Uncategorized
رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم بسمة سلام
رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم بسمة سلام
![]() |
رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم بسمة سلام |
رواية الضائعة الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم بسمة سلام
ادهم: هفهمك يا عمي لما قلولنا ان نغم محبوس ونعمه ماتت شوق جريت علي المشرحه بس انا روحت للقسم مع المحامي عشان اسال واساعد نغم
حاتم: يا حنين
اسر: مهيا نقصك انت كمان كل واحد يقول نغم نغم
حاتم: قصدك اي
شهاب: بس بقا وخلو يكمل
ابراهيم: وبعدين يبني قول
ادهم بتردد: البنت الا في الكاميره دي مش نغم دي شوق
ابراهيم: طب وعرفت ازاي
ادهم: اصل اصلللل….
حاتم: متنطق بقا وتخلصنا يا عم الزفت
ادهم: بقولك اي ا..
ابراهيم: بطلو خناقه واحكيلي يبني
ادهم: اخذ نفس عميق وبداء يتكلم وهو ينظر للارض..
شوق عندها وحمه في رقبتها ونغم لا
حاتم: ونت اش عرفك يا عم الشملول
ادهم: تحدث وهو مخنوق ومش طايق حاتم.
لان الكاميرت مصوره شوق والوحمه باينه
ابراهيم: طب نغم خرجت منين
ادهم: خرجت نن الجراچ والشرطه لسه مكتشفتش
اسر: اشمعنا بقا مش هما فرغووو كل الكاميرات
ادهم: لا شوق كنت بتقول ان محدش يعرف ان ف كاميرات ف الجراچ اصلا لان دا كباري يعني بيخرجو ناس بطريقه مش كويسه
ابراهيم: امال مين الا حط الكاميرات دي
ادهم: شوق بس من وراء نعمه هيا كانت شايفه ان دي حجه صح ونسيت خالص انها ركبت الكاميراات
حاتم: بصوت منخفض انا قولت ان هيا الا قتلت محدش صدف
ادهم: مسمعتكش انا كدا صح
حاتم: لي هخاف منك مثلا
شهاب: انتو الاتنين اخرسو وسيبونا نشوف حل متنسوش ان حياتهم بقت ف ايدينا
حاتم: لي احنا هنروح ونقول الكلام دا ونوريهم الكاميرات ونغم تخرج والمجرمين يبقو يخدو جزاهم
ادهم: لا انت عايز تضرب بقا
ابراهيم: اخرس يا كلب منك لي.. انتو شايفين انا وصل لفين عندي اربع شباب بيضربو ف بعض بدل ميحلو الموضوع
وبنتين مرمين حياتهم ف خطر
عارف انتو الاربعه بتحبوهم بس ف فرق بين انك تحب وانك تنقذ حد فاهمين
شهاب: طب كدا هنعمل اي نغم هتخرج
حاتم: طبعا اول ميشوفو الكاميرات وال ههههه الوحمه
ادهم بغضب: دانت عيل مستفز
ابراهيم: لا
اسر: لي
ادهم: عشان انتو بتقولو ان ف بصمات ليها علي السكينه
ابراهيم: بظبط كدا يعني ف نظر الشرطه هما الاتنين مجرمين وممكن يقولو انهم كانو متفقين وقتلو سواء
شهاب: طب والحل
ابرراهيم: هنشوف المباحث هتقول اي الاول…
في قسم البوليس وف حجز السيدات كانت تجلس خائفه يعملوها المسجونات بالوحش الطرق كما يسمون حفل استقبال
شربات: اهلا اهلا بالسكره انتي مين يا حلوة
نغم: بهدواء نغم
شرباا ت: ههه نغم ولا طبله
نغم: ابتعدت بسرعه عنها لو سمحت ملكوش دعوه بيا
شربات: نعم يختي هو اي الا ملكيش دعوه بيا لي هنوسخك يا سنيوره ولا اي
نغم: من فضلك انا مش عايز اكلمك
شربات: تصدقي لعملك احلي حفله استقبال واسيبلك تذكر تفتكريني طول متبصي ف المرايا..
اخرجت شربات مطوه ومسكت نغم واتلم عليها الستات…
دخلت شوق وهيا بتبعد ايد العسكري وتنفخ من الغضب.
نظرات شربات: الله لله لله اي دا انتي مين
شوق: ابعدي ايدك يا بت انتي عبيطه
شربات: اسم الله والحارس الله انتي توام
شوق : اي يا خيبه بيتعملك حفله جتك نيله قومي
شربات: الله لله تعالي هنا
بقولك ابعدي عنها
شربات: طب وحياه امك لعملك نفس العلامه الا كنت هعملها لختك عشان تبقو توام برضو
بحركه سريعه كانت شوق تمسك المطوه ورقبه شربات
شربات: الله لله السلاح يطول يا بت
شوق: اسمي شوق وجايه ف جريمه قتل والمشنقه مره والروح بتطلع مره بس
بلاش تكوني الجريمه التانيه تمم ولا اي
شربات: لا لا خلاص
شوق: ع جمب واقعدي
شربات: هنتكلم تاني بس لما تهدي وتروقي..
شوق: قومي
نغم: الحمد الله انك جيتي
شوق:….. يا راجل انتي مبسوطه اني جيت
نغم: انتي جيتي لي صح
شوق: انا كمان متهمه ف القضيه
نغم: هو نتي كنتي هناك
شوق: اها بس كانت عايشه كويسه
نغم: صدقيني والهي مش انا
شوق: امال مين
نغم: مش عارفه
شوق: لزم نعرف او انا ونتي هنبقا جثه علي خشبه عشماوي
نغم: بقولك اي
شوق: قولي
نغم: هما الشباب كويسين
شوق: انتي ف اي ولا اي
نغم: بطمن بس
شوق: لزم نلقي دليل يثبت ان مش احنا الل قتلنا
نغم: طب ازاي وهو فين
شوق:ف جيبي مدي ايدك خدي
نغم: مش قصدي
شوق: طب اقعدي كدا واهدي شويه..
(بعد مرور ثلاثه ايام)
في بيت ادهم
حاتم: طب اي بقا هنفضل كدا
ادهم: كان لزم نستنا الاربع ايام
اسر: ايو يعني دلوقتي هما هيروحو لوكيل النيابه وبعدين
ادهم: مصيبه لو حبسهم تاني
شهاب: احنا تالت ايام مش عارفين نلقي اي حل ولا دليل واحد
ادهم: طب هنعمل اي طيب
اسر: لزم نعمل حجه مقدرش اسيبها جوا كل دا
حاتم: اقعد ع جمب واهدا
اسر: متنساش اني اعرفها اول ااحد
حاتم:متنساش اني جوزها
اسر:كنت تمم
حاتم:والهي لو الوقت مناسب لكنت قمتلك
شهاب: نفس الموضوع اتكلمو واتخانقو وخلو البنات تتشنق
ادهم: انا بس عايز اعرف مين مصلحتو يعمل كدا في نعمه
شهاب: صح لزم نعرف مين بيكره نعمه عشان يقتلها
حاتم: ولي ميكنش بيكره نغم وشوق
اسر: عشان كدا لزم نحط كل الاحتمالات قدمنا ونلقي الشخص دا وبسرعه للبنات يبقو رد سجون او متمرجحين ع مشنقه عشماوي
شهاب: صح لزم نلقي الشخص دا مش مهم بيكره مين او لي المهم نعرفو..
..
….
….
……..
نغم: انا خايفه انهارده هيحققو معانا
شوق: ربنا يستر من يوم مشوفتكم وشوف خلقتكم وانا بشوف نصايب حتي نعمه خسرتها
نغم: انا اسفه يا شوق بس يا ترا مين الا عمل كدا
شوق: بقالك تلات ايام بتفكري مين عمل كدا وبردو زي الحماره اسكتي بقا
نغم:يعني هتسيبي الا عمل فيا انا ونتي كدا ونعمه
شوق بغضب:لو اخر يوم ف عمري مش هسيبو غير لما اقتلو
شربات:بقولك اي يا شوق
شوق:خير يا بومه انتي كمان
شربات: بعيد عن العدواء الا بينا بس نعمه ليها افضال عليه انا كمان تربيه شوارع وهيا الا ساعدتني
شوق: الله يرحمها كانت جدعه وبميت راجل وكنت بتجمع البنات وتساعدهم
شربات:انتي الوحيده الا ربتك ف بيتها وبقيتي بنتها
شوق: اها
شربات: انا هسعدكو تهربو
نغم: ينهار اسود اي
شوق: ازاي
نغم: هو اي الا ازاي انا مش ههرب
شوق: اكتمي بوقق دا
شربات: انتي لزم تجيبي حقق قبل موشك الحلو دا يعجز علي البرش او تنشنقي
شوق: خليكي معايا انا هتعملي كدا ازاي
شربات:انا ههرب انهارده من عربيه الشرطه رجاله كدا هيجو يخدوني ويسلكوني منهم ممكن اخدكم معايا
نغم: لا بلاش حاتم اكيد هيتصرف
شوق: ونا مش هستني بما الننوس المخوب بتاعك يساعدني
نغم: حاتم صديق وماليش دعوة خطب او لا
شوق: انتي عبيطه دا جوزك
نغم: لا طلقني
شوق: تقصدي طلقني
نغم: انا قولت كدا
شوق: لا انا اقصد انو طلقني انا طلقني انا يعمي انتي لسه علي زمتو يا بنت الهبله
شربات: بقولكم اي نفكر ف المووضع دا بعدين خلينا دلوقتي ف الهروب
نا هخرج وهلقي يعني هلقي مش بس عشان رقبتي لا عشان نعمه
ونظرت لنغم ورفعت حاجبيها: فهمه
شربات: اشطا عليكي يا شوشو
شوق: اشطا عليكي
شربات: اهم حجه محديش يعرف خالص ولا اصحابكم دول
شوق: لو روحنا انهارده والنيابه جدتت معاد الحبس هنهرب معاكي ثم نظرت لنغم ماشي
نغم:مااشي حااضر..