روايات

رواية زواج غصب الفصل الثالث 3 بقلم منة محرم

رواية زواج غصب الفصل الثالث 3 بقلم منة محرم

رواية زواج غصب البارت الثالث

رواية زواج غصب الجزء الثالث

رواية زواج غصب الحلقة الثالثة

ليان وهي بتشرب: مم
جميله: هنروح بكره نجيب الدهب
ليان: كح كح كح كح ايه السيره دي بس
جميله: يابنتي دي سنة الحياة
ليان: سنة الحياة بس انا مش بحبه يا ماما
جميله: يونس شاب كويس وهيحافظ عليكي يابنتي
ليان: ماشي انا هقوم اغير لاني تعبانه وهبقا احضر الاكل
جميله: لا علشان خاطري متخشيش المطبخ
ليان: ليه بس ده انا لسه شايفه اكله حلوه قولت اجربها
جميله: لا ونبي انا طلبت اكل من برا
ليان: اده انتي ماما نبع الحنان انتي جميله
جميله: في ايه يابت هي اول مره
ليان: لا بس مش بعاده يعني
جميله: هاااا هغير رائي
ليان: عااا لا خلاص
بليل في اوضه ليان
ليان: الووو
يونس: يساتر

 

 

ليان: عايز ايه
يونس: مامتك ق
ليان بمقاطعه: ايوه قالتلي هنروح نجيب الدهب بكره
يونس: انا لسه مكملتش الكلمه
ليان: كنت عارفه انك هتكلمني علشان كده
يونس: طيب عايزه حاجه
ليان: لا سلام احم انا عايزه اقولك حاجه واقفه في زوري
يونس: طب ما تقعديها
ليان: لا لا كده كتير عليا بجد
يونس: هههههه كنتي هتقولي ايه طيب
ليان: ابعد عن يارا علشان مش كويسه
يونس: وانتي غيرانه منها ليه
ليان: كنت عارفه انك هتقول كده سلام
يونس: سلام
تاني يوم
««««««««««««
ليان: ماما انا نازله
جميله: مش هتفطري
ليان: لا مش جعانه
جميله: متنسيش دواكي
ليان: حاضر
جميله: ومتتاخريش m
ليان: حاضر
بقلمي/menna moharam
بعد شويه ليان وصلت الجامعه ولقت يونس واقف مع يارا
ليان في بالها: ايه ياختي ده اروح اجبهم من شعرهم ويقولو البت اتجننت بس لا انا ماليش دعوه بس البت دي مالها بتضحك كده ليه اكيد بيقولها نكته وانا مالي انا هعمل فيها خطبته بقه والشغل ده لا لا هو حر هي مش كويسه وانا عملت الي عليا وقولتله
مروه: ياحبيبتي بتكلمي نفسك
ليان: ها لا متقلقيش لسه متجننتش
مروه: ااه مهو واضح
عند يونس
«««««««««««

 

 

يونس: تمام يا انسه يارا عايزه حاجه
يارا: لا سلامتك يا دكتور نتقابل في المحاضره عن اذنك وخلي بالك من نفسك
يونس ببتسامه: شكرا بجد انك انقذتيني
يارا: العفو
فلاش بااك
يونس كان بيركن العربيه ولسه بيعدي الطريق
يارا جريت عليه زقته بعيد: حااااسب
بااااك
بعد شويه
يونس: اطلعي براا
ليان: انا
يونس: ايوه مافيش حد يدخل بعدي المحاضره يا انسه ليان
ليان: انا اسفه بس
يونس: اطلعي براا
ليان بدموع ودوخه: ت تمام عن اذ
يونس جري عليها: ليان انتي كويسه ليان
ليان: ممم اه اه كويسه
يونس بصوت واطي: انتي فطرتي
ليان: لا
يونس: انتي غبيه انتي ناسيه انك مريضه سكر
ليان: منستش عن اذنك
بعد شويه
-مالك
ليان: مافيش يا كابتن سبني في حالي
-انتي قمر اوي انا اول مره اشوف قمر يعيط
ليان: والله انت جاي تهزر نقصاك هيا وقامت
يارا: ايه يا محمد
محمد: ايه يا ست الكل عجبتك انهارده
يارا: ههههه اوي اوي
محمد: ياريت بس يقع في حبك خلينا نطلع من ام الجامعه دي
يارا: يامسهل
(يارا هي الي اتفقت مع محمد زميلها في الجامعه يخبط يونس
بعد شويه
«««««««««««
-انسه ليان دكتور يونس عايزك في مكتبه
ليان: مش راحه

 

 

-افندم
ليان: ماشي جايه
بعد شويه
«««««««««
يونس: ادخل
ليان: نعم حضرتك كنت عايزني
يونس: مين الشاب الي كنتي واقفه معاه تحت ده
ليان: حضرتك بتسال ليه
يونس: يعني ايه بسال ليه انتي ناسيه انك
ليان بمقاطعه: حضرتك مش خطيبي شايف دبله في ايدي وبعدين ماانت كنت واقف مع يارا وانا متكلمتش
يونس قام وقف ومسك اديها: لو شوفتك واقفه مع اي حد تاني انتي حره
ليان: ايدي يا يونس
يونس: تمام
ليان: علفكره انا مكلمتوش وانا معملتش حاجه غلط هو اول ما جه انا قومت انا مش زي ناس تانيه فضلت واقفه وفضلو يضحكو مع بعض عن اذنك
بليل
«««««
جميله: يلا يا ليان يونس تحت
ليان: حاضر دقيقه
بعد شويه كانت خرجت ليان وهي لابسه فستان روز وحاطه ميكب رقيق خالص وكانت ملاك
جميله بدموع: ماشاء الله يا بنتي ايه الجمال ده
ليان: حلوه بجد
جميله بدموع: جميله اوي يا ليان m
ليان: متعيطيش بقه هعيط معاكي والله
جميله: لا خلاص يلا علشان يونس تحت
ليان: ايه السيره الي تغم النفس دي
جميله: بتقولي ايه
ليان: ولا فتحت بوقي اصلا يلا
بقلمي/menna moharam
عند يونس
لقاء: انزل يا يونس افتح العربيه لعروستك نزلو اهم
يونس: ايه يا ماما

 

 

لقاء وشاورت علي ليان: احم ليان اهي
يونس وبص عليها باعجاب وفضل سرحان في جمالها ورقتها
لقاء قدمت علي ودن يونس: يوووووونس
يونس بخضه: ايه يا ماما ايه
لقاء: انزل سلم عليهم وافتح الباب يبني اعمل اي حركه رومانسيه
يونس: ح حاضر حاضر
جميله: اذيك يا بني
يونس وهو باصص في عين ليان: كويس الحمدلله تعالي اركبي
جميله: تسلم يا حبيبي يلا علشان منتاخرش
ليان بتوتر من نظراته ليها: في ايه هتفضل متنح كده كتير
يونس: ها لا تعالي اركبي هتنحلك علي ايه يعني علي جمالك
ليان: والله طب ابعد كده خليني اركب
بعد شويه
جميله: الله بصي يا ليان الدبله دي حلوه ازاي
لقاء: اه فعلا جميله
ليان: ايوه حلوه تمام هاخد دي
جميله: خدي راي يونس برضوه
ليان لبستها وورتها ليونس: بص كده شكلها حلو علي ايدي صح
يونس: اه حلوه وبقت احلي لما لبستيها
ليان: تمام هاخد دي بس
يونس: ازاي يعني يلا نقي شبكتك
ليان: انا انا مش بعرف وبعدين انا مش هلبس غير الدبله مش لازم حاجات كتير
لقاء: لا يابنتي مينفعش شوفي حاجه تانيه
يونس نقلها سلسله وخاتم واسوره وعجابها اوي
جميله: يلا لبس شبكتك ل ليان يا بني
يونس: احنا مش هنعزم حد
جميله: لا يابني كده كده الفرح الشهر الجاي ونبقا نعزم الحبايب وخلاص
ليان بدموع: ش شهر
جميله: مالك يا حبيبتي
ليان: ها مافيش يا ماما
يونس مسك اديها: احم هلبسك شبكتك
ليان بدموع: ت تمام
يونس بصوت واطي: متقلقيش هطلقك بس بعد ست شهور علشان محدش يشك وهقولهم اننا مرتحناش مع بعض وكل واحد يشوف حياته
ليان بصتله: ممكن نتكلم شويه
يونس: ماما تعالي اروحكو وهاخد ليان نتعشي برا
جميله: ماشي يا حبيبي
بعد شويه في المطعم

 

 

ليان: يونس انت مش بتحبني اكيد مش بتحبني ده احنا مكناش بنشوف بعض غير كل سنه مره ليه مقولتش لا لما جيت تشوفني
يونس: احم علشان زي ما مامتك اجبرتك عليا ماما برضوه اجبرتني
ليان: طب لييه يعملو فينا كده وليه لما دخلت مع ماما البلكونه غيرت رايك
يونس بكدب: ها احم تاكلي ايه
ليان: اي حاجه بس احنا ست شهور يا يونس بكتير وهنتطلق
بعد شويه
يونس: احم انا معجب ببنت في الجامعه
ليان: يارا مش كده
يونس: ااه
ليان: يونس صدقني هي كدابه هي عيزاك علشان تنجحها مش اكتر يارا كانت المفروض تبقا مخلصه من بدري بس هي بتسقط كتير فا خلي بالك
يونس: لا انتي يمكن تكوني فاهمه غلط هي محترمه جدا وباين عليها واكيد اتغيرت عادي كلنا بنغلط وكمان احم انقذتني انهارده وشوفت خوفها عليا
ليان: طيب الي يريحك يلا نمشي
تاني يوم
««««««««««
ليان: انا نازله يا ماما راحه الجامعه
جميله: ياحبيبتي النهارده الجمعه
ليان: بجد مخدتش بالي طيب
جميله: انا عزمت لقاء ويونس وهما زمانهم جاين
ليان: طيب يا ماما انا هنزل اروح لمروه طلاما انهارده اجازه
جميله: يابنتي خطيبك جاي
ليان: يا ماما انتي عارفه اني مش بحبه معرفش ليه مصممه علي كده وكمان هو مش بيحبني
جميله: عايزه افرح بيكي يا حبيبتي
ليان: يا ماما بس
جميله: افتحي يا بنتي تلاقيهم هما
ليان: طيب يا ماما
قدام الباب
««««««««««
لقاء: اذيك يا حبيبتي عامله ايه m
ليان: الحمد لله بخير
يونس: اذيك
ليان: بخير اتفضلو
بعد شويه
««««««««««
لقاء: احم احمم
جميله: ما تقومو تقفو في البلكونه شويه يا ولاد
ليان: لا الجو ساقعه
جميله: خدي الشال يا حبيبتي واطلعي
ليان: حاضر
بعد شويه
ليان: يونس ممكن نبقا صحاب واخوات بس
يونس: ياريت انا معنديش مشكله
ليان:اصحاب واخوات

 

 

يونس ابتسم: اصحاب واخوات
ليان: انا برضوه معرفش ليه عايزنا لبعض انا بجد هتجنن
يونس في باله: اكيد هتفضلي تسالي كتير انا بجد مش عارف اعمل ايه وياريت اعرف اقولك ليه مصممين بس للاسف مش هقدر اقولك الحقيقه
ليان: ايه روحت فين
يونس: ها معاكي اهو
لقاء: يووونس يلا يا حبيبي علشان نمشي
يونس: احم ماما بتنادي عن اذنك
ليان: ماشي
بعد اسبوعين وكانت ليان ويونس قريبين من بعض اوي وبيحكو يومهم ماشي ازاي
يونس: الو
ليان: عامل ايه
يونس: الحمدلله
ليان: مالك في ايه
يونس: حبتها اوي يا ليان
ليان: يارا
يونس: خايف تضيع مني لما تعرف اني خاطب وهتجوز

 

 

ليان: متقلقش متقولهاش حاجه غير لما نتطلق وقولها انك كنت مغصوب علي الجوازه دي
يونس: فكرك مش هتسبني
ليان: لو بتحبك هتحارب علشانك متقلقش
يونس: طمنتيني كده انام وانا مرتاح بقه
ليان: هههه تصبح علي خير
بعد مرور الايام وجه معاد الفرح

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زواج غصب)

تعليق واحد

اترك رد