روايات

رواية خفايا القدر الفصل السابع عشر 17 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الفصل السابع عشر 17 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر البارت السابع عشر

رواية خفايا القدر الجزء السابع عشر

خفايا القدر
خفايا القدر

رواية خفايا القدر الحلقة السابعة عشر

مالك: كله بفضل ليل
ليل بشر: ميرسي دا واجبي ههه
سمير بجنون: ازاي ازاي عملتوا كده ازاي شويه عيال يضحكوا عليا ازاااااي
مالك: اعصابك مش كده انا هحكي لك
فلاش باك
مالك: هقولك نحن حاليا مش عارفين حطه سمير اي وهو باعت البنت دي ليه
ليل: ازاي طيب هنعرف
مالك: ركزي معاي هي اكيد هتعمل حاجه بكره انا هديكي سماعه صغيره مش تخلعيها خالص وانا هرن عليكي قبل ما تدخلي الكليه وتكوني معاي علي الخط اول بأول
ليل: تمام
باك
مالك: وبعد ما وصلنا وجهزنا كل حاجه وشوفنا اللي حصل عرفنا اي خطتكم بس كناش لسه عرفنا عايزين اي من دا كله ف خططنا ان ليل تقف مع سالي ضدي
فلاش باك
مالك في السماعه لليل: بصي انا فهمت هي عايزه اي دلوك فانتي هتروحي تقفي معاه ضدي وتسانديها لغايه ما نعرف هم بيعملوا ليه كده
ليل: ازاي اقف معاه دا انا عايزه اروح اجيبها من شعرها ازاي تنشر الصور دي وانت قريب منها كده
مالك بضحك: بتغير يا جميل
ليل: نعم اغير من مين من ديييي
مالك: هههههههههه هموت خلاص مش وقته يلا روحي
ليل: يوووه بقا حاضر
باك
مالك: وطبعا حد ما وافقت بالزواج ونحن مش عارفين اي خطتكم بس كتر خير ليل راحت معاها وعرفت
فلاش باك
سالي: دقيقه هروح الحمام وجايه خدي راحتك
ليل: تمام
مالك: انتي ازاي تروحي معاها
ليل بصوت واطي: اهدي يا مالك اهدي كان لازم اعمل كده عشان نعرف هي عايزه اي
مالك: افرضي عملت لك حاجه
ليل بضحك: متخفش انا كفاءه واستني هدور علي اي دليل او اي حاجه
مالك: ماشي يا عم الكفاءة خليكي معاي علي الخط
بدأت ليل تدور لفتره صغيره
ليل: ليقته
مالك: اي لقيتي اييي
ليل: ورق طلعوا ولاد الوارمه عايزين ياخدوا كل املاكك
مالك: كده تمام انا هظبط كل حاجه هقفل خدي بالك من نفسك لو عملت اي حاجه رني علي بسرعه
ليل: حاضر وانت هتعمل اي
مالك: هكلم المحامي وهقلب الطرابيزه عليهم يلا سلام
مالك قفل مع ليل ورن علي المحامي
مالك: الو يا عبد الحليم
عبد الحليم : اهلا اهلا مالك بيه عاش من سمع صوتك يا راجل
مالك: مش وقته عايزك في خدمه
عبد الحليم: عيني ليكي اتفضل
مالك: تسلم يا عبده كنت عايزك تجهز لي ورق ملكيه بس خلال ساعتين
عبد الحليم: لمين والوقت قليل جدا
مالك: واحد اسمه سمير ليا انا ولو علي الوقت اتصرف دي مسئله حياه او موت
عبد الحليم: حاضر هحاول
مالك: مش عايز محاوله عايزك تعملهم يلا اسيبك انا لان كل دقيقه بضيع خطر
عبد الحليم: الموضوع كبير شكله
مالك: جدا هحكي لك بعدين
قفل مالك وعبد الحليم
باك
مالك: وبعد كده فهمت يوسف وزين هيعملوا اي وعرفنا المأذون اللي انت معاه ودفعنا له اكتر من انت ما دفعت وبدل الورق وبس
سمير وعز وسالي وسالم مصدومين من خطته
عز: طول عمرك ذكي يا مالك بيه
سمير: مش هرحمك يا مالك مش هرحم حد فيكم كلكم هرجع لكم تاني وهخلص عليكم واحد واحد
مالك: تمام وانا مستنيك
سمير: وانت يا عز هقتلك اول واحد وهاخد بنت حبيبتي حسني
مالك بص لعز: انا ليا انت ازاي متقوليش انت ازاي تعمل كده حرام عليك انت اي ياخي
عز بخوف من بعد اللي شافه اتأكد مالك لسه خطير : انا هفهمك
مالك: تفهمني اي هااا فينها انا عايز اشوفها
شخص من وراهم: اديني يا مالك
مالك بص وراه لقي بنت جميله جدا لكن لبسها مش كويس
مريم جريت علي مالك وحضنته: وحشتني اوي يا مالك وقعدت تبكي : هو اللي بعدني عنك انا اسفه كان نفسي اكون معاك واساندك
مالك بدموع وشعور بالحب الاخوي تجاهها: انا اسف اني ماخدتكيش منه بس انا كنتش اعرف ان ليا اخت انتي ليه مقولتيش او حاولتيش انك تكلميني
مريم ببكاء يوجع القلب: هو اجبرني اعمل كده قلي لو قولت له هقتلهولك انت متخيل هو عمل ايه فيا وراني العذاب الوان كان عارف اني بقيت متعوده علي تعذيبه فبقي يهددني بيك انت متخيل وحده عندها ١٨ سنه يبعتها اسبانيا للمافيا الاسبانيه وحدها وتغير اسمها وبعد ما بقيت قويه بدل يأومرني لان بقي ليا ضهر وانهارت علي الارض
الكل مصدوم ما عدا مالك تعابير وشه كانت غاضبه وتنظر الي عز وعز هيموت من الخوف
عز بخوف وصوت مرتعش: مالك اسمعني اهدي هفهمك
مالك: هقتلك يا عز هقتلك انت ايييييي
يوسف: اهدي يا مالك اهدي اوعي تتهور
مالك بجنون: اهدي اييييي اهدي ازاااي هو انت بتقول لي اهدي
ليل راحت له : مالك اهدي عشان تعملش حاجه تندم عليها
مالك: ليل انتي مش سامعه بتقول اي
مريم قامت بقوه: مالك اهدي مش وقت عصبيه
وبينما هم بيتكلموا سمير سحب السلاح من اللي كان ماسكه وضرب في الهوا
سمير: الله دا اي العيله اللي بتحب بعض دي بقولكم اي انا ماليش خلق لمشاكلكم مالك هاتي الورق بتاع الملكيه
مالك: ولو مأخدتهاش هتعمل اي
سمير: هقتلكم كلكم في كل الحالات هاخد إعدام ف مش هموت وحدي هاتي الورق بقولك
مالك ببرود مبالغ فيه : تؤ
سمير بغضب ضرب رصاصه علي مالك بس مجتش فيه
مالك: والله وكبرت مبقتش تشوف يا سمير جرب تاني
يوسف: يجرب اي تاني انت عبيط
مريم ببكاء : اديهم له يا مالك صدقت ما لقيتك مش عايزه اخسرك تاني
سمير: اسمع كلامهم وهات الورق
ليل ببكاء : مالك بالله عليك اديهم له وخليه يمشي
مالك: ماتبكيش وهو اصلا مش هيقدر يعمل حاجه
مريم: بالله عليك اديهم له يا مالك
سمير : يلا هاتهم احسن لك
وفي والوقت ده عز تسلل وهرب من غير ما حد يشوفه
مالك: حاضر خدهم اهم
سمير اخدهم: تمام كده وكان هيمشي بس مالك جري عليه
سمير: خليك مكانك لو جيتي وراي هقتلك
يوسف: استني يا مالك
سمير وصل لباب القاعه ومريم ويوسف واقفين جنب مالك وخايفه عليه وبيطمنوا عليه فجأه سمعوا صوت اطلق نار وسمير هرب
مالك: كلكم كويسين وبيبص قدامه لقي ليل واخده الرصاصه في مكان قريب من القلب
مالك جري عليها بسرعه واول واحد: ليل ليل فوقي ليل
ليل بصوت كله تعب وواطي: ب حب ك واغمي عليها
مالك حط رأسها علي رجله : ليل ليل فوقي ليييييييل
عند عز
عز بغل: ماشي يا مريم الكلب انتي تعملي معاي انا كده والله ما هرحمك ومسك تلفونه وكلم حد
عز: الو
الشخص: الو يا عز بيه
عز بغل: بعت لك صورتين عايزك تخلص عليهم
الشخص : تمام ابعتهم
عز بغل معاه وبعت له الصورتنين
عز: مش عز الجارحي يحصل معاه كده هندمكم
عند سمير في العربيه : ماشي يا مالك فزت المره دي بس اللعبه لسه خلصتش وبص علي الورق اللي معاه
عز بصدمه: يابن الكل*ب

يتبع

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *