روايات

رواية خدعة دمرت حبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم جاسمين محمد

رواية خدعة دمرت حبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم جاسمين محمد

رواية خدعة دمرت حبي البارت الحادي عشر

رواية خدعة دمرت حبي الجزء الحادي عشر

خدعة دمرت حبي

رواية خدعة دمرت حبي الحلقة الحادية عشر

روح مدت ايدها ولسه مازن هيلبسه الدبله
احمد: وقففففف
الكل بص لا احمد
مازن: في ايه يااحمد
احمد: مينفعش وحرام انك تخطب واحدها متجوزها
الكل 😳😳😳😳😳
روح: متجوزها كيف مش فاهمه انت اتهبلت
احمد: متجوزاني انا واسالي ابوكي احنا كتب كتابنا مكتوب
روح: بابا هو بيقول ايه كلامه صح
محمد: لا ده كداب اطلع من هنا يلا
احمد: كنت عارف انك هتقول كدا عشان كدا جبت معايه القسيمها اللي تثبت انك مراتي فعلا اهي وجيبها من عند المازون اللي كتبلنا كتب الكتاب ياعمي
روح: كيف ده ومسكت الورق ولقت فعلا هي وهو متجوزين
احمد: قبل الفرح بحاولي تلات ساعات كتبنا كتب وكنا هنشهرو في الفرح بس محصلش نصيب نكمل وعمك وخالك وابوكي وابوي كانو شاهدين هناك
روح: خالو عمو بابا هو انتو عملتو كدا كيف

 

 

خالد: اهدي ياروح وانتي هتفهمي كل حاجه
روح: افهم ايه بس انتو عارفين انتو عملتو ايه المفروض دلوقتي اني مستحيل اتجوز ابدا واني اروح معا
خالد: بس احنا مكناش نعرف حاجه ياروح وقاله واحنا اصلا نسينا نقولك عشان نحسبه نسي الموضوع ده
روح: نسي كيف حتي لو نسي حرام لم اتخطب واتجوز وانا متجوزها انتو ضمرتوني تاني انتو ليه مخليني كارها حياتي انا بجد تعبت منه وانتو فيه مش عارفه اعيش حياتي براحتي لازم كدا تعملو حاجه تخليني اكرها وارجع اكرهكم ليه بس كدا مش بتحبوني
محمد: انتي هتشتغلينا فيه مش بنحبك مش انتي اللي كنتي بتحبيه ومستعد تعملي اي حاجه عشانه دانتي كنتي مستعد تبعينا عشانه اي اللي حصل
روح: عارف انت مينفعش اقولك بابا عشان انت فعلا متستهلهاش
محمد: بتتت ولسه هيضربه بالكف علي وشه احمد مسك ايدها
احمد: عارف انت لو مكنتش واحد كبير كنت خليتهم ملحقوش يوصلو بيك المستشفي خالص اللي يفكر بس يبص لمراتي والله لخليه يتمنا الموت وانا بقولكم كلكم اهو
محمد: بس هي مش هتيجي معاك
احمد: هتيجي عشان مراتي وهتلي حاجه تخليك تاخدها تاني مني ومسك ايد روح
احمد: روح انا عارف انك زعلانه مني بس سمحيني والله انا عارف اني غلطان بس لو مكاني هتعملي اكتر من كده
روح: اغم عليه واحمد شالها وجري علي العربيه
احمد: بابا رن علي الدكتوره وخليها تيجي علي البيت بتاعنا
محمد: بيت مين روح اتيجي معانا

 

 

احمد: روح مراتي وسيب ايدي عشان منساش دلوقتي انك ابوها وندمك
ابو احمد: سيبه يامحمد
محمد ساب احمد واحمد طلع يجري بروح علي العربيه
احمد: روح حبيبتي سمحيني والله انا بحبك ومقدرش اسيبك ابدا وعملت كدا عشان مش قادر اعيش من غيرك انت عارفه يعني اي حد يبقا بياخد روحك وانتي واقفه اهو انا كنت كدا ومازن حاطنك وهيلبسك الخاتم سامحيني ياقلبي وقومي عشان وانا بوعدك اني اخليكي اسعد واحدها ونسيكي كل اللي حصل بس قومي وحياتي عندك
احمد وصل البيت وشال روح من العربيه وطلع بيها علي شقتهم ونيمها علي السرير
الدكتوره: سلام عليكم
احمد: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته شوفيلي روح بسرعه والنبي يادكتور فيه ايه
الدكتوره حاضر بس ممكن تطلع بر وتسيبلي مره هنا
احمد: مش هطلع واسيبها ابدا هي مراتي ومستحيل اطلع
الدكتوره: تمام خليك
زينب: عاجبك اللي عملته في بنتك ده
محمد: مالكيش دعوه خالص وياريت مسمعش صوتك ابدا
زينب: انا هقوم اروح اشوفه
محمد: ان رحتيلها هتكوني ولا مراتي ولا اعرفك وهرمي عليكي الطلاقه قبل مطلعي من البيت
زينب: ليه بتعامله بالحقد ده من وهي صغير وانت بتعامله كدا وانا كنت بفهمها انك بتعمل كدا عشان مصلحتها بس كفايه بقا هي بنتك زي مهم عيالك حبه شوي وتنازل عن كبريالك
محمد: طربها بالكف علي وشه انتي تسكتي خالص عشان تربيتك اللي تشرف دي وراح سيبها ومشي
زينب: ياحبيبتي يابنتي طيب اطمن عليكي كيف منك لله يامحمد اه انا هرن علي حد من هناك يطمني عليه
الدكتوره خالصت كشف
احمد: ها يادكتور روح عامله ايه وفيه ايه وماله
الدكتوره: اهد ياستاذ احمد هي كويسه وهتفوق بكرا الصبح ان شاءلله بس ابعدو عنها اي وش وزعل عشان ده ماثر علي حالتها النفسي قوووي فحاوله تفرجوها
احمد: تمام يادكتوره شكرا ليكي
الدكتوره: العفو بس ابقا هتلها العلاج ده
احمد: تمام يابابا يابابا وصل الدكتوره
ابو احمد: اتفضلي يابنتي
الدكتوره: شكرا سلام عليكم
احمد: وعليكم السلام
يارا: ها يااحمد روح ماله

 

 

حنان: روح ماله يااحمد والدكتوره قالت ايه
احمد: اهدو طيب وانا اجاوب
يارا وحنان: قول طيب
احمد: هه متخافوش قالت انها كويسه وهتفوق علي الصبح بس نبعد عنها اي وش عشان متتعبش زياده
حنان: تمام اطلع نام بر وانا انام معاها هنا
احمد: بر فين انا هنام هنا دع روح روح مراتي بجد يامي مش ورق انا مظورها وجايبها
ابو احمد: ايو احمد كلامه صح روح واحمد مكتوب كتابهم
حنان: يعني روح مرات ابني بجد
احمد: اه ويلا بقا طرقوني خلوني اغير ورتاح شوي قبل متصحها عشان عارف انه هتتكلم كتير وتصدعني
الكل: 😂😂😂فعلا يلا تصبح على خير
احمد : وانتو من اهل الخير خدي يايارا عايزك
يارا: نعم يااحمد
احمد: عايزك تيجي تطلعي لروح لبس وتغيريلها اللي لبسه عقبال مانا اغير في الاوضه التانيه واجي
يارا: حاضر روح
احمد: تمام
حنان: عارف يابو احمد انا فرجانه ان روح رجعت تاني
ابو احمد: هي اه رجعت بس المشاكل هتبدا تزيد وروح مش هتوافق لم تفوق وكمان ابوها ده طلع ابن……
حنان: فعلا انا اول مره اشوف اب كدا ربنا يسعدها يارب هي بنت كويسه ومحترمه وبميت راجل كمان مش عارفه ليه بيعامله كدا
ابو احمد: انا كنت احسبها كويس حنان استنا دقيقه زينب بترن
حنان: سلام عليكم
زينب: وعليكم السلام
زينب: روح عامله ايه
حنان: كويسه بس هتفوق الصبح
زينب: طيب الحمدلله حبيبتي خالي بالك منها هي زي يارا وانا والله مش هعرف اجيلها من محمد منع اي حد يرن عليه حتي
حنان: استغفر الله العظيم حاضر ياحبيبتي هخلي بالي منها دي بنتي زي يارا
زينب: شكرا يلا سلام وخلو بالكم من نفسكم
حنان: سلام ولو حصل اي حاجه اقولك

 

 

زينب: تمام
حنان: ده طلع واحد استفغر الله في اب يمنع نفسه واهله انهم يطمنو علي بنته
ابو احمد: كبري وسيبك منه ويلا ننام شوي
حنان: يلا
يارا: ها خالصت يااحمد
احمد: تمام ياحبيتي تصبحي على خير
يارا: لو عايزني ممكن انام هنا
احمد: لا روحي وانا موجود معاها ولو عوزت حاجه هرن عليكي
يارا: تمام تصبح على خير
احمد: وانتي من اهل الخير
احمد رقد علي السرير
احمد: وحياتك ياقلب احمد لخلي حياتك كله فرح بس قومي انتي وانا اخليكي اسعد واحدها ومستحيل اخلي اي حد يقرب منك وحشتيني قوووي وراح نام

يتبع …

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة جميع فصول الرواية اضغط على (رواية خدعة دمرت حبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *