يوسف:اهدي يابنتي هقولك علي الحصل….اما قولت ل غيث قولتله ان انا خبيت عليا عشان بحبك وأننا هنتجوز بس هو مقتنعش وقال انا عايز يشوف جوزها ده عشان يعرف انا فعلا بقول الحقيقه ولا بقوى كده وخلاص
هدير:استنا استنا انا مش فاهمه حاجه وضح ليا اكتر
يوسف:اقصد ان قولت ل غيث ان انتي البلغتي عن الصفقه وأما قال لي خبيت عليا لي ومقولتليش قولتلها انا بحبها وهنتجوز..وده الحل الوحيد ان غيث مقتلقيش
هدير:والمفروض
يوسف:لازم نتجوز انهارده او بكرا بالكتير
هدير:ايه..انت بتحلم
يوسف:اهدي..احنا هنتجوز علي ورق بس وبعد ما غيث ينسي الموضوع نطلق
هدير:ولا علي ورق ولا علي حيطه انا عندي اتقتل ولا اتجوزك…انسي
يوسف: ماشي
ليخر يوسف مسدسه الخاص به الذي يضعه دئما علي خسره هو وغيث ووضعه ووجه ناحيتها وقال
يوسف ببرود:غيث قالي لو منجوزناش اقتلك واخد جستك لي
هدير بصدمه: انت مجنون..احنا في مكان عام مينفعش تقتلني
وقفه يوسف وقال
يوسف بصوت عاليا نسبياً:كل الموجودين بره
بقلمي دينا محمود

 

 

وخرج الجمع مثل ما قال يوسف ليقول
يوسف: اي رايك عايزه تموتي
نظرت هدير لها بكره انها تكره ان احد يتحكم بها ولكن تموت افضل من ان بتحكم بها
_________________
عند غيث
كان يجلس في غرفته حتي سمع صوت انفجار وصور أشياء تقع واول شئ جاء في عقله هو ماسه
انتفض غيث من مكانه واخذ مسدسه معه ونزل الي الاسفل ووجد………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *