رواية عشق الصقر الفصل الثالث 3 بقلم رحاب غنام
رواية عشق الصقر الفصل الثالث 3 بقلم رحاب غنام
رواية عشق الصقر البارت الثالث
رواية عشق الصقر الجزء الثالث
رواية عشق الصقر الحلقة الثالثة
صقر وهو بيجري: رحاااااااب
صوت رصاصة وبعد كدا ما فيش صوت حالة صمت سيطرت على المكان
صقر بصدمة مش مصدق انو كان هيخصرها : انت كويسة.
اومئت رحاب بقلق: أنا كويسة بس الرصا…. لسه هتكمل كلام لقت دراعوا بينزف دم:د در..دراعك بينزل دم.
صقر وهو بيوديها مكان آمن:مش مهم خليكي بس هنا لو مهما حصل متخرجيش.
رحاب بخوف:حاضر.
صقر جه يمشي
رحاب:أبيه……….خلي بالك من نفسك
صقر بصلها بحب ومشي
وراح لزمايلوا وتم القبض على المجرمين.
ورجع لرحاب يطمن عليها كان عليتها رحولها وبيطمنوا عليها.
صقر بقلق:انت كويسة يارحاب.
رحاب بخوف:ا أن اانا كويسة…..ب بس انت دراعك بينزف.
صقر بحب:متخافيش.
حازم ببرود: لو خلصتوا…….ايحنا واقفين.
صقر بحرج: أنا آسف…….. انتوا حصلوكوا حاجة.
سامي: ايحنا كويسين يا بني…..المهم انت دراعك بينزف لازم نروح المستشفى.
صقر:أنا كويس يا عمي متقلقش.
حازم: يلا يابابا هنوصل حازم المستشفى وبعد كده نوصله البيت بعد أزنك.
وهما ماشيين حازم قرب على صقر بتحذير:عينك😡 ومتنساش أنها اختي.
صقر بأسف:انت عارف اني بحبها ومش قادر والله انساها، أنا آسف يا صحبي.
حازم بأسف هو الآخر:انا مقدر شعورك بس صدقني مينفعش حتى انك تبصلها ربك أمرنا بغض البصر.
صقر:حاضر يا حازم اوعدك هحاول.
عند عائلة صقر كانت حالة من القلق مسيطرة على المكان بعد ما عرفوا الاخبار من التلفاز
انور بقلق:مش بيرد على تلفونه.
الجد صقر بقلق لكن أظهر الجمود: ماتجمد كدا يا انور انت متعرفش ابنك ولا ايه.
انور بقلق بالغ: صقر لم كان بيطلع مهمات كان هو عنصر المفاجأة هنا لاء هنا هما العنصر المفاجأ……….ربنا يسطر……ياااااارببب
جه تلفون للجد.
الجد بتوتر:رد يارامز.
رامز وهو بياخد الموبايل من صقر:حاضر يابابا…….الو….
الجهة الأخرى:……………
رامز بصدمة:اييييييييييييه😲
انور بتوتر:في ايه يارامز.
رامز:في عسكري بيقول أن صقر اتصاب.
الكلام ده وقع كالصدمة على الموجودين.
بعد ساعتين في العربية.
صقر:شكرا جدا يا جماعة…..بس مش هتعدي كدا لازم تتفضلوا على الغدا انهاردة.
سامي: مينفعش يابني كل واحد فينا ورا شغل.
صقر بعد محاولات منه ورفض تام من سامي،صقر بتحذير:تمام يا عمي بس المرة الجاية مفيش اعتراض.
سامي بابتسمة: حاضر.
وقفت العربية أمام بوابة كبيرة يوجد خلفها فيلا كبيرة.
رحاب بزهول: ايه ده.
صقر بفزع:هو ايه اللي ايه………حرام عليك خضتيني………معاك حق يا حازم عايش معاها ازاي…….دي مشكلة بجد.
حازم بضحك على شان تصدقني……مش عارف انت بتح…….قاطعه صقر بنظرة مرعبة.
حازم:خلاص يا عمنا اسفين.
صقر لرحاب كادت تموت خجلا:دي الفلا بتاعتنا.
بعد مدخلوا
سامي لصقر:حمد الله على السلامة يابني وصل سلامي للوالد.
صقر:يوصل يا عمي.
سامي لحازم: انزل وصلوا يحازم
حازم:حاضر.
داخل الڤيلا
اول ما دخل صقر وهو بيتسند على حازم
كلهم جريوا عليه بلهفة
صقر:ايه يا جماعة هي أول مرة يعني.
انور بلهفة على ابنه:انت كويس صح.
صقر:اه كويس يابابا متقلقش.
جت ريماس تجري عليه وتحضنه:ابييييييييه ايه الي حصلك.
حازم بنفاذ صبر: في ايه ياجماعة دا إصابة في ايدو أنا مش عارف انتو قلقانين كدا ليه…….ثم أكمل حديثه وهو يزيح صقر عنه:حتى أنا مش عارف هو ساند عليا ليه.
صقر الجد بلهفة:صقر بعد الشر عليك يا حبيبي يارب أنا وأنت لاء.
حازم بنفاذ صبر وهو يلتفت إلى الجد:مش هنخلص النها……..
حازم بصدمة:انت!
الجد:…………………….
ياترى ايه الي حصل والجد يكون مين
يُتبع ..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق الصقر)