روايات

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الفصل الثالث عشر 13 بقلم نوسه حماده

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 البارت الثالث عشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الجزء الثالث عشر

رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2 الحلقة الثالثة عشر

لمعه العين عندما تري من تحب ⁦❤️⁩
‏هيا الابجديه التي لا تنطقها الشفاه
‏___________________________
في صباااح يوم جديد …………..في شقه راقيه جميله للغايه….
لتفتح عيونهااا ببطئ وتستيقظ بتعب
وهي تضع يديها علي جبهتهااا بالم:اه اي الصداع داااا لتلتفت حولهااا ……اي دااا اناا فين ….و……
بصت علي نفسهااا لتتابع بصدمه وناا اي الي لبسني كداا
كانت لابسه بجامبه بنص كوم خفيفه ……
ليتابع ببرود:انا كل الي فكراه اني يجري وعربيه خبطتني
قامت من مكانها وخرجت من الغرفه بصت علي الشقه اد اي جميله جدااا ………لتتابع:ليكون انا مخطوفه زي بتوع الروايات كدااا …….يوه عليااا ودا وقت هزاري
بصت علي الباب لقت حد بيفتح الباب ….
بسمله اتجهت بسرعه الي الغرفه ……استخبي فين …ليكون حرامي ولا حاجه ةسراقني اعمل اييي
دخلت في الدولاب …………..
ليدلف الي الغرفه لم يجدهاااا دور في كل حته في الشقه لم يجدهاااا
دلف الغرفه مره ثانيه ………ودلف التراس لم يجدهااا
قبل ما يخرج من الغرفه لقه باب الدولاب مش مقفول
كويس ليدلف هو يضحك بخبث……….وشد الباب وفتحه
بسمله:عااااااااااااا ه………ه…….محمد
محمد بتمثيل:احم……كنتي بتعملي اي هنااااا

 

 

 

 

بدأت الدموع تنزل من عيونهاااا
محمد:بتعيطي ليي
بسمله:بتسالي بعيط لي ……..انت بجد فاقد الذاكره
محمد:فاقد ذاكره؟ …..بصي افهمي كنتي بتجري لي
امبارح ………..
بسمله:انا بسالك في حاجه ونت بتسالي في حاجه تانيه
محمد:فاقد ذاكره اي الي انتي بتتكلم عنهااا ……….
بسمله ببكاء:يعني اييييي انت مش عارفيينييي ولا حتي
فاكرنييي ازاي ده حصللك ……ونت لو مش فاكرني
جبتني هنا لييي طلما مش فاكرني ولا عرفيني
محمد:طالع من المستشفي امبارح فلقيتك بتجري
ونا وقفت العربيه بسرعه ونزلت لقيتك أغمي عليكي
بسمله ببكاء:انا مش مصدقااااك يامحمد انت بتكذب علياااا
محمد:برحتك دي حاجه تخصك انا قولتللك الي حصل …..
بسمله:ازااااااي ……لا ونبي يامحمد متعملش فياا كدا لا
ومسكت وجهه ازاي مش فاكرني ….
بسمله:انت بتهزر معاياا صح …….قولي انك بتهزر معاياا
محمد بزعيق:وههزر معاكي لي بصي يابت انتي انا عايز اعرف الي عملتي امبارح دا اييي في المستشفي ونتي عملتي ليي كداااا تبقي اي عشان تعملي كداا

 

 

 

بسمله:انا ابقا مراتك …….يعني انا هعمل كدا ازاي لو مكنتش اعرفك
محمد:وايه الي يثبت انك مراتي …..فعلا
بسمله:طب تعالي نرجع مصر والله هتفتكر كل حاجه
محمد:منا قولتللك انا مش فاكر الذاكره انتي لي
مصممه علي كدااا
بسمله:انا مش مصممه انت ناسيني عارف يعني اي ناسيني
انت مش فاكرني خالص ولا عارف انا مين ….بدأت تعيط جامد ……انا بسمله يا محمد انت مش فاكرني
محمد بتمثيل:للاسف لا مش فاكرك …..بس انتي عارفه لو كلامك دا طلع مش صح عرفه هعمل فيكي ايي
بسمله:مش محتاج تقولي كل دا لاني مش هكذب عليك
يصلها وكل اما تبكي دمعه حاسس قلبه بيتقطع عشانهاااا :طب لو سمحتي بطلي عياط …….عشان خاطري بطلي ……وبدأ يمسح دموعهاااا وشدها لحضنه
بعدت عنه بسرعه لتتابع بغيظ:لو سمحت ابعد عنيي
متلمسنيش ……
محمد:لي يعنيي
بسمله:حاسه اني في حضن واحد تاني ….مش محمد الي اعرفه ……معتش تلمسني كدااا
محمد:تمام انا اسف في اكل بره لو حبيتي تكلي
بسمله:مش جعانه …

 

 

 

محمد بهدوء:بس لازم تكلي عشان اني تعبانه وطول الليل مركبه محاليل …….
بسمله:قولتللك مش جعانه ولو سمحت أخرج عشان عايزه اقعد لوحدي …..مخنوقه
محمد:مني يعنييي …….
بسمله:حضرتك عرفت السبب لوحدك اهو …..
محمد:حاضر هخرج ……لسه هيخرج من باب الغرفه
بسمله:ثواني كدااا كنت عايزه اساللك سوال محيرني
محمد ببرود:اتفضليي
بسمله:مين الي لبسني الهدوم دي
محمد:متقلقيش مش انااا كان في ممرضه هنا
بسمله:ومين قاللك اني قلقانه………….
محمد:مهو باين ……وقفل باب الغرفه
بسمله:انت بتقفل الباب لييي
دلف الغرفه الملابس ……….وقفت علي الباب…طب هو الدولاب دا ابي منظر وخلاص
مفيش ……رد
بسمله:علي فكره انا بكلمك …..لتتابع بهمس:انا حاسه لي كدا انك بتتخطط لحاجه وانت مش فاقد الذاكره طب
اتاكد …….فضلت تروح وتجي وبتفكر في فكره اصل دا مش واحد فاقد ذاكرته لتتابع بخبث:انا عرفاه كويس

 

 

 

اكيد بيفكر ….في حاجه عايز يعملها طب هو لي محبي عنييي وازاي الي اسمها روزين دي لقتي في البحر …لتتابع
ببرود:لي القصه المعقده دي طب مهو يمكن فاقد الذاكره

‏ اضربه علي دماغه زي بتوع المسلسلات ولا اعمل اي يووه لا اي غبائي دا ….جالي فكره حلو اوووي عشان

‏ نشوف بقااا هو بيكذب ولا لاء وبصت لسقف الغرفه
فتح باب الاوضه لقاه في وشه……….واقفه كدا لييي
بسمله ببراءه:عادي يعني
محمد:طب انا خارج عايزه حاجه
بسمله:لاء مش عايزه حاجه………….
خرج وقفل الباب من بره …………..
فضلت قاعده واستنت شويه بعد قليل …………..فضلت تعيط جامد بتمثيل إنسان بارد وكمان معندوش دم انا
عيزاه بس يفتكر عشان يطلقني بقاااا انا اصلا كنت بحب ابن عمي ….انا لي سبته انا عملت معاه بالعند…… هو

‏ بيحبني ويحترمني مش زي دااا تواني ونامت مكانها بتمثيل وبدأت تهلوس باسم مروان
قاعد علي مكتبه في المستشفي ………وسمع كل كلمه هياا بتقولهااا …..
بعد قليل عند بسمله دلفت للحمام لان مفيش في كاميرا مراقبه ……لما تشوف بقااا نسيني ولا لاء
……….وفتح باب الشقه وقفله بعنف …….
خرجت من المرخاص بسرعه ودلفت الغرفه ….ولسه هتقفل الباب لتجد من يفتحه وهيا تبعد ……..
بسمله بخوف:ا….اي في اي ماللك

 

 

 

 

نسي كل حاجه وهو بيفكر في اي :عايزه تطلقي مني يا بسمله
بسمله:اطلق؟اززاي دا من الي قاللك كداااا
محمد هو يقترب منها وحدفها علي السرير ………..
بسمله متوتره:اي …..في اييي عايز مني اييي انت….أن….انت شوفت كاميرات المراقبه صح ….والله
يامحمد كنت بعمل كدا عشان اشوفك بتمثل علياا ولا لاء عشان انا حاسه بكدا. ……….انت فعلا كن. كنت بتمثل علياااا صح
محمد:ياروح قلبي حد برضه ينسي مراته ….حبيبتوا
بسمله بفرحه:يعني انت فاكرني وكنت بتمثل
محمد بزعيق:دنا هربيكي ……وعرفك ازاااي تتكلميي كدااا
بسمله:م……منا قولتللك انا كنت بقول كدا عشان اعرف …
بصتله بصدمه:لتجده عاري الصدر …..لا يامحمد ونبي متخوفنيش منك ………وبتبعد وبترجع من علي السرير
بسمله ببكاء:لا ونبي يا محمد ……ابعد عنيييي
محمد:ةطلما عملالي فيها البت الي مفيش منك اتنين
بتقوليييي كدااا لييي
بسمله ببكاء :انا اسفه …………
لبس قميصه وخرج من الغرفه ودلف التراس ……..
بعد شويه فضلوااا كددااا محدش بيكلم التانيي
في المساء……….
دخل الاوضه لقاه قاعده بتعيط جامد …….
محمد:بتعيطي لي الوقتيي……..مش عرفتي اني مش فاقد ذاكره ولا حاجه ….بوظتي كل حاجه عملتها ……
بسمله:بوظت اي مثلا …….
محمد ببرود:مفيش قومي كلي ……
بسمله بصت في الأرض:مش جعانه أناا
محمد قرب منها وجذبها لحضنه وهيا فضلت تعيط جامد
بتعمل فيااا كدا لي هو انا عملتيللك اييي ……يعني هو انا مستهلش حبك ليااا انت مش بتحبني
محمد:ازاي بس ونتي كل حاجه ليااا
بسمله:كفايه يامحمد عشان خاطري لو بتحبني بجد متبعدش عني تانيي …..
مسك وجهها وبسه من جبهتها:مش باعد يا روح قلبي ….

 

 

 

 

‏ومسك أيدها وبدأ يطمنها بوجوده:قومي كلي علشان خاطري…………مينفعش كدااا
بسمله:مش واكله غير لما تفهمني انت عملت كدا ليي
محمد:مش وقته يا بسمله قومي كلي الاول
بسمله:لاء مش هقوم لما تفهمني الاول …….
محمد:بعدين معاكي بقااا قولتللك اسمعي الكلام ……بطلي عند
بسمله بزعيق:مش سامعه حاجه ………..لما تقولي الاول انت بتعمل كدا لييي …….انت الي عنيد مش انااا
محمد:بسمله ………
بسمله ببكاء:نعم …..نعمممم وبدأت تمسح دموعها وهيا بتعيط جامد ………. انت مبتحبنيش يامحمد طلقني وخلاص مننفعش انا ونت مع بعض ……….طلما مش عايز تقولي اي حاجه محسسني أن انا عندك ولا حاجه …انا اصلاا ولا حاجه عندك……….
محمد:لي بتقولي كدااا ……ومسك وجهها وقرب منها
وحست بدموعه علي وجهها …….خايف عليكي ….من يوم ما اتجوزنا ونتي بتتاذي كتير ……..انا فعلا مستهلكيش………
عيطت هيا كمان لا متقلش كداااا متقلش انا مستهلكيش ديي………
بعد عنها وقال:خلاص يا بسمله فعلا زي ما قولتي احنا مننفعش لبعض انا عملت كل كدا عشان عايز ابعد عنك ….ولا عايزك تتاذي معايه ……وحاضر هطلقك
مش انتي عايزه كدااا
بصتله بصدمه:تطلقني ……….
بصلها:انتي………

 

 

 

في جو من المرح …………في الحديقه
مروان بشك:مالك قاعده مش عي بعضك كدا لييي
صفا:هااا لا مفيش عادي …..هو انا باين عليا حاجه
مروان:امم باين عليكي متوتره جدااا
صفا:لاء مفيش …….
مروان:طب يا صفا ثواني وجيللك
صفا:تمام
بعد ما مروان دلف صفا اتصلت علي الدكتوره وقالتلهااا
اعمل اي مروان مش قاعد معايا دلوقتي …..
الدكتوره:بسرعه انا بره بسرعه
صفا قفلت معاه وجرت بسرعه ……الدكتور شورتلها تركب
دلفوا باقصي سرعه ……..
بعد شويه …..صفا:انا مش عارفه اقوللك ايي
الدكتوره:متقليش حاجه يا صفااا
صفا باستغراب:هو احنا فين ……
الدكتوره:هتعرفي بعدين انزلي ….
دلفواا لمخزن…………..الدكتور زقت صفااا ……وخرجت
صفا:اي دا ……انتي عملتي اييي
لي يا صفاا كدااا
التفتت لتتابع بصدمه:مروان ……

 

 

 

قام من مكانها:ليييي عملتييييي كداااا بتهربييييي ليييي
صفا ببكاء:عشان انت متجوزني غصب عني ……..
مروان:شكللك بتعملي بالعند ومبتسمعيش كلام وهوريكي
شد ايدهااا جامد ……وربطهم ….
صفااا:انت ……ا….انت بتعمل ايييي يا مروان ….
مروان:هعلمك الادب …..
صفا ببكاء:لا انا اسفه ………انا اسفه سبنيييي
مروان:مفيش اسفه …انتي غلطي لازم تستحملي غلطك
صفا:لااااااااا يا مروان ……..
ضربها بالقلم:اخرسي ….اخرسيييي
صفا وضعت يديهااا بألم :هعمللك الي انت عايزه بلاش تضربنيي……متاذنيش
مروان:ونتي مبتسمعيش الكلام ………..
صفا: سبني يامروان
صفا:انت هتعمل ايييي
قلع الحذام ونزل ضرب فيهاااااا ……..
صفا بألم:الحقوني …….حرام عليكك يا مفترييي………
بعد قليل …….بصلهااا لقاه أغمي عليهاااا ……وجسمها كله بينزف من كتر الضرب
_______________________________________

 

 

 



محمد:انت………
قامت من مكانها مسرعه وحطت أيدها علي فمه بصتله
بدموع…..لا متقلهااش يامحمد متعملش كدااا انا بحبك
ههون عليك تسبني مبتعمل هعايااا كداااا ليي
محمد بكسره:منتي علطول بتقوليلي طلقني طلقني ……بضيقني اووي الكلمه دي …….علطول بتقوليها
بسمله ببكاء:غصب عني ……انابحبك
جذبته اليهااا في قبله عميقه……….وتلف يديها حول عنقه ………ثواني وابتعدت عنه وبخجل شديد
احم…..انا اسفه مش قصدي ..
ليسحبها اليه وانقض علي شفتيهاااا في قبله عميقه وهو يقبلهاا بشده وهيا كانت كالمغيبه تماما بين أحضانه
____________________________
_______________________________________
في بيت حسام …..
‏حسام ببرود:اتفضلي غيري هدومك دي الموذون تحت

‏لورا:انت عارف اني انا مش موافقه علي كداااا

‏حسام:منا قولتللك مش باخد رايك ….وخرج وسابه

‏فضلت جالسه علي الاريكه …….باب الزجاج بيخبط..
‏التفت ……….

‏انتي اخلصي ………

‏لورا اتجهت:انتي مين …….

‏ريهام:ملكيش دعوه انا مين خليكي في الي انتي في الوقتي حسام هيتجوزك صح………….

‏لورا:ايوه ….

 

 

 


‏ريهام:لازم تهربي بسرعه ….مش انتي عايزه كدااا
‏لورا:طب ازااي

ريهام:هقوللك …….كسرت الزجاج ……
لورا خرجت بسرعه…….
ريهام:انتي تهربي خالص …….سمعتي
لورا بدأت تجري جامد ……مش عارفه هيااا بتعمل اي لتتابع بهمس:هيااا مين دييي ….طب ونا مالي
بدأت تجري جامد ………
بعد قليل من الجري ……..لتتابع بتنهيده:ه…..ه…….اعمل اي الوقتي اناااا
حسام تحت مستنيه وطلع ملقهاش في الغرفه والزجاج مكسور عرف انها هربت ……
نزل بسرعه اتجه لسيارته ليديرهااا باقصي سرعه …….
لورا:اعمل اي الوقتي اعمل اييي ………التفتت لقت حسام راكب عربيته …….لتتابع:انا غبيه اوووي
دلفت البيت بهدوء……..
انتي مين وبتعملي اييي …..
التفتت لورا بصدمه:أناا………..كنت……هو مش انتي الي
ريهام:ايوه انااا احب اعرفك بنفسي انا ريهام مرات حسام
لورا بصدمه:هو متجوز ….
ريهام:امم متجوز ……..
لورا:وطلما هو متجوز عايز يتجوزني لييي
ريهام:حببتي …..حسام بيحبني انااا بس بنا مشاكل فبيعمل كدااا عشان نرجع لبعض
لورا بعدم فهم:مش فاهمه……
ريهام بخبث:يعني هو عايز يرجعي …متشكلين مع بعض وكدااا
لورا:برضو مفهمتش ….
ريهام:يعني حسام بيعمل كدا عشان ارجعله فكرتني هدايق ……
لورا:يعني هو فعلا مش هيتجوزي …
ريهام:ممكن كان يتجوزك …..بس هيطلقك علطول ….

 

 

 

لورا ببرود:طب ونتي سعدتيني لي اهرب …
ريهام:انت لسه مش فهمتي ……….
لورا:لاء مش فاهمهة……….انت فعلا مراتي ولا تكذبي ….
ريهام:منا قولتللك انا مراته ….
لورا:يعني هو عايز يتجوزني عشان يغيظك …….ويدايقك
عشان ترجعيله…….
ريهام:امم………..
لورا:مش عارفه لي مش مصدقهاكي ……
ريهام:ميهمنيش ……المهم هتهربي ازاي من هنااا
لورا:عايزه اهرب وروح بيتناااا ……
ريهام:هههههه اي بتقولي ايييي حببتي اصحيلي كدااا هيعرف مكانك فين وهيجيلك …….
لورا:هو مش انتي بتقولي هو بيعمل كدااا ترجعوا لبعض ….طب مترجعواا لبعض لتتابع بزعيق:ونا مالي بيكواااا ……
ريهام بغيظ:يابنتي انتي حسام عرفك منين …….
لورا:معرفش انتي شكللك بتكذبي ةمتعرفوش ولا هو جوزك ولا حاجه …..لو بيحبك مش هيعمل كدااا
ريهام:انا طلقته. ……..وهو مبيحبش االا انا سمعتي
ومش هسمح لوحده زيك تحبوا ويتجوزهااا ……………
طلعت مسدس وثبتته…………..والطلقه ايجت فيهااا
وطلعت تجري…………
لورا وقعت علي الارض بتنزف دم
فضل يدور كتير ملقهاش ……بص لقياه الحديقه ……
دلف ببطئ…………..لقياه مرمريه علي الارض بتنزف
حسام بصدمه :لوراااااااااااااا
___________________________________

 

 

 

في في بيت منه …….
منه بتحكي لي لارا الي حصل …….
منه:زي مابقولك كداا وبعدهااا طلعت من الشركه ……
لارا:يلا يامنه بقي معلش ……..
___________________________________
في الصباح تركيااااا …………
⁦❤️⁩ وحبك في أعماق قلبي⁦❤️⁩
لتستيفظ …..تللك الجميله ذات العيون الخضراء ……..
لتنظر لهو بعشق………هو انت صاحيييي
محمد:ايوااا صاحي …..
قربت منه وحضنته لتتابع بمرح:محمد هو انا ممكن اساللك سوال…………
محمد:اسالي.
بسمله:انا مش فاهمه اي الي حصل بالضبط ممكن تقولي
محمد:اي الي حصل…..
بسمله ببرود:مفيش مش عيزاك تقول حاجه…..لو سمحت أخرج عشان اغير …..
محمد بمكر:طب ما تغيري هو انا مسكك….
بسمله:يعني ….هو …انا ….ه…هقوم ازاي كدا …ونا…
محمد:ونتي ايييي يا سوسو …
بسمله وهيا تضيقك عيونها:انا عارفه انت قصدك ايبي …انت قليل الادب اخرج بقاااا
محمد:انا عايزه انام ……

 

 

 

بسمله:يعنييي ايييي بقوللك عايزه اغير
محمد بنوم:متغيري…..يابنتي
وهيا بتشد الغطاء بخجل ……مينفعش الي بتعمله دااااا
بصلهااا:متتكسفيش يعني ….محسيساني أن ….
بسمله:عااااااااااااا اسكت خالص ….خلاص هفضل كدا لما تقوم ….هيي
محمد:طيب تمام ……..
بسمله:يا محمد بقااا قوووم …….مينفعش كداااا
قام من مكانه ومسك مخده وضربه بهزار:بس بقااا ليتابع بخبث:هغمض عيوني قومي غيرييي
بسمله:لاء طبعااا انت تخرج من الاوضه عشان اكون براحتييي …….
محمد:حاضر ……وشد الغطاء من عليهااااا وانقض عليهااا مره ثانيه …………..
بعد قليل ……………فتحت عيونها تاني وبصتله……
انت صاحيييي
مفيش رد …..
بسمله بهمس:شكله نايم …….انسحبت من جنبه ودلفت المرخاص ……….
بعد شويه هو قام …….وهيا دلفت من المرخاص ……
لتتابع بمرح:صباح الخير ……
محمد:صباح النور ………تلفونه رن …..هو مردش

 

 

علي فكره تلفونك بيرن يا محمد ..
محمد:منا عارف ليتابع:بعدين انتي قومتي من جنبي امتي
تلفونه رن مره ثانيه ……مسك تلفونه:الوا
رقم مجهول:مرات عمك هيا السبب في كل الي بيحصللك داااا …….والخط اتقفل ……
بسمله قربت منه:في حاجه
محمد:لا مفيش ………وبعد شويه فضل يفكر في الرقم دا والي قاله ……
محمد:بسمله ……
بسمله:نعم يا حبيبي …..
محمد:هنرجع مصر دلوقتي ….
بسمله:لي …
محمد:هفهمك بعدين . ..البسي يلا …
بسمله:حاضر. …
دلف لغرفه الملابس …….
بعد قليل…….خرج من الغرفه ……….ملقهاش في الأوضه
دلف غرفه تانيه ………..ليتابع بذهول:بسمله…..بسملللللله
لقاه…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جذبتني بعيونها الخضراء 2)

اترك رد

error: Content is protected !!