روايات

رواية صاحب المانيكير الاسود الفصل الأول 1 بقلم نسمة سيد

رواية صاحب المانيكير الاسود الفصل الأول 1 بقلم نسمة سيد

رواية صاحب المانيكير الاسود البارت الأول

رواية صاحب المانيكير الاسود الجزء الأول

رواية صاحب المانيكير الاسود الحلقة الأولى

في صباح يوما ما يوجد أشخاص كثيره فمنهم من يرفع البصمات في المنزل ومنهم من يتساءل عن سبب جريمة القتل هذه ومنهم من ينقلون الجثة للتشريح يوجد الكثير من التساؤلات عن ما حدث فهو ليس بشخص عادي هو من اكبر رجال الأعمال في مصر

علاء : البلد كلها هتتقلب بسبب موت الراجل دا

امين : لا ومش مات عادي دا مات مقتول

ياسمين : لا وعلى ظوافره مانيكير بجد موته غريبه 😂😂
امين : ما دا دليل على الى عمل كدا ست
ياسمين: ضابط بس غبي ونبي متفكرش تاني عشان كاميرات المراقبه جايبه الشخص و جسمه ميقولش خالص انه ست
امين: قصدك ايه!!
علاء: قصدها انك غبي ممكن بقي نتكلم جد دي مش اول عمليه قتل تحصل الاسبوع دا ولا لحد مهم كدا
ياسمين : طب انا جت في دماغي حاجه كدا لو طلعت صح يبقي هنحل الموضوع دا بسرعه
امين: موضوع ايه؟
ياسمين: همشي دلوقتي ولما اتاكد هقولكم سلام
امين: انا مش عارف مش عايزه تقول ليه هو سر
علاء: سبها براحتها يا امين هي ضابط برضو المهم نوصل للحل روح انت اتصل بأهل الميت شوفهم جاين امتي وانا هتابع القضيه

…………

شمس: ماااجد يلا يا ماااجد الطياره هتفوتنا كدا
ماجد: جي يا شمس جي اهدي بقي… عبدالله جهز؟
شمس: معرفش
ماجد: عبدالله انت فين يلا عايزين نخلص
عبدالله: خلاص جاهز اهو يلا بينا اساسا مش عارف لزمتي ايه اجي معاكم ما كفايا انتو
شمس: مش عارف لزمته ايه ازاي دا بابا الى مات يا عبدالله هو احنا رايحين نتفسح
عبدالله: بقولك ايه متعمليش نفسك زعلانه كدا كدا احنا بقالنا ٥ سنين مشفنهوش وكلنا عارفين فلوسه كان بيجبها منين يعني من الاخر ميتزعلش عليه ندعيله وبس
ماجد: ممكن نأجل الكلام دا في الطياره يلا
….
وصلا مصر لرؤيه جثه ألاب قبل التشريح فهذا الموقف صعب لا احد يريد أن يكون مكانهم مهما كان ألاب قاسي و لكن يوجد بداخلهم حزن كبير
شمس ببكاء: كدا يا بابا مشيت قبل ما تعوضني عن الايام الى مكنتش جمبي فيها كان نفسي تبقي قريب مني عن كدا كان نفسي مبقاش يتيمه وانت عايش دلوقتي يتيمه بجد ربنا يسمحك يا بابا على الى عملته فينا ربنا يسمحك
عبدالله بحزن: معنديش كلام اقولو بس مش هكدب عليك مكنتش اتمني تموت موته زي دي كان نفسي تقولى مكان امي قبل موتك هحاول اسمحك هحول
ماجد: هندعيلك ربنا يغفرلك كل الى عملته سرنا هيفضل مخفي محدش هيعرفه غيرنا…. ربنا يغفرلك
الضابط علاء: ياريت تشرفونا عشان ناخد اقولكم
ماجد: هنحصل حضرتك يافندم
شمس: انا عايزه حق ابويا
عبدالله بصوت مش مسموع: مش لما الغلابه ياخدو حقهم
ماجد: يلا نركب العربيه
………
علاء : ها يا امين لقيت حاجه
امين: ولا اي حاجه حتي الكاميرات الى ظهر فيها مش باين منه حاجه وملهوش بصمات و المنايكير كمان مفيش اي دليل يوصلنا لاي حاجه… قولى انت عملت مع عياله ايه
علاء: ولا حاجه برضو هما اصلا مكنوش يعرفو عنه حاجه كانو في لندن ومكنوش ببنزلو مصر ولا هو بيرحلهم مفيش غير البنت هي الى كانت بتكلمه فيديو كول مرتين في الاسبوع مثلا
(قطعهم خبط على الباب)

علاء: ادخل
ياسمين اسفه يا فندم عطلتك
علاء: تعالى يا ياسمين كنا بنتكلم عن القضيه
امين: يعني معقول عياله ميعرفوش عن ابوهم حاجه
علاء: ماجد قال ان مكنش حد فاضي يسال على حد
ياسمين: طب والابن تاني عبدالله مقالش حاجه
علاء: كلامه كان زي ماجد بلضبط… المهم انتي وصلتي لحاجه
ياسمين: مش اكيد لسه بس اول ما اتاكد هاجي اخبر حضرتك
علاء: شدو حلكم عايزين تبقي دي اخر جريمة قتل مفهووم؟
امين&ياسمين: مفهوم يا فندم
علاء: يلا على بيتكم والصبح بدري تبقو على مكتابكم
امين: يلا سلام هموت وانام
ياسمين: عن اذنك يا فندم
علاء: ياسمين استني
ياسمين: نعم!!
علاء: استني هوصلك انا
ياسمين: لا شكرا مش عايزه اتعبك
علاء: مفيش نقاش يلا
ياسمين: حاضر يا فندم هجيب حاجتي من المكتب وجايا
………..
شمس: رايح فين يا عبدالله
عبدالله: رايح اشم هوا شويه
شمس: طب. ممكن تاخدني معاك بلييز
عبدالله: تعالى يا ستي.. بس هو فين ماجد
شمس: معرفش
عبدلله: طب روحي البسي وانا هكمله اشوفو
شمس: اشطاا
……….
في مكان مشبوه مليء برجال ظاهر عليهم البلطجة و الكثير من الأسلحة
…..: ها هنعمل ايه
……: يا باشا زي كل مره هنستني الجو يهدي ويتحط الملف ضد مجهول ونشوف شغلنا
…..: انا عايز انجز انا مش هستني كتير عايز حقي منهم كلهم يجي في اسرع وقت
….: كله هيحصل ياريس متقلقش
….: يلا روح شوفلى الدنيا وتعالى قولى

……
شمس: ها كلمته يا عبدالله
عبدالله: كلمته بس مغلق فبعتله مسج لما يفتح هيشوفها
شمس: ماشي يلا وديني النيل ونبي عايزه اتمشي شويه قدامه
عبدالله: يلا ياختي خلصينا
……..
…..: سمر!! انتي بتعملي ايه هنا؟
سمر: هو سؤال وتجاوب عليه علطول… انت عارف حاجه عن الموضوع دا صح؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صاحب المانيكير الاسود)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *