روايات

رواية خفايا القدر الفصل الثامن عشر 18 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الفصل الثامن عشر 18 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر البارت الثامن عشر

رواية خفايا القدر الجزء الثامن عشر

خفايا القدر
خفايا القدر

رواية خفايا القدر الحلقة الثامنة عشر

في المستشفى
مالك بصوت عالي اهتز له المستشفي كلها: هاتوا تروووووولي بسرعههههه
الممرضين جابوا ترولي وأخذوا ليل غرفه العمليات وجهزوها للعمليه ومالك جهز نفسه لأنه هو اللي هيعمل لها العمليه وملك وفريده وأحمد منهارين وخايفين عليها ويوسف دخل مع مالك وزين ومريم فضلوا مع ملك وأحمد وفريده
ملك: يارب اقف مع ليل يارب وتخف وقعدت تبكي وفريده حضناها ومريم قاعده جنبها وأحمد منهار وبيبكي وماسكه زين
زين: اهدي يا اونكل أن شاء الله تكون كويسه اهدي عشان صحتك وانت لسه تعبان
احمد: بنتي بتروح مني يارب يارب قومها بالسلامه يارب واغمي عليه
زين: عمي عمي نادوا دكتور بسرعه
ملك بخضه علي باباها : باااااباااااا
الممرضين اخدوا احمد والكل في حاله مايتمنوهاش لألد أعداءهم خلص الدكتور كشف علي احمد والجميع في حاله حزن وتوتر وقلق علي ليل
ملك: بابا ماله يا دكتور
زين: اهدي يا ملك اونكل احمد عامل اي
الدكتور: هو باين عليها عامل عمليه قلب قريب
زين: اه فعلا هو كويس صح
الدكتور : للاسف لا هو مش له الزعل أو التوتر لأنه دا غلط جدا علي حالته دي ولازم تاخدوا بالكم كويس عليه انا اديته مهدأ لمده ١٠ ساعات
زين: تمام مشي الدكتور وملك انهارت علي الارض
فريده راحت لها: ملك اهدي وخليكي قويه دا مش وقت ضعف خالص
ملك ببكاء يلين له الحجر : مش. قادره خايفه اخسر حد فيهم
فريده : أن شاء الله هم الاتنين يقوموا بالسلامه وليل مالك معاها بعد ربنا وهي قويه وهتعدي منها أن شاء الله
ملك: أن شاء الله
مريم ببكاء عليها : متخفيش اه انا مش كنت معاكم بس اسمع أن مالك دكتور شاطر وان شاء الله تقوم بالسلامه ليل قويه
ملك : يارب
عند مالك في العمليات
ممرضه: في نزيف ونبضات القلب بتقل هنقفد المريضه
مالك: لا هي هتكون بخير هاتي جهاز الصدمات
مالك عمل لها صدمه كهربيه: يلا يا ليل انتي قدها بالله عليكي
يوسف : مالك النبض بيقل بسرعه بسرعه اعمل اي حاجه
مالك اتوتر وافتكر من تلات سنين
فلاش باك
الممرضه: المريضه بتروح مننا يا دكتور مالك
مالك: هاتي جهاز الصدمات الكهربيه يلا يا ساره انتي قدها لازم تفوقي
وعمل لها صدمات ومافيش فائده
الممرضه: للاسف فقدناها
مالك بقي يرجع لورا وهو مش مصدق أن في شخص برئ مات بسببه: لا مش معقول سااااااره وراح لها وقعد يضرب علي قلبها بس الروح راحت للخالقها
يوسف : مالك اهدي وتمالك نفسك انت مش السبب
مالك: لا انا السبب كان ذنبها ايه البريئه دي ياااااااربي ليه بس هفضل شايل ذنبها حد ما اموت
باك
مالك كان خايف يخسر ليل زي ما خسر ساره بس الفرق أن مالك بيحب ليل بقي مش عارف يعمل اي وواقف مصدوم
يوسف عرف مالك بيفكر في ايه: مالك ركز واهدي وليل هتكون بخير بس انت لازم تساعدها
مالك ساكت وبقي يرجع لورا ويهز رأسه بمعني لا بهستيريا
يوسف بصوت عالي: مالك اهدي لسه في فرصها وقلبها لسه في نبض وبيدق مش تفقد الامل كده هي بتروح مننا الوقت مش في مصلحتنا
ممرضه لممرضه جنبها بصوت واطي : انا اول مره اشوف دكتور مالك في الحاله دي
الممرضه التانيه : فعلا مش دا الدكتور مالك اللي نعرفه ربنا يستر
يوسف: فكر في ملك وعمي احمد لما يعرفوا انك فقد الامل بسرعه فكر في ماما اللي بتعتبرها هي مامتك وهي بتعتبر ليل بنتها مالك انت ملكش ذنب في موت ساره دا كان عمرها متخليش الموضوع دا يأثر عليك وبسببه تفقد ليل فكر في ليل
مالك بقي يفتكر كل زكرياته معاها ويفتكر ضحكتها وغيرتها عليه فجأه راح لهم
مالك: اعملوا اللي هقول لكم عليه
الكل : حاضر
عند ملك كانت قاعده بتفكر كل ذكرياتها مع اختها وهزارهم مع بعض وافتكرت لما قالت لها
ليل: ولما تشوفني ميته قدامك هتقولي مين ياريتك هنا وترخمي عليا
ملك قعدت تبكي اوي : فعلا كلامك حصل واديني بقول ياريتك هنا😭😭 بالله عليكي قومي
فريده حضنتها وقعدت تهدي فيها
بعد حوالي خمس ساعات عدوا كأنهم خمس سنين خرج مالك ويوسف والكل جري عليهم
ملك: ليل اطمني عليها هي عامله اي
يوسف حضنها: متخفيش هي دلوقتي بقيت احسن نقلوها علي العنايه لأنها لازم تقعد تحت المراقبه ويوم وهتطلع في اوضه عاديه
فريده: الحمدلله والشكر لله الحمدلله
ملك: الحمدلله يارب الحمدلله
كله دا ومالك ساكت وسابهم ومشي من غير ولا كلمه يوسف حس بيه وعرف أنه لسه خايف ومصدوم وقرر أنه يسيبه وحده شويه
فريده: ماله مالك يا يوسف
يوسف: مالك كتر خيره في العمليات افتكر عمليه ساره ودخل في نفس الحاله
فريده : يا بني يا مالك انا هروح له
يوسف: لا سيبه مع نفسه شويه
عند سمير بقا
سمير: يابن الكل*ب عملتها تاني يا مالك ازااااي عيل صغير زي دا يعمل فيا انا كده ازاااااي وبقي يخبط في العربيه وطلع تلفونه
سمير بعصبيه: مالك الجارحي تجيب لي خبر موته انهارده قبل بكره
القاتل: حاضر والفلوس
سمير : هتاخد اللي عايزه بس خلص عليه الاول وقفل معاه
سمير : ماشي يا مالك الكلب هعلمك ازاي تغلط مع سمير استني عليا في الوقت دا تلفونه رن
سمير بغضب: عايزه اي
سالي: اي هو اللي عايزه اي انتي ازاي تسبني وتمشي كده لولا أنهم اهتموا بليل كان زماني في السجن
سمير: ما انتي غبيه ازاي وحده معفنه زي دي تغفلك
سالي: لا يا حبيبي اسمها غفلتنا وبعدين انا عايزه مالك
سمير: نعم عايزه مالك ازاي
سالي: هحكي لك بس مش علي التلفون قابلني في كافيه ******
سمير: تمام
عند عز راح الفيله بتاعته لقي في ناس
عز: اتفضلوا مين
الشخص: نحن من رجال الخاندرو
عز في نفسه: هي كانت نقصاكم
عز: نعم ماذا تريد
الشخص : آتيت لأخبر أن الصفقه ستتم قريبا وان الخاندروا يخبرك أنه لا يريد اي خطأ ويخبرك ماذا فعلت مع الشيطان
عز في نفسه: استغفر الله العظيم سيره دي تقولي عليها دلوقتي وبعد اللي شفته لازم احرص كويس وأشوف نقطه ضعف قويه لمالك عشان ميخناش
عز: إذا أخبر رائيسك أن كل شىء علي ما يرام والشيطان أصبح معانا ولن يقف في طريقنا
الشخص : حسنا هيا لنذهب ولكن احذر ان يقع خطأ صغير سيكون الثمن حياتك
مشيوا رجاله الخاندرو
عز قعد علي الكرسي : هعمل اي انا دلوقتي لازم اتصرف وبسرعه اشوف سالم الاول واتصل عليه
عدا اليوم علي الجميع وهم متوترين وقلقان وبيفكروا في اللي هيحصل واتي صباح جديد مليئ بالمفاجأت
الممرضه بصوت عالي وصريخ: الحقوا المريضه اللي عملت العمليه امبارح اختفت
الكل بصدمه:……….

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *