روايات

رواية المريض والعزباء الفصل الثاني 2 بقلم سعود نصر

رواية المريض والعزباء الفصل الثاني 2 بقلم سعود نصر

رواية المريض والعزباء البارت الثاني

رواية المريض والعزباء الجزء الثاني

رواية المريض والعزباء الحلقة الثانية

ليتجه احمد الي الصاله يقوم باخراج زجاجة خمور وكاسا من داخل البوفيه المتواجد بالصاله ويقوم بدلق الكحول داخل الكاس ويشرب ويضع يده يقوم بتشغيل اغنيه ليتراقص عليها بفرحه عائمه قائلا.انا العريس انا انا انا العريس انا العريس انا انا انا العريس ليتذكر انه لم يحضر معه المهدئات الي داخل شقته ليقف قائلا بهدوء
ودا وقته دا النهارده ليلة العمر ربنا يستر بقا ومتعصبش
يضع الكاس ويطفئ الاغاني ويتجه للخلف الي غرفة نومه وببطئ يطرق باب الغرفه
سلمي ياااسلمي ايه خلصتي
سلمي تتجه ببطئ الي خلف الباب
اه انا خلصت بس خايفه
احمد بابتسامه خفيفه من خلف الباب
ايه خايفه من ايه دنا جوزك والنهارده دخلتنا افتحي بقا انا بخاف اعد لوحدي
سلمي بتنهيدة.طب اصبر شويه مستعجل ليه
احمد.لا ياحبيبتي عاوز ادخل اغير وكمان انا بصراحه مستني اليوم دا من بدري اوي لدرجة انا كنت فقدت الاحساس دا
سلمي.طب احلف انك مش هتقرب مني غير لو انا طلبت او اتعودت عليك
احمد.حاضر افتحي بقا
سلمي.لا اوعدني الاول وبعدها هفتح
احمد يضع يده علي اوكرة الغرفه يحاول الدخول

 

 

احمد بعصبيه.ايه دا انتي قافله الباب من جوا افتحي الباب ايه الهزار البايخ دا
سلمي بخوف.انت اتعصبت ليه
احمد ياخذ انفاسه وبهدوء.طيب افتحي انا مش عاوز اتعصب لاني لو اتعصبت بخرج عن شعوري افتحي بقا هفضل كتير واقف ورا الباب كدا
سلمي تضع المفتاح بتردد
طب اوعدني ياحمد انا بجد خايفه انت نسيت اننا منعرفش بعض والجواز دا حصل عن طريق مامتك ومامتي انا بجد خايفه ومتوتره
لو مستعجلين علي باقي الاحداث اعملو متابعه ليا هتلاقوها داخل صفحتي
احمد.والمفترض اني افضل الليل كله اكلمك من ورا الباب وانتي تردي عليا كدا هنتعود علي بعض ونقرب من بعض وتخلف كمان صح
سلمي بضحك عالي وتضع يدها علي فمها
مش للدرجاي بقي انا اقصد ارتاح ليك واتعود عليك مش اكتر من كدا
احمد.حاضر هدخل مش هلمسك ولا هكلمك حتي غير لما انتي تبدائي تتكلمي معايا وتعودي عليا وليكي عليا افرش وانام علي الارض كمان ايه رايك مبسوطه
سلمي.اممممم كويس بس انك تمام علي الارض لا انا مش موافقه
احمد.كنت عارف انك هتحني وترجعي لعقلك

 

 

سلمي .يعني انا مجنونه
احمد.لا ياحبيبتي انا اللي مجنون
سلمي.ثم مين بقا اللي قال انك هتنام جنبي علي السرير
احمد.ايه هتنامي انتي معايا علي الارض
سلمي .لا طبعا فيه عروسه يوم دخلتها تنام علي الارض
احمد.منا بقول كدا امال الحل ايه بقا انزل تحت السرير مثلا انا وانتي فوق السرير
سلمي.اممممم او فيه حل تاني
احمد.ايه هو
سلمي.تنام انت عندك في الصاله وانا هنا والصبح نتكلم براحتنا ونقرب من بعض
احمد.الصبح الصبح ايه هو انا متجوز علشان انام في الصاله وانتي في الاوضه
سلمي.خلاص نام في اوضة الاطفال
احمد.مش لسا قايلك بخاف اعد لوحدي اصل البيت دا مسكون
سلمي.بطل غلاسه بقا وسيبني انام

 

 

احمد يحاول فتح الغرفه.انا هدخل يعني هدخل افتحي بقا
سلمي بخوف.اهدي ياحمد في ايه
احمد يعلو صوته ويحاول بقوه فتح الباب
افتحي افتحي متخلنيش اكسر الباب
يستمع الي صرخاته الشقه المقبله الي شقته المتواجد بها مدام مديحه وزوجها محمد ليتقدما مسرعين الي باب منزلهم يفتتحاه لينظرا الي شقة احمد امامهم وينظر الزوج الي زوجته
هو فيه ايه
مديحه.معرفش مش دول العرسان الجدد اللي لسا داخلين
محمد.الظاهر كدا والظاهر كمان حصلت خناقه بينهم
مديحه.هما لحقو
محمد.ادخلي ادخلي ملناش دعوه
يدخلا ويغلقا الباب خلفهم

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية المريض والعزباء)

اترك رد