روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل السابع عشر 17 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل السابع عشر 17 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت السابع عشر

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء السابع عشر

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة السابعة عشر

عند يوسف
رجع يوسف الي القصر وجعل الحراس ان ياخدوا الاسلحه ويضعوها في المكان الأساسي للاسلحه..
ليتصل يوسف ب غيث
بالنسه الي غيث الذي استيقظ علي صوت الهاتف….ليجلب الهاتف ليجد ويوسف ليرد
غيث:اي يا يوسف حصل حاجه
يوسف:في حد بلغ عن الصفقه
غيث بغضب:يولد الك**لب
يوسف:اهدا يا غيث… انا مكنتش اعرف بس لقينا الشرطه طبت عليا واخت الفلوس والاسلحه
غيث:كويس اوي..اعرفلي مين البلغ عن الصفقه ف اسرع وقت
يوسف:متقلقيش انا مش هرتاح غير اما اجيبه
ليغلق معه ويامر انا يبحثه عند من فعل هذا
بقلمي دينا محمود
_____________

 

 

عند غيث
غيث أغلق مع يوسف ونظر الي ماسه التي تنام بارهاق التي يرد ان تعود مثل ما سبقت ولكن الكثير يريدون انا ياخذوها…
لينفض هذا الافكار من عقله وايقظ ماسه لكي تاكل لانه أصبحت هزيله وضعيفه..وهو يعلم ان من المفروض ان تذهب الي المشفي ولكن لم يفعل لذي كان يخطط له سالم…
ولكن بخبر قوته في علاج تلم الجروح فهي ليست اول شخص يصاب بالطلق قهو يعمل مع المافيا وبالتاكيد تعرض لتلك الاصابات ولكن هو رجل يتحمل ولكن ماسه طفله لان تتحمل واقسم انها ينتقم لها…..
بقلمي دينا محمود
ايقظها وحضر لها الطعام وحاول معها ان تاكل ولكن اكلت الكثير لانها متعبه…..
مرات الايام علي هذا الوضع..
تستيقظ ماسه لكي تاكل وتنام وغيث اهتم بهي حتي تعافت بشكل نسبي واصبحت حلتها الصحية جيده واصبحت تضع رباط علي يديها
_______________
عند يوسف
كان يجلس يوسف في مكتب غيث لانه هو المسؤل عن شركات غيث وكبير المافيا في غياب غيث (مكان غيث يعني)..حتي دخل عليا الحارس
الحارس: يوسف بيه البلغت علي معاد التسليم بنت اسمها هدير مصطفى
يوسف بانشغال:كويس عندك معلومات تانيه
بقلمي دينا محمود
الحارس: ايوا يابيه
يوسف بأنتباه:قول كل العرفته
الحارس:اسمها هدير مصطفى ساكنه في…………عمرها 22سنه وشغاله صحفيه ووحيده معندهاش اخوات وعايشه لوحدها ودي صورتها..
ليعطي الحارس صورتها الي يوسف
لينظر يوسف الي الصوره وينصدم بأنها تلك الفتاه الذي كانت تتجسس ف الحديقه ورجال غيث امسكوها
يوسف:تمام لو غيث سألك قول انكم لسه موصلتوش ل حاجه
الحارس:التأمر بيه يا يوسف بيه
يوسف: روح انت

 

 

ليذهب الحارس ويفكر يوسف ماذا يفعل وهو لم يعلم انها صحفيه عشان هذا كانت تسعي حولي القصر….. يجب أن يذهب لها
ليقوم وذهب الي العنون الذي قال لها الحارس ويفكر بماذا سيفعل
بقلمي دينا محمود
ليتجه الي العنون كانت تجلس هدير بمكان شعبي……
وصل يوسف الي المنزل بسرعه وترجل من السياره ودق علي باب منزلها…
بقلمي دينا محمود
كان بيت بسيط جداا يتميز باللمسه بسياطه وشعبيه..
فتحت لها هدير وكعادتها غاضبه
هدير بغضب: بتخبط كده لي يا حيوان انت..انت متعرفش ان في بنت قاعده هنا
يوسف بسخريه: بنت مين انا مش شايف بنات
هدير بغضب: مش بتكلم مع الأشكال الزيك
لتاتي لكي تغلق الباب في وجهه ليضع يوسف قدمه أمام الباب ويدفعه ويدخل
هدير:عايز اقطع لك رجلك يعني ولا ايه
يوسف:اسمعي ال هقولك عليا عشان مهم
بقلمي دينا محمود
هدير بسخريه: لاء..اطلع من بيتي مش عايزه اشوف وشك تاني
يوسف:انتي ال هتاجي وانتي ندمانه بس سعتها مش هقدر اسعدك عشان هيكون فات الأوان بسبب العملتيه
هدير وهي تحاول لا تظهر خوفها:انا عملت ايه
يوسف:انتي ال بلغتي عن صفقة الاسلحه ال كنت انا فيها وزعيم المافيا غيث….غيث هرف ان في حد بلغ عن الصفقه ولو عرف مين عمل كده مش هرحمه
هدير بتمثيل ان لا يهمها:مش يهمني…..روح قوله اني مش خايفه
يوسف بجديه: هدير علي فكره الموضوع ده مش هزار
هدير:يعني اعمل اي
يوسف:لازم تستقيلي من شغلك ده..وانا قولت للحرس متقولش ل غيث حاجه
هدير بنفي: اييه مستحيل استقيل انت اتجننت
يوسف:مفيش حل غير كده يا هدير

 

 

هدير:لاء مش يهمني
بقلمي دينا محمود
يوسف وهو يقوم:ماشي ده الكارت بتاعي لو وفقتي رني عليا عشان اقولك هنعمل اي
هدير بتجاهل: متقلقش مش هطلب منك حاجه
ليتجاهل يوسف كلامها ويخرج من المنزل وهو يعلم انها سوف تتصل به فهو يعلم نوع النساء التي هدير منهم …….
ليمسك الهاتف ويتصل بشخص ويقول له ان يحضر احتفال عشان غيث…..وهو يعلم ان غيث سوف يقتله اذا فعلا هذا ولكنه يجب أن يفعل هذا
___________________
عند غيث
كان غيث يجلس في مكتبها ويعمل علي الحاسوب وماسه ماسكه هاتفه التي لم تفهم به شئ وفجاه دق هاتفه باسك يوسف لتقول ماسه بملل:تلفونك بيرن
لياخده غيث ويرد
غيث:اي يا يوسف
يوسف:بصراحه ياغيث انا عملت حفلها عشانك ولازم طبعا انك تحضر لان زعماء المافيا كلهم اكيد جيين
غيث:ومين قلك تعمل كده يا حي**وان
بقلمي دينا محمود
لاتستغرب ماسه طريقه كلمه ولكن لم تعطي اهتمام..
يوسف:اهدا يا راجل انا عملت الحفله دي بمناسبه الانتصار وكمان عشان نشوف هنديهم الفلوس ولا لاء
غيث باقناع:ماشي هتكون امتا
يوسف: بكرا الساعه 8
غيث:ماشي سلام
ليغلق غيث ويجد ماسه جالسه علي حاسوبه وهو يتمني انها لم تلغي ما كان يفعله ولكنه انصدم عندما وجدها لغته بلا حذفته نهائى….لينظر لها غيث بشر
ماسه:اي بتبصلي كده لي
غيث بغضب مكبوت:مفيش حاجه…..بس مش عايز اشوفك انهارده طول اليوم عشان مقتلقيش
ماسه:انت ممل اصلا..مش عايزه ابقي معاك عايزه اخرج
غيث:هنروح حفله بكرا
ماسه بفرحه طفوليه: بجد هيييه..بس فين
غيث:في القصر

 

 

بقلمي دينا محمود
ماسه:بجد يعني هشوف خالتو وجاسر دول وحشوني اوي
غيث:من الأفضل انك متتكلميش معا عشان مقتلقش واقتله
ماسه بضيق:ماشي…….
وهكذا انتها اليوم حتي اتي يوم جديد
________________________
في صباح يوم جديد
استيقظت هدير وهي رأسها تؤلمها بسبب ذالك الحلم البشع
كانت تحلم انها يتم تعذيبها بطريقه بشعه…..وبسبب خوفها اتصلت ب يوسف الذي كان غارق في النوم واستيقظ علي صوت الهاتف
يوسف بنعاس:مين معايا
هدير:اهلا يا استاذ يوسف انا هدير مصطفى الصحفيه ال سبتلي الكارت بتاعك
يوسف بنعاس وغباء:هو انت حلوه
هدير بغض:انت بتقول اي يا حي**وان انت
لينتفض يوسف وينظر الي الهاتف باستغراب
يوسف:انتي فعلا ال بنت
بقلمي دينا محمود
هدير:بص يا جدع انت انا رنيت عشان اقولك ان وافقت
يوسف:ماشي نتقابل انهارده ف الكافيه ال………
هدير:ماشي
_____________

 

 

بعد بضع الساعات
تقبلو ف المقهي..
يوسف:مش قولتلك ان اكيد هتحتاجيني
هدير: ميهمنيش انت بتتخيل اي..وانا عملت كده عشان احمي حياتي
يوسف:اهدي يابنتي انتي عصبيه كده لي
هدير:اخلص يلا قولي عايز اي بسرعه
يوسف: ماشي..انتي قدمتي استقالتك
هدير: ايوا
يوسف:تمام بكرا في احتفال ف القصر هتاجي معايا بصفتك حبيبتي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *