روايات

رواية طفلة الآرام الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم غنوة حبيب

رواية طفلة الآرام الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم غنوة حبيب

رواية طفلة الآرام البارت الثالث والعشرون

رواية طفلة الآرام الجزء الثالث والعشرون

طفلة الآرام
طفلة الآرام

رواية طفلة الآرام الحلقة الثالثة والعشرون

نسمة قامت من النوم بفزع وهي عرقانة وبتلهث
بصت جمبها شافت آدم نايم
رهف مسحت عرق جبينها وغمضت عينينها بتعب : الحمدالله الحمدالله انه حلم مش حقيقة ابتسمت وقالت : آدم بيحبني من اربع سنين انا عارفة ومتاكدة
وبعدين بصت لآدم وقربت باسته وقامت اخدت شاور ورجعت لبست هدومها وقعدت على السرير
رهف وهي بتنكز آدم
و( بالله عليكم تعطوني رأيكم بالبارت لأنه طوييل )💜💜💜💜
رهف بهمس: آدم قوم اصحى عايزاك
آدم بنوم: في ايه
رهف سحبته من ايده: ارجوك ما تتعصبش بس قوم ضروري عايزة اسألك سؤال
آدم قام فرك عيونه وقعد بجدية
آدم بابتسامة: قولي يا قلبي
رهف بدموع : انا شوفت حلم انك بتحب شغف وعايز تتجوزها الكلام ده صحيح ؟؟
آدم ضحك عليها : بتقولي ايه يا هبلة

 

 

رهف بعياط حكتله الحلم
آدم قرب ومسح دموعها : استغفر الله العظيم انا عمري ما افكر بشغف كده شغف محرمة عليا زي ما نسمة محرمة عليا ليوم الدين انتي مش فاهمة ان شغف اختي وما بتفرقش عن نسمة بحاجة
رهف ابتسمت بدموع: بجد
آدم : بجد يا عيون آدم بعدين تعالي عايز احكيلك ليه انا بعامل شغف كده على عكس آرام رغم انها ربيت معانا بس هو احيانا يتعصب عليها بس انا عمري ما عملتش كده
رهف بفضول زي الاطفال: ليه ليه؟؟
آدم ضحك وقرب باس*ها من شفاي*فها ورهف مش بتتحرك
بعد عنها بعد فترة: أنتي كده بتوهينا ما تعمليش حركات زي دي عشان بتقتليني وبيكون عبالي أكلك
رهف بكسوف : مش هتقول؟؟
آدم شدها لحضنه وابتدا يتكلم
آدم : من حوالي ٩ سنين كان عمري ٢٢ سنة كنا عايشين حياة عادية وشغف بنت عمي كان عندها ١٠ وكانت بتيجي دايما عندنا هي وعمي عشان مامتها ربنا يرحما ماتت وهي بتولدها
عمي كان بيحبنا اوي انا وآرام ونسمة
ف مرة من المرات عمي اتصل بيا قال عايز يشوفني
رحت عنده البيت واول ما دخلت اتصدمت من منظره كأنه مرضان او حاجة
وقتها قالي ان عنده كانسر وانه بيوثق بينا انا واخويا اوي بس هو اتصل بيا عشان آرام وقتها كان بيخدم جيش وانا اللي كنت ف البيت وقتها كان بيعيط زي الاطفال جاب المصحف وحطه فوق راسي وحلفني بالقرآن الكريم اني ما اسيبش شغف في اي ظرف و بيقولي شغف امانة عندك انت وآرام هتربوها وعايزك تسلمها لعريسها لما تكبر مش عايزها تكون ضعيفة عايزها تكون شغف قوية والكل يحسبلها حساب وقتها نزل وباس ايدي وهو بيعيط عشان كده انا بوقف معاها ضد اخويا عشان هي عندها حق وعشان اخليها قوية وتواجه الحياة
ادم اتنهد: من اليوم ده وانا باخد بالي من شغف وقتها عاملتها زي اختي لحد ما كبرت واتجوزت آرام كنت عارف هيحصل مشاكل بينهم عشان هي مراهقة وهو عقله صعب
اول فترة كنت مسافر ولما ابتدت الاحداث دي تحصل وقتها كنت عرفت ليه عمي وصاني بيها لأن بجد بجد شغف مسوؤلية كبيرة انا احيانا بكون متعصب ومش طايق نفسي من الشغل او من اي مشكلة بس مابقدرش اتعصب عليها عشانها يتيمة وحساسة وبفتكر عمي دايما وعلى فكرة لما قالت هتسافر امريكا حسيت اني ارتحت شوية من مسوؤليتها مش قصدي اسيبها بس وقتها هي هتكون كويسة ومرتاحة
آدم اتنهد وهو بيبعد رهف عن حضنه : فهمتي ؟
رهف هزت راسها ؛
آدم بضحك : على فكرة انتي تقدري تتأكدي من حاجة واحدة بس 😂
رهف: ايه
آدم : آرام
رهف ازاي يعني؟؟
آدم بضحك : انتي فاكرة لو آرام مش عارف اني اعتبرها اختي كان هيسيبها تنام ف بيتي وديني كنتي مش هتشوفي وشي ياختي كنتي هتترملي قبل ما نتزوج😂
رهف ضحكت بعلو صوتها
آدم : بعدين انا بحبك من زمان من اكتر من ٣ سنين انتي بس قولت لما تكبري شوية ولا ناسية يا بطة 😉😉
رهف بكسوف : اه
رهف مسكت ايده : انت راجل حقيقي بجد صعب نشوف زيك ف وقتنا ده انا دلوقت مأمنة على نفسي معاك بجد وعارقة اني مع راجل

 

 

آدم غمزها بوقاحة: طب ايه رأيك اثبتلك اني راجل بطريقة تانية 😉😉
رهف زقته بكسوف : قليل الادب
آدم : يعني هنفضل كده لحد امتى بقالنا اسبوع نا همووووت
رهف بكسوف كانت خارجة من الاوضة بس آدم مسكها بخبث
فين يا عيون آدم فين يا قلب آدم مش هتخرجي من الاوضة الا وانتي حا*مل
رهف بصدمة : ابعد يا سا* فل ابعد
آدم زقها على السرير
رهف بصوت ضعيف: ادم
آدم بتوهان : قلبه
رهف : انا خايفة ارجوك
آدم همهم بصوت ضعيف : همممممم احضنيني
رهف حضنته بكسوف
آدم : غمضي عيونك
رهف غمضت وآدم قرب منها ووووو….
____________________
في المطار كانت شغف ونسمة وامير مستنيين الطيارة
آرام وهو بيجري ناحيتهم بغضب ومسك ايد شغف : عايزة تسافري من غير اذن جوزك هاااا
شغف بغضب؛ انت طلقتني ولا ناسي وابعد كده ما خصكش بيا فاهم
آرام بغضب: طلقتك ورديتك وهترجعي معايا زي الشاطرة انا سكتت كتير اوي عشان كنتي مع آدم بس من النهاردة هتشوفي
أمير قرب وزق آرام بهدوء: آرام اهدا شوية مش كده
آرام زقه هو ونسمة وشد شغف من ايده واخدها للعربية
نسمة طلعت وراهم بس امير مسكها : سيبيهم هي مراته وهيرجعا لبعض اليوم او بعد سنة ما تفرقش
_________________
في العربية
شغف بغضب: آرام اركن العربية والله بنط
آرام : اسكتي اسكتي مش عايز اسمع صوتك
شغف بصراخ: سيبني فحالي سيبني الشهور اللي مرت كنت مرتاحة اوي وانا بعيدة عنك انا مش عايزااااك
آرام ركن العربية وبصلها بتحدي: انا اعتذرت منك اكتر من الف مرة وقولتلك اني غلطان مش عارف ليه كل البعد ده بقولك اني بحبك مالك نسيتي كل حاجة بيننا كده ؟؟
شغف اتنهدت: آرام ارجوك انا مش عايزة اكمل معاك انت مش زيي مش زي شخصيتي ومش زي ما انا كنت متخيلاك بعد الجواز وبعد الحب اللي بيننا ارجوك ا..
قاطعها آرام لكا قرب وباس* ها وهي بتحاول تزقه
بعد عنها بهدوء : انتي ملكي انا ومش هتكوني غير ليا ومعايا والسفر ده تنسيه خالص والا وديني يا شغف هتشوفي الوش التاني هتشوفي آرام الحي*وان اللي مش فارق معاه حاجة
شغف سكتت بهدوء وآرام طلع على الفيلا
____________________
نيفين بعياط: وحشتيني ازاي كده تبعدي نش على اساس انا مامتك وكده
شغف حضنتها: احلى مامي يا ناااس
بس بلاش عياط ارجوكيييي

 

 

وقربت باست ايد عمها وحضنته
قاسم: ربنا يرضى عليكي يا بنتي البيت من غيرك وحش اوي شغف بابتسامة: انا بحبكم اوي و..
قاطعها آرام وهو بيمسك ايدها وبالايد التانية مسك شنطة هدومها وطلع اوضته
آرام زقها ودخل ؛ خشي
شغف زقته: عايزة ارجع اوضتي
آرام باستهزاء: انا اعرف الست تكون مع جوزها مش لوحدها
شغف زقته ومسكت شنطتها: لما تكون هي عايزة تفضل معاه وجرت لأوضتها وقفلت الباب
آرام اتنهد: هتتعبيني اوي
دخل اخد شاور وخرج اخد النسخة التانية من مفتاح اوضتها وراح فتح الباب وشافها نايمة زي الملاك
آرام قرب وقد ايه كانت واحشته
آرام بهمس: وحشتيني
وقرب باس*ها من شفا*فها بهدوء وبعد وقرب كمان مرة وبعد وفضل على الحال ده لحد ما ابتدت شغف تتململ
شغف بنوم : في اييه
آرام ابتسم عشان عارف هي لما تكون نايمة تفضح نفسها وتقول كل حاجة بقلبها
آرام بخبث: شغف انتي بتحبي آرام؟؟
شغف همهمت : هممممم
آرام ابتسم انها لسا بتحبه
وقرب حضنها وفضل يلعب بشعراتها لحد ما ناموا
___________________
في اليوم التالي صحي آدم وشاف رهف نايمة على صدره قرب باسها وقام اخد شاور ولبس شورطه وطلع البلكونة قطف وردة ورجع الاوضه
آدم وهو بيمرر الوردة على وش رهف وكتفها العا**ري
آدم بهمس: كتكوتي مش هتصحى؟؟
رهف صحت لما حست بحاجة على وشها
رهف بكسوف نزلت تحت الملاية
آدم ضحك ورفع الملاية عنها : صباحية مباركة يا عروسة
رهف بكسوف: صباح الخير
آدم قرب وباس*ها ومرر الوردة على وشها : صباح العسل والجمال والورد هو انتي جميلة كده ليه؟؟
رهف ابتسمت بكسوف
آدم شالها ورهف شهقت بكسوف وهي بتحاول تغطي جسمها
رهف : ارجوك يا آدم ارجوك نزلني
آدم بخبث: شوفت كل حاجة يا بطة بعدين عايز احمم مراتي عيب ولا حرام؟
رهف هتموت من الكسوف؛ ادم ا…
آدم قاطعها وهو بيدخل الحمام : اسكتي ارجوكي سيبيني اتنعم بالجمال ده مش قادر اشبع منك
______________________
عدا شهر والاوضع زي ما هو
آرام خبط اوضة شغف

 

 

 

شغف خرجت بقميص قصير بحم*الات آرام بصلها برغ*بة وشرد بجمالها اللي زاد بالشهور دي بس قطع شروده بيها شغف
شغف ببرود : خير
آرام اتنهد: شغف انا تعبان بجد ارجوكي سامحيني ارجوكي
ودموعه نزلت غصب عنه
شغف ضعفت قدام دموعه وكانت عايزة تحضنه وترجعله بس كانت عايزة تربيه آخر مرة واخر موقف
شغف ببرود: اسامحك بس بشرط
آرام : قولي
شغف : مش انت هنتني وذليتني وشكيت بيا وبأخلاقي؟
آرام نزل راسه بحزن: اه
شغف : وانا عايزة اعمل كده
آرام بصلها باستغراب: ازاي يعني ؟
شغف : بوس رجلي …..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية طفلة الآرام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *