روايات

رواية سينا أصبحت قدري الفصل السادس 6 بقلم مي محمد

رواية سينا أصبحت قدري الفصل السادس 6 بقلم مي محمد

رواية سينا أصبحت قدري البارت السادس

رواية سينا أصبحت قدري الجزء السادس

سينا أصبحت قدري

رواية سينا أصبحت قدري الحلقة السادسة

حور بابتسامة بلهاء
: ولاا يا احمد هوا قال قفزة ثقة والا انا واقعة ع ودانى 🙂
احمد
: ولاا يا احمد!!؟..لا ياختى هنقفز قفزة الثقة عادية يعنى مفيهاش حاجة..
حور بابتسامة
: انا معدش مستغربة اى حاجة بتحصل وهتحصل خلاص حظى منيل بألف نيلة مش ستين 🙂💔
مش هستغرب لو ف زلز*ال حصل دلوقت وب‚لعنى
احمد بضحك
: فيوزاتك طقت منك والا ايه..متخافيش دى نطة كدهو مش هيحصلك حاجة ..
حور بتفكير وهيا تتجاهل كلام احمد
: انا عرفت هعمل ايه ..
احمد
: هتعملى ايه ..

 

حور بابتسامة
: انت اقف هنا وانا هقف وراك بس
احمد باستغراب
: ماشى
حور وهيا تقف خلف العسكرى ال يليها ..
: معلش بقا يا اخينا انت عارف الرجال قوامون على النساء ..
العسكرى لم يرد ..
حور ترجع أيضا خلف العسكرى الذى يليها بنفس الجملة (انت عارف الرجال قوامون على النساء ) حتى ..
حور بصدمة
: منعم!!؟ انت بتعمل ايه هنا يابنى ..
منعم
: سلامة النظر ..عندى تدريبات زيك ..
حور
: فعلا باب النجار مخلع ..يعنى انت التعب جالك لحد رجليك عشان تخلع وانت بتدور على المصا*يب
منعم بضحك
: اهو احسن من ناس المصا*يب هيا ال بتجرى وراها 😂💔
حور بغيظ
: هاهاهاهاها ظرااافة ..يلا تعالى قدامى خلينى اخلص ..

 

منعم
: هوا انتى فاكرة لما ترجعى اخر الصف كده مش هتنفذى التدريب ههههه
حور
: ان تصل متأخرا وتمو*ت خيرا من أن تصل مبكرا وتن*تحر ..
منعم بعدم فهم
: ايه ؟!
حور :
متشغلش بالك انت يلا وسعلى ..
منهم بعناد
: تؤ خليكى مكانك واسكتى .
اكملوا جدالهم وضحكاتهم غافلين عن تلك الأعين التى تراقبهم بشرار من النيران..
رعد لنفسه
: بيتكلموا ف ايه دول ..مالك يا رعد ميتفلقوا هما الاتنين ..كنت هعفيكى من الاختبار لانه اصلا للرجالة مش للستات بس ماشى يا حور والله لموريكى ..
حور
: ياااه اخيرا وصلت لاخر الصفوف كلها كده قدامى 300 ظابط وعسكرى ..انا اجيبلى كرسى وكوباية شاى وانتظر المو*ت بصدر رحب ..

 

لم تكتمل فرحتها للاسف
رعد بصوت عالى
: سيادة الظابط حور الزناتى هنبدأ بيكى يلا هنمشى بمبدأ النساء اولا ..
حور سمعته ولكن ظنت أنها تهلوس وظلت واقفة مكانها كالبلهاء ..
رعد بزعيق
: سيادة الظابط حوووور
حور بخضة
: نعم يا فندم ..
رعد
: تفضل هنبدأ بيك ..
حور وهيا تسير ببطئ تتمنى أن يكون كل هذا حلم فقط
رعد بزعيق
: بالخطوة السريعة يا سيادة الظابط..
تسرع حور بخوف ..
تصل وتقف بجانب رعد ..
رعد
: اطلع على السلم ده لحد فوق واول ما اصفر هتنط بدون ما تنتظر دقيقة ..
حور ببلعة ريق
: بس يعنى هوا انا ..
رعد بضيق
: انت هتنقطنى اخلص ف ايه ..
حور
: اهااا انا عملت ندر انه ملمسش الميا ابدااا اليومين دول ..
رعد نظر لحور نظرات قاتلة تكاد أن تفتك بها الآن
حور بخوف شديد من نظراته
: دد دد دنا كنت بهزر هه كدبة ابريل 😅

 

رعد بنفاذ صبر
: ظابط حوور اطلع فورا والا هتشوف منى وش مش هيعجبك ..
بدأت حور الصعود برعب شديد من نبرته ..
: ينها*ر اسو*د ده قلب شرشبيل ف دقيقة..هعمل ايه دلوقتى ..طيب اتشجعى يا حور يعنى ده كلها نطة زى اصطاد السمكة ..
صعدت حور بالاعلى ونظرت للاسفل ترى المسافة
: يلهوتااا*ى ياانا ياماااا ده ولا 300 متر ..لا لا مستحيل ..
رعد بصوت عالى
: جاهز يا سيادة الظابط..
تحرك حور رأسها للجانبين برعب بلااااا
لكن بسبب المسافة رعد لم يركز على حركة رأسها وصفر ..
ثانية..ثانيتين ..ثلاث ..اربع ولم تقفز حوور
فالعسكرى الذى يليها زقها ..
تسقط حور بصراخ وبكاء
: عاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
رعد بخوف واضح
: حووور .. وجرى فورا على المياه فوجدها مغمى عليها وجسدها مغطى ببعض الجروح ..
رعد بمحاولة لافاقتها..
: حووور فووقى ..نادواااااا الدكتووورررر
لم ينتظر رعد الدكتور وحملها لغرفة الفحص الطبى للاطمئنان عليها ..
رعد
: نادوا الدكتور فورا.
الدكتور
: حور تانى ..انا لسا كنت عندها مبارح..

 

رعد
: مش وقته يا دكتور اكشف عليها ..
الدكتور
: مفيش حاجة تقلق هيا كويسة ..المرهم ده تدهن منه 3 مرات في اليوم على الجروح وبالشفا ان شاء الله..
رعد
: شكرا جدا يا دكتور ..
يغادر الدكتور ويترك رعد مع حور
رعد بزهق
: انا معدش عارف اتعامل معاكى ازاااى ..انتى ايه يابنتى انا عمرى ما شوفت كده ..
هدأ رعد وذهب وجلس على الكرسى بجوارها ..
: ملااك نايمة ولما بتصحى بتبقى زى المصا*يب ال ماشية على الأرض ..حياتك بخطر يا حور كنتى هتروحى منى ..ثم انتبه إلى ما قاله
: معقول ..معقول اكون حبيتها !!؟ لا لا اكيد بس عشان حاسس انها مسئولة منى بس ..بس تبقا مسئولة منى ليه ..اووف مش مهم المهم دلوقتى حياة حور ..لازم اتحرك فورا والا حور هتمو*ت
************************
احمد
: رعد باشا انا مسكت العسكرى وحاليا هوا ف مكتب حضرتك ..
رعد
: شكرا يا احمد ..
احمد
: الشكر لله ..حور زى اختى ..
رعد بغيرة
: أمشى يا احمد …يغادر احمد بعد ما أدى التحية العسكرية ..
يدلف رعد لمكتبه بوجوم شديد كالموت ..
: اقول منور يا محمد والا منور يا جاسوس …

 

محمد برعب
: رعد باشا …انا اسف والله مش هكررها تانى سامحنى ..
رعد وهوا يمسكه من كتفه
: عيب عليك يا راجل الكلام ده ..ده لسا بيننا كلام كتير وحواديت ..تعالى بس اقعد كده ..
**************************
تفيق حور بألم..
: اااااه يا جس,مى..مش قاادرة اتحرك … حد هنااااا
يدخل احمد بضحك
: القطة بسبع ارواح صحيت ههه
حور بألم
: انا مش قادرة اتحرك نهائى ليه ..
احمد
: متقل,قيش هوا بس الدكتور مديكى مخدر قوى شوية عشان الجروح ال ماليا جس‚مك..
حور بغضب
: مين الغبى ابن الغبية ال زقنى ده ..
احمد
: بصى يا حور هقولك بس متخا’فيش تمام ..
حور بزهق
: من قبل ما تقول عارفة أنه مصيب‚ة وفيها مو’تى
احمد بانبهار
: ايه ده انتى عرفتى منين ههههه
حور بصدمة
: يعنى بجد ..يحوستى يانا ياما ..انا بقول خلى الدكتور يجى يدينى حقنة هوا ويريحنى لاننى زهقت 🙂
احمد

 

: ليه يابنتى اهدى كده ..دنتى ال بيحميكى رعد عز الدين مش اى حد يعنى ..
حور
: انا مش فاهمة مين رعد عز الدين وليه الكل بيخافه كده ..
احمد
: دنتى كده شكلك متعرفيش حاجة عن رعد عز الدين ده عمل مهمات صعبة جداا من وقت ما كان سنه صغير وكان تحت تدريب ابوكى وحتى جه يوم وابوكى …
لم يكمل كلامه بسبب دخول رعد..
رعد
: عاملة ايه دلوقتى يا حور ..
حور
: زى الفل وعشرة كل عضا‚مى متكسر’ة …
احمد بضحك
: دنتى تسجدى 100 سجدة لله انك نجيتى من الزقة دى ههههه قطة بسبع ارواح فعلا ..
حور
: ده لو كده يبقا السبع أرواح خلصوا مع اول سبع ايام ليا ف الدنيا ..اصل انت متعرفش ايه حصل يوم ما تولدت..
يجلس احمد بفضول
: ايه حصل ..
كادت أن ترد إلا أن رعد
: ايه يا احمد مش عندك شغل ..
احمد

 

: شغل أي!؟
رعد
: احمددددد
احمد
: اهااا شغل ..أيوة انا عندى شغل حالا ويركض للخارج ..
رعد
: حور حاليا وجودك ضمن المعسكر ده بقا خط‘ر عليكى لانه اكتشفت انه فيه خو’نة كتير والمعظم موجود حاليا عشان يقت’لك ..
حور
: انا مش فاهمة..ماهو لو ده عملى الاسو’د مش هيكون بالسو’اد ده والله ..
رعد
: المهم انه ف مهمة بعد 5 شهور ونص بالضبط وال هينفذها هوا فريقى انا وال انتى ضمنه ..
حور
: يا عسل ..يعنى حياتى بخطر هنا ..وكمان عايزنى معاك ف المهمة ..انتو لو عاوزين تخل’صوا عليا مش هتعملوا كده والله 🙂🙂
رعد
: افهمى يا حور …والا اقولك انسى انتى بس ارتاحى دلوقتى وانا هتصرف ..
حور بتعب
: حاضر ..
رعد يقترب منها بابتسامة
: حورى..
حور

 

: حورى !!!
رعد
: اها حورى ..أنا مش عارف ده كله حصل امتا بس ..
حور
: بس !؟
رعد وهوا يمسك وجهها بين يديه
: حور انا ..انا بحبك
************************
تتوقعوا ايه هيكون رد حور 😂

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سينا أصبحت قدري)

اترك رد

error: Content is protected !!