روايات

رواية تهمتي اللعينة الفصل الأول 1 بقلم مريم رمضان

رواية تهمتي اللعينة الفصل الأول 1 بقلم مريم رمضان

رواية تهمتي اللعينة البارت الأول

رواية تهمتي اللعينة الجزء الأول

رواية تهمتي اللعينة الحلقة الأولى

_بس انا مش موافقه
=يعني اي مش موافقه متنسيش نفسك احنا كاتبين ورقتين عرفي يعني اول ما اكلمك تردي عليا علي طول فاهمه
ضحكت وانا بقوله “لا مش هرد والورق بله وشرب مايته
زعق وهو بيقول “متخلينيش ازعلك انا لو وريت الورق دي لابوكي هيم*وتك ومش هتلحقي تقولي لي حاجه
قفلت التلفون في وشه انا مش جبانه بس في نفس الوقت خايفه لو بابا عرف ممكن امو*ت فيها انسب حل أني أكلمه
طلعت لقيت بيقرا في المصحف ابتسمت وانا بقول فاضي احكي معاك يا بابا شوي
ضحك وهو بيقول “طلما فيها بابا يبقي الموضوع مهم قولي يا رهف انا عارف انك فيكي حاجه بس مستني انك تجي وتحكي ”
ابتسمت لي وانا بقوله “ديما قادر تقفشني كدا بصراحه يعني انت عارف اني مش بخبي عليك حاجه صح ”
حرك رأسه دليل علي أن أكمل كلامه
اتكلمت بسرعه وانا بقوله ” محمد اخو صحبتي معاه ورق عرفي ليا وليه والمشكله اني معرفش دي حصل ازي وازي جاب امضتي أو بطاقتي الشخصيه كل دي انا معرفش
كنت مستنيه أنه يزعل أو حتي يضربني من حقه يعمل كل حاجه قالي اكتر من مره اني ابعد عن منه ومرحش عندها بس انا كنت ديما اقول إن اخوها اول ما بيعرف اني رايحه بيسيب البيت ويمشي
بصيت لي تاني وانا بقول بعياط “بابا أنت مصدقني صح ”
بصلي شوي وقال “ولو مش صدقت بنتي الي مربيها وعارف كنها كل حاجه هصدقك مين يا بت انتي بنتي وامي واختي انا مليش غيرك يا رهف اخدني في حضنه بعد ما خلص كلمه يمكن دي اكتر حاجه كنت واثقه فيها انا وبابا علقتنا مبنيا علي الصراحه عمري ما خبيت علي حاجه انا بت ابوها اصلا والعيله كلها تشهد بد أ

 

 

 

خرجت من حضنه وانا بقول”تب انا هعمل اي انا والله معرفش ورق دي ولا مضيت علي حاجه وهو كل شوي يقلي تعالي انتي بقيتي مراتي واول ما ابقي معايا فلوس هاجي واتقدم
حسيت أن بابا بيطلع نار وهو بيقول بعتاب “وكنتي ناويه تعرفيني امته اه
_كنت عايزه احل الموضوع من غير ما ادخلك في انا كل يوم بعمل مشكله شكل مش عاوزه حد يقول أحمد معرفش يربي بنته ”
مسك ايدي وهو بيقول “دي انا اقطع لسان اي حد يقول كدا دي انتي قلبي يا بت ”
ص
ضحكت وانا بقوله “عارفه لو ماما شفتنا هتقول اي
مكملتش كلامي ولقيت ماما داخل وهي حاطه ايدها في وسطها وبتقول ” بت انت بتعملي اي مع جوزي لا يا ماما اياكي تحضني بعد كدا دي بتاعي ”
اخدت أيده وهي بتقول تعال احكيلك عملت اي تعال وسيب البت دي ”
بابا مشي معاها
بصيت علي وكنت لسه هتكلم لقيته شاور براس دليل علي اني متكلمش وهو هيحل الموضوع
سكت انا اصلا مكسوفه منه انا السبب علطول كدا بجيب لي مشاكل وهو بيرحب بيها بكل حب انا عكس اخواتي البنات كلهم طالعين بيميلو لامي اكتر الي انا طالع لابويا اكتر وحده في العيله عندها شخصيه وباخد حقي لو حد قال كلمه وحده علي اكتر وحده اسرار بابا معايا دي بيحكي لي ومش بيحكي لامي متخيلين انا مقدرش اخلي يزعل مني بس انا واثقه أنه هيحل الموضوع بس ازي

 

 

 

عدي اكتر من يوم وانا مش عارفه اتكلم معاها عايزه هو الي يجي ويطمني زي كل مره أنه حل الموضوع من غير مشاكله بس امته هيجي
_ممكن ادخل
ضحكت وانا بقول “تعالي يا باشا تنور ”
ضحك وهو بيقعد جمبي “عامله اي “.
انا ميت فل وعشره
خبطتي علي راسي وهو بيقول “اسمها الحمد لله بخير يا اخر صبري ”
بصيت لي بعد فهم وانا بقول “صبري مين ”
ابتسم وهو بقول “انا حليت الموضوع متقلكيش ”
وقفت علي السرير وانا بقول “يعيش بابا يعيش ازي بقي ”
_لا
رهف” احنا هنهزر يا باشا بالله عليكي لقول عملتها ازي ”
_لا وجهزي نفسك في عريس جي بليل يشوفك
بصيت علي مكانه وانا بقول دي مشي دا قال عريس ومش قال حل. الموضع ازي يابن الحلال يا بابا اعمل اي يا لهو و لو محمد العريس
فتح الباب ودخل رأسه وهو بيقول عرفتي منين يا لايمه
شاورت علي نفسي وانا بقول “لايمه وعرفت وازي “عاااا بابا انا ستحاله اتجوز الشخص دي انك كدا حليت الموضوع انا ضحكت علي انا مش

 

 

 

_شاور بايده وانا سكت “هيجي وهتطلعي تشوفي يا رهف خلي الموضوع دي يخلص علي خير
انا مش عارفه الوقت عدي بسرعه كدا ازي انا اصلا مش هخرج يعني مش هخرج
دخلت ماما وهي بتقول”انتي لسه مش لبستي دي ابوكي هينفخك اروح انده لي بسرعه ”
ضحكت وانا بقول حبوبه امي دي والله عايزه تحرق دم الراجل وخلاص في خلال ثواني كنت لابسه دخل وهو متعصب اول ما شافني حسيته هدي وبص لامي وقال “مش وقت لعب عيال ما هي لابسه اهو تعالي يا رهف ”
مسكت أيده وانا بقول بعياط “بابا أنا مش عايزه ”
_واثقه فيا
=انا يا بابا
قاطعني للمره التانيه وهو بيقول “واثقه فيا ”
هزيت راسي. انا بقوله “انا واثقه انك عمرك ما هتتخل قلبي ابد ا ”
ابتسم وهو بقول تب يلا يا قلب احمد ”
دخلت. انا بقدم رجل واخر عشره انا مش عايزه اشوفه انا مش طيقاه اصلا انا مني الله لو مكنتش بروح عندهم مكنش دي حصل قاطع تفكيري صوت حد بيقول
عيناكي أسرت قلبي يا فتاه
رفعت راسي وانا ببص حوليا يا لهو و ابوي راح فين وبعدين فين محمد مين دي
شاورت علي وانا بقول “انت مين ”
رد بردد “محمد “

 

 

 

رهف بعد فهم “محمد مين يا لهو اكيد ابوي غلط وجابك انت بدل الواد التاني
بص بعد فهم. هو بقول “الواد التاني مين”
_محمد
نعم
ضحكت وانا بقول مش بنده عليك الشخص التاني اسمه محمد ”
سكت شوي حسيته بيفكره وبعدين وقف وقال “اعرفك بنفسي تاني يمكن انتي مش مركزه انا الرائد محمد عبد العزيز ”
رديت بعصابيه وانا بقول “ازي محمد عبد العزيز امال الي رحت ضربته من فتره دي مين والي كلمني اكتر من مره دي مين ”
رد ببروه ” دي محمد بس الي ساكن في الشقه الي فوقينا وازي عرف يجيب البطاقه الشخصيه هقولك أن بطاقه وقعت منك وانتي خارجه من عندنا قبل كدا وهو لقيها وعطاها لي وانا عطيتها لمنه امال ازي مضيتي فأنا الاسف مش عارفه بس نعرف قريب ”
بعد ما حكا كل حاجه قعد بهدوء وانا بقول بس منه مقلتيش انك رائد
قوات خاصه

 

 

_نعم
محمد “انا قوات خاصه واظن أن مش لازم منه تحكلي عن قصه حياتي يعني
المهم
بصيت لي بهدوء وانا بقول “اتفضل ”
رد بعصبيه اول مره اشوفها عليه من اول ما دخل “الواد ابن*** بعت ورقة العرفي لجدك وطبعا اسمي انا الي مكتوب وصورتي كمان انا عايزه أسألك سؤال ”
رددت بهدوء “اتفضل ”
نظر لها بشك ثم قال
“لما انتي بتقولي انك شفتي ازي مش شكيتي في مشفتيش أن الصوره في الورقه عكس الشخص الي ضربتي ولا اي

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية تهمتي اللعينة)

اترك رد

error: Content is protected !!