روايات

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثلاثون 30 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثلاثون 30 بقلم دينا محمود

رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الثلاثون

رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الثلاثون

وحش احتل عرش قلبي
وحش احتل عرش قلبي

رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الثلاثون

عند تالين
كانت تجلس تالين وهي حزين علي حالة ماسه لانه علمت الذي دار بين غيث ماسه لان كانت تستمع الي صوتهم ولم تتحمل ان صديقتها تتعذب وهي لم تفعل شئ…
لتنهض وترتدي سيبها وخرجت تسير بين شوار مصر التي اصبح يعطل منها المطر
___________
غي صباح يوم جديد
استيقظ غيث ووجد نفسه مستلقي(نايم) وهو يحضن ماسه وهم عاريان…..
ليتذكر الغيث ما حدث…
ليشعر غيث الندم يفتك به وهو يعلم انها مخطئ ولكن كبريائه نفي ان يجعله يشعر بالندم….
لينهض غيث ويرتدي بنطلونه ويتجه نحية ماسه ويقول
غيث:انتي يابت يلا قومي
ولكن ماسه لم تستيقظ او تتحرك..
ليجلس غيث علي ركبته امامها ويزيح بعض الخصلات الشارده من علي وجهه ويجد فمها معطا بالدماء..
لينهض غيث بسرعه الي غرفة الملابس ويجلب لها فستان من
بقلمي دينا محمود

 

 

ملابسها ويزيح عنها الغطاء ليجد ما الذي جعله يرجم من الخوف علي صغيرته..
ليزيح الغطاء وبجد بركه من الدماء تحت ماسه..
لينصدم غيث عندم وجد ماسه بهذا الشكل واصبح يدور ف الغرفه وهو لم يعلم ماذا يفعل…ليدخل الي المرخاص واملاء الحوض بالماء الدفئ وذهب وحمل ماسه برفق وجلبها الي المرخاص والدماء تقطر منها..ليضعها غيث في الحوض( بانيو يعني مش حوض)..حتي ثواني واصبح الحوض يمتلئ بالون الأحمر ليقول
غيث بخوف علي معشوقته: ماسه حبيبتي قومي عشان خطري.. ماسه انا اسف بس انتي الوصلتيني لكده..قومي عشان خطري واعملي فيا الانت عايزه..
ولكن لاء يوجد أي رد من ماسه..
ليفرغ الحوض من الماء ويمئله من جديد ولكن مزال الحال كم هو..
ظل غيث يترجاها ولكن لا يوجد أي رد منها حتي انقبضت يديها علي يد غيث..ليفركها غيث لكي تشعر بها ويجدها تفتح عينيها ببطأ وتعب شديد لتقول
ماسه في الاواعي: ار..جوك.. ياغي..ث..ابعد..ع..ني..بط..ني وجع…اني
غيث بلهفه:حاضر ياماسه هبعد عنك بس خليكي فايقه ومفتحه عنيكي..
بقلمي دينا محمود
ولكن لا حياه لمن تنادي وفجاه انزلقت(وقعت)يديها من يد غيث..
الي هنا وقد جن جنون غيث ليحمله بسرعه ويضعها علي السرير برفق وجلب لها الفستان وقد البسه لها وهو لبس قميصه بسرعه وحملها ووضعها في سيارته وانطلق بها علي المشفي بسرعه جنونيه….
بعد القليل من الوقت وصل غيث الي المشفي ويحملها سريعا ودخل المشفي وهو يصرخ علي الأطباء..وجميع الأطباء مستغربين.. انه هو..هو غيث..وحش الاقتصاد أمامهم
لياخذها الطبيب بسرعه الي غرفة الكشف وغاب 10دقاق وخرج مره اخري وهو يهرول وقال
الدكتور بسرعه: المريضه دلوقتي بين الحياه والموت عندها نزيف حاد ولازم تعمل عمليه عشان نقدر نوقف النزيف
غيث بخوف وغضب: اعمل اي حاجه بس انقذها
الدكتور:ماشي بس لازم تعرف ان نسبة النجاح 30%.
لايغادر الطبيب بعدها وغيث ينقتل من الخوف علي حبيبته ليجد ممرضه تمر ليقول لها
غيث:في هنا تلفون ينفع استعمله
الممرضه: ايوا يافندم موجود
لتشير الممرضه علي اتجاه الهاتف ويسر غيث نحيته ويتصل بأحد..

 

 

بقلمي دينا محمود
_________________
عند معتز
كان يجلس معتز مع يوسف يتناقشون في بعض الأمور الخاصه ب الشركه ليقول
يوسف:كفايه يامعتز انا تعبت
معتز:يابني لازم نهتم ب الشركه ف غياب غيث وانا وانت مش عارفين نعمل نص ال هو بيعمله..
ليقطعهم دقت الهاتف
ليرد معتز علي الهاتف
معتز:الو..مين معايا
غيث:معتز انا غيث انا عايزك تجيلي مستشفي ال……..
معتز باستغراب: لي.. وانت اصلا هناك لي
غيث:ماسه ف المستشفى تعال بس
معتز:ماشي ماشي جي
ليغلق معتز مع الغيث ويساله يوسف
يوسف:في اي
معتز:غيث بيقول ان ماسه ف المستشفى بس مقلش لي
______________________
عند غيث
كان يقف غيث أمام غرفة العمليات وهو يفكر ف ماسه وخايف ان يصيبها مكروه..
بقلمي دينا محمود
ليجد يوسف ومعتز يهرولون له ليقول
يوسف:في اي ياغيث اي الحصل ل ماسه

 

 

غيث:ماسه..ماسه بسببي هتموت
يوسف:براحه بس كده وقولي اي الحصل..وانت بلبس البيت لي
غيث وهو يحول ان يسيطر علي ارتجاف جسده ويقول
غيث:اما انتو مشيتوا اتخنقنا انا وماسه…وقلتلي انت..انت مش..راجل..وعصبتني اوي سعتها معرفتش اتحكم في عصبيتي..واغت.. واغتصبتها ونزفت اوي ونسبة الامل بسيطه
معتز:ايييه…انتي اغتصبت ماسه
ليؤمئ لها غيث
ليلكمه معتز بغضب ليمسكه يوسف ويبعد عنه وكانت هي الصدمه الذي جعلت غيث يبكي عندما تذكر أن من الممكن أن ماسه تغارد الحياه
ليقول معتز وهو يحول ان يتخلص من يوسف
معتز بغضب: انت اتجننت اغت**صبت مراتك عايز تموتها.. عايز تخلص منها..دي عاشت اسوء ايام حياتها بسببك..لو مات ياغ….
ليقطعهم الطبيب ليقول
الدكتور:اهدو اهدو انا جي اقولكم ان العمليه نجحت بس مستنيين المريضه تفوق..
بقلمي دينا محمود
ليهد معتز ويتنفس غيث الصعداء ولكن لم يستمر الحال بسبب خروج الممرضه لتقول
الممرضه: دكتور نبض المريضه بيقل خالص وهيقف
ليجري الطبيب وهو يقول
الدكتور بصوت مرتفع:حضري جهاز التنفس بسرعه

 

 

ليذهب غيث امام الغرفه بخوف شديد وجلس معتز علي الارض بصدمه…
معتز ليس يحب ماسه لكن بحبها مثلا اخته..
بينما غيث ينظر الي الغرفه ودموعه تنزل بصمت ليجد الطبيب يخرج مر اخري ويقول
الدكتور بيأس:للإسف المريضه متحملتش..البقاء لله
غيث:………..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *