روايات

رواية عشقت ابن عمي الملتزم الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت ابن عمي الملتزم الفصل الخامس 5 بقلم رنا أحمد

رواية عشقت ابن عمي الملتزم البارت الخامس

رواية عشقت ابن عمي الملتزم الجزء الخامس

رواية عشقت ابن عمي الملتزم الحلقة الخامسة

في مكتب العميد …
كانوا يقفون وهم ينظرون لبعضهم البعض بحده وتوعد .
العميد بغضب /ممكن اعرف ايه الي عملتوه ده في قلب الحرم الجامعي.
يوسف بغيظ واستفزاز /والله حضرتك تقدر تسال ريان باشا الميكانيكي دخل الجامعه ليه اصلا وبعدين كل الحكايه أننا كنا بنسلم علي روز زميلتنا وصاحبتنا .
ريان بحده وغيره /احترم نفسك احسالك .
العميد بغضب /بس اسكتوا مش عايز اسمع صوت حد اصلا دخولك الجامعه كانت غلطه ي استاذ ريان اظن ان فيروز مش صغيره تعرف تتدخل لوحدها .
فيروز بغيظ /اظن ي سياده العميد مفيش قانون يمنع أن جوزي يوصلني للجامعه .
العميد بجديه /الموضوع منتهي وانتي ويوسف مفصلوين اسبوع من الجامعه علشان تعرفوا انتوا فين بالظبط قبل ماتتخانقوا وتعملوه شغل الهمج ده في الحرم الجامعي …
في الخارج …
كان يسير بجانبها وهو ينظر إليها بغيظ شديد .

 

 

ريان بغيظ /ممكن اعرف سعادتك هتموتي من الضحك كده ليه .
فيروز بضحك هيستري /هههههه شكلك بالتاتوه الي في وشك ده مسخره ي ريان ههههه.
ريان بغيظ /تاتوه في عينك ماهو كله بسببك .
فيروز وهي تمسك يده وتنظر إليه بعشق /احلا حاجه أنه بسببي وانا شايفه رجلي وسندي وهو بيدافع عني وبيعرفني قد ايه انا غاليه عنده تفتكر فيه حاجه اجمل من كده ي ريان .
ريان وهو ينظر إليها بعشق وهو يسرح في عيناها /بجد ي فيروز انتي فعلا شيفاني رجلك وسندك .
فيروز بعشق وتمسك /ريان انت بالنسبه ليا طوق النجاه الي خدني من الضلمه الي كنت عايشه فيها ل نور السعاده انا بجد ي ريان حاسه اني مش واقفه علي الارض حاسه اني طايره في السماء احساس مستحيل يتوصف .
ريان بسعاده ودمع فرح يتلألأ في عيناه/بجد انا اكيد بحلم معقول بالسرعه دي بقيتي فيروز الي كنت هموت عليها كنت هموت وتكون ليا لوحدي بحبك ي فيروز بحبك اوي .
فيروز بعشق وسعاده /وانا بموت فيك ي روح فيروز ووعد أن قلبي وحياتي وروحي هيكونوا ملكك انت وبس ..
علي الجانب الآخر .
كان ينظر إليهم يوسف بغل وحقد .
عمر باستفزاز /ايه ي جو متزعلش بس بصراحه الراجل حط عليك جامد .
يوسف بغضب /انت بتقول ايه انت كمان ده انا هوريه الويل وبعدين انتوا عارفين اني بحب فيروز ومش هسمحله ياخدها مني ابدا .
دينا بحده /متتضحكش علي نفسك ي يوسف انت عمرك محبيت فيروز اصلا هي بالنسبه الك مجرد حاجه حلوه حبيت تمتلكها وخلاص زي كل حاجه في حياتك اناني اوي .
عمر بجديه /عندك حق ي دينا بصراحه هي وريان لقين علي بعض اوي حكايتهم هتخلينا احنا كمان نعيد تفكير في حياتنا الي ملهاش معنا دي .
يوسف بغيظ /اللهم صلي على النبي خلاص ريان باشا بقا قدوه ليكم ولا ايه انتوا باين عليكم اتجننتوا .
عمر بتنهيده /بالعكس ي يوسف احنا فوقنا و ياريت ريان يكون قدوه لينا اكيد هنكون احسن من الي احنا كنا فيه يلا ي دينا .
يوسف بحده وتوعد /ماشي ي ريان انا هعرف ازي اخود روحك زي مانت بتاخد مني كل حاجه.
//////////////////////////////.
في فيلا جاسر …..
كانت تسير الي الداخل بخوف شديد وهي تنظر حولها بريبه وخوف لتننفض علي صوته .
جاسر بتوعد وحده/نورتي مملكه جحيم جاسر بدران ي حلوه .
نور بدموع وقهره/هي فعلا مملكه الجحيم بالنسبه الي .
جاسر بتوعد/ولسه ي حلوه اطلعي فوق هتلاقي لبس علي السرير في خمس دقائق تكوني جاهزه .
نور برعب وخوف /جاهزه ل ايه بالظبط .
جاسر وهو ينظر إليها بعشق يجاهد لاخفاءه /هنخرج النهارده ليله دخلتنا لازم اظبطك الاول نخرج نتعشا بره وبعدين هتكوني في حضني وتحت ايديا .

 

 

////////////////////..
في شقه رحمه …
كانت تسير الي الداخل بضيق شديد .
فاتن بمكر وخبث/تعالي ي رحمه سلمي علي سعد ابن عمك .
رحمه بابتسامه /ازيك ي سعد .
سعد بابتسامه /ازيك انتي ي رحمه عامله ايه .
رحمه بابتسامه /الحمد لله .
سعد بجديه /امسكي ي رحمه اجمل الهدايا ل اجمل بنت في الدنيا كلها .
رحمه بسعاده ولهفه /الله كل ده علشان وكمان احدث موبايل نزل كمان .
سعد بعشق /طبعا مفيش حاجه تغلا عليكي ابدا ي ست البنات .
فاتن بخبث /شوفتي شوفتي ي رحمه مين الي بيحبك وشريكي .
رحمه بطمع وغباء /فعلا عندك حق ي امي .
/////////////////////////.
في شقه سيف …
كانت تقف بجانبه بدموع وخوف وهو يعد شنطته للسفر الي ذلك المهمه .
سيف بعشق /روح قلب سيف ليه بس الدموع دي ي روحي .
خديجه بدموع وخوف /خايفه عليك ي نور عيني ده انا اموت لو جرالك حاجه .
سيف وهو يقبل يدها بعشق/روح قلب سيف بعد الشر عليكي ي ست البنات ده انا هروح وان شاء الله ارجعلك علطول واعرف الناس كلها انك مرائتي وحبيبتي ودنيتي كلها .
خديجه بدموع وحب/اوعا تتأخر ي حبيبي وخالي بالك من نفسك ي روحي .
سيف وهو يحتضنها بعشق/وانتي كمان ي نور عيني خالي بالك من نفسك وانا هكلمك كل يوم ي حبيبتي اضحكي بقا علشان الدنيا كلها تتضحكلي .
خديجه بابتسامه /ربنا يحميك ي حبيبي ويرجعلك ليا بالسلامه .
في شقه ريان ..
كانت تحتضنهم نعيمه بسعاده .
نعيمه بسعاده/الف مبروك ي حبايب قلبي الف مبروك .
ريان بسعاده /الله يبارك فيكي ي امي .
نعيمه بابتسامه/ياه ي فيروز اخيرا ريحتي قلب ريان الي عمره محب غيرك ريان بيحبك اوي ي فيروز اوعي تكسري قلبه اوعي .
فيروز بعشق /عمري ماقدر اكسر قلبه ده قلبه ده من دهب ربنا يقدرني بس واسعده واشيله جوه عنيا .
ريان بعشق وهو يقبل يدها /ويقدرني انا كمان اسعدك ي حبيبتي ونعيش مع بعض في حلال ربنا وطاعته …
من أمام ورشه ريان …
كان يقف سليم وهو ينتظر ريان ليرا رحمه وهي تتحدث في الهاتف بضحك شديد ليقترب منها بحده وغيظ .
/ممكن اعرف ايه الضحك ده كله بتكلمي مين وجبت الموبايل ده منين والبس ده كمان ي هانم .
رحمه بغيظ واستفزاز /ايه مالك فيه ايه انت ل ترحم ولا تسيب رحمه ربنا تنزل .
سليم بغضب /قصدك ايه ي عني انطقي كل ده منين .
رحمه بغيظ وغضب /نزل ايدك كده ايه سعد ابن عمي هو الي جابلي الحاجات دي كلها .
سليم بغضب /وانتي ازي تاخديهم الحاجات دي ترجع دلوقتي حالا فاهمه .
رحمه بغضب /لا مش فاهمه ده حاجات محتاجها وانت ايد وراء وايد قدام .
سليم بغضب /الحاجات دي لو مرجعتش كل واحد مننا هيروح ل حاله فاهمه .
رحمه وهي تخلع الدبله بغضب /كويس ي اخويا أنها جات منك امسك امي كان عندها حق عيشتي معاك هتكون فقر وعلي فكره فرحي علي سعد ابن عمي قريب اوي سلام ي سليم .

 

 

سليم بوجع وضيق/في ستين داهيه انتي اصلا واطيه ومتستهليش اي حاجه ابدا .
في أحدا الكافيهات الفاخمه ….
كانوا يجلسون نور وجاسر .
جاسر بابتسامه عذبه /كلي انتي ماكللتيش حاجه.
نور بضيق وتعب /ماليش نفس لاي حاجه في الدنيا كفايه الكسره والخنقه الي انا فيها .
جاسر بغيظ وحده ووجع بداخله /ده علي اساس انك كنتي تحلمي بالي انتي فيه ده انك تتجوزي جاسر بدران انك تعيشي في العز بدل الفقر الي كنتي عايشه فيه انتي وامك واختك .
نور بغيظ شديد/ملعون ابو اللقمه الي تكون معجونه بذل ومهانه انك اكتر انسان بكره في حياتي وبتمنا اني انتقم منه .
جاسر بغضب شديد/ماشي ي روح امك انتي الي جبتيه لنفسك تعالي معايا علي البيت علشان اوريكي الذل والمهانة الي بجد .
في شقه ريان …
في غرفته ….
كان يقف ريان وهو يقرأ لها الدعاء بعدما أدوا صلاتهم كبدايه عطره لحياتهم .
ريان بعشق وهيام /مش قادر اصدق انك بين ايديا بارداتك ي فيروز .
فيروز وهي تلمس علي خده بحنان /روح قلبي صدق اني فعلا في حضنك واني بعشقك ي ريان أنت الي رجعت فيروز من تاني بحبك ي ريان بحبك .
ريان بعشق وهيام /وانا بموت فيكي ي روحي ها جاهزه تكوني مراتي بشرع ربنا .

 

 

فيروز بخجل وارتباك/طبعا جاهزه ي مالك قلبي .
وبعد بضعه من الوقت …
كان يبتعد عنها ريان بغضب جحيمي ووجع وكسره /عمري متخيلت انك تكوني رخيصه كده حتي عفتك لما فرضتي فيها .
فيروز وهي ترجع للخلف بدموع /ريان .
خديجه بصراخ ودموع /الحق ي ريان الورشه بتتحرق ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت ابن عمي الملتزم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *