روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل العاشر 10 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل العاشر 10 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 البارت العاشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الجزء العاشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الحلقة العاشرة

لتفتح عيونها ببطئ وتعب :انا فين …….
ح̀́س̀́آ̀́م̀́:لسه فاكره تقوليي .
لتقف من مكانها بسرعه:انت جيبني فين جيبي بيتك مش عشان انت انقذتني تبقا تجيبني بيتك
حسام:آ̲ف̲ن̲د̲م̲ ط̲ب̲ ت̲م̲آ̲م̲ آ̲ط̲ل̲ع̲ي̲ م̲ن̲ ب̲ي̲ت̲ي̲ ۆ̲ش̲ۆ̲ف̲ي̲ هتخ̲ر̲ج̲ي̲ آ̲ز̲آ̲ي̲
لورا:ت̲ق̲ص̲د̲ آ̲ي̲ ي̲ع̲ن̲ي̲ي̲
حسام:ق̲ص̲د̲ي̲ آ̲ن̲ت̲ي̲ ع̲ر̲ف̲آ̲ہ̲ ك̲ۆ̲ي̲س̲ ب̲ص̲ي̲ ي̲آ̲ب̲ت̲ آ̲ن̲ت̲ي̲ آ̲ن̲ت̲ي̲ هرب̲ت̲ي̲ ل̲ي̲ آ̲م̲ب̲آ̲ر̲ح̲
لورا:ق̲ۆ̲ل̲ت̲ل̲ل̲ك̲ م̲ہ̲ر̲ب̲ت̲ش̲ آ̲ن̲آ̲ م̲ش̲ هيا
حسام:آ̲ۆ̲م̲آ̲ل̲ آ̲ن̲ت̲ي̲ م̲ي̲ن̲
لورا:ل̲ۆ̲ س̲م̲ح̲ت̲ آ̲ن̲آ̲ ع̲آ̲ي̲ز̲ہ̲ آ̲ر̲ۆ̲ح̲ ب̲ي̲ت̲ي
حسام:هههههههه بتقولي اييي انتي عبيطه ولا اي
لورا:انتي عايز اي منيي لو سمحت عايزه اروح بيتي مامتي الوقتي قلقانه عليااا
حسام:طب لو مروحتيش ياااا لورا
لورا باستغراب:انت عرفت اسمي منين
حسام:شكللك متعرفنيش كويس
لورا ببرود:ونت مين يعنيييي يكنش تامر حسني ومعرفش
حسام:تامر حسني ليتابع بخبث:مفيش خروج من هناا
لورا:يعني ايي هو انت خاطفني
حسام:اه خطفك ……
لورا:اي خاطفني ………انتي معندش دم بقولك سيني
ولسه هتخرج وتفتح الباب قفل الباب بعنف وزقها جامد والتصقت بالحائط ومسك اديهاا بقوه
لورا:سيب اييييدي ابعد عني انت عايز منيي ايي
حسام:بس يابت اسكتييي مفيش خروج من هنا سمعتي
لورا:لييييه
حسام:عشان هتكوني مراتيي
لورا بصدمه:اي
****************

 

 

 

 

 

 

في بيت بسمله
ادهم:طمني يادكتور
الدكتور: ادتلها حقنه مسكنه عشان تهدي شويه …هيا كويسه مفيش حاجه
ادهم وصل الدكتور ودلف الغرفه
جوان:انا عارفه أن مينفعش ادخل ما بينكوا بس هيا مالها الدكتور كتبلي في الروشته علي حقن مهدئه تاني
ادهم:كتبللك حقن تاني
جوان:ايوه قالي لو اتعصبت تاني ….أو حاجه تدولها حقنه المهدء ديي ……هو في يا ادهم
************
في المستشفي….
نور:اوعي كدا…….متلمسنيش لو سمحتي
ميار استغربت تغيره بسرعه:في اي يانور انا بس بشوف ايدك ……
نور:مفيش …….وشد أيده من ايديها بقوه
زينه دلفوا للمستشفي بسرعه:في اي يانور ياحبيبي طمني عليك …..في اي ميار
نور بعصبيه:كويس ….منين الي عرفك أن انا هنااا
زينه:ميار يا حبيبي قلقت عليك ….قلي اي الي حصل
نور:ماما معلش متشوفي دكتور او حد يجي يشوف ايدي بتوجعني جامد …….
زينه بقلق:حاضر يا حبيبي ……بعد ما زينه دلفت
نور:هو انا مش قلتلك محدش يعرف …وحكتيلها الي حصل طبعاا
ميار:غصب عني ….قولتلها انك في المستشفي بس مقلتلهاش الي حصل ……
مسك ايديها بقوه شدها فوقه ….ليتابع ببرود:انتي عارفه ياميار لو حكيتي الي حصل لحد انتي حره
ميار بانفعال:انت اييييي ياأخي هو انا غلطانه …….انت بجد بارد اي كميه البرود الي فيك دي انا غلطانه بجد
نور بزعيق:ايوه غلطاااانه ومتعرفيهاش ….سمعتني

 

 

 

 

 

ثانيا انا مش بارد لمي نفسك
ميار بضعف والم:لو سمحت سيب ايدي بتوجعي جامد اه
نور:انا عيزها توجعك ………..
ميار بدات تعيطت جامد:حرام عليك …..سيب ايدي انا عملتلك اييي
نور:علشان لما اقوللك حاجه تقوليلي حاضر …متغلطيش فياا تاني ….بعد أيده أنها وهيا مازلت فوقه
تلفونها رن بعدت عنه …….. بترن عليهاا
افتكرت أنها حكت لمامتها كل حاجه ونور في المستشفي :الوا ………اي ياماما
الام:ها يا بنتي بتعملي اي كل دا هو الدكتور مكتبلوش علي خروج …….
ميار طلعت من الغرفه:لسه ياماما
االام:مالك كنتي بتعيطي ولا ايي
ميار:لاء ياحببتي ……ماما
الام:طب طلما مامته معاه تعالي انتي هبعتللك ابن خالتك يجيللك تمام
ميار قفلت مع مامتها ودخلت الغرفه: مامتك معاك انا هروح اناااا …….
نور بحده:استني السواق تحت هيروحك
ميار:لاء اناابن خالتي جيلي الوقتي ….مش عايزه اتعبك معاياا ……عن اذنك
ولسه هتخرج ……..شدها وجذبها لحضنه:بتقوليلي ابن خالتللك مين دا الي جاي يوصللك …….
ميار بانفعال:انت ملكش دعوه يا نور ….ابعد بقااا مينفعش الي انت بتعمله دااا
نور:ونا قولتللك السواق تحت …….

 

 

 

 

 

ميار:ما قولتللك ابن خالتي جيلي …..ابعد بقااا كدااا دنتا فظيع …….
نور بعصيبه:طب تعالي بقاا ميار أما اثبتللك انا فظيع ازايي
بقت تحته وهو فوقها وانقض عل شفتيها وباسها بكل غل
وهي تحاول عنه ولكن بدون جدوي ابتعد عنها لما خس أن في دموع نزله علي شفتيه وهو يقبلهاا
ميار خرجت من الغرفه بسرعه وبتبكي ونزلت تحت
وعيونها محمره من شده البكاء ……تلفونها رن
الوا …….
ابن خالتها:انتي فين ياميار ……انا مش عارف
ميار:هو انت فين
انا عند المستشفي ….
ميار التفت وشاورته لانه كان واقف بعيد …..
اتجه ليها:انتي كويسه
ميار:اه كويسه ……..يلا عشان ماما بترن علييا كتير
ابن خالتها:تمام
***************
في المساء عند مروان في القصر
بتحاول تهرب مش عارفه ………كانت واقفه عند نافذه بتحاول تفتحها كانت جامده
مروان:لاء انتي يا زكيه اوووي مفكره كدا يعني انتي كدا هتهربيي
التفت صفا بصدمه:اي …….انا اصلا مكنتش بهرب
مروان:امم اومال كنتي بتعملي ابي…….
صفا ببرود:مكنتش بعمل حاجه …….لتتابع بعياط:منا حكتللك الحقيقه سيني بقاااا هو انتوا لي كلكوا قلبكوا قاسي كدا فكرت مش زي بباك…….طلع ازبل منه

 

 

 

 

مروان اصايق من الكلمه جداا وبدأ يتعصب:زباله ……
صفا وهيا تبتعد هو يقرب منهااا ومسك بوجهها جامد
هو انا مش قولتيللك لو قليتي ادبك ممكن اعمل اييي
صفا بتحدي:هتعمل ايييي يعنيييي ها تعمل ايييي
بدأ يفك زراير بلوزتها وماسك ايديها مثبتهم جامد
صفا بصدمه:انا اسفه يا مروان ابعد عنيييي وبتحاول تبعد عنه ………….مش عارفه تعمل اي ….
صفا أغمي عليها. ووقعت علي الارض
مروان بقلق عليها:صفااا صفااااا ردي يا بنتي
شلهااا وطلعها الاوضه بسرعه ورن علي المستشفي وطلب دكتوره …………..
بعد شويه الدكتور ايجت ……..
وكشفت علي صفا ومروان بره ….قلقان جدااا
الدكتور استغربت أن صفا كويسه مفيش حاجه
صفا ببكاء:ساعديني لو سمحتي ……..ايوه انا كويسه مفيش فياا حاجه ……
الدكتور وقلبها حن ليها:اساعدك ……ف……في اي طيب
صفا:لو سمحتي ساعديني دا متجوزني غصب عننيي
انا عايزه اهرب من هناااا لو سمحتييي ساعديني
الدكتوره:ط…..طب ازايييي انتي اسمك ايي
صفا:صفاا
الدكتوره:طب يا صفا لو انتي عايزه تهربي هتهربي ازاي مينفعش …..
صفا:اعمل اييي
الدكتوره:طب اهدي الاول انا هساعدك ممكن تقوليلي رقمك عشان اكلمك وساعدك ….لأن مينفعش نتكلم هنااا
ونا هساعدك يا حبيبتي …..

 

 

 

 

 

صفا:ممعياش تلفون
الدكتوره:طب تلفوني كدا خليه معاكي ……ونا هرن عليكي وهفهم منك كل حاجه
صفا:تمام ………..
مروان بدأ يقلق اكتر ……ولسه بيفتح الباب الدكتوره فتحت الباب:هيا كويسه يا مروان باشا بس محتاجه راحه شويه هيا عندها ضعف مبتكلش كويس ودا الي خلها يعني يغمي عليهاااا
مروان وصل الدكتورة وطلع الغرفه
***************
عند ميار ……
دلفت الام للغرفه:ياميار ياحبيبتي من لما جيتي من المستشفي ونتي كداا ماللك يا حببتي في اي……
ميار:مفيش ياماما …..انا هروح هشوف الجده كدا
الام:ميار عايزه اقوللك حاجه …..يابنتي
ميار بشك:في اي ياماما
الام:بس عيزاكي تهدي يا حببتي …..بسمله
ميار:مالها بسمله يا ماما……..
الام:طلعت مخطوفه زيك…….وهيا ومحمد بيقوللك يابتي الشرطه كانت بتدور في البحر ……….
ميار:البحر ……ماما فهميني …..بسمله مالها ياماما
************
في منزل في تركيااااا
⁦❤️⁩س̲آ̲ك̲ت̲ف̲ي̲ ع̲ن̲د̲م̲آ̲ ن̲ل̲ت̲ق̲ي̲ س̲آ̲ك̲ت̲ف̲ي̲ ب̲آ̲ل̲ت̲ح̲د̲ي̲ق̲ ف̲ي̲ عينك ف̲ي̲آ̲آ̲ آ̲ل̲ك̲ل̲آ̲م̲ ۆ̲ہ̲ي̲آ̲ آ̲ل̲ق̲ص̲ي̲د̲ہ̲ ۆ̲ہ̲ي̲آ̲آ̲ آ̲ل̲ل̲ق̲آ̲ء⁦❤️⁩
________________________________________

 

 

 

 

 

لتفتح عيون ببطئ لتظهر بتعب شديد:محمد …….محمدددددددددد ….ه….ه…….لتظر حواليا لتجد محاليل في يدهاااا لتتابع ببكاء محمد
ليدلفوا الي الغرفه…………
نودي:انتي كويسه اهديي اهدي ……
بسمله ببكاء:يامحمد………..
نودي:لو سمحتي اهدي مينفعش كدا انتي تعبانه
بسمله:انا فين ….ا……..انا فين …..بتلتفت حوليها بتعب:ومحمد فين ……
نودي:محمد مين …..اهدي الاول من فضللك …..انتي تعبانه اوووي مينفعش الي انتي بتعمليه داااا
بسمله:انتي مين ……….
لتدلف الام الي الغرفه ……..نودي اطلعي وسيبينا …
نودي:حاضر ياماما
روزين:اهدي لو سمحتي …..مينفعش الي بتعملي دي دا انتي مش شايفه المحالييل الي فايدك دي ممكن تهدي عشان كدا غلط
بسمله:ا……….ا….أناا…..فين ….
روزين:انتي في تركيااا
بسمله:تركيااااا
روزين:انتي مش فاكره حاجه خالص ……..
بسمله:انا…..ف……فكره ان كنت مع محمد وبس …..هو فين …….
روزين:طب اسمعيني انا هقولك احنا كنا في اليخت بتاعتنا …….ولقناكي في البحر …….ونزلناه نجيبك دا الي نعرفه ……ممكن تفهمينا انتي …الي حصل
بسمله ببكاء:ومحمد ………

 

 

 

 

 

روزين:محمد مين …….
بسمله:شيليلي البتاع الي فيدي دا شيليه يامحمممممد
روزين:مينفعش كدا انتي بتعملي اييي لو سمحتي كدا غلط اهدي حاضر هشلهوللك شالت المحلول من ايديها
نودي ……..نوددددي هتيلي الحقنه بسرعه ……بسرعه
بسمله:انا عايزه محمد ……..
نودي:اتفضلي ياماما ……ادتلها الحقنه ……
بسمله بدأت تهدي ومازالت تهلوس في اسمه ….يا محمد انت فين انت قولت أن……..انك مش هتسيبنيي يامحمد
روزين:تعالي بره يا نودي
في الصباااح ………
لتفتح عيونها مره ثانيه ………بتعب …..قامت من مكانها وافتكرت الي حصل
Flash back
القنبله اتفجرت في كل المكان …….
وقفزوا في البحر …..
بسمله:كح…….كح……محمد…….كح ….
بدأ يحضنها ويحتويها …….بس اسكتي انا معاكي ماتخفيش ……….اهدي
Back

 

 

 

 

 

دلفت التراس لتجد أمامها البحر ونظرت إليه ……هو انا فعلا في تركياا
لتتابع :انت فين بس …..انت قولت انك مش هتسبني
دلفت روزين للغرفه:صباح الخير
التفت بسمله عيونها ممتلئه ببدموع الصامته
روزين بحب:انتي كويسه ……
بسمله:لو سمحتي انا مخنوقه ممكن انزل شويه لو سمحتي ……
روزين:طبعا طبعا اتفضلي ……دي ملابس ليكي لو حبيتي تغيري …….
دلفت خارج الغرفه …….
ارتدت بسمله ملابسها ودلفت ناحيه الشاطئ
روزين:نودي انزلي شوفيها …..وخلي بالك منها
نودي:حاضر ياماما …
واقفه علي الشاطئ………وهيا تدلف وحاطه أيدها علي وجهها وتبكي بصمت …….
ليقابلها شخص وهو يتحدث في الهاتف …..
لتصتدم به ………امسك بهااا قبل أن تقع …..
بسمله وهيا تفتح عيونها ببطئ:اسفه معلش ……..
لتتابع بهمس:محمد

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2)

اترك رد

error: Content is protected !!