روايات

رواية حياة عبدالرحمن الفصل الثالث 3 بقلم عبدالرحمن حمدي

رواية حياة عبدالرحمن الفصل الثالث 3 بقلم عبدالرحمن حمدي

رواية حياة عبدالرحمن البارت الثالث

رواية حياة عبدالرحمن الجزء الثالث

رواية حياة عبدالرحمن الحلقة الثالثة

روحت جبت بيبسي وشيبسي و لب وطالع السلم سمعت صوت اتنين بيتكلموا ويقولوا
شخص ١:عرفت اللي حصل
شخص٢:ايه اللي حصل
شخص١:مش البنت منه بنت المرحوم احمد اللي ساكنه فوقينا جايبه شاب للبيت
شخص٢: ازاي ده طب ومرات أبوها
شخص١:يا شيخ اتنيل دي هيا اللي جايباه وكمان بيقولوا انه الشاب دا يبقا ابنها
شخص٢: الله يرحمك يا استاذ احمد مات وساب بنته على حل شعرها
شخص١:طب خلاص غير السيره دي بلاش نجيب في سيرة الناس
انا طبعا سمعت الحوار ده كله واتضايقت بس في نفس الوقت قلت عندهم حق انا لازم من بكره اشوف شقه تانيه عشان كلام الناس وخصوصا اني معايا فلوس كتير بسبب شغلي واقدر على إيجار شقه
طلعت السلم ودخلت الشقه دخلت اديت لماما الحاجه
ماما:يلا ادخل غير هدومك وتعالى عشان السهره
انا:لا يا ماما اعذريني مش هقدر
منه:مالك يا عبد الرحمن
انا:مفيش انا هدخل انام
ماما: ماله الواد ده
منه:معرفش والله انا هدخل اشوفه

الباب بيخبط
انا:ادخل
تدخل منه الاوضه وتقول
منه: مالك يا عبد الرحمن
انا:مفيش
منه:مفيش ازاي وايه اللي مطلع شنطة هدومك كده وايه
انا:لا بس انا مش عايز اعملكم مشاكل
منه:مشاكل ايه انا مش فاهمه حاجه
انا:بص يا ستي وانا طالع على السلم سمعت صوت اتنين بيتكلموا ويقولوا(حكيتلها على اللي حصل)
منه:يا سلام ودا سبب يزعلك مثلا
انا: انا خايف من كلام الناس عليكي والله
منه:ملكش دعوه بكلام الناس ويلا بلاش كلام فارغ رجع هدومك الشنطه وتعالى عشان نسهر شويه
انا:بس…

منه:من غير بس يلا
بالفعل فكيت عن نفسي شويه وخرجت سهرت معاهم شويه
عدت الايام والحمد لله كنت متفوق في دراستي وكنت في تالته ثانوي
(في المحل )
منه:اعمل حسابك هتجيلنا بضاعه جديده النهارده
انا:اوكي
بالفعل نزلت بضاعه جديده ولكن انا لاحظت حاجه غريبه على منه كانت ماسكه فستان معين وبتبص فيه جامد وشكلها زعلانه
انا:مالك يا منه
منه:ها مفيش انا تعبانه شويه انا هروح وانت شويه كده وتقفل اوكي
انا:اوكي
روحت منه وانا اتجهت للفستان شكله جميل بس المشكله سعره غالي انا حسيت ان منه نفسها فيه بس كلو يهون عشان خاطرها اشتريت الفستان وخبيته عشان اديهولها في عيد ميلادها
تاني يوم في المحل
منه:عبد الرحمن فين الفستان الأزرق اللي كان هنا
انا:اتباع امبارح لما انتي مشيتي واهي فلوسه اتفضلي
منه: كان نفسي فيه يا خساره
انا:معلش ربنا هيعوضك يلا عشان متتاخريش على المدرسه
منه:ماشي مع السلامه

عدت الايام وجه يوم عيد ميلاد منه بس المشكله انه كان وقت امتحانات الثانويه العامه كنا مش فاضيين ومكناش بنقعد في المحل كتير امي هي اللي ماسكه الشغل
خبطت على باب اوضتها
منه:انا مش فاضيه بذاكر
انا:ممكن ادخل تشرحيلي حاجه
منه:اتفضل يا عبد الرحمن بس ايه اللي ورا ضهرك دا
انا:كل سنه وانتي طيبه يا منه اتفضلي
منه: متهزرش ايه دا الفستان اللي انت قولتلي اتباع واديتني تمنه بس دا غالي
انا: مفيش حاجه تغلى عليكي ابدا
منه: متشكره جدا جدا وراحت فجأه حضناني
انا مصدوم من اللي حصل بس كان عاجبني الوضع الصراحه😂😂
فاقت منه من اللي هيا فيه
منه بكسوف: انا….انا … انا اسفه بجد والله انا مش عارفه عملت كده ازاي
انا:لا ولا يهمك لو كل هديه هجبهالك هتعملي كده يبقى هجيبلك هدايا على طول 😂😂

منه:يا سلام بقا كده طب امشي اطلع برا وخد هديتك معاك
انا:مالك قفشتي كده ليه كل سنه وانتي طيبه
منه:وانت طيب بس برضه اطلع بره عايز اذاكر
انا:حاضر
(عدت الايام وجه وقت الامتحانات عدت ايام الامتحانات على خير الحمد لله )
منه:انا خايفه اوي يا ماما عبد الرحمن اتأخر وهو بيجيب النتيجه
ماما:اهدي يا بنتي بس زمانه على وصول
الباب بيخبط
منه:افتحي بسرعه دا اكيد عبد الرحمن
تفتح امي الباب
منه:طمني ها جبت كام
انا بحزن: للاسف …….

يتبع…….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية حياة عبدالرحمن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *